Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020

Παρεμβάσεις ΠΕ: Νέο εφιαλτικό τοπίο στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτκών δικαιωμάτων των παιδιών

 


                                                                                                  7-9-2020

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Γιάννη Αναγνωσταρά  (6974750410) και  Άννας Μάγιας Σταυροπούλου(6975308409)

 

Νέο εφιαλτικό  τοπίο στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Υπονόμευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μορφωτκών δικαιωμάτων των παιδιών

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε προχθές, στο άρθρο 24, προβλέπονται προκηρύξεις για τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτ(ρι)ών για κάλυψη έκτακτων κενών ή για τηλεκπαίδευση (λόγω Covid-19)!

Με μια πρωτοφανή αιφνίδια κίνηση η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός παιδείας επιδιώκουν  να εισάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή- καθώς και να εγκαθιδρύσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως δομικό στοιχείο του σχολικού συστήματος, με διαδυκτικά - εξ αποστάσεως τμήματα μαθητών και εξ αποστάσεως εκπαιδευτικούς .

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 24  που αφορά την εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνεται  στο νομοσχέδιο για την Υγεία :

1.                   Οι εκπαιδευτικοί καλούνται με ειδική πρόσκληση να κάνουν δηλώσεις προτίμησης προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω Covid-19 (άδειες, ασθένεια κλπ.) αλλά και για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μάλιστα οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19

2.                  Προβλέπεται προσαυξημένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας κατά το μισό (ωστόσο με πλαφόν τα 10 μόρια που μεταφράζεται σε 6 μήνες εργασία το ανώτερο με 1,5 μόριο ανά μήνα), προκειμένου να δελεαστούν- εκβιαστούν οι εκπαιδευτικοί σε αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία και υπονομεύονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.

 

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Προσωρινοί (!) αναπληρωτές με 3μηνες συμβάσεις για τηλεεκπαίδευση αντί για μόνιμους μαζικούς διορισμούς και ασφαλή λειτουργία σχολείων

ΤΩΡΑ  ΜΕΧΡΙ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ!  ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΖΙΚΑ ΤΕΣΤ, ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                        Θεσσαλονίκη 7/9/2020

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ(!) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΜΕ 3ΜΗΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΣΧΟΛΕΙΟ» ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΝΤΙ  ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ!

ΤΩΡΑ

ΜΕΧΡΙ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ!

ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΖΙΚΑ ΤΕΣΤ, ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ – ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ  ΕΛΜΕ-Θ ΚΑΙ ΣΕΠΕ , ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 10/9 , 1μμ  ΣΤΟ ΆΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπ. Παιδείας, με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο για την Υγεία (κατατέθηκε  με τη γνωστή αιφνίδια τακτική στη Βουλή στις 4/9) επιχειρούν να εισάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή(νέος όρος εργασίας στην εκπαίδευση)  με 3μηνες συμβάσεις καθώς και να εγκαθιδρύσουν  το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς της τηλεκπαίδευσης και με τα παιδιά της τηλεκπαίδευσης!

Στο  «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης

ακόμα πιο ελαστικός\η- ακόμα πιο αναλώσιμος ο εκπαιδευτικός  !

Μετά τους ωρομίσθιους, τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες μειωμένου ωραρίου, με συμβάσεις ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, κρατικού προϋπολογισμού… επιχειρούν να θεσπίσουν  τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες παντός καιρού 3μηνων συμβάσεων!

Οι συγκεκριμένες διατάξεις, (άρθρο 24 που αφορά την εκπαίδευση ) ανοίγουν νέα  επικίνδυνα μονοπάτια στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συνολικά στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, πλήττοντας ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Το πλαίσιο που ορίζεται είναι ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ!

  • Οι εκπαιδευτικοί καλούνται με ειδική πρόσκληση να κάνουν δηλώσεις προτίμησης προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω Covid-19 (άδειες, ασθένεια κλπ.) αλλά και για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης! Μάλιστα οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19»! Ως προκλητικό «τυράκι»  προβλέπεται μια ελαφρώς προσαυξημένη μοριοδότηση «κατά μισό έκαστης περίπτωσης».
  • Όποιος προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής «δεν είναι διαθέσιμος πια για πρόσληψη» και άρα δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής ορισμένου χρόνου, ο πίνακας δηλαδή θα τον προσπεράσει ακόμα κι αν έρθει η σειρά του! 
  • Οι εκπαιδευτικοί τίθενται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψουν στο χρονικό διάστημα που ορίζει η σύμβαση οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη προκύψει και φυσικά μετά το τέλος της σύμβασης ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ!
  • Καταπατούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, όπως το ωράριο των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας…»( άρθρο 24. παρ.12 )
  • Μονιμοποιείται και νομιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά!. Θεσμοθετείται στην ουσία το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης, με αόρατους εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά, με  το ωράριο διδασκαλίας, τον αριθμό των μαθητών ανά διαδικτυακό μάθημα και τον τόπο αναμετάδοσης να οριζονται με υπουργική απόφαση!.«…Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του υπουργού παιδείας…». (άρθρο 24 παρ.3 ) Το άρθρο 24 με όλες τις παραγράφους του αλλάζει συνολικά το τοπίο στο δημόσιο σχολείο!

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ  ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» -ΕΛΜΕ Ά. Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής-Ένωση Συλλόγων Γονέων Ά. Λιοσίων-Φυλής: ΜΕΧΡΙ 15 ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ! ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ! ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤ(ΡΙ)ΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

 

Σύλλογος Εκπ/κών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»

ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής

Ένωση Συλλόγων Γονέων Άνω Λιοσίων-Φυλής

 ΜΕΧΡΙ 15 ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ!

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤ(ΡΙ)ΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ – ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ

ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΙΚΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ!

Τρίτη 8/9 στις 11πμ συγκέντρωση έξω από το Δημαρχείο

Μετά τον τουρισμό, που άνοιξε ανεξέλεγκτα, χωρίς δωρεάν μαζικά τεστ, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο ΕΣΥ και άνοιγμα ΜΕΘ και ΜΑΦ, η κυβέρνηση συνεχίζει ανοίγοντας τα σχολεία χωρίς καμία προετοιμασία. Τα επικοινωνιακά παιχνίδια για ολοκλήρωση των αναγκαίων προσλήψεων, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις θέσεις τους, δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματική εικόνα. Μόνο στο δήμο Φυλής δεκάδες είναι οι θέσεις εκπαιδευτικών τόσο στην α’βάθμια όσο και στην β΄βάθμια που δεν έχουν καλυφθεί, αριθμός μάλιστα που ανταποκρίνεται σε υπεράριθμα τμήματα.

Σε μια φάση που τα κρούσματα είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο, η κυβέρνηση ρίχνει ξανά το φταίξιμο στους πολίτες, χαρακτηρίζοντας τους «απρόσεκτους» και «ανεύθυνους». Ακολουθεί φυσικά την τακτική της «ατομικής ευθύνης» και στα σχολεία.

Ενώ δεν πήραν κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών, ζητάνε από τους μαθητές να κρατούν αποστάσεις μέσα σε αίθουσες κλουβιά των 25 τ.μ., στις οποίες στοιβάζονται 25 μαθητές. Χωρίς ντροπή προχώρησαν στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, εν μέσω πανδημίας και με όλους τους ειδικούς να προτείνουν το ακριβώς αντίθετο.

Τα παραπάνω, επιβεβαιώνονται με απόλυτο τρόπο στον εξαιρετικά επιβαρυμένο δήμο μας, όπου τα κτιριακά ζητήματα αποτελούν πάγιο και εκρηκτικό πρόβλημα. Με ευθύνες όλων των δημοτικών αρχών δεν έχει προχωρήσει η ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, με μοναδική εξαίρεση το 10ο ΔΣ Άνω Λιοσίων.

·                     Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 8ου Δημοτικού Σχολείου και του 11ου Νηπιαγωγείου. Έχουν ιδρυθεί κι έχουν λυθεί όλα τα γραφειοκρατικά κωλύματα, αλλά δεν προχωρά η ανέγερσή τους. 

·                     Το 11ο ΔΣ, παρότι έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του κτιρίου και έχουν οριστεί τα γεωγραφικά όρια για εγγραφές μαθητών, η Διεύθυνση ΠΕ δεν έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες για ΑΜΕΣΗ λειτουργία του σχολείου (εξοπλισμός, εκπαιδευτικό προσωπικό, κλπ)

·                     Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση εξακολουθεί να βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα! Δεκάδες προνήπια δεν γνωρίζουν που θα βρεθούν με το πρώτο κουδούνι, καθώς ο Δήμος δεν έχει προχωρήσει στην εξεύρεση χώρων/παραρτημάτων κατάλληλων για τους μικρούς μαθητές. Και βέβαια, δεν αποτελεί λύση η τοποθέτηση κοντέινερ μέσα σε αυλές σχολείων, καθώς καθιστούν περιορισμένους τους προαύλιους χώρους. Και γνωρίζουμε πολύ καλά πως ούτε προσωρινή λύση αποτελεί, αφού η εικόνα των κοντέινερ στα σχολεία μας είναι ΜΟΝΙΜΗ και χωρίς διάθεση επίλυσης.

·                     Είναι επείγουσα η ανάγκη για: ίδρυση, ανέγερση και λειτουργία του 5ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων, ώστε να αποσυμφορηθεί το υπερκορεσμένο 2ο Γυμνάσιο. Και για ανέγερση νέου κτιρίου για το 3ο Λύκειο Άνω Λιοσίων, που λειτουργεί σε κτίριο άνω των 50 χρόνων.

Παρεμβάσεις ΔΕ: Θεσπίζουν εκπαιδευτικούς τρίμηνης διάρκειας! Αλώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα!

 Θεσπίζουν εκπαιδευτικούς τρίμηνης διάρκειας!

Αλώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα!

Θεσπίζουν εκπαιδευτικούς τρίμηνης διάρκειας! Αλώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα!Σε μια περίοδο όπου η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση, ο επερχόμενος «μαύρος χειμώνας» της ανεργίας και της νέας φτωχοποίησης καθώς και η ένταση στη γειτονιά μας προκαλούν έντονη δυσφορία σε μεγάλα τμήματα εργαζομένων και νεολαίας, νέα ομοβροντία εξαπέλυσε το ΥΠΑΙΘ ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, υπονομεύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, το ΥΠΑΙΘ “εξειδικεύει” την ΠΝΠ σχετικά με την “παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” καταπατώντας κατάφορα τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα θεσμοθετεί πλέον και επίσημα τους λεγόμενους “προσωρινούς αναπληρωτές” με συμβάσεις που διαρκούν ένα τρίμηνο! Στο εν λόγω άρθρο του νομοσχεδίου, θεσπίζεται λοιπόν η πρόσληψη “προσωρινών αναπληρωτών” εκπαιδευτικών ως μέτρο για την αντιμετώπιση της “διασποράς του κορωνοϊού” όταν οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό (ΕΕΠ – ΕΒΠ) αδυνατούν να παρέχουν “δια ζώσης” διδακτικό και υποστηρικτικό έργο ή όταν ισχύουν ειδικά μέτρα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να δελεάσει τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς για να εκβιάσει την αποδοχή αυτών των εξευτελιστικών συμβάσεων, προσφέροντας ως “δωράκι” μισό μόριο παραπάνω στην προϋπηρεσία, βάζοντας βέβαια ανώτατο όριο τα 10 που σημαίνει το πολύ 6 μήνες εργασία! Την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘ κάνει σαφές πως “ο υποψήφιος εκπαιδευτικός (…) που προσλαμβάνεται ως προσωρινός αναπληρωτής (…) δεν είναι διαθέσιμος για πρόσληψη (…) κατά τη διάρκεια ισχύος της οικείας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου”. Αυτό σημαίνει ότι τίθεται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψει οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη και φυσικά μετά το τέλος της σύμβασης απολύεται! Με άλλα λόγια το ΥΠΑΙΘ του κλείνει οριστικά την πόρτα της πρόσληψης ως αναπληρωτή, αν έρθει η σειρά του σύμφωνα με τους υπάρχοντες πίνακες για τη φετινή – τουλάχιστον – σχολική χρονιά.

Ξανά η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ εκμεταλλεύονται την εξελισσόμενη πανδημία για να επιβάλουν σκληρά αντεργατικά μέτρα, να παγιώσουν ένα νέο γκρίζο τοπίο για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών. Αφού πρώτα πραγματοποίησαν τις προσλήψεις των αναπληρωτών με βάση το κανιβαλικό νομοσχέδιο του προσοντολογίου (νόμος Γαβρόγλου), το οποίο έχει στείλει στην ανεργία συναδέλφους είτε λόγω παραβόλου, είτε γιατί είδαν το όνομά τους να κατακρημνίζεται στους αξιολογικούς πίνακες, συνεχίζουν με ωμότητα και κυνικότητα την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων αναπληρωτών. Από τη μία λοιπόν έχουμε προσλήψεις με ελαστικές και βραχυχρόνιες συμβάσεις εργασίας κατά τις οποίες το εκπαιδευτικό έργο θα αλλοιώνεται σε θέματα ωραρίου, αριθμού μαθητών, τόπου και παιδαγωγικής πρακτικής, παρακάμπτοντας κατοχυρωμένες θεσμικές διαδικασίες για τη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, καθώς όλα συγκεντρώνονται στο Υπουργείο και καθορίζονται με υπουργική απόφαση.

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

Παρεμβάσεις ΔΕ Θεσ/νίκης: Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

 Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

  Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

Παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 7/9, 2.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση.

7/9/2020

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης   Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

Το ξεκίνημα της φετινής σχολική χρονιά συμπίπτει με τη δραματική κατάσταση που διαμορφώνεται από την έλλειψη μέτρων προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών κατά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς και από το αντιεκπαιδευτικό τοπίο που επιφυλάσσουν στον εκπαιδευτικό κόσμο τα συνεχή μέτρα αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων που προωθεί η κυβέρνηση. Η πολιτική της λιτότητας και των περικοπών που ακολουθούν όλων των κυβερνήσεων δεν έχει τέλος. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και η μη έγκριση από το υπουργείο παιδείας εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα και την Κεντρική Μακεδονία, καθώς και δεκάδων στη Θεσσαλονίκη.

Στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί 31 ολιγομελή.

  • Στα ΓΕΛ δεν έχουν εγκριθεί 15 Ομάδες Προσανατολισμού (6 στην Β΄ τάξη, 9 στην Γ΄) σε 12 ΓΕΛ (1ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας, 2ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου, 2ο ΓΕΛ Κουφαλίων, 3ο Γ/Σ Μενεμένης – Λ.Τ.,  3ο ΓΕΛ Εχεδώρου, 3ο Γ/Σ Λαγκαδά  – Λ.Τ., ΓΕΛ Ασσήρου, ΓΕΛ Καλινδοίων, 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, 4ο Γ.Σ. Λαγκαδά – Λ.Τ., 5ο Γ.Σ. – Λ.Τ. Ωραιοκάστρου, ΓΕΛ Αγίου Γεωργίου).
  • Στα ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί 7 ολιγομελή, 3 τομείς (1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, 1ο ΕΠΑΛ Κουφαλίων, 1ο ΕΠΑΛ Πολίχνης) και 4 ειδικότητες (1ο ΕΠΑΛ Κορδελιού, 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, 1ο ΕΠΑΛ Πολίχνης, ΕΠΑΛ Αγίου Αθανασίου).
  • Από τη λαιμητόμο των περικοπών δεν γλίτωσαν ούτε τα Ειδικά σχολεία.  Σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. δεν έχουν εγκριθεί 9 τμήματα (ΕΕΕΕΚ Κορδελιού: 2 τμήματα, ΕΝΕΕΓΥ-Λ. ΙΝΑΑ: 1 τμήμα, ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά: 3 τμήματα, ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου: 3 τμήματα).

Στα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης δεκάδες είναι τα σχολεία (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) που δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή (ΓΕΛ Τριανδρίας, 17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, , 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 7ο ΕΠΑΛ, 8ο ΕΠΑΛ, κ.ά.).

Όχι στα συνεχή χτυπήματα αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, στην  παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μας

  • Πολλά από τα σχολεία στα οποία δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή είναι σε απομακρυσμένες περιοχές και άρα η μη έγκρισή τους θα σημάνει για δεκάδες μαθητές αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, τομέα και ειδικότητας. Η δυνατότητα μετακίνησής τους σε γειτονικά σχολεία που προτείνεται ως λύση είναι απραγματοποίητη γιατί το κράτος δεν αναλαμβάνει ούτε καν τα έξοδα καθημερινής μεταφοράς των μαθητών σε άλλο σχολείο. Το υπουργείο δεν διστάζει να παραβιάζει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής στη γνώση που έχουν οι μαθητές, ενώ ανοιχτά υπονομεύει τα μορφωτικά τους δικαιώματα, αντί να τα καλύπτει. Όλα θυσία στην πολιτική των περικοπών που ακολουθεί.  Δεν εγκρίνει τα ολιγομελή με βασική επιδίωξη τη διαμόρφωση τετελεσμένων για το κλείσιμο σχολικών μονάδων, ώστε να μην αναλάβει ούτε το πολιτικό κόστος του κλεισίματος σχολείων, καθώς για πολλές περιοχές το σχολείο τους αποτελεί στοιχείο αναζωογόνησης και αναβάθμισης του τόπου τους.
  • Η μη έγκριση ολιγομελών στα Ειδικά σχολεία δυσκολεύει αφάνταστα το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές τους κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών και χωρίς το απαραίτητο ΕΒΠ και ΕΕΠ. Η στάση αυτή του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα Ειδικά σχολεία, που λόγω της φύσης τους πρέπει ποικιλοτρόπως να στηρίζονται, είναι απαράδεκτη και αποτελεί πολιτική που με χαρακτηριστικά κοινωνικής αναλγησίας.
  • Το υπουργείο παιδείας στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση που έχει δεχτεί απανωτά χτυπήματα ετοιμάζεται να προχωρήσει σε αλλαγές μετάλλαξής της σε μαζική και φτηνή κατάρτιση που θα επιφέρει νέες συγχωνεύσεις και κλεισίματα τομέων και ειδικοτήτων. Εδώ και πολλά χρόνια τα ΕΠΑΛ με τη μέθοδο της μη έγκρισης των ολιγομελών έχουν αποδεκατιστεί από τομείς και ειδικότητες και ορισμένα έχουν οδηγούνται στο κλείσιμο.