Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

Ενωτική Πρωτοβουλία Χανίων: ανακοίνωση & αφίσα για τις εκλογές σε ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ




ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΙΣ ΜΑΧΗΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
 ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ

            Στις 2 Νοέμβρη ψηφίζουμε για τους εκπροσώπους μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Οι εκλογές γίνονται σε μια περίοδο επίθεσης στα εργασιακά μας δικαιώματα και στο δημόσιο σχολείο. Παρά τον επικοινωνιακό θόρυβο, η κυβέρνηση – όπως και οι προηγούμενες – όλα τα υποτάσσει στις ανάγκες του Δημοσιονομικού Συμφώνου Σταθερότητας και προωθεί βαθιές αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε όφελος του συστήματος. Ίχνος παιδαγωγικής λογικής δεν υπάρχει στις αλλαγές που πραγματοποιεί. Όλα δικαιολογούνται στο όνομα του (δημόσιου) χρέους!
            Το δικό μας χρέος, είναι να υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τη δουλειά και την αξιοπρέπεια μας. Δεν έχουμε “παρεισφρήσει” στην εκπαίδευση, όπως αποφαίνεται ο κ. Λιάκος στο πόρισμά του. Το αντίθετο, εμείς κρατάμε όρθιο το δημόσιο σχολείο με το φιλότιμο και τις προσπάθειές μας. Χρόνια τώρα βλέπουμε να παρεισφρέουν υπουργοί, υφυπουργοί και “σοφοί” τύπου Λιάκου, να πειραματίζονται με τη δημόσια εκπαίδευση και μετά να αφήνουν συντρίμμια πίσω τους καβαλώντας την επόμενη καρέκλα εξουσίας. Όλοι τους κρατούν ως Ευαγγέλιο τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Προωθούν τις ίδιες αντιδραστικές αλλαγές, αλλάζοντας μόνο το περιτύλιγμα. Προωθούν ένα μικρό, φθηνό σχολείο της αγοράς. Αυτή είναι η γραμμή του πορίσματος Λιάκου, η πολιτική Φίλη και Αρβανιτόπουλου, αυτό ήταν το “όραμα” της Διαμαντοπούλου. Μια αντιεκπαιδευτική σκυταλοδρομία που οδηγεί σε εξεταστικούς φραγμούς καθώς τα αποτελέσματα των εξετάσεων στην 4η γυμνασίου, με Τράπεζα Θεμάτων,  και ένα πλέγμα κριτηρίων (εργασίες κλπ) που θα διαχειρίζεται ο «Μέντορας»-καθηγητής/τρια θα διασφαλίσουν τη μείωση των μαθητών που πρόκειται να παρακολουθήσουν τα Λύκεια (Γενικό, Τεχνικό), δηλαδή την «Ανώτερη Μέση εκπαίδευση» και η στροφή ενός μεγάλου κομματιού στις Τεχνικές Σχολές (που αναβιώνουν αμέσως μετά το Γυμνάσιο) και στη μαθητεία.  Αντί του “ενιαίου σχολείου της θεωρίας και της πράξης” που επαγγελόταν ο ΣΥΡΙΖΑ, η μνημονιακή συγκυβέρνησή του με τους ΑΝΕΛ δρομολογεί κατάργηση του 1/3 των Λυκείων κι ένα Λύκειο για λίγους κι εκλεκτούς όπου θα έχουμε διαφοροποίηση μεταξύ των σχολικών μονάδων, με ένα μικρό αριθμό λυκείων να παρέχει όλο το πρόγραμμα του Εθνικού Απολυτηρίου, με πολλά λύκεια να λειτουργούν με όρους τηλεκπαίδευσης ή μετακίνησης παιδιών σε άλλα σχολεία, τα οποία θα παρέχουν τα μαθήματα που οδηγούν στο Εθνικό Απολυτήριο, ενώ οι υπόλοιπες σχολικές μονάδες θα παρέχουν απλά το πιστοποιητικό παρακολούθησης. Παράλληλα, σχεδιάζουν ένα ΕΠΑΛ με λίγες, μαζικές ειδικότητες και “εκδίωξη” μεγάλου μέρους των μαθητών στις μεταγυμνασιακές ΕΠΑΣ. Ο“μέντορας” καθηγητής/τρια θα καθοδηγεί μαθητές στην εκπόνηση διπλωματικών εργασιών, θα τους συνοδεύει στους Δήμους για προσφορά εθελοντικής εργασίας(!!!) και στα ΕΠΑΛ θα ακολουθεί το μαθητή στη μαθητεία του στην επιχείρηση!!!

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Δελτίο τύπου από τη συνάντηση συντονισμού ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ στην Αττική (Τρίτη 18/10)

Η δημιουργία ενός παλλαϊκού μετώπου των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών και της κοινωνίας πρέπει να γίνει αντικειμενικός στόχος.

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Την Τρίτη 18/10/2016 συναντήθηκαν στα γραφεία της ΟΛΜΕ οι ΕΛΜΕ Α΄ Δυτικής Αττικής, Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Ε΄ Ανατολικής Αττικής, Καλλιθέας – Νέας Σμύρνης – Μοσχάτου,  Ε΄ Αθήνας και  Γ΄ Αθήνας. Οι Σύλλογοι ΠΕ Κ. Σωτηρίου,  Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής, Αριστοτέλης και το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών.
 Η συνάντηση έγινε  με στόχο τον  συντονισμό των ενεργειών  για την οργάνωση δράσεων καταρχήν στο πλαίσιο της εβδομάδας για την ανάδειξη και την πάλη υπέρ των μεγάλων προβλημάτων της εκπαίδευσης. Η πρώτη κορύφωση είναι το Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τρίτη 25/10, 6:00μμ, στα Προπύλαια.
Εκτιμήθηκε ότι η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, που οδηγούν στην ευρεία αποδόμηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης με κύριο γνώρισμα τη μεγάλη συρρίκνωση των υπηρεσιών της στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Με την εφαρμογή αυτών των πολιτικών βαθαίνουν παραπέρα οι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, με κύριο στόχο να οδηγηθούν στην πλειοψηφία τους στην αγορά εργασίας από νωρίς μετά το Γυμνάσιο μέσω των Επαγγελματικών σχολών της κατάρτισης και της μαθητείας. Έτσι:
  • Καταργούν και συρρικνώνουν δομές στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως το ωράριο του ολοήμερου, τα τμήματα ένταξης, οι ώρες των ειδικοτήτων κλπ.
  • Καταργούν χιλιάδες τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, ομάδων προσανατολισμού, κατευθύνσεων και με φυσικώς αδυνάτους, αφού ουσιαστικά απαγορεύουν τη μείωση του αριθμού των μαθητών κατά 3 για κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Μειώνουν τις ώρες διδασκαλίας σε ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας χωρίς επιστημονικά κριτήρια.
Όλα αυτά συμβαίνουν με στόχο να μειώσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσω της συρρίκνωσης του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Καταστρέφουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και επιβάλλουν την κινητικότητα και τη δημιουργία του εκπαιδευτικού-λάστιχο, που θα καλύπτει ωράριο σε τέσσερα ή και πέντε σχολεία μέσω της κατασκευής πλεονασμάτων.
Οι μόνιμοι διορισμοί που υποσχέθηκε ο Φίλης  όχι απλά είναι ανύπαρκτοι, αλλά χιλιάδες συνάδελφοι παραμένουν απολυμένοι.  Όσοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν προσληφθεί καλούνται να καλύψουν τα κενά των σχολείων με διαφορετικές συμβάσεις ο καθένας και με ελάχιστο μισθολογικό κόστος. Αρκετοί  άλλωστε είναι μειωμένου ωραρίου και μάλιστα όσοι τώρα δουλεύουν στις δομές εκπαίδευσης των προσφύγων μέσα στα σχολεία είναι όλοι μειωμένου ωραρίου. Πάγια θέση μας είναι ότι τα προσφυγόπουλα πρέπει να εντάσσονται στο κανονικό πρόγραμμα του δημόσιου σχολείου και οι εκπαιδευτικοί να έχουν πλήρη εργασιακά δικαιώματα και να είναι μέλη των σωματείων μας.

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Παρεμβάσεις ΔΕ: Βρώμικη επίθεση του αιρετού των ΣΥΝΕΚ στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης εναντίον του προέδρου της Ε΄ ΕΛΜΕ και των Παρεμβάσεων

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης 

Βρώμικη επίθεση του αιρετού των ΣΥΝΕΚ στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής
Θεσσαλονίκης εναντίον του προέδρου της Ε΄ ΕΛΜΕ και των Παρεμβάσεων

Ο αιρετός των ΣΥΝΕΚ στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, κατά τις επισκέψεις του στα σχολεία για ενημέρωση ενόψει των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια, προβαίνει σε μια βρώμικη επίθεση εναντίον του προέδρου της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, εκθέτοντας την ίδια την παράταξή του.
Συγκεκριμένα, ο αιρετός των ΣΥΝΕΚ επανέφερε το ζήτημα που ταλαιπώρησε την Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με τις ανυπόστατες και συκοφαντικές κατηγορίες εναντίον του προέδρου της. Δεν χρησιμοποίησε όμως τις καταγγελίες της παράταξής του σχετικά με υποτιθέμενες αντικαταστατικές ενέργειες του προέδρου της Ε΄ ΕΛΜΕ, προφανώς γιατί κατέπεσαν στις συνεδριάσεις του ΔΣ χάρη στην κινητοποίηση των συναδέλφων με υπογραφές στήριξης και τη μαζική τους παρουσία στα Δ.Σ. Αντίθετα, επέλεξε το οικονομικό ζήτημα, με το οποίο το ΠΑΜΕ πριν απ’ αυτόν οργάνωσε τη δική του επίθεση λασπολογίας, και  ισχυρίστηκε ψευδώς ότι ο Χρήστος Ζαγανίδης έχει αρνηθεί να γίνει οικονομικός έλεγχος.
988bc-13256304_1091478757560182_8041257017297352224_nΑναρωτιόμαστε αν ο αιρετός των ΣΥΝΕΚ αγνοεί τη θέση της παράταξής του ότι δεν υφίσταται κανένα οικονομικό ζήτημα, η οποία εκφράστηκε δημόσια με ανακοινώσεις σε πανελλαδικό επίπεδο από τους εκπροσώπους των ΣΥΝΕΚ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αλλά και στο ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ. Τόσο ο οικονομικός απολογισμός, όσο και οι αναλυτικές καταστάσεις και οι αποδείξεις σχετικά με τη διαχείριση των χρημάτων που συγκεντρώθηκαν από τα σχολεία για τους πρόσφυγες – και οι οποίες έχουν σταλεί  στα σχολεία – έχουν εγκριθεί από τους εκπροσώπους των ΣΥΝΕΚ στο ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ.
Προκαλεί εντύπωση η στάση του αιρετού. Οφείλεται άραγε σε ελλιπή ενημέρωση όσον αφορά στη στάση της παράταξής του γύρω από αυτό το ζήτημα ή μήπως σε προσπάθεια προεκλογικής εκμετάλλευσης ανύπαρκτου ζητήματος, προκειμένου να δημιουργηθούν εντυπώσεις με συκοφαντίες και λάσπη που στόχο έχουν τη δυσφήμιση των Παρεμβάσεων λίγο πριν τις εκλογές για ανάδειξη εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια;

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Θεσ/νίκη-20 Οκτ 16: Αντιπολεμικό, αντιιμπεριαλιστικό συλλαλητήριο Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες


Σωματεία, Φοιτητικοί Σύλλογοι, Συλλογικότητες, Αντιφασιστικές – Αντιρατσιστικές Πρωτοβουλίες, Συντονισμοί, Οργανώσεις, Κινήσεις

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ – ΑΝΤΙΪΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟ  – ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ 20/10,  6.00 μ.μ., ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

       Νέα δραματική κλιμάκωση των πολέμων εξελίσσεται με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες και καταστροφή ολόκληρων πόλεων και υποδομών στην ευρύτερη περιοχή μας. Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί για τον έλεγχο των χωρών και την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών και δρόμων παίρνουν επικίνδυνη τροπή και φαίνεται να μην έχουν τέλος. Αποτέλεσμα νέα δεινά σε βάρος όλων των λαών.
Οι πρόσφυγες, που ξεριζώνονται από τις χώρες τους εξαιτίας των πολέμων, αυξάνονται και η  τραγωδία τους συνεχίζεται στις χώρες που αναζητούν προστασία και στη διαδρομή τους. Νέοι κίνδυνοι για τη ζωή τους στα ναυάγια, εκμετάλλευση, μη αναγνώριση του δικαιώματος στο άσυλο, απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης.
ΝΑΤΟ, ΗΠΑ και Ε.Ε., όχι μόνο πρωτοστατούν στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και την υποδαύλιση των εμφύλιων σπαραγμών, αλλά αντιμετωπίζουν τους πρόσφυγες ως απειλή. Καταστρατηγούν τις διεθνείς συνθήκες, που οι ίδιοι έχουν υπογράψει, για την προστασία των θυμάτων πολέμου, των διώξεων της φτώχειας. Σφραγίζουν τα σύνορα για τους πρόσφυγες με πολεμικά πλοία, ευρωσυνοριοφυλακές και φράκτες, την ίδια ώρα που τα έχουν καταργήσει για τις πολυεθνικές, τις τράπεζες και τα εμπορεύματα. Εκτρέφουν σκοταδιστικές, φασιστικές, εθνικιστικές αντιλήψεις, ασκούν ξενοφοβικές και ρατσιστικές πολιτικές.

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρεμβάση ΠΥΣΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης: διακήρυξη και ψηφοδέλτιο



  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 
  Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις Π.Ε.
στις 2 του Νοέμβρη
στέλνουμε μήνυμα αντίστασης, ρήξης, ανατροπής και νίκης!
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ τον αιρετό σε ΠΥΣΠΕ –ΑΠΥΣΠΕ –ΚΥΣΠΕ
  Αντιστεκόμαστε:
·       σε συγκυβέρνηση – Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ. και τα μνημόνιά τους
·       στο σχολείο της αγοράς και της φτώχειας
·       στην αδιοριστία, την κινητικότητα, την ελαστική εργασία
·       στον υποταγμένο συνδικαλισμό των ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ)
·       στη μετατροπή των δικαιωμάτων μας σε εξυπηρετήσεις
Αγωνιζόμαστε για ένα κίνημα:
  • Ταξικό που τάσσεται με τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργαζόμενης πλειοψηφίας και υπερασπίζεται τα εργασιακά δικαιώματα όλων αυτών που εργάζονται στην εκπαίδευση, με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση και σε οποιοδήποτε Π.Ε. κι αν ανήκουν.
  • Αντιδιαχειριστικό και αντίθετο με την κατάληψη κυβερνητικών θέσεων και τη μεταπήδηση από τη θέση του συνδικαλιστή στη θέση του στελέχους εκπαίδευσης ή κάθε είδους κυβερνητικού στελέχους.
  • Ριζοσπαστικό στην παιδαγωγική του αφήγηση, που στο κέντρο του έχει την ολόπλευρη κριτική ανάπτυξη της αυτόνομης προσωπικότητας του παιδιού με κυρίαρχα αιτήματα την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την ανιδιοτέλεια, τον αντιρατσισμό και με εκπαιδευτικούς της πράξης, μάχιμους στη τάξη και στα σχολεία.
Συνάδελφοι/ισσες,
Σε ένα πολιτικό περιβάλλον όπου όλοι είμαστε αντιμέτωποι με τη νέα επιδρομή σε εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, οι συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων (ασφαλιστικό, φορολογικό, δάνεια, εκποίηση δημοσίας περιουσίας, περικοπές μισθών-συντάξεων κ.ά.) γίνονται καθημερινά πιο φανερές. Η κοινωνική λεηλασία κλιμακώνεται, οι λαϊκές κατακτήσεις θυσιάζονται στο βωμό της καπιταλιστικής κρίσης.
Στην εκπαίδευση η «επιστροφή της κανονικότητας» του υπουργείου Παιδείας έχει τη σφραγίδα των δεσμεύσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέναντι στους δανειστές. «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο και νηπιαγωγείο», ειδική αγωγή, ευθυγραμμίζονται πλήρως με την πολιτική Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, που στοχεύει στη λειτουργία των σχολείων με λιγότερους εκπαιδευτικούς, με περικοπή των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, μετατρέποντας το σχολείο από εκπαιδευτικό ίδρυμα σε χώρο φύλαξης και εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς. Η Ν.Δ. από την άλλη σιγοντάρει την επίθεση μιλώντας για μαθητές-πελάτες, «εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία» και αξιολόγηση «με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα»…

Μην αφήνεις κανέναν να αποφασίζει για σένα, χωρίς εσένα


ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, ΕΝΩΤΙΚΑ, ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΝΑΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ

ΕΛΜΕ Λέσβου: κάλεσμα σε αντιφασιστικό-αντιρατσιστικό συλλαλητήριο, Τρίτη 18/10

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟ-ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΟ

ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ

ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ στην ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ-ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΤΡΙΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΗ 2016-Πλ.ΣΑΠΦΟΥΣ 6μ.μ.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ-
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΕ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ-
ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ HOTSPOT ΤΗΣ ΜΟΡΙΑΣ
ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΛΕΣΒΟΣ ΓΗ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ-ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%86%ce%b1%cf%83%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%ce%b1

11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ: Μοχλός της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με τη συναίνεση ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ/ΠΕΚ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις

11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ: Μοχλός της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με τη συναίνεση ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΕΚ

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ έδωσαν για δύο ημέρες τη μάχη στο 11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο. Υπεράσπισαν τις αγωνιστικές παρακαταθήκες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, στη μαθητεία, στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.
11ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο – Μοχλός της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με τη συναίνεση ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ/ΠΕΚ
Κατήγγειλαν και καταδίκασαν τις εισηγήσεις σε εκείνες τις Ομάδες Εργασίας, οι οποίες έρχονται σε ευθεία αντιπαράθεση με τις αποφάσεις του κλάδου, τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του, όπως έχουν διαμορφωθεί μέσα από τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος, τις συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες (Γενικές Συνελεύσεις, Συνδικαλιστικά Συνέδρια κλπ). Οι επίμαχες εισηγήσεις αναπαράγουν την κυρίαρχη αντιεκπαιδευτική πολιτική που υπαγορεύεται από ΕΕ – ΟΟΣΑ και υλοποιούνται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Ως εκ τούτου, ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, δεν νομιμοποιούμε με την παρουσία μας την επιχειρούμενη απόπειρα από τις δυνάμεις ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ/ΠΕΚ, να αλώσουν και να ανατρέψουν από την «πίσω πόρτα» τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος.
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, καταγγέλλουμε την επιχείρηση των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού, να χειραγωγήσει το εκπαιδευτικό κίνημα και τον κλάδο και αποχωρούμε από το Συνέδριο.
Καλούμε τον κλάδο να οργανωθεί στα πρωτοβάθμια Σωματεία, να πάρει μέρος μαζικά στις ερχόμενες Γενικές Συνελεύσεις για αναχαιτίσει και να ανατρέψει τη νέα αντιεκπαιδευτκή και αντιλαϊκή λαίλαπα.

Βραυρώνα, 16 Οκτώβρη 2016
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Παρεμβάσεις στο δημόσιο: Για τη συνεδρίαση της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ στις 14.10.2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ  στο ΔΗΜΟΣΙΟ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 14-10-2016 έπειτα από πιέσεις συνεδρίαση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ για την ανακοίνωση της ημερομηνίας της απεργιακής κινητοποίησης που είχε αποφασιστεί στο ΓΣ του Αυγούστου.
Η σημερινή συνεδρίαση είναι η τρίτη που πραγματοποιείται για τον ίδιο λόγο χωρίς να ανακοινωθεί  η ημερομηνία. Οι άλλες δύο είχαν γίνει στις 5/10, όπου είχε αποφασιστεί η απεργία να πραγματοποιηθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη, και στις 11/10 όπου αποφασίστηκε απεργία για τις 10/11. Η ημερομηνία στην πρώτη συνεδρίαση δεν ανακοινώθηκε, γιατί απουσίαζε η ΔΑΣ (ΠΑΜΕ) και στη δεύτερη μετά από πρόταση της ΔΑΣ, να περιμένει η ΑΔΕΔΥ  τη συνεδρίαση της ΓΣΕΕ στις 12/10 και μετά να ανακοινωθεί η απεργία. Τελικά η ΓΣΕΕ συνεδρίασε δεν αποφάσισε απεργία και θα συνεδριάσει τέλος Οκτώβρη και αν ορίσει τελικά απεργία κοντά στα Χριστούγεννα.
Εντύπωση προκαλεί αυτή η στάση του ΠΑΜΕ να εξαρτά την πραγματοποίηση πανεργατικής απεργίας από τον Παναγόπουλο. Η στάση αυτή δίνει την πρωτοβουλία των κινήσεων στην κυβέρνηση, όπως ακριβώς έγινε με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο.
Σήμερα ενώ όλες οι παρατάξεις, στα λόγια τουλάχιστον, βλέπουν την ανάγκη προκήρυξης απεργίας, αλλά για μία ακόμη φορά αυτή δεν προσδιορίστηκε, γιατί όλοι οι άλλοι εκτός των Παρεμβάσεων (ΔΑΚΕ απουσίαζε) ταυτίστηκαν με τη θέση της ΔΑΣ (ΠΑΜΕ), που είναι να απευθυνθούν την Τρίτη 18/10 για μια ακόμη φορά στον Παναγόπουλο της ΓΣΕΕ και μετά να αποφασιστεί η απεργία.
Εντύπωση μας προκαλεί αυτή η στάση της ΔΑΣ να εξαρτά την πραγματοποίηση πανεργατικής απεργίας από τον Παναγόπουλο. Η στάση αυτή δίνει την πρωτοβουλία των κινήσεων στην κυβέρνηση, όπως ακριβώς έγινε με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο.
Ως παρεμβάσεις καταθέσαμε σε όλες τις συνεδριάσεις της Ε.Ε. και στο ΓΣ της ΑΔΕΔΥ στο τέλος Αυγούστου (για να υπάρχει επαρκής χρόνος ενημέρωσης και προετοιμασίας των εργαζομένων) συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων και δράσεων,  το οποίο παλεύουμε να υιοθετηθεί από πρωτοβάθμια σωματεία  , ομοσπονδίες και επιτροπές αγώνα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα  για την οργάνωση πολύμορφων και παρατεταμένων κινητοποιήσεων μεταξύ άλλων και  προειδοποιητική πανεργατική απεργιακή κινητοποίηση στις 10 Νοεμβρίου. 

Συγκεκριμένα το πλαίσιο

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Παρεμβάσεις ΔΕ: Για το «υπόμνημα Λιάκου» – Η αντιδραστική τομή στην εκπαίδευση δε θα περάσει

Για το «υπόμνημα Λιάκου»
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΠΟΥΝ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ
Το τελικό Υπόμνημα της ομάδας Λιάκου προς το Υπουργείο Παιδείας, που θα προχωρήσει στη σχετική νομοθετική ρύθμιση, περιγράφει μία εκ βάθρων και άκρως συντηρητική αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου. Αποδομεί και διαλύει το σχολείο, βάζει οριστικά ταφόπλακα στο μαζική δημόσια εκπαίδευση, εξοβελίζει βίαια χιλιάδες μαθητές, διαμορφώνει όρους εργασιακής γαλέρας για τους εκπαιδευτικούς και  υπακούει στους όρους της δημοσιονομικής προσαρμογής και του κόφτη στα δημόσια αγαθά. Το σχολείο που οραματίζεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει τη σφραγίδα της στρατηγικής της Ε.Ε,  της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 και του κεφαλαίου. Υλοποιεί τις μνημονιακές δεσμεύσεις που ψήφισαν μαζί με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ.
    Στόχος είναι ένα μεγάλο κομμάτι των αποφοίτων να οδηγηθεί στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), δηλαδή, στην κατάρτιση αμέσως μετά το Γυμνάσιο.
Στόχος είναι ένα μεγάλο κομμάτι των αποφοίτων να οδηγηθεί στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), δηλαδή, στην κατάρτιση αμέσως μετά το Γυμνάσιο.
ΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΟΡΙΖΟΝΤΑ  ΤΡΙΕΤΙΑΣ
  1. Γυμνάσιο: Εξαγγέλλει 4ετές Γυμνάσιο, προσθέτοντας Δ΄ τάξη και μετατρέποντας την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε 10χρονη. Η πρόσθεση μιας τάξης είναι το άλλοθι για να κρύψει πως το Λύκειο θα γίνει απροσπέλαστο για την πλειοψηφία των μαθητών. Η Δ΄ τάξη θα είναι σύμφωνα με τους συντάκτες του κειμένου η τάξη που θα χωρίζει η «ήρα από το στάρι» για το ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν οι 16αρηδες. Στόχος είναι ένα μεγάλο κομμάτι των αποφοίτων να οδηγηθεί στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), δηλαδή, στην κατάρτιση αμέσως μετά το Γυμνάσιο. Μειωμένος – σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση - θα είναι ο αριθμός των μαθητών, που θα συνεχίσει προς τα Λύκεια, και με σαφή στόχο η αναλογία να αντιστραφεί. Δηλαδή το 30% να κατευθύνεται προς τα ΓΕΛ και το 70% προς τα ΕΠΑΛ.  Οι παραπάνω στόχοι υλοποιούνται με εξεταστικά φίλτρα – κόφτες και θέσπιση υποχρεωτικού πλέγματος κριτηρίων, που ξεκινούν από την Δ΄ τάξη του Γυμνασίου.
  • Ο εκπαιδευτικος μετατρέπεται σε «καθηγητή μέντορα» των γυμνασιόπαιδων «για να επιλέξουν το τύπο του Λυκείου ... ή να ενθαρρυνθούν να κατευθυνθούν προς τις τεχνικές σχολές» και επειδή δεν είναι σίγουρο πως οι καθηγητές θα αποδεχτούν αυτό το ρόλο, προτείνεται ως «πλέον δόκιμη λύση» η οργάνωση τράπεζας θεμάτων. Η κυβερνητική προπαγάνδα για ελάφρυνση των μαθητών και κατάργηση των εξετάσεων καταρρέει, όταν εισάγει σκληρό σύστημα επιλογής στη Δ΄τάξη και το Λύκειο, αλλά επαναφέρει και την επανεξέταση των προϋποθέσεων προαγωγής με προφορικό βαθμό, γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, περιγραφική αξιολόγηση, ώστε νωρίς να κοπούν τα φτερά τους.
  • Ταυτόχρονα, προβλέπει τη μείωση μαθημάτων σε 9-10, ευέλικτες ελεύθερες ζώνες δράσης, κύκλους μαθημάτων και αναλυτικά προγράμματα στην ευθύνη των εκπαιδευτικών με επιλογές «προσαρμοσμένες σε τοπικό επίπεδο»… Δεξιότητες, αποσπασματική γνώση, διαφοροποιημένη μάθηση με βάση τις οδηγίες της Ε.Ε είναι το πλαίσιο για την εκπαίδευση των μικρών μαθητών. Σε αυτή την κατεύθυνση ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε νέο βιβλίο φυσικών επιστημών με ολίγη φυσική, ολίγη χημεία, ολίγη βιολογία!...
  1. Γενικό Λύκειο: Όσοι μαθητές φτάσουν στο 2ετές Γενικό Λύκειο θα βρεθούν  αντιμέτωποι με ένα ελιτίστικο αριστοκρατικό και εσωτερικά διαφοροποιημένο Λύκειο σκληρών εξεταστικών φίλτρων προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
  2. Οι εξετάσεις, που προβλέπονται και όλη η διαδικασία για να αποκτήσουν εθνικό απολυτήριο δεν συνιστούν κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά αντίθετα ένα ακόμη σκληρότερο εξεταστικό σύστημα κατ’ εικόνα και ομοίωση του I.B. των ακριβών ιδιωτικών σχολείων. Για πρώτη φορά οι μαθητές δε θα αποκτούν ενιαίο τίτλο σπουδών τελειώνοντας το Λύκειο. Όσοι παρακολουθήσουν τα μαθήματα υψηλού επιπέδου και πετύχουν στις εξετάσεις θα παίρνουν «Εθνικό Απολυτήριο», ενώ όσοι παρακολουθήσουν χαμηλού επιπέδου θα αρκεστούν σε ένα απλό Πιστοποιητικό Παρακολούθησης αμφιβόλου αξίας στην πραγματική ζωή.
  3. Ο μαθητής θα παρακολουθεί 6 μαθήματα. Τα 2 κοινά υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι η νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία, αγγλική γλώσσα και λογοτεχνία!... Μάλιστα στην Γ΄ Λυκείου προβλέπεται η γλωσσομάθεια να είναι επιπέδου Γ1!!!... Προβλέπει ο μαθητής να επιλέγει  από 4 ομάδες: μαθηματικά – πληροφορική, φυσικές επιστήμες, ανθρωπιστικές επιστήμες και πολιτισμός - τέχνη. Κάθε ομάδα, εκτός της τελευταίας, έχει μαθήματα χαμηλού και υψηλού επιπέδου Επίσης 3 ώρες φυσική αγωγή και 2 ώρες μελέτη για διπλωματική εργασία. Το σχέδιο περιλαμβάνει υποχρεωτικά πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας (εθελοντισμός, απλήρωτη εργασία) βοήθεια στο σπίτι, ειδική αγωγή, πρόσφυγες, αναδάσωση, καθαριότητα και άλλα περιβαλλοντικά θέματα.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Παρεμβάσεις ΠΕ: Όταν το ψέμα δεν έχει τέλος… και η διαστρέβλωση γίνεται συνδικαλιστική πρακτική…Απάντηση σε άρθρο του Ριζοσπάστη



Περιγραφή: flag1ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr                                                                                                           4-10-2016 

Όταν το ψέμα δεν έχει τέλος… και η διαστρέβλωση γίνεται συνδικαλιστική πρακτική. Απάντηση σε άρθρο του Ριζοσπάστη 

των Σταύρου Καλλώνη και Αιμιλίας Τσαγκαράτου,
εκπροσώπων των  Παρεμβάσεων-Κινήσεων-Συσπερώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Σταθεροί οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ στη γραμμή της διαστρέβλωσης των θέσεων των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων, χρόνια τώρα, δεν μας εξέπληξαν ούτε και αυτή τη φορά.
Την εποχή της καπιταλιστικής επίθεσης η ρητορική του διχασμού στο συνδικαλιστικό κίνημα αποτελεί βοήθεια σε όσους επιχειρούν να υλοποιήσουν τις μνημονιακές πολιτικές. Την εποχή που το συνδικαλιστικό κίνημα απαιτεί μέτωπα και συμμαχίες οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ, επιδίδονται σε νέα επίθεση κατά των Παρεμβάσεων, αποτιμώντας δήθεν την απεργία του κλάδου στις 15 Σεπτέμβρη.
Αφού προσπαθούν να κρύψουν την ανυπαρξία από την πλευρά τους ενός σχεδίου-πρότασης για το συνδικαλιστικό κίνημα στην περίοδο, αναλύουν αυτή την ανυπαρξία τους βάλλοντας κατά πάντων.
Στην 85η Γενική Συνέλευση του κλάδου ως Παρεμβάσεις προτείναμε, ότι προτείναμε και προς τις Γενικές Συνελεύσεις, ένα συνολικό αγωνιστικό σχέδιο στα πλαίσια του οποίου ήταν και η 24ωρη απεργία,   με δεδομένη την εκτίμηση  για τα οξυμένα προβλήματα που θα υπήρχαν το Σεπτέμβρη στα σχολεία, κάτι που και το ΠΑΜΕ εκτιμούσε, αφού μεσολαβούσε το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά και θεωρήσαμε πως οι συνάδελφοι πρέπει να είναι ενημερωμένοι. Η πρότασή μας έγινε δεκτή από την πλειοψηφία ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ, (Παρεμβάσεις-ΔΑΚΕ-Ανεξάρτητοι-ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ), ενώ καταψήφισαν το ΠΑΜΕ μαζί με τη ΔΗΣΥ(ΠΑΣΚ).
Το ΠΑΜΕ μας πρότεινε το καλοκαίρι στο συνέδριο: «Η Ομοσπονδία να μη ρίξει καλοκαιρινά «ρολά», να βρεθεί σε ετοιμότητα…». Αλήθεια πώς θα βρεθεί σε ετοιμότητα η Ομοσπονδία όταν στο συνέδριο του κλάδου δεν προτείνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ;
Άλλωστε η      ΑΣΕ/ΠΑΜΕ, όλο το καλοκαίρι που δήθεν προετοίμαζε το κίνημα για το Σεπτέμβρη, και δεν έριχνε «ρολά»,  δεν υπάρχει ούτε μία κινητοποίηση ούτε μία ανακοίνωση από την πλευρά τους, όλο το καλοκαίρι.
Αυτό το σχέδιο προτάξαμε το καλοκαίρι, αυτό υπερασπιστήκαμε στις συνελεύσεις, πιστεύοντας πως το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να πάει στην λογική της καταγραφής των μέτρων και της απλής διαμαρτυρίας , αλλά στη συνολική ρήξη και ανατροπή τους. Εδώ να θυμίσουμε ότι πέρσι, ο απεργιακός σχεδιασμός της ΑΔΕΔΥ ακολουθούσε σχεδόν κατά γράμμα το σχεδιασμό του ΠΑΜΕ, με αποκορύφωμα την 24ωρη απεργία «φάντασμα» για το ασφαλιστικό, που τελικά αποφασίστηκε για μέσα στις διακοπές του Πάσχα. Και τότε όμως, για τη μη συμμετοχή στην απεργία μέσα στις διακοπές του Πάσχα,  έφταιγαν οι Παρεμβάσεις στο δημόσιο…..
Στο άρθρο τους στο Ριζοσπάστη, οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ επιχειρούν για μια ακόμα φορά να διαστρεβλώσουν τις θέσεις των Παρεμβάσεων.

Παρεμβάσεις ΠΕ: Η "προτεραιότητα" στην ειδική αγωγή και ο οριζόντιος και κάθετος κόφτης στις παράλληλες στηρίξεις





  ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr                              
4-10-2016

Η «ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ» ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΤΟΣ «ΚΟΦΤΗΣ» ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ
Το σχολείο «της ισότητας και της ποιότητας» ευαγγελίστηκε για μια ακόμη φορά ο υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή την Τετάρτη 26/9 με τις αντιφάσεις ανάμεσα στο φερόμενο ως πρόταγμα και την ουσία, να συνιστούν ευθεία βολή απέναντι και στα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Χιλιάδες παιδιά που δικαιούνται πλήρη παράλληλη στήριξη βάσει γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ βρίσκονται αρχές Οκτώβρη είτε αστήρικτα στο πλαίσιο της γενικής τάξης, είτε με εκ περιτροπής στήριξη. Με βάση τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, οι παράλληλες στηρίξεις μοιράζονται κατά πλειοψηφία σε δύο, τρία, τέσσερα ακόμα και πέντε παιδιά, σε ένα, δύο, τρία σχολεία γεγονός που μεταφράζεται απλά σε υποστήριξη 1-2-3 ώρες την ημέρα ή 1-2-3 μέρες τη βδομάδα. Την ίδια στιγμή οι ειδικές επιτροπές ανά διεύθυνση με τη συμμετοχή διευθυντών εκπαίδευσης, συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής και προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ, αποφασίζουν ποια κενά θα δοθούν και ποια όχι, με λίγα λόγια ποια παιδιά δικαιούνται λιγότερο ή περισσότερο παράλληλη στήριξη.
Αναμφίβολα η εμπέδωση της παράλληλης στήριξης σε ρόλο part-time ικανοποίησης εκπαιδευτικών αναγκών έρχεται να επιβεβαιώσει το ίδιο το περιεχόμενο του «σχολείου για όλα τα παιδιά», ένα φθηνό σχολείο με ρευστές δομές που δεν εξασφαλίζουν την αναγκαία σταθερή ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μια ματιά στα στοιχεία (140 προσλήψεις νηπιαγωγών ΕΑΕ, 1.000 προσλήψεις δασκάλων ΕΑΕ και 241 αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ειδικής στη Δ.Ε., ενώ 5.500 αιτήματα για παράλληλη στήριξη μένουν στα συρτάρια του υπουργείου παιδείας…) αποδεικνύει σαφώς τι κρύβεται πίσω από την προωθούμενη φιλοσοφία της συνεκπαίδευσης: την επίτευξη του στόχου της πλήρους ένταξης στα γενικά σχολεία χέρι-χέρι με τη μείωση του οικονομικού κόστους. Στις μεθοδεύσεις του υπουργείου στο παράδειγμα της παράλληλης στήριξης εμφανίζεται δειλά-δειλά η στόχευση της αναπροσαρμογής της αναλογίας εκπαιδευτικών-μαθητών ΕΑΕ στο μέτρο του ενός εκπαιδευτικού ΕΑΕ ανά σχολική μονάδα. Αναρωτιόμαστε όμως πώς συμβαδίζει η ισότιμη εκπαίδευση των μαθητών μας με την περιστολή των δικαιωμάτων τους και την υποστελέχωση της ειδικής αγωγής χάριν της επιβολής δημοσιονομικών περιορισμών στο μορφωτικό αγαθό και της λογιστικής μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Δεν ξεχνάμε άλλωστε ότι η χιλιοειπωμένη «προτεραιότητα στην ειδική αγωγή » υπήρξε εύρημα της Διαμαντοπούλου το 2010, χρονιά κατά την οποία μπήκαν σωρηδόν τα προγράμματα ΕΣΠΑ στην εκπαίδευση, σηματοδοτώντας αφενός την απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση παροχής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και αφετέρου την περαιτέρω ελαστικοποίηση της εργασίας. Η δήθεν «προτεραιότητα» μας επισημαίνει μόνο ότι η ειδική εκπαίδευση υπήρξε ανέκαθεν προπομπός της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και πεδίο δόξης λαμπρό για την εφαρμογή ευέλικτων σχέσεων εργασίας. Συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΑΕ παραμένουν αδιόριστοι έπειτα από 15 χρόνια συναπτών συμβάσεων εργασίας, χιλιάδες θέσεις σε δομές ΕΑΕ εναπόκεινται σε ευκαιριακή κάλυψη ανάλογα με τις διαθέσιμες πιστώσεις, γονείς εξαναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα ποσά σε θεραπείες, ελλείψει μάλιστα πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης, αλλά και να προσλαμβάνουν ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις με αποτέλεσμα την εισαγωγή της μαύρης, υποαμοιβόμενης εργασίας μέσα στα δημόσια(;) σχολεία.