Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της E' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης (24/6/2020)

Ε΄  ΕΛΜΕ    Θεσσαλονίκης                                          24/6/2020                                                   
Προξένου  Κορομηλά  51
e.elme.thess@gmail.com

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ (24/6/2020)
Η Γενική συνέλευση της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης που έγινε την Τετάρτη 24/6/2020 με θέμα τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και Λυκείων αποφάσισε: να συνεχίσει και να κλιμακώσει τον αγώνα ενάντια στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων για να μη χαθεί καμία θέση εκπαιδευτικού, ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο Κεραμέως που στρέφεται και κατά των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Αποφάσισε στη βάση του περιεχομένου της ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ να προχωρήσει σε άμεσες κινητοποιήσεις
  • ΠΕΜΠΤΗ 25/6, 1μμ, ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στο ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (κήρυξη τρίωρης διευκολυντικής στάσης 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.)
  • ΠΕΜΠΤΗ 25/6 ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 29/6 1μμ, ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στο ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (κήρυξη τρίωρης διευκολυντικής στάσης, 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.)
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 29/6 ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
 Πριν καλά καλά ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο άρχισε η εφαρμογή του. Λιγότεροι εκπαιδευτικοί, λιγότεροι μαθητές, λιγότερο δημόσιο σχολείο είναι ο στόχος τους.
Τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου (αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020) εξαφανίζουν σχεδόν το μάθημα της Οικιακής 0ικονομίας από το Γυμνάσιο. Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατάργησε το μάθημα από την Β’ Γυμνασίου και αφαίρεσε από τον κλάδο την β’ ανάθεση του μαθήματος της Γεωγραφίας. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφαίρεσε μία ακόμα ώρα από τις δύο (2) εναπομείνασες στην Α’ Γυμνασίου.
Παράλληλα με τα νέα προγράμματα του Λυκείου  η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε στον εξοβελισμό των Κοινωνικών Επιστημών από την εκπαίδευση, σε ένα αντιεπιστημονικό πλαίσιο αποφάσεων. Τεράστιο είναι το χτύπημα στην ειδικότητα των κοινωνιολόγων (ΠΕ 78) , οι οποίοι από τη  χρονιά 21-22 με την κατάργηση της Κοινωνιολογίας κυριολεκτικά εξαφανίζονται. Το ίδιο συμβαίνει και στις ειδικότητες των μηχανικών - τεχνολόγων (ΠΕ 81,82,85) των οποίων καταργούνται όλα τα μαθήματα. Μειώνονται σημαντικά οι ώρες των οικονομολόγων ΠΕ80 και των καθηγητών φυσικών επιστημών ΠΕ04. Τα καλλιτεχνικά μαθήματα, Μουσική, Θεατρολογία εξοβελίζονται από το Λύκειο, ενώ καταργούνται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, παρότι εξετάζονται  ως πανελλαδικά μαθήματα με αποτέλεσμα οι γονείς να πρέπει να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Είναι φανερό πως οι αποφάσεις του υπουργείου εκτός των άλλων βασίζονται  στο  κριτήριο ελαχιστοποίησης του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης  και μείωσης εκπαιδευτικού προσωπικού.

Συμπληρωματικές κινητοποιήσεις της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.


ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, A΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ,
ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ
ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου),
mail: aelmeahaias@gmail.com, Ιστοσελίδα: http://aelmeahaias.wordpress.com

Πάτρα, 24/6/2020

Συμπληρωματικές κινητοποιήσεις της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας, αγωνίας μαθητών και κοινωνίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αγνοώντας επιδεικτικά τις θέσεις του κλάδου, ψήφισε το αντιεκπαιδευτικό-αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο και αποφάσισε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα γυμνασίων και ΓΕΛ. Χτίζει το σχολείο της αγοράς, εξαφανίζοντας κάθε μάθημα σκέψης, αισθητικής καλλιέργειας και κριτικής ικανότητας. Γνωστικά αντικείμενα όπως οι Κοινωνικές επιστήμες, Οικιακή Οικονομία, Οικονομικές Επιστήμες, Τέχνη εξοβελίζονται ή μειώνονται δραματικά οι ώρες τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Το δημόσιο σχολείο μεταλλάσσεται στην κατεύθυνση παροχής εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακών γνώσεων και φτωχής κατάρτισης. Οι μαθητές προαλείφονται για φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, χωρίς να μπορούν να εξηγήσουν, να ερμηνεύσουν και να αμφισβητήσουν το μέλλον για το οποίο τους προορίζουν. Ειδικότητες των εκπαιδευτικών θα απολέσουν τις ώρες διδασκαλίας τους, τις οργανικές τους θέσεις και ενδεχομένως θα αποτελέσουν τη νέα δεξαμενή της διαθεσιμότητας.

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας μετά τη σημερινή (24/6) συνέλευση και σε συνέχεια των προηγούμενων μαζικών κινητοποιήσεων (αποχή βαθμολόγησης, συλλαλητήρια), αποφάσισε τις παρακάτω συμπληρωματικές δράσεις:

Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Γ' ΕΛΜΕ-Θ (24-6-2020)

CE93CE95CE9BCE9CCE95 

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                       Θεσσαλονίκη 24/6/2020
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/ 
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ (24/6/2020)
Όλοι στον αγώνα για να σταματήσουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου,
για να ανακληθεί η απόφαση εξοστρακισμού μαθημάτων και ειδικοτήτων
 από τα σχολεία.
  • ΠΕΜΠΤΗ 25/6, 1μμ, ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στο ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
  • ΔΕΥΤΕΡΑ 29/6 1μμ, ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ στο ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
(κήρυξη τρίωρης διευκολυντικής στάσης, 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.)
 ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η Γενική συνέλευση της Γ΄ ΕΛΜΕ- Θ που έγινε την Τετάρτη 24/6/2020 με θέμα τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και Λυκείων, αποφάσισε να συνεχίσει και να κλιμακώσει τον αγώνα ενάντια στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων, για να μη χαθεί καμία θέση εκπαιδευτικού, ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο Κεραμέως που στρέφεται και κατά των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η Γενική Συνέλευση:
  • υπερψήφισε την απόφαση του Δ.Σ της ΕΛΜΕ για την άμεση ανάκληση της απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα http://3elmethess.blogspot.com/2020/06/blog-post_18.html
  • αποφάσισε πως σύσσωμος ο κλάδος πρέπει να αντιδράσει άμεσα διεκδικώντας:
- Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.
- Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων.
-Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.
- πλήρη διασφάλιση των εκπαιδευτικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί .Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
- Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.
-Επαναφορά το ωραρίου μας στα προ του 2013 επίπεδα
- Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος  Κεραμέως ,4692/2020 
- Δημόσιο, δημοκρατικό  και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς
  • να κλιμακώσει τον αγώνα του με άμεσες κινητοποιήσεις:
  • Πέμπτη 25/6, στις 1.00 μ.μ. στο συλλαλητήριο, στο Άγαλμα Βενιζέλου και αποχή από τις βαθμολογήσεις
όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
  • Δευτέρα 29/6, στις 1.00 μ.μ. στο συλλαλητήριο, στο Άγαλμα Βενιζέλου και αποχή από τις βαθμολογήσεις όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Για συμμετοχή στη συγκέντρωση της Αθήνας τη Δευτέρα, να αναχωρήσει πούλμαν από Θεσσαλονίκη με κάλυψη εξόδων από ΟΛΜΕ/ΕΛΜΕ. Οι συνάδελφοι που επιθυμούν να πάρουν μέρος να ενημερώσουν τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ μέχρι το Σάββατο.
  • Πραγματοποιούμε Συνελεύσεις Αγώνα την Πέμπτη 25/6 και τη Δευτέρα 29/6, αμέσως μετά τα συλλαλητήρια.
  • Από Πέμπτη 25/6 σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα κάτω τα μολύβια, σταματάμε τις βαθμολογήσεις σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέχρι το Υπουργείο να πάρει πίσω το ωρολόγιο πρόγραμμα . Η πρόταση απευθύνεται προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, το οποίο καλούμε να αναλάβει την ευθύνη της προκήρυξης της αποχής του κλάδου από τις βαθμολογήσεις και την υλοποίηση της απόφασης μαζί με τις ΕΛΜΕ.
  • Η ΟΛΜΕ να προκηρύξει Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων για επανεκτίμηση της κατάστασης και κλιμάκωση του αγώνα.
Η Γενική Συνέλευση της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ (24/6/2020)

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Απόφαση συνέλευσης αγώνα από την κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ 23/6


Απόφαση συνέλευσης αγώνα από την κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ 23/6
Την Τρίτη 23/6 πραγματοποιήθηκε μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ. Αμέσως μετά έγινε σε υπαίθριο χώρο δίπλα από το υπουργείο συνέλευση αγώνα με την συμμετοχή του κόσμου της κινητοποίησης.
Η μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, με ομπρέλες και συνθήματα, σπρέι, πανό, την φωνή τους, την οργή τους, την αλληλεγγύη τους στις συναδέλφισσες και συναδέλφους που απολύονται, δείχνοντας έτσι την εναντίωση τους στις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων είναι ελπιδοφόρο μήνυμα ενός αγώνα που μπορεί να νικήσει.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. υλοποιώντας τον αντιεκπαιδευτικό ν. 4692/2020  που πρόσφατα ψήφισε, ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά (αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020).
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν, εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους. Αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις,  αφήνοντας πλήθος συναδέλφων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο με τις/τους αναπληρωτ(ρι)ες ναι βρίσκονται σε μόνιμη απόλυση πλέον. Πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Συγκεκριμένα τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν την κατάργηση  μαθημάτων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, καθώς καταργούνται τα μαθήματα  «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» από τη  Β΄ Λυκείου και το Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών ( Ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών ), ενώ στη A΄ Λυκείου το μάθημα ΄΄Πολίτης και Δημοκρατία΄΄ από 3 ώρες γίνεται 2. Στη Γ΄ Λυκείου το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθιστά η διδασκαλία των Λατινικών από το 2021-22.
Τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν επίσης την πλήρη κατάργηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο, ενώ ως μονόωρα μαθήματα παραμένουν μόνο στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, καταργείται η διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, με μοναδική πηγή διδασκαλίας να μένει, πλέον, το φροντιστήριο.

Επιτροπή Αγώνα ενάντια στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων: Όλοι στον αγώνα για να σταματήσουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

Όλοι στον αγώνα για να σταματήσουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, για να ανακληθεί
 η απόφαση εξοστρακισμού μαθημάτων και ειδικοτήτων από τα σχολεία

 Τρίτη 23/6 αποχή όλων των ειδικοτήτων από τα βαθμολογικά, όπως αποφάσισε και η ΟΛΜΕ
  Τρίτη 23/6 παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στις 14.00 μ.μ.
  Τετάρτη 24/6 παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης, 14.00 μ.μ.
  Πέμπτη 25/6 συλλαλητήριο στο Άγαλμα Βενιζέλου, 13.00 μ.μ.
        Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22/6/2020 στις 14.00 μ.μ. παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης ενάντια στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων από τα σχολεία. Στην παράσταση διαμαρτυρίας συγκεντρώθηκαν εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων που θίγονται από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για να εκφράσουν την έντονη διαμαρτυρία τους για τον εξοβελισμό μαθημάτων που διδάσκουν οι ειδικότητες ΠΕ78 (Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών),  Καλλιτεχνικών (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί από τα ΤΕΙ) οι εκπαιδευτικοί ΠΕ88.01 ( Γεωπόνοι ) και οι Οικονομολόγοι και Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ80). Στην παράσταση διατυπώθηκαν οξύτατες διαφωνίες για την υποβάθμιση των μαθημάτων των κοινωνικών, πολιτικών, οικονομικών, τεχνολογικών επιστημών, της καλλιτεχνικής παιδείας - γνώσεις που συμβάλλουν σημαντικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, καθώς και για την εξαφάνιση πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από το δημόσιο σχολείο (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο).
        Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης παραδέχτηκε ότι η κυβερνητική απόφαση προκαλεί αναστάτωση στα σχολεία, ότι οποιεσδήποτε αλλαγές πρέπει να γίνονται μετά από μελέτη και σχεδιασμό και ότι κατανοεί τις ανησυχίες των συναδέλφων.
Τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ και οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν:
·         Να ανακληθεί άμεσα η κυβερνητική απόφαση για τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων.
·         Να μη χαθεί καμία οργανική.
·         Πλήρη διασφάλιση των οργανικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
·         Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος της Κεραμέως.

       Το χτύπημα στις συγκεκριμένες ειδικότητες αποτελεί την πρώτη φάση υλοποίησης του αντιεκπαιδευτικού νόμου που στόχο έχει ένα φτηνό, νεοσυντηρητικού περιεχομένου σχολείο, με λιγότερους εκπαιδευτικούς και λιγότερους μαθητές. Ένα σχολείο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, κέντρο εξετάσεων και απλής καλλιέργειας δεξιοτήτων.
       Στην παράσταση τέθηκαν και τα ζητήματα σχετικά με τους διορισμούς στην ειδική αγωγή και ζητήθηκε να δοθούν όλα τα κενά με βάση τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
     Μετά το τέλος της παράστασης διαμαρτυρίας, πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συνέλευση των συναδέλφων που συμμετείχαν για να συζητηθεί η συνέχιση και η οργάνωση των κινητοποιήσεων και αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Να στηριχτεί το πρόγραμμα των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
·         Τρίτη 23/6 παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στις 14.00 μ.μ.
·         Τετάρτη 24/6 παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, 14.00 μ.μ.
2. Να στηριχτεί η απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
·         Τρίτη 23/6 αποχή των συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων από τη βαθμολόγηση όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
3. Να συμπληρωθεί το πρόγραμμα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων με τα παρακάτω:
·         Πέμπτη, 25/6: συλλαλητήριο στο Άγαλμα Βενιζέλου, 13.00μμ
·         Πέμπτη, 25/6: αποχή όλων των ειδικοτήτων από τη βαθμολόγηση όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων
·         Πραγματοποίηση Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, Τρίτη ή Τετάρτη, με αποφάσεις των Δ.Σ. για συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
·         Στήριξη των κινητοποιήσεων με έκδοση αφίσας και ανακοίνωσης.
4. Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να αποφασίσουν ένα αντίστοιχο πρόγραμμα δράσης και να στηρίξουν όλες τις κινητοποιήσεις.
5. Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα Εκπαιδευτικών ενάντια στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων από τα σχολεία
ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΚΑΝΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ.
ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ
ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

     Καλούμε τους συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων να συμβάλλουν, όπως και το 2013, με τη συμμετοχή τους στους αγώνες στην ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών επιδιώξεων της κυβέρνησης.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
epitropi_agona_ekp@hotmail.com

ΟΛΜΕ: Αποχή από όλα τα βαθμολογικά κέντρα των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων την Τρίτη 23-6-2020


Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073
e-mail: olme@otenet.gr                                                                                        
 Aθήνα, 22/06/2020



ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23/06/2020

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, αποφάσισε να καλέσει τους συναδέλφους βαθμολογητές να απέχουν από όλα τα βαθμολογικά κέντρα την Τρίτη 23/06/2020. Η αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικώς Εξεταζομένων Μαθημάτων εντάσσεται στο πλαίσιο άλλων κινητοποιήσεων που έχουν ήδη αποφασιστεί, όπως της συγκέντρωσης που θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας  την Τρίτη 23/06/2020 στις 13:00.
Ως γνωστόν πριν μερικές ημέρες ανακοινώθηκαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και ΓΕΛ που δεν επιχειρούν απλά την  αυξομείωση  μαθημάτων, όπως συνηθίζεται επί πολλές δεκαετίες, αλλά χωρίς καμία επιστημονική και παιδαγωγική  τεκμηρίωση, καταργούν σχεδόν όλα τα  γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών, των Καλλιτεχνικών και γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο ΓΕΛ, το μάθημα της έρευνας (project), μειώνουν τις ώρες της οικιακής οικονομίας στο Γυμνάσιο και πλήττουν τις οικονομικές επιστήμες στο ΓΕΛ. Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, είναι ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Παιδείας οραματίζεται ένα σχολείο αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων
Παράλληλα,  το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ, με τις καταργήσεις μαθημάτων αφήνει έκθετους/ες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που ουσιαστικά μένουν άνευ αντικειμένου διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί από τα ΤΕΙ) και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ88.01 (Γεωπόνοι ),εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι Οικονομολόγοι και Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσιο. Ειδικά οι ΠΕ78, από το σχολικό έτος 2021-22 κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ’ ΓΕΛ, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου.
·         Καλούμε όλους  τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά την Τρίτη στις 13:00 στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας
·         Να απέχουν από  όλα τα Βαθμολογικά Κέντρα  και τη διόρθωση των Πανελλαδικώς  Εξεταζομένων Μαθημάτων την Τρίτη 23/06/2020



Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Να ανακληθεί η κυβερνητική απόφαση για τα ωρολόγια προγράμματα τώρα! Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όλοι στις κινητοποιήσεις!


Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΡΑ!
ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΚΑΝΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
  •  Πλήρη μορφωτικά δικαιώματα για όλους τους μαθητές
  • Πλήρη διασφάλιση των εκπαιδευτικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους
  • Μόνιμους μαζικούς  διορισμούς. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.
  • Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος  Κεραμέως ,4692/2020 
  • Δημόσιο, δημοκρατικό  και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων ,που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς!
Όλοι στον αγώνα για να σταματήσουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, για να ανακληθεί η απόφαση εξοστρακισμού μαθημάτων και ειδικοτήτων από τα σχολεία.
ΚΑΛΟΥΜΕ
Σε μαζική συμμετοχή στις παραστάσεις διαμαρτυρίας :
·        Τρίτη 23/6 , 2μμ,  στη ΔΔΕ Ανατολικης Θες\νίκης, 2μμ
·        Τετάρτη , 24-6,στις 2μμ στην ΠΔΕ Κ.Μ.
  • Στο συλλαλητήριο, την Πέμπτη 25-6 6 στη 1μμ, στο Άγαλμα Βενιζέλου
  • Σε συνολική αποχή όλων των ειδικοτήτων από όλα τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, την Τρίτη 23/6/20, σύμφωνα και με την απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ
  • την Πέμπτη 25-6,  μέρα του συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη, αποχή όλων των ειδικοτήτων από τη βαθμολόγηση όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: για τις εγγραφές στα γυμνάσια-ΕΠΑΛ και ΓΕΛ

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                          Θεσσαλονίκη 21-6- 2020
Πρ. Κορομηλά 51
τηλ. Επικοινωνίας 6978300483                                 
e-mail: gelmeth3@gmail.com
fb:Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ – ΕΠΑΛ και ΓΕΛ
Ξεκίνησαν ήδη  οι ηλεκτρονικές αιτήσεις – δηλώσεις προτίμησης  και στους δύο τύπους λυκείου ΓΕΛ – ΕΠΑΛ . Η κυβέρνηση της Ν.Δ.  διατηρεί και εφαρμόζει το  θεσμικό πλαίσιο εγγραφών που διαμορφώθηκε με την ΥΑ 10645/ΓΔ4/2018  , που όπως επανειλημμένα  έχουμε επισημάνει ,στοχεύει :
  • στην ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων
  • στ ην αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα,
  • στην επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση.
Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών  των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.
Ο απολογισμός της μέχρι τώρα εφαρμογής της κρίνεται ιδιαίτερα αρνητικός για το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των  μαθητών μας .Με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών και το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες .
Το υπουργείο και με τη φετινή του εγκύκλιο(Αρ.Πρωτ.Φ1α/75919/Δ4/17-06-2020/ΥΠΑΙΘ) επιμένει στην ίδια κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι και πάλι το κλείδωμα των τμημάτων και η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων τον Ιούλιο!
«Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/-τρια αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση μέσω της εφαρμογής e-eggrafes μετά τη 14η Ιουλίου 2020. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές/-τριες, που κατανεμήθηκαν σε αυτά, θα πρέπει να κάνουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-eggrafes.»
Παράλληλα, την περσινή χρονιά με την  εφαρμογή του νόμου ν.4610/19 για τη  συγκρότηση τμημάτων OΠ στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκε πλήθος «ολιγομελών» τμημάτων με αρνητικές συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Η έκταση και το μέγεθος των συνεπειών των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων θα ήταν ακόμη μεγαλύτερα, αν δεν υπήρχαν οι επίμονες και συνεχείς κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ-Θ την περσινή χρονιά, δείχνοντας το δρόμο του μαζικού, αποφασιστικού και συντονισμένου αγώνα.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση:

Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Παρεμβάσεις ΠΕ: απεργία-αποχή από την αξιολόγηση τώρα!




18–6–2020

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΥ ΑΓΩΝΑ  ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ – ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΝΟΜΟ ΚΕΡΑΜΕΩΣ  ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ

ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ  ΔΟΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και έθεσε σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που επιφέρει  συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.

Με το εκπαιδευτικό κίνημα σε ετοιμότητα, εν μέσω κύματος μαζικών και δυναμικών διαδηλώσεων, με το σύνολο του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντί της, η Κυβέρνηση με την πλειοψηφία των βουλευτών της 11/6 ψηφίζει το νόμο κάνοντας  ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των νέο-συντηρητικών μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, προετοιμάζοντας τη νέα μνημονιακή κανονικότητα της επόμενης ημέρας.

Οι περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, ως συνέχεια του Π.Δ.79. Ο πυρήνας του νόμου, ένα ιδιόμορφο μίγμα νεοσυντηρητισμού και νεοφιλελευθερισμού, περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί. Για τους λίγους, τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία της«αριστείας». Για τη μαθητική πλέμπα, το φθηνό σχολείο της γειτονιάς και τα ΙΕΚ. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται ο συνεπέστερος εντολοδόχος των σχολαρχών, των ιδιωτικών συμφερόντων και των επιχειρηματιών φίλων της.
 Ένα ατελείωτο τείχος από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες ορθώνεται μπροστά στο μαθητικό πληθυσμό. και συγχρόνως το μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους.
Το σχολείο της μόρφωσης συνεχίζει να μετατρέπεται σε σχολείο των κατακερματισμένων δεξιοτήτων στα πρότυπα και τις ανάγκες της αγοράς, των εργοδοτών και των αφεντικών.Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου σταδιακά μεταλλάσσεται σε ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικού σχολείου με διακριτά αντικείμενα, ενώ πάνω από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού πέφτει βαριά η σκιά του εξεταστικού κάτεργου της δευτεροβάθμιας.
Η αξιολόγηση μας θέλει με σκυμμένη πλάτη

Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα τώρα! Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όλοι στις παραστάσεις διαμαρτυρίας

 
Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                             Θεσσαλονίκη 18/6/2020
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 
e-mail: gelmeth3@gmail.com
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΡΑ!
ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.
ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ.
ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 22-6, ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ,2ΜΜ
ΤΕΤΑΡΤΗ , 24-6, ΣΤΗΝ ΠΔΕ.Κ.Μ..2ΜΜ

Η κυβέρνηση της Ν./Δ. προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που πρόσφατα ψήφισε. Με την προσφιλή  αυταρχική του τακτική και τη μέθοδο του «σοκ και δεος», το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά(αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020)
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν,  εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις ,  αφήνοντας πλήθος συναδέλφους με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής παιδείας ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!
  • Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από την Β΄και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  γίνεται μονόωρο και μόνο για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής! Για το Υπουργείο, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα!
  • Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός  από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα  μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών  θα οδηγηθούν αναγκαστικά  στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
  • Με την κατάργηση της Γεωλογίας και Διαχείρισης φυσικών πόρων από τα μαθήματα επιλογής στα ΓΕΛ, πλήττεται για άλλη μια φορά κλάδος των ΠΕΟ4 Επίσης η κατάργηση των πρότζεκτ, που συχνά συνέδραμε στην συμπλήρωση ωραρίου, θα επηρεάσει πολλούς συναδέλφους διαφόρων ειδικοτήτων.
  • Όλοι οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων( π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4) θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους -που σε πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό-αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης, για όσους διέθεταν τέτοια.
  • Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο , χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.

Παρεμβάσεις ΔΕ: Γκρεμίζουν ό,τι απέμεινε όρθιο στο Δημόσιο Σχολείο! Την Τρίτη 23/6 στη 1μμ στο ΥΠΑΙΘ.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
 
Γκρεμίζουν ό,τι απέμεινε όρθιο στο Δημόσιο Σχολείο!
Όλοι στο δρόμο, όλοι στον αγώνα! Την Τρίτη 23/6 στη 1μμ στο ΥΠΑΙΘ. 
Καταργούν μαθήματα, διώχνουν μαθητές, απολύουν χιλιάδες αναπληρωτές, απειλούν με διαθεσιμότητα χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς!

Η κυβέρνηση, υλοποιώντας  το νόμο Κεραμέως που έφερε εν μέσω πανδημίας και μόλις ψήφισε και που αλλάζει το DNA και επιτίθεται βίαια στις δομές της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, συνεχίζει την νεοσυντηρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική, της βαρβαρότητας. Την ίδια ώρα που απολύονται εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, μειώνονται οι μισθοί, ελαστικοποιούνται περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις και το Ελντοράντο των «επενδυτών» ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα, στην ίδια λογική της ιδιωτικοποίησης των κοινωνικών αγαθών και της διάλυσης, το ΥΠΑΙΘ αλλάζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επεμβαίνοντας βάναυσα στη ζωή χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, όπως και χιλιάδων εκπαιδευτικών που είναι υποψήφιοι για διαθεσιμότητα και απόλυση. Το νέο Ω. Π. για το Λύκειο διατηρεί βασικές πλευρές του προηγούμενου και ουσιαστικά ενισχύει τη λογική για τη Γ΄ Λυκείου ως έτος προετοιμασίας για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ενώ μετατρέπει το Λύκειο συνολικά σε γνωστικό Καιάδα.

Οι κλάδοι κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών, νομικών επιστημών, καλλιτεχνικής Παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών, ουσιαστικά και τυπικά, περιορίζονται έως εξαφανίζονται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πλήττονται ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και πλήθος συναδέλφων αφήνονται με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο. Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας στην Α΄ Λυκείου γίνεται 2ωρο από 3ωρο, το 2ωρο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος - Πολίτης και Δημοκρατία εξαφανίζεται, όπως και το 2ωρο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης ΒΑΚΕ στη Β΄Λυκείου εξοβελίζεται. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικά εξεταζόμενο φέτος με 6 ώρες, αντικαθίσταται από την χρονιά 2021-22 από τα Λατινικά. Τα παραπάνω μαθήματα που εξαφανίζονται, εκτός αυτού της Κοινωνιολογίας, είναι συνανάθεση με τον κλάδο ΠΕ 80, Οικονομολόγοι, ο δεύτερος κλάδος που πλήττεται, αφού επιπλέον  μειώνονται από 2 σε 1 οι ώρες της Οικιακής Οικονομίας στην Α΄ Γυμνασίου. Το Ω.Π. είναι προσαρμοσμένο σε αυτό που η Κεραμέως ονομάζει «κλασική» παιδεία. Οι μαθητές δεν χρειάζεται κατά την άποψή της να γνωρίζουν πιο αναλυτικά όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα.