Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

Παρεμβάσεις ΔΕ: Με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση για τα ΕΠΑΛ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ

 

Η παραίτηση αναπληρωτή συναδέλφου από ΕΠΑΛ της Κεφαλονιάς, έφερε στο επίκεντρο της συζήτησης για τα εκπαιδευτικά θέματα τα ΕΠΑΛ. Τα σχολεία αυτά παρουσιάστηκαν ως κέντρα ανομίας και παραβατικότητας, χωρίς όμως να γίνεται καμία συζήτηση για την πολιτική που χρόνια ακολουθείται για την τεχνική εκπαίδευση. Ποιες είναι όμως οι πολιτικές που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των ΕΠΑΛ; Είναι η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων, οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί, οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης με τη μαθητεία των ανηλίκων των 15 ετών να δίνει φθηνό εργατικό δυναμικό χωρίς δικαιώματα στο μικρό και το μεγάλο κεφάλαιο, τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών, οι ελάχιστες προσλήψεις ειδικών επιστημόνων όπως είναι οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί, η συνεχής υποχρηματοδότηση, τα πρότυπα ΕΠΑΛ για τους λίγους. Αυτή είναι η πολιτική της κυβέρνησης και του κράτους για την τεχνική εκπαίδευση.

Αυτή είναι η βίαιη προσαρμογή στην «κανονικότητα» που επιβάλλουν οι πολιτικές της ΕΕ του ΟΟΣΑ και των κυβερνήσεων. Το δόγμα τους είναι: «όποιος δεν προσαρμόζεται πεθαίνει». Αυτό το δόγμα ακολουθούν και στη δημόσια εκπαίδευση, άρα και στα ΕΠΑΛ. Η επιδίωξη για τον θάνατο της δημόσιας εκπαίδευσης συντονίστηκε με την περίοδο της πανδημίας, όταν όλοι οι νόμοι που ψηφίστηκαν ήταν η εφαρμογή του δόγματος αυτού.

Η τωρινή κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, το ίδιο το σύστημα και εκπαιδευτικό και κοινωνικό, διαχωρίζουν τη λυκειακή εκπαίδευση σε γενική και επαγγελματική, προσδιορίζοντας ταξικά ποιοι σπουδάζουν στα ΕΠΑΛ. Το σύστημα είναι αυτό που βάζει τις ταμπέλες στους εκεί μαθητές με σκοπό να εσωτερικεύσουν την αποτυχία της κοινωνικής τους προέλευσης και της ταξικής τους καταγωγής, ώστε η βία της εξουσίας να τους οδηγεί να αποδέχονται τη βία ως πρακτική. Αυτός ο στιγματισμός των μαθητών και μαθητριών των ΕΠΑΛ είναι αυτός που οδηγεί και στην αποδοχή της ταυτότητας αυτών των παιδιών. Μιας ταυτότητας αποτυχίας και κοινωνικού περιθωρίου που ταιριάζει απόλυτα με την κυρίαρχη κοινωνική αφήγηση για αυτά τα παιδιά και τα σχολεία. Μια βία που μπορεί να την βιώνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε επίπεδο οικογένειας, γειτονιάς, σχολείου. Είναι η βία της φτώχειας, της ανεργίας, της πείνας, του μηδενικού μέλλοντος. Η βία της καταπάτησης των εργατικών δικαιωμάτων, η βίαια καταστολή των απεργιών και των διεκδικήσεων των εργαζομένων. Είναι η βία εν τέλει που τη γεννά το ίδιο το εκμεταλλευτικό σύστημα προκειμένου να αποφέρει τη μεγαλύτερη κερδοφορία.

Το κράτος αυτό που κάνει είναι να παρακολουθεί τα φαινόμενα και ουσιαστικά να τα οξύνει υλοποιώντας μια πολιτική που επίσης οξύνει τα κοινωνικά αίτια αυτής της συμπεριφοράς. Οι αντικοινωνικές συμπεριφορές είναι πολυπαραγοντικές και έτσι πρέπει να εξετάζονται. Και δεν είναι μόνο τα ΕΠΑΛ. Τέτοιου είδους συμπεριφορές απαντώνται και σε ΓΕΛ. Δε μπορεί όμως να γίνεται λόγος για παραβατικότητα γιατί πρέπει να ορίσουμε τι παραβαίνει κάποιος, ειδικά όταν η ίδια η πολιτεία είναι αυτή που δημιουργεί τους όρους και τις συνθήκες στις οποίες συντελούνται αυτές οι αντικοινωνικές συμπεριφορές. Σε αυτές τις συμπεριφορές χρειάζεται να γίνει εστίαση. Η αυστηροποίηση του πειθαρχικού πλαισίου, οι όλο και περισσότερες ποινές, τα κανονιστικά πλαίσια που επιβάλλονται, δεν μπορεί να αποτελούν τη λύση. Το αντίθετο μάλιστα. Διαμορφώνουν το περιβάλλον που αναπαράγονται τέτοιου είδους συμπεριφορές.

Κι ανάμεσα σε όλα τα παραπάνω βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί εκτιθέμενοι σε όλο το διάστημα της πανδημίας και ιδιαίτερα μετά από αυτή, με μαθητές επηρεασμένους από τον εγκλεισμό και από την τηλε- «εκπαίδευση», να λειτουργούν ουσιαστικά ως σάκος του μποξ από την πλευρά της κυβέρνησης. Η απίστευτη γραφειοκρατία, οι συνεχόμενες απειλές από τη διοίκηση, η αξιολόγηση, τα συνεχόμενα φιρμάνια εντολών και διαταγών που θυμίζουν περισσότερο στρατόπεδο παρά εκπαιδευτική διαδικασία, διαμορφώνουν εκείνο το πλαίσιο που δεν αφήνουν περιθώριο ουσιαστικής οικοδόμησης σχέσεων ανάμεσα σε μαθητές -μαθήτριες και εκπαιδευτικούς.

Το κυνήγι της ύλης, το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών, το ασφυκτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όχι μόνο στενεύουν τα περιθώρια διαφορετικής προσέγγισης των παιδιών αλλά ουσιαστικά λειτουργούν ως τροχοπέδη στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους θεμάτων. Κανείς συνάδελφος ή συναδέλφισσα δεν πρέπει να παραιτείται από την εργασία του και την προσπάθεια αυτής της προσέγγισης δίνοντας άλλοθι στην πολιτική που εφαρμόζει η σημερινή αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και λειτουργώντας ως εξιλαστήριο θύμα ή αποδιοπομπαίος τράγος.

Χρειάζεται τα παιδιά αυτά να αντιμετωπιστούν ως παιδιά κι όχι ως ενήλικες και αντίπαλοι στην αρένα του ταξικού σχολείου. Άρα και η φροντίδα χρειάζεται να είναι ανάλογη. Φροντίδα με κοινωνική υποστήριξη των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους.

Για να γίνει αυτό όμως χρειάζεται το κράτος και η πολιτική που ασκεί να αλλάξει κατεύθυνση ώστε τα σχολεία:

·να είναι στελεχωμένα με εκπαιδευτικούς από την 1η Σεπτέμβρη.

·να είναι στελεχωμένα με ειδικούς επιστήμονες (ψυχολόγους κλπ.). Να υπάρχει όλο το προσωπικό και οι δομές που μπορούν να στηρίξουν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

·να μην αποστειρωμένα από τις κοινωνικές επιστήμες και τους κοινωνικούς επιστήμονες όπως έπραξε το 2020 η κυβέρνηση καταργώντας τα αντίστοιχα μαθήματα.

·να ενισχυθούν με γενναία χρηματοδότηση και υλικοτεχνική υποδομή για να στηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο.

·να στεγάζονται σε σύγχρονα κτίρια όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην στοιβάζονται 27αρια και 30αρια τμήματα κι όχι σε κοντέινερ και προκάτ κατασκευές.

Σε τέτοια σχολεία χρειάζεται να στηριχθούν ξεχωριστά οι νεότεροι με πραγματική επιμόρφωση κι όχι με θεσμούς όπως είναι ο μέντορας που όχι μόνο δεν στηρίζει τους νέους εκπαιδευτικούς, αλλά προσπαθεί να εδραιώσει νέες ιεραρχίες στο σχολείο, ενώ παράλληλα τους αντιμετωπίζει ως τον αδύναμο κρίκο που θα της επιτρέψει να περάσει την πολιτική της και την αξιολόγηση. Και φυσικά όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να στηριχθούν οικονομικά με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και όχι με επιδόματα και voucher.

Η κυβέρνηση της ΝΔ ασκώντας κατά βάση μια θατσερική πολιτική συνολικά για την κοινωνία και ειδικά για τη δημόσια εκπαίδευση διαλύει κάθε έννοια κοινωνικής υποστήριξης και κοινωνικών υποδομών. Εδώ χρειάζεται πραγματικά να στηριχτούν μέσω ενός δικτύου αλληλεγγύης των πρωτοβάθμιων σωματείων, των καθηγητών, των γονέων και των παιδιών, τα παιδιά και οι οικογένειες τους, ώστε να αντιληφθούν πως μέσα από τη συλλογική διεκδίκηση και ανατροπή των πολιτικών εκείνων που δημιουργούν αυτές τις συνθήκες εμφάνισης αυτών των συμπεριφορών θα μπορούν να σταθούν στην κοινωνία ως ενεργά υποκείμενα κι όχι ως αντικείμενα προς εκμετάλλευση κάθε είδους.

Το εκπαιδευτικό κίνημα, τέλος, οφείλει να παλέψει για την κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου που διαχωρίζει τα σχολεία σε σχολεία για "καλούς" και σχολεία του αποκλεισμού και μειωμένων προσδοκιών για "αδύνατους" μαθητές, στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου που θα συνδυάζει την τεχνολογική με τη γενική γνώση, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις για κανένα μαθητή.

 

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

Αριστερή Παρέμβαση-Συσπείρωση ΕΛΜΕ Ηρακλείου: ανακοίνωση για τους 18 διωκόμενους μαθητές

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 18 ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Ως ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αυταρχική, αντιπαιδαγωγική και αντιδημοκρατική πράξη διευθυντή γυμνασίου της πόλης του Ηρακλείου να καταδώσει 18 μαθητές του (!) στην αστυνομία με «Δήλωση εναντίωσης» (μορφή μήνυσης) στον εισαγγελέα, επειδή έκαναν κατάληψη μια μέρα στην αρχή της σχολικής χρονιάς, για υλικοτεχνικά προβλήματα του σχολείου. Οι 18 ανήλικοι μαθητές σύρονται με κλητεύσεις στο αστυνομικό τμήμα, για να καταθέσουν μαζί με τους γονείς τους, γιατί έκαναν κατάληψη. Να σημειώσουμε ότι στο εν λόγω σχολείο, όπως και πολλά άλλα του Ηρακλείου, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης αιθουσών και χώρων άθλησης, πρόβλημα με την ύδρευση κ.ά
 Καταδικάζουμε επίσης και τη στάση του Διευθυντή Δ.Ε Ηρακλείου και του Περιφερειακού Διευθυντή που γνώριζαν και με τις δηλώσεις τους κάλυψαν το Διευθυντή στα ΜΜΕ. Αντί να σκύψουν στα προβλήματα του σχολείου, αντί να πιέσουν για να λυθεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης στο Ηράκλειο που είναι ιδιαίτερα οξυμμένο (τραγικές ελλείψεις αιθουσών σε Γυμνάσια, ΓΕΛ, εργαστηρίων σε ΕΠΑΛ , ειδικά), αντί να απαιτήσουν άμεση κάλυψη ΌΛΩΝ των κενών από την αρχή της χρονιάς, ώστε να μη χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων ακόμη και τώρα, καταδίδουν τους μαθητές στην αστυνομία, επειδή αντιδρούν!!!

Ξέρουμε καλά όμως ότι οι πράξεις αυτές δεν είναι τυχαίες. Συνειδητά ή ασυνείδητα υπηρετούν την πολιτική της τρομοκρατίας και του αυταρχισμού που έχει επιλέξει η κυβέρνηση για να επιβάλει την αντιλαϊκή –αντιδραστική πολιτική της.

Τη στιγμή που ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο σχολείο στραγγαλίζεται από την υποχρηματοδότηση, οι ταξικοί- εξεταστικοί φραγμοί εντείνονται (ΕΒΕ, Τράπεζα θεμάτων), η κατηγοριοποίηση των σχολείων προχωρεί (αξιολόγηση, «αυτονομία» σχολ. μονάδων, εξετάσεις PISA), με απώτερο στόχο συγχωνεύσεις και κλεισίματα-και όχι μόνο- , η κυβέρνηση και οι πρόθυμοι συνοδοιπόροι της προσπαθούν να προλάβουν τις αντιδράσεις της νεολαίας. Γιατί αυτή είναι ο πιο ευαίσθητος κοινωνικός δέκτης …Γιατί μόνο με τη βία, τον αυταρχισμό, την καταστολή και την αστυνομοκρατία μπορούν να επιβληθούν όλα αυτά.

  Δηλώνουμε ότι :
• Ως παιδαγωγοί –και όχι παιδονόμοι- πρέπει να σταθούμε στο πλευρό στων μαθητών μας με πνεύμα διαλόγου, πειθούς και αλληλεγγύης, ώστε να συμπορευτούμε μαζί σε κοινό μέτωπο, και με τους γονείς, στους κοινωνικούς αγώνες που έρχονται ενάντια στη φτώχεια και την αντιδραστική μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς και των «δεξιοτήτων», αντί της γνώσης, που απαιτούν η ΕΕ και ΟΟΣΑ.
• Ως εκπαιδευτικό κίνημα με τις δημοκρατικές παραδόσεις και τους μεγάλους αγώνες για τα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα είμαστε αντίθετοι, καταδικάζουμε και θα αντιπαλέψουμε την ποινικοποίηση των αγώνων, την αστυνομοκρατία και το χαφιεδισμό. Δεν θα αποδεχτούμε την ποινικοποίηση των συλλογικών μέσων πάλης του μαθητικού κινήματος. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι δεν μπορεί να είναι μέλος του σωματείου ο διευθυντής που κατέδωσε τους μαθητές του, επειδή το σχολείο τελούσε υπό κατάληψη.
Απαιτούμε:
• Την απαλλαγή όλων των μαθητών και των γονέων τους από κάθε κατηγορία.
• Η ΕΛΜΕ να σταθεί δίπλα στους διωκόμενους μαθητές και τους γονείς τους 
• Η ΕΛΜΕ να καλέσει τους φορείς του μαθητικού και γονεϊκού κινήματος και των εργαζομένων της πόλης σε συντονισμό δράσης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των σχολείων του νομού, για πανεκπαιδευτικό μέτωπο ενάντια στη φτώχεια, τον πόλεμο και την διάλυση του δημόσιου σχολείου και για την περιφρούρηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.

Πλεύση στην εκπ/ση ΣΕΠΕ "Η. Κωνσταντοπούλου"-ΑΑΚ ΣΕΠΕ "Κ. Βάρναλης": Στις εκλογές της ντροπής, στις εκλογές που…θα ψηφίσουν και τα δέντρα! ΟΥΤΕ ΚΛΙΚ! ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΟΘΕΙΑΣ!


 

Στις εκλογές της ντροπής, στις εκλογές που…θα ψηφίσουν και τα δέντρα!

Επιλέγουμε τον δρόμο του αγώνα και της αξιοπρέπειας!

ΟΥΤΕ ΚΛΙΚ! ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΟΘΕΙΑΣ!

Ανακοινώθηκαν στις 19/10 τα «ψηφοδέλτια» των συνδυασμών που συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές «εκλογές» της Κεραμέως και του Χατζηδάκη. Το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ψηφοδέλτιο που κατατέθηκε και ανακοινώθηκε στην περιοχή μας λοιπόν είναι αυτό της ΔΑΚΕ!

Η ΔΑΚΕ επιλέγει να συμμετάσχει στις εκλογές παρωδία, εκλογές νοθείας και αδιαφάνειας, παρά τη συγκλονιστική αποχή της τάξης του 97% κατά την προηγούμενη προσπάθεια εφαρμογής, παρά το γεγονός ότι ήδη ΚΑΙ οι δύο ΣΕΠΕ της Δυτικής Αττικής – «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» και «Κ. Βάρναλης»- με αποφάσεις τους δηλώνουν την αντίθεσή τους να συμμετέχουν στις ηλεκτρονικές εκλογές, καλώντας σε ΑΠΟΧΗ, ακολουθώντας την ίδια ενιαία στάση που κρατήσαμε και στις προηγούμενες εκλογές!

Αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ποια συμφέροντα προασπίζεται και με πόσο ακραία κυβερνητική λογική κινείται η ΔΑΚΕ, τους δίνουμε λοιπόν το βραβείο του πιο πρόθυμου στηρίγματος της κυβερνητικής πολιτικής!

Η ΔΑΚΕ ΛΕΕΙ ΝΑΙ στις εκλογές της «ηλεκτρονικής δημοκρατίας τους» οι οποίες:

·  Ελέγχονται πλήρως από το κράτος και το ΥΠΑΙΘ,

·  Δεν διασφαλίζεται η ταυτότητα του ψηφοφόρου με αποτέλεσμα εύκολα οι κωδικοί συμμετοχής να μπορούν εύκολα να δοθούν έναντι εξυπηρετήσεων,

·  Δεν προστατεύεται η μυστικότητα της ψηφοφορίας

·  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να γνωστοποιούνται οι κατάλογοι των ψηφισάντων τόσο στην εφορευτική επιτροπή (!!!) όσο και στα σωματεία κι επομένως μπορεί εύκολα να γίνει νοθεία και στοχευμένη χάλκευση των αποτελεσμάτων

Στις μέρες μας που αποκαλύπτεται ότι παρακολουθούνται δεκάδες χιλιάδες τηλέφωνα αλλά και κάθε κοινωνική δραστηριότητα, είναι αφελές να πιστεύουμε ότι παρέχονται στοιχειώδεις εγγυήσεις διαφάνειας και δημοκρατίας, σε μια ηλεκτρονική εκλογική παρωδία που:

·  μπορεί η Υπουργός Παιδείας χωρίς κανέναν έλεγχο να αλλάζει διαρκώς μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο τους όρους διεξαγωγής τους και τα πρόσωπα των εφορευτικών επιτροπών

·  αλλά και ο ψηφοφόρος δύναται να αλλάξει μέχρι 5 φορές την ψήφο του στη διάρκεια της ημέρας

Εκλεγέντες σε μια τέτοια παρωδία, είναι πιο δοτοί κι από τους δοτούς!

Στο επιχείρημα της ΔΑΚΕ ότι οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται εκπροσώπους που να υπερασπίζονται τα δικαιώματα τους, διαμηνύουμε ότι δεν έχουμε τόσο κοντή μνήμη! Γνωρίζουμε πολύ καλά πώς εννοεί η ΔΑΚΕ ότι υπερασπίζεται τους συναδέλφους! Θυμίζουμε σε όλους και όλες ότι όσα χρόνια εξέλεγαν αιρετό στο ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής δεν είδαμε και δεν διαβάσαμε ούτε μία καταγγελία, έστω μία ανακοίνωση που να θίγει τη στάση της Διεύθυνσης ΠΕ Δυτ. Αττικής ή των Διευθυντών Εκπαίδευσης. Φαίνεται προφανώς πως τίποτα δεν τους ενόχλησε, τίποτα δεν βρήκαν προβληματικό. Δεν πήραν ποτέ θέση για τη βιομηχανία αναφορών και ΕΔΕ που επέλεγαν παλιότεροι διευθυντές εκπαίδευσης, δεν βρήκαν κανένα λόγο να καταγγείλουν και να καλέσουν σε μπλοκάρισμα των διαδικασιών που καταστρατηγούσε τον πίνακα των τοποθετήσεων νεοδιόριστων ή αναπληρωτών και τα εργασιακά τους δικαιώματα, δεν αποτελούσαν φαίνεται πρόβλημα για την ΔΑΚΕ και τον αιρετό εκπρόσωπό της οι παράνομες μετακινήσεις ή η απόκρυψη κενών - ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή, ενώ την ίδια στιγμή επιλέγουν να γίνονται διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ όταν δεν εκλέγονταν και να ψηφίζουν τις προτάσεις του εκάστοτε Δ/ντή Εκπαίδευσης

Από την άλλη τους προκαλούμε να μετρήσουν τις καταγγελίες, τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και τις δυναμικές κινητοποιήσεις των σωματείων μας που έβαλαν φρένο στις αυθαιρεσίες της διοίκησης.

Την ίδια στιγμή, τους προκαλούμε να ανατρέξουν στις δεκάδες ενημερώσεις και καταγγελίες των αιρετών που εξέλεξαν τα προηγούμενα χρόνια οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις, λειτουργώντας ακριβώς όπως οφείλουν τα αιρετά μέλη: να στηρίζουν και να αγωνίζονται για τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, υπερασπιζόμενες και υπερασπιζόμενοι τη συλλογική έκφραση του κόσμου της εκπαίδευσης.

Παράλληλα, διαπιστώνουμε ότι το ψηφοδέλτιο πλαισιώνεται με άτομα που σταθερά και αταλάντευτα στηρίζουν την αξιολόγηση! Την ώρα που ο κλάδος δίνει έναν μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στα σχέδια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, η ΔΑΚΕ επιβραβεύει όσους/ες αποφασίζουν να σταθούν απέναντι στην πλειοψηφία του κλάδου και μάλιστα τους προορίζει για αιρετούς εκπροσώπους του!

Δεν μας πείθουν λοιπόν ότι ξαφνικά θέλουν να ελέγξουν τη διοίκηση και να προασπιστούν τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών! Με την απόφαση τους να κατέβουν στις εκλογές με πρόσχημα τους αιρετούς, προσφέρουν ζηλευτή εκδούλευση στην Κεραμέως, νομιμοποιούν το βαθύ αντιδημοκρατικό σχέδιο για άφωνα και αδύναμα συνδικάτα. Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός της ΔΑΚΕ, της συνδιαλλαγής, της συναίνεσης και της υποταγής, παρότι γνωρίζει ότι οι εκλογές είναι νόθες και τα αποτελέσματα τους παράγουν νόθους αιρετούς, επιλέγει να τις νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή της.

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα συμπράξουμε στον εξευτελισμό των σωματείων!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Τρία χρόνια τώρα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ξεδιπλώνει όλο τον αντιδραστικό της σχεδιασμό. Από τις τηλεκάμερες στις τάξεις μέχρι την αξιολόγηση και διάλυση του δημόσιου σχολείου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει κηρύξει τον πόλεμο στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Με ταξικό μίσος απέναντι στα φτωχά λαϊκά στρώματα, τις μαθήτριες και τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών, στους νέους και νέες εκπαιδευτικούς, έχει απλώσει μαύρο πέπλο πάνω από το δημόσιο σχολείο.

Οι ηλεκτρονικές κάλπες δεν είναι απλά ένα τεχνολογικό εργαλείο «ψηφιακής αναβάθμισης». Στην πραγματικότητα επιδιώκεται η κατίσχυση του νόμου Χατζηδάκη. Η χειραγώγηση των εργαζομένων μέσα από ελεγχόμενη πληροφόρηση και η επιστροφή στην εποχή του «άβατου» των αιρετών, που αποτελούσαν τη συνέχεια της διοίκησης και μεταπηδούσαν με ευκολία από τις θέσεις των αιρετών στις θέσεις της διοίκησης κι αντίστροφα, είναι η «συνδιαχείριση» που εξυπηρετεί τις πολιτικές τους. Γιατί σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλήσουμε για εκλογές αιρετών του κλάδου, παρά μόνο για εκλογές που νομιμοποιούν τον νόμο Χατζηδάκη και τις πρακτικές μιας κυβέρνησης που δε θέλει συνδικάτα, που επιδιώκει τον πλήρη έλεγχό τους και την αποκοπή των εργαζομένων από τις συλλογικές διαδικασίες, που επιλέγει τις απειλές, τη διοικητική επιβολή και την ποινικοποίηση όλων των αγώνων/απεργιών δια μέσου των δικαστηρίων, που εγκαθιστά την αστυνομία στα πανεπιστήμια και μετατρέπει το κέντρο της Αθήνας σε φρούριο των ΜΑΤ.

Τα δύο σχήματα των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στην Δυτική Αττική, ως «Πλεύση στην Εκπαίδευση» και «Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση» δηλώσαμε από την πρώτη στιγμή ότι όχι μόνο δεν θα συμβάλλουμε στο παραμικρό για να περπατήσει το κυβερνητικό σχέδιο, αλλά αντίθετα, θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να το μπλοκάρουμε.

ë         Καλούμε όλες και όλους να απέχουν από τις ηλεκτρονικές εκλογές. Να ηττηθεί για μια ακόμα φορά η Κεραμέως. Να δείξουμε πολιτική περιφρόνηση και να στραπατσάρουμε το προσωπείο ενός υπουργείου απειλών,  προσβολών και ολομέτωπης επίθεσης στους εκπαιδευτικούς.

ë         Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς να γυρίσουμε την πλάτη στην παράταξη της ΔΑΚΕ που θέλει να ξεπουλήσει τους αγώνες μας στο όνομα μιας δήθεν εκπροσώπησης.

ΜΑΖΙΚΗ ΑΠΟΧΗ ΤΩΡΑ, η συλλογική απάντησή μας στην κοροϊδία και τον εξευτελισμό

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή: Δεκανίκια της Μ. Παγώνη οι παρατάξεις ΔΗΠΑΚ (ΚΚΕ) ΚΑΙ Μέτωπο (ΣΥΡΙΖΑ) για άλλη μια φορά


Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή

 

ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ ΤΗΣ Μ. ΠΑΓΩΝΗ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΔΗΠΑΚ (ΚΚΕ) ΚΑΙ ΜΕΤΩΠΟ (ΣΥΡΙΖΑ) ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

 

Αθήνα  27/10/2022

 

 

Κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΙΝΑΠ, στις 25/10/2022, το Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή (ΕΚΑ) κατέθεσε πρόταση μομφής ενάντια στην πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη (δηλαδή αίτημα αντικατάστασής της από την θέση της προέδρου), με το ακόλουθο κείμενο:

 

«Διανύουμε μια περίοδο εξαιρετικά κρίσιμη για την ίδια την ύπαρξη Εθνικού Συστήματος Υγείας στη χώρα μας. Το ΕΣΥ, χρονίως εγκαταλελειμμένο και υπονομευόμενο από πολλές διαδοχικές κυβερνήσεις, καθημαγμένο από την επέλαση της πανδημίας, δέχεται πρωτοφανή επίθεση από την κυβέρνηση της ΝΔ, που στοχεύει στην ολοκληρωτική ιδιωτικοποίησή του.

Την ώρα αυτή, η ΕΙΝΑΠ θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια οικοδόμησης αντιστάσεων σε κάθε νοσοκομείο, κέντρο υγείας, κοινωνικό χώρο.

Αντίθετα, πρόσφατα, κατά την διάρκεια της δίκαιης διαμαρτυρίας των γιατρών του Γεννηματά, είδαμε την πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ να συντάσσεται ουσιαστικά με την πολιτική ηγεσία, ευρισκόμενη ΑΠΕΝΑΝΤΙ και όχι δίπλα στους συναδέλφους της.

Επειδή η εποχή απαιτεί ξεκάθαρες θέσεις και σαφήνεια στις τοποθετήσεις, καταθέτουμε πρόταση μομφής προς την πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ. Καλούμε ιδιαίτερα την ΔΗΠΑΚ να αναλογιστεί το βάρος της ευθύνης που συνεπάγεται η στήριξη του προεδρείου με την παρούσα σύνθεση.»

 

Αφορμή στάθηκε η στάση της προέδρου κατά τη διάρκεια πρόσφατης κινητοποίησης των υγειονομικών στο Γ. Γεννηματάς ενάντια σε κυβερνητική φιέστα, όπου η Μ. Παγώνη προτίμησε την παρέα του υπουργού και των «επισήμων» από τη συστράτευση με τους συναδέλφους της.

 

Κατά την ψηφοφορία στο ΔΣ για την πρόταση μομφής, οι παρατάξεις ΔΗΠΑΚ (ΚΚΕ) και Μέτωπο (ΣΥΡΙΖΑ) ΔΕΝ ψήφισαν υπέρ αλλά ψήφισαν λευκό και γι' αυτό με ευθύνη τους η πρόταση μομφής ΔΕΝ υπερψηφίστηκε από το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ.

 

Αμέσως μετά τις εκλογές της ΕΙΝΑΠ, τον Μάρτιο του 2022, είχαμε προτείνει τη συγκρότηση προεδρείου με κορμό τις δυνάμεις της ΔΗΠΑΚ (ΚΚΕ) και του ΕΚΑ. Η ΔΗΠΑΚ, που είχε ως προεκλογικό σύνθημα «να διώξουμε την Παγώνη», προτίμησε να ψηφίσει την ….Παγώνη για πρόεδρο της ΕΙΝΑΠ, στα πλαίσια μια στείρας κοινοβουλευτικής αντίληψης για «αντιπροσωπευτικά-αναλογικά προεδρεία», που κάθε άλλο παρά προωθητική είναι για την οικοδόμηση αντιστάσεων απέναντι στην βάρβαρη επέλαση της νεοδεξιάς. Οι συναγωνιστές της ΔΗΠΑΚ δεν πιστεύουν ότι  μπορούμε να ανατρέψουμε σήμερα την εφαρμοζόμενη πολιτική διάλυσης της δημόσιας υγείας, παρά προσβλέπουν σε ένα απροσδιόριστο μέλλον όταν θα αλλάξουν οι συσχετισμοί. Η αντίληψη αυτή, ουσιαστικά απαξιώνει ως «θολούρα» οτιδήποτε μπορεί να κινείται στο χώρο της κομμουνιστικής αριστεράς εφόσον δεν δηλώνει υποταγή στο ΚΚΕ, δυναμιτίζει την κοινή δράση στο κίνημα, ενώ στερεί τους μαχόμενους υγειονομικούς από την δυνατότητα της ταχείας και δυναμικής συγκρότησης που απαιτεί η συγκυρία, την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση φέρνει ένα ν/σ που κατεδαφίζει το ΕΣΥ. Η αντίληψη της ΔΗΠΑΚ περί «θολούρας» της δικής μας Αριστεράς και επομένως η άρνηση της για κοινό Προεδρείο με εμάς, στηρίχτηκε στο συνέδριο της ΟΕΝΓΕ και στηρίζεται ακόμα και τώρα από πολλά στελέχη της ΔΗΠΑΚ πάνω στο επιχείρημα-λάσπη ότι εμείς, η αντικαπιταλιστική Αριστερά που λέμε ΚΑΤΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ «ρίχνουμε νερό στο μύλο της κυβερνητικής εναλλαγής», «είμαστε καμουφλαρισμένοι Συριζαίοι» και άλλα τέτοια φαιδρά. 

Ούτε καν το Μέτωπο (ΣΥΡΙΖΑ) ψήφισε εφέτος τον Απρίλιο 2022 στο ΔΣ της ΕΙΝΑΠ την επικεφαλής της ΔHKNI (ΝΔ) για πρόεδρο, αντίθετα με τις 2 προηγούμενες φορές 2016 και 2019 που είχε ψηφίσει την Μ. Παγώνη για πρόεδρο μαζί με τη ΔΗΠΑΚ.

 

Σήμερα, πολλούς μήνες μετά, με την επίθεση που στοχεύει στην ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση του συστήματος να εξελίσσεται ραγδαία, με την κατάργηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης προ των πυλών, με τα φτωχότερα λαϊκά στρώματα να κινδυνεύουν να βρεθούν χωρίς στοιχειώδη πρόσβαση στην περίθαλψη, με την πολιτική διγλωσσία της προέδρου να είναι πιο εμφανής από ποτέ, η ΔΗΠΑΚ επιμένει στην αδιέξοδη γραμμή στήριξης της Ματίνας Παγώνη, ψηφίζοντας λευκό στην πρόταση μομφής. Δεν μας εκπλήσσει το λευκό του Μετώπου, μιας παράταξης που στήριξε την μνημονιακή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χωρίς επιφυλάξεις.

 

Είναι προφανές ότι η οικοδόμηση των αντιστάσεων στην πολιτική της κυβέρνησης που αποσκοπεί στην πλήρη διάλυση του ΕΣΥ, δεν μπορεί να στηρίζεται στην μυωπική οπτική της κοινοβουλευτικής αριστεράς, ούτε στην υποκριτική στάση της προέδρου της ΕΙΝΑΠ. Θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, με διαδικασίες βάσης, συνελεύσεις στα νοσοκομεία και συντονισμό τους, με ενημέρωση των πολιτών, με πολύμορφες δράσεις και κινητοποιήσεις. Στο επιθετικό διεκδικητικό κίνημα για τη δημόσια υγεία που πρέπει να οικοδομηθεί χθες, δεν χωράει το «Ψηφίζουμε Ματίνα Παγώνη χωρίς αυταπάτες.»

 

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Δελτίο τύπου από την πανελλαδική σύσκεψη των ΕΛΜΕ στις 22/10

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΣΤΙΣ 22/10

Σήμερα, 22/10/2022, 28 ΕΛΜΕ πραγματοποίησαν σύσκεψη στο 1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου, μετά την αντιδημοκρατική και διαλυτική μεθόδευσητης αναβολής της Γ.Σ Προέδρων των ΕΛΜΕ από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, με το πρόσχημα ότι … δεν έβρισκαν αίθουσα!

Στη σύσκεψη κατατέθηκαν εκτιμήσεις και προτάσεις, ώστε να συνεχιστούν και να αναπτυχθούν αποφασιστικοί αγώνες ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Οι ΕΛΜΕ, αφού συζήτησαν με βάση τις αποφάσεις που έχουν ήδη λάβει, κατέληξαν στα παρακάτω:

1) Καταγγέλλουν την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αναβολή της Γ.Σ. Προέδρων. Η απόφαση αυτή της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν έγινε τυχαία, έγινε κάτω από το βάρος των αντιδράσεων πολλών ΕΛΜΕ, ενάντια στην απόφαση της πλειοψηφίας για συμμετοχή στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Καλούν όλες τις ΕΛΜΕ να πάρουν απόφαση καλέσματος σε ΑΠΟΧΗ από τις ηλεκτρονικές υπηρεσιακές εκλογές, ενάντια στον ν. Χατζηδάκη, που επιδιώκει να καταστείλει τους αγώνες και να βάλει στο γύψο τα συνδικάτα.

Ήδη 37 ΕΛΜΕ έχουν πάρει αντίστοιχη απόφαση και καλούν σε ΑΠΟΧΗ. Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/φισσες να απέχουν από τις εκλογές-παρωδία, να γυρίσουν την πλάτη στο ΥΠΑΙΘ και την πολιτική του. Στην κατεύθυνση αυτή, οι ΕΛΜΕ συνυπογράφουν κοινό κείμενο-κάλεσμα και αφίσα (επισυνάπτεται).

2)Συνεχίζουμε τον Αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και τα σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων.Ήδη 31 ΕΛΜΕ είτε έχουν προκηρύξει, είτε έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν στην προκήρυξη Απεργίας-Αποχής ενάντια στο θεσμό του Μέντορα-Συντονιστή.Καλούμε και τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της χώρας να προκηρύξουν Απεργία-Αποχή από τους συγκεκριμένους θεσμούς (επισυνάπτεται κάλεσμα).

3) Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με βάση τις αποφάσεις του κάθε σωματείου.Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να δώσουν τη μάχη ενάντια στο σύνολο του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης των νόμων 4692/20 και 4823/21. Στην Γ.Σ. Προέδρων θα επιδιώξουμε να ληφθεί απόφαση Απεργίας – Αποχής από το σύνολο των διατάξεων που σχετίζονται με την αξιολόγηση.

4) Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για την επιτυχία της μεγάλης Πανεργατικής-Πανελλαδικής στις 9/11. Κανένα σχολείο να μην ανοίξει!

5) Επιδιώκουμε μετά την απεργία της 9ης Νοεμβρίου οι εκπαιδευτικοί να συνεχίσουν τον αγώνα τους για το σύνολο των αιτημάτων του κλάδου με νέο γύρο Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, για να κλιμακωθεί ο αγώνας με απεργίες και διαδηλώσεις. Είναι σαφές ότι η άρνηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ να υποστηρίξει τους αναγκαίους αγώνες για την περίοδο, οφείλει να απαντηθεί από τις ΕΛΜΕ οι οποίες θα προχωρήσουν σε συντονισμένες αγωνιστικές δράσεις, ώστε να χαραχθεί μια νικηφόρα αγωνιστική πορεία για τον κλάδο και να μην επικρατήσουν πρακτικές που έχουν στόχο να κυριαρχήσει η αδράνεια και η απογοήτευση!

Όλοι στον Αγώνα-Όλοι στο Δρόμο!

 

  1. Β ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ
  2. Γ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
  3. Ε ΑΘΗΝΑΣ
  4. ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
  5. ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ- ΖΕΦΥΡΙΟΥ –ΦΥΛΗΣ
  6. ΕΛΜΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
  7. Δ ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
  8. Α ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ)
  9. Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
  10. ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ
  11. ΕΛΜΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
  12. ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ
  13. ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  14. Α ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  15. Γ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  16. Δ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  17. Ε ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  18. ΕΛΜΕ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ – ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - ΜΟΣΧΑΤΟΥ
  19. ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
  20. ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ –ΙΘΑΚΗΣ
  21. ΕΛΜΕ ΛΑΡΙΣΑΣ
  22. ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ
  23. ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ
  24. ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
  25. ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ
  26. ΕΛΜΕ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
  27. ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΑΣ
  28. ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ