Σάββατο 29 Απριλίου 2023

A΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Κι αν εγώ θέλω να αξιολογηθώ;;


Κι αν εγώ θέλω να αξιολογηθώ;

Με την είσοδο στην νεολιθική περίοδο (6.500 π.Χ.) ο άνθρωπος, συνειδητοποιώντας τη σημασία και τα οφέλη που θα είχε για τη ζωή του, προχώρησε στη δημιουργία των πρώτων οργανωμένων κοινωνιών. Αποφάσισε δηλαδή, τελείως πρακτικά, πως είχε περισσότερα να κερδίσει μέσα από το «εμείς» σε σχέση με το «εγώ».

8.523 αργότερα, νεοδιόριστος εκπαιδευτικός κάποιου σχολείου της χώρας, σε συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών για το ζήτημα της αποχής ή όχι από τις διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης, αναφέρει: «Εγώ θέλω να αξιολογηθώ ατομικά, δεν έχω να φοβηθώ κάτι. Στην τελική, είναι νόμος». Και συνεχίζει: «Άλλωστε, στο εξωτερικό αξιολογούνται κανονικά, μόνο εδώ δεν υπάρχει αξιολόγηση».

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση, θα μας κινούσε το ενδιαφέρον για συζήτηση, κι ίσως να μας έπειθε κιόλας, αν δε συνέβαιναν τα εξής:

·         Το πλαίσιο της αξιολόγησης (σχολείου και ατομικής) συμπεριλαμβάνει την είσοδο χορηγών για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων του σχολείου, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το κατά πόσο στάθηκαν ικανοί στην προσέλκυση χορηγιών (!), την είσοδο πανελλαδικών εξετάσεων στο δημοτικό και το γυμνάσιο με αποτελέσματα άκρως αντιπαιδαγωγικά για τους μαθητές/τριες, την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, την εντατικοποίηση της διδασκαλίας, κ.λπ. Γνωρίζει ο συγκεκριμένος συνάδελφος πως ανοίγει την πόρτα σε όλα τα παραπάνω και απλά αδιαφορεί; Ή βλέπει όλη μέρα survivor, έχοντας πλήρη άγνοια, τη στιγμή που κρίνεται το μέλλον των παιδιών των δικών του και όλης της κοινωνίας;

·         Η αξιολόγηση αυτού του τύπου που ξεκινά να εφαρμοστεί εδώ, όπου έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό έχει καταστρέψει τα εκπαιδευτικά συστήματα. Έχουν συνδεθεί οι επιδόσεις των μαθητών στις πανεθνικές εξετάσεις με τη μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού, καθώς και τη χρηματοδότηση των σχολείων τους, έχουν απελευθερωθεί οι εγγραφές και οι γονείς διαγωνίζονται να εγγράψουν τα παιδιά τους στα «καλά» σχολεία, τα σχολεία έχουν περάσει στους δήμους, με τους μισθούς και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών να είναι της τάξης που έχουν σήμερα στην Ελλάδα οι υπάλληλοι των δήμων, δεν υπάρχει καμία μονιμότητα, ολημερίς συμπληρώνονται «κουτάκια» αξιολόγησης του παραγόμενου έργου, δουλειά εκτός ωραρίου, κ.λπ. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα απίστευτο στρες και μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών. Τα παραδείγματα ουκ ολίγα (βλ. Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, κ.ά.). Τα γνωρίζει αυτά ο συνάδελφος και μας τα προτείνει να έρθουν και εδώ; Ή μήπως ούτε που τον ενδιαφέρει στ' αλήθεια τι έρχεται, αρκεί να «κάνει τη δουλειά του»;

·         Ο συγκεκριμένος συνάδελφος έχει τη συνείδηση πως παράγει λειτούργημα και πως πλάθει το μέλλον της κοινωνίας με τα χέρια του; Νιώθει πως πρέπει να προστατέψει πρώτος τα δικαιώματα των μαθητών/τριών του, που απειλούνται αυτή τη στιγμή; Ή «η ζωή να περνάει» και «εγώ θα σώσω τον κόσμο ρε αδερφέ;»;

·         Μήπως βλέπει το ζήτημα όχι ηθικά αλλά πρωτίστως νομικά, κάτι του στυλ «νόμος είναι η αξιολόγηση, δε μπορεί να αντιδράμε στους νόμους»; Αν πάει έτσι, τότε το Σύνταγμα είναι πάνω απ' τον νόμο και υποχρεώνει κάθε πολίτη να το διαφυλάττει. Πρώτη συνταγματική υποχρέωση του υπουργείου είναι η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στη μόρφωση, κάτι που ούτε ως τώρα ίσχυε σε μεγάλο βαθμό, ενώ πλέον καταργείται πλήρως και με τη βούλα (βλ. κατηγοριοποίηση-χορηγοί). Ο ίδιος αντιλαμβάνεται τον ρόλο του ως πολίτης ή απλώς «ιδιωτεύει» κατά την αρχαία έννοια;

·         Και σε τελική ανάλυση, πώς ο ίδιος γνωρίζει ότι η αξιολόγησή του θα οδηγήσει στην οριστική του μονιμοποίηση και ότι δε θα κριθεί αρνητικά; Είναι αλήθεια σε γνώση του η λίστα των παντελώς έωλων κριτηρίων που ορίζει ο νόμος και τα οποία θα έχει ο/η Σύμβουλος στα χέρια του/της μπαίνοντας στην τάξη; Ότι μελλοντικά θα υπάρξει υποχρεωτική ποσόστωση, κοινώς κάποιοι θα πρέπει να κριθούν αρνητικά έτσι κι αλλιώς από τον κάθε αξιολογητή; Ότι δεν πρόκειται να μονιμοποιηθεί φέτος οριστικά, ακόμη κι αν δεχτεί να αξιολογηθεί τώρα, καθώς έπονται και άλλα στάδια που δεν προλαβαίνουν να λάβουν χώρα; Πώς λοιπόν το γνωρίζει; Μήπως είναι ανενημέρωτος και απλώς έχει κατορθώσει να αποσπάσει κάποιες παραπλανητικές προσωπικές δεσμεύσεις από τον/την Σύμβουλό του; Οι προσωπικές δεσμεύσεις όμως οδηγούν σε αναξιοκρατία… δε νομίζετε;

Υ.Γ. 1. Και η δουλεία ήταν κάποτε νόμος, σωστά; 2. Τα υπερμεγέθη ποσοστά εκπαιδευτικών πανελλαδικά που αντιτίθενται στην αξιολόγηση, το κάνουν από φόβο ανικανότητας ή από φόβο για το σχολείο που έρχεται; 3. Όταν διδάσκουμε στην ιστορία το 1821 ή το 1940, εξαίρουμε τις προσωπικότητες που έκατσαν ήσυχα κοιτώντας πρόσκαιρα το καλό τους ή εκείνους/ες που εξύψωσαν τον άνθρωπο, βάζοντας το κοινό καλό πάνω από τον εαυτό τους; 4. Και τέλος, προς τον συγκεκριμένο νεοδιόριστο: Τη θέση που βρίσκεσαι μετά από τόσα χρόνια περιπλάνησης ανά τα σχολεία της χώρας την οφείλεις, πρώτα στον εαυτό σου και δεύτερον σε όλους/ες εκείνους/ες που παράλληλα με την δική τους περιπλάνηση πάλευαν τόσα χρόνια έξω από τις καγκελόπορτες του υπουργείου παιδείας, μάτωναν οικονομικά με απεργίες, πήραν καράβια και αεροπλάνα το '19 για να κατέβουν στις πανελλαδικές, επί εβδομάδες, διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας ενάντια στο προσοντολόγιο Γαβρόγλου, κάνοντας εμφανέστατο στο πολιτικό προσωπικό της χώρας το τεράστιο κύμα αναπληρωτών/τριών που αντιδρά στις πολιτικές τους. Αυτή η πίεση έφερε τους πρώτους διορισμούς μετά από 10 χρόνια.

Δεν είμαστε εμείς, οι συνάδελφοί σου που αντιδρούμε, εκείνοι οι οποίοι ακυρώσαμε την αυτοδίκαιη μονιμοποίησή σου, ίσα-ίσα οι ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας με συνεχείς κινητοποιήσεις έχουν πετύχει τη μονιμοποίηση όλων των διορισθέντων το 2020, μονιμοποιήσεις που δεν ανακλήθηκαν! Το υπουργείο σου τάζει τάχα τώρα μια «εύκολη» ατομική αξιολόγηση, λέγοντάς σου και χοντρά ψέματα.

Γι΄ αυτό συντάξου με την τάξη σου και με όλους εμάς που παλεύουμε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς!

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση ανήκει στους αγώνες εκείνους που δίνονται διαχρονικά, με στόχο την προάσπιση των ιστορικών κατακτήσεων της κοινωνίας μας, της βελτίωσης του ανθρώπου, όταν εκείνος «ψήλωσε» λίγο παραπάνω το μπόι του, όταν οι πολλοί «αδύναμοι» κατάφεραν να πετύχουν μια νίκη έναντι των λίγων «ισχυρών»!

 

Το ΔΣ

Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA! Όχι στην κατηγοριοποίηση και το διαχωρισμό των σχολειών και στην κατακρεούργηση των αναγκών των μαθητών/τριών μας!


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α' ΕΛΜΕ

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA!

Όχι στην κατηγοριοποίηση και το διαχωρισμό των σχολειών

 και στην κατακρεούργηση των αναγκών των μαθητών/τριών μας!

Η πρότασή μας στο ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Μεγάλη Πέμπτη ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ τις 600 σχολικές μονάδες που επελέγησαν για τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητών της ΣΤ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 10 Μαΐου.

Τα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Α' ΕΛΜΕ είναι τα εξής: 2ο και 30ο Γυμνάσιο  Θεσσαλονίκης, το Γυμνάσιο Χαλάστρας και το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο-Λύκειο).

Η Κυβέρνηση, ένα μήνα πριν τις εκλογές, προσπαθεί να επιβάλει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική, καθ΄ υπόδειξη των επιχειρηματικών κύκλων, της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Στόχος όλων τους να μετατρέψουν τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες με την ευθύνη στα ίδια να βρίσκουν πόρους για τη λειτουργία τους, να "παράγουν" τόσους μελλοντικούς εργαζόμενους, με όσες και τόσες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το κεφάλαιο. Αυτό αποδεικνύεται από τις δεκάδες χιλιάδες αποκλεισμένους μαθητές από τα ΑΕΙ, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, τη διεθνή PISA και τώρα και τις εξετάσεις PISA στην ΣΤ΄ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου με πρόβλεψη γενίκευσής τους από την Γ΄ Δημοτικού ως τη Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές/τριες θα υποβάλλονται συνεχώς σε εξεταστικές δοκιμασίες με στόχο να αφομοιώσουν από μικρή ηλικία την αποτυχία και κατ΄ επέκταση την παραίτησή τους από το όνειρο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Οι ίδιοι, όπως και οι εκπαιδευτικοί, θα υποτάσσονται σταδιακά στη λογική ότι γνώση είναι μόνο ό,τι χρειάζεται για τις εξετάσεις και άρα, το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικαθίσταται από τη διδασκαλία «πώς να πετύχεις στο τεστ», όπως επιβεβαιώνει και η διεθνής εμπειρία.

Οι τυποποιημένες εξετάσεις τύπου PISA "επιτρέπουν, παράλληλα, τον έλεγχο των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του» (Έκθεση Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Αποτελούν ένα μετρήσιμο μέγεθος το οποίο μέσω της αξιολόγησης θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους.

 Η αξιολόγηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών στην ίδια τροχιά: απαξίωση του δημόσιου σχολείου και κατακρεούργηση μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

Το ΥΠΑΙΘ υποκριτικά ισχυρίζεται ότι επιδιώκει να μετρήσει το επίπεδο των μαθητών/τριών. Ούτε το ίδιο, ούτε και οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας έχουν μετρήσει τις δικές τους ευθύνες για τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα, για τις χρόνιες ελλείψεις εκπαιδευτικών, για τα υπερμεγέθη τμήματα, για την έλλειψη υποστηρικτικών δομών, αλλά και για το γεγονός ότι οι εξετάσεις που κυριαρχούν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν τη συνεχώς αυξανόμενη  απαξίωση στη γνώση και το σχολείο γενικά.

Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με  διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και ανάγκες και γι΄ αυτό διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαφορετικότητα.  Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια.

Οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Το σχολείο καταλήγει να «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει οδηγώντας τελικά στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης,  

Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε "φροντιστήρια" όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά. Μετατροπή της διδασκαλίας από μια συνειδητή ελεύθερη διαδικασία σε μια διεκπεραιωτική πράξη.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA θα συνδεθούν με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών.

Οι εξετάσεις PISA οργανώνονται από τον ΟΟΣΑ και τις κυβερνήσεις με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης και την επακόλουθη κερδοφορία για τις επιχειρήσεις-ας αναλογιστούμε μόνο την τεράστια  βιομηχανία ιδιωτικών επιχειρήσεων που θα προετοιμάζει τα παιδιά εκτός σχολείου για τις εξετάσεις.

Πίσω, λοιπόν,  από τα μεγάλα λόγια για «αναβάθμιση» τις εκπαίδευσης βρίσκεται η σχεδιασμένη, συνειδητή, απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής όπου όλα τα παιδιά από όπου κι αν προέρχονται έχουν δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, στα ψέματα που λέγονται, σε όσους προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, οι φωνές μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών πρέπει να ενωθούν διεκδικώντας ένα δημόσιο σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.

Γι' αυτό καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές και τις μαθήτριες ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ τις εξετάσεις PISA!

Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση, η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα ακριβώς όπως απαιτεί η αγορά.

ü    Ζητάμε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.

ü    ΟΛΜΕ- ΔΟΕ να κηρύξουν με  απεργία στις 10/5 ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στην αξιολόγηση μαθητών κι εκπαιδευτικών που θα αφορά όλα τα σχολεία.

ü    Να γίνει κάλεσμα προς τους γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους.

ü    Να οργανώσουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία και κοινή συγκέντρωση ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών.

  

Δευτέρα 24 Απριλίου 2023

A΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής : Για την «αξιολόγηση» μετά τις τοποθετήσεις των νέων σχολικών συμβούλων


ΔΙΑΜΗΝΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΟΤΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΝΟΣ, ΚΑΜΙΑ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΜΟΝΗ!

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ/ΟΛΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΜΑΣ!

Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν και στη Γ΄ Αθήνας καθήκοντα οι νέοι "επιθεωρητές", με εντεταλμένη υπηρεσία την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Η ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας, ως πιστός ιμάντας μεταβίβασης των εντολών του ΥΠΑΙΘ, απέστειλε αιφνιδιαστικά στις 07:36 π.μ.(!!!) και σχετικό email στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της περιοχής μας, εν μέσω διακοπών του Πάσχα και με πρόθεση πάση θυσία επιβολή της κατάπτυστης αξιολόγησης! Άξιος ο ρόλος της!

Σε αυτές τις συνθήκες, οι καθηγητές και καθηγήτριες στη Γ΄ Αθήνας καλούμαστε να λάβουμε θέση μάχης, όπως άλλωστε συνέβη και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας στις οποίες επιχειρήθηκε η εφαρμογή της αξιολόγησης. Διαχωριζόμενοι απολύτως από το σώμα των εντεταλμένων νέο-επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, καλούμαστε να αγωνιστούμε για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια, την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων και το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, κόντρα στο φθηνό, κατηγοριοποιημένο και εξετασιοκεντρικό σχολείο των λίγων κι εκλεκτών μαθητών και των χειραγωγημένων εκπαιδευτικών που πασχίζουν να επιβάλουν οι κυρίαρχοι κύκλοι.

Άλλωστε, το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι τις 20/3/2023 έχει ήδη πέσει στο κενό! Όσο κι αν η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πασχίζουν να πείσουν το σύνολο της κοινωνίας ότι η αξιολόγηση προχωρά κανονικά και απρόσκοπτα, η πραγματικότητα τους διαψεύδει: δεκάδες χιλιάδες καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες,, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν στην αξιολόγηση και συμμετέχουν μαζικά την Απεργία-Αποχή των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες στις περιοχές όπου επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων και τις ΕΛΜΕ, αποκρούουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία, συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Γι' αυτόν τον λόγο, άλλωστε, δεν ανακοινώνει το ΥΠΑΙΘ και επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Την ίδια στιγμή, είναι μνημείο ντροπής η εικόνα για τις πρακτικές των "επιθεωρητών" του ΥΠΑΙΘ στην υπόλοιπη Ελλάδα: τηλεφωνικές οχλήσεις τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, ραντεβού «γνωριμίας» ακόμη και σε καφενεία, αιφνιδιαστικές επισκέψεις στα σχολεία, ενώ δεν έλειψε και αξιολόγηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Οι επίδοξοι αξιολογητές εξαπατούν τους συναδέλφους ισχυριζόμενοι ότι θα μονιμοποιηθούν φυσικά κατόπιν της υποταγής τους και της ατομικής αξιολόγησης, αποκρύπτοντας ότι για τη μονιμοποίηση προϋποτίθενται, βάσει των νόμων Κεραμέως, και οι επόμενες φάσεις της αξιολόγησης από τον σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης και από τον διευθυντή, δηλαδή άλλη μια διετία δόκιμης υπηρεσίας. Αποκρύπτουν ότι η μονιμοποίηση δεν ταυτίζεται με τη μονιμότητα την οποία οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι κατέχουν από το ΦΕΚ διορισμού, έχοντας όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτήν ως σχέση εργασίας.

Τώρα είναι η ώρα να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης και να κλείσουμε τις πόρτες των σχολείων μας στους αξιολογητές, αντιστεκόμενοι στην εργασιακή ομηρία του επ' "αόριστον δόκιμου εκπαιδευτικού"! Όσες εγκύκλιους κι αν αποστείλουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να υποκύψουμε, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα email κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε:

Ενημερώνουμε αμέσως την ΕΛΜΕ όταν:

·  Μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας

·  Ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης».

·  Ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας

·  Σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει εγκαίρως συντονισμένη παρέμβαση από την ΕΛΜΕ και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε email ή τηλέφωνα την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Τι κάνουμε:

1.        Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Ο.Λ.Μ.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον αξιολογητή, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κ.λπ. Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. [Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.]

2.         Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

3.        Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας, το οποίο υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, προκειμένου να θριαμβολογήσουν στη συνέχεια για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, ενώ μάλιστα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν ξεκινήσει.

4.        Στα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με email ή τηλεφωνικά.  Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.

5.        Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία-αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στην απόκρουση των επισκέψεων των αξιολογητών.

Η συμμετοχή στην Απεργία/Αποχή από την ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

6.        Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και, συνεπώς, όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Η ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη!

 

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!

ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ/ΙΣΣΩΝ ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ"!

 

Το ΔΣ

Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπ Πολιτισμού Αττικής, Στερεάς και Νήσων: 24ωρη απεργία Τρίτη 24/5 - συγκέντρωση 12.00 στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Αθήνα, 20/4/2023

                                                                                                                                    Α.Π. 17          

ΘΕΜΑ: Για τον διορισμό Διοικητικών Συμβουλίων και Γενικών Διευθυντών στα πέντε Κρατικά Μουσεία - 24ωρη απεργία Τρίτη 25/4/2023

 

Το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού Αττικής, Στερεάς και Νήσων, στην συνεδρίασή του της Τετάρτης 19 Απριλίου, εξέτασε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μετά την ανακοίνωση από το Υπουργείο Πολιτισμού, το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, του διορισμού Διοικητικών Συμβουλίων και Γενικών Διευθυντών στα πέντε Κρατικά Μουσεία τα οποία η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να λειτουργήσουν ως ΝΠΔΔ με δοτές διοικήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5021/2023.

 

Σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του Ενιαίου Συλλόγου, αλλά και τις ομόφωνες αποφάσεις της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μελών του στις 22 Μαρτίου 2023, εκτιμούμε πως:

·       η προσπάθεια ενεργοποίησης διατάξεων του ν.5021/2023, έναν μήνα πριν από τις εθνικές εκλογές, έρχεται σε απόλυτη σύγκρουση με τις αποφάσεις και θέσεις των εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και σύσσωμης της σημερινής αντιπολίτευσης, όπως εκφράστηκε στη Βουλή,

·       η επιλογή των προσώπων που ανακοινώθηκαν στην πλειονότητά τους επιβεβαιώνει την επέλαση της κομματοκρατίας στον χώρο των μουσείων, καθώς πρόκειται για επιλογές που συνδέονται κατά κανόνα είτε κομματικά με την Νέα Δημοκρατία είτε προσωπικά με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Υπουργό Λίνα Μενδώνη,

·       η μεγάλη αριθμητικά παρουσία στα ΔΣ των Μουσείων παραγόντων του τουριστικού και κατασκευαστικού τομέα της οικονομίας, υπογραμμίζει την αγοραία κατεύθυνση που θέλει η κυβέρνηση να δώσει στα Μουσεία, απομακρύνοντάς τα από τον μορφωτικό, κοινωνικό και επιστημονικό προορισμό τους,

·       οι ελάχιστοι (μόνο τρεις) πανεπιστημιακοί από τον χώρο της αρχαιολογίας, που δέχτηκαν να συμπεριληφθούν στις συνθέσεις των ΔΣ, προερχόμενοι από ένα μόνο πανεπιστημιακό Τμήμα Αρχαιολογίας και ερχόμενοι σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις του ίδιου του Τμήματός τους, αποτελούν την θλιβερή εξαίρεση στην γενικευμένη άρνηση των αρχαιολόγων των Πανεπιστημίων της χώρας να νομιμοποιήσουν της πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης,

·       η επαναφορά σε θέσεις ευθύνης ή στα διορισμένα ΔΣ των Μουσείων ορισμένων πρόθυμων και διψασμένων ακόμη για εξουσία συνταξιούχων στελεχών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, δείχνει με τον πιο καθαρό τρόπο την κενότητα των διακηρύξεων περί δήθεν "εκσυγχρονισμού" και "ανανέωσης" της μουσειακής πολιτικής - η παρουσία, μάλιστα, ανάμεσά τους και στελεχών που έχουν "διακριθεί" για την αυταρχική συμπεριφορά τους και την διοικητική τους ανεπάρκεια, υπογραμμίζει και τα κριτήρια που πρυτάνευσαν για τον διορισμό τους,

·       η απαράδεκτη και εντελώς αναχρονιστική παρουσία εκπροσώπου της Εκκλησίας στο ΔΣ του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου μας γυρνά σε παρωχημένες αντιλήψεις περασμένων εποχών, όταν τα βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία, κινητά και ακίνητα, αντιμετωπίζονταν αποκλειστικά ως λατρευτικά.

Οι παρατηρήσεις αυτές επιβεβαιώνουν τους λόγους για τους οποίους από την πρώτη στιγμή ο Ενιαίος Σύλλογος τοποθετήθηκε, με τρόπο κατηγορηματικό και επί της αρχής, εναντίον της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για την αποκοπή των πέντε Κρατικών Μουσείων από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, την μετατροπή τους σε ΝΠΔΔ, στην πραγματικότητα σε κυβερνητικά υποχείρια, και την παράδοσή τους σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Με βάση τα παραπάνω, το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου:

-        διακηρύσσει προς πάσα κατεύθυνση πως συνεχίζει τις κάθε μορφής κινητοποιήσεις ενάντια στον ν. 5021/2023, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα πρωτοβάθμια σωματεία του Συντονισμού Σωματείων εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ και μέχρι την οριστική κατάργησή του,

-        καλεί όλα τα μέλη του Συλλόγου να πάρουν αποφασιστικά μέρος στην απεργία/αποχή από όλα τα καθήκοντα που συνδέονται με την εφαρμογή του ν. 5021/2023, την οποία έχει προκηρύξει από κοινού με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία του ΥΠΠΟΑ και η οποία ισχύει μέχρι τις 28/4,

-        στέκεται αποφασιστικά και αγωνιστικά δίπλα στα μέλη του που υπηρετούν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και τα καλεί να αρνηθούν, μεταξύ άλλων, να αναλάβουν χρέη Γραμματέα ή αναπληρωτή Γραμματέα των δοτών ΔΣ,

-        καλεί τα μέλη του Ενιαίου Συλλόγου που αποδέχτηκαν τον πολιτικό διορισμό τους είτε exofficio (Διευθυντές Κεντρικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ) είτε προτεινόμενοι από την ΠΟΕΥΠΠΟ, κόντρα στις ομόφωνες αποφάσεις της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης στις 22 Μαρτίου 2023, να αναλογιστούν τις ευθύνες τους απέναντι στους συναδέλφους τους των μουσείων και απέναντι στο συλλογικό συμφέρον προστασίας της αρχαιολογικής κοινότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς, και να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους από τις θέσεις διορισμού τους,

-        αποφασίζει την, από κοινού με τα άλλα σωματεία του Συντονισμού Σωματείων εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ, προσφυγή του Ενιαίου Συλλόγου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την αντισυνταγματικότητα του ν. 5021/2023 και

προκηρύσσει 24ωρη απεργία την Τρίτη 25 Απριλίου

και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στις 12.00

Παλεύουμε για δημόσια Μουσεία ανοιχτά σε όλους

και όχι μουσεία-κυβερνητικά υποχείρια, παραδομένα στην εμπορευματοποίηση και στην οικονομική ελίτ της χώρας. 

Κάτω τα χέρια από τα Κρατικά Μουσεία! Συνεχίζουμε!

Ο ν. 5021/2023 θα μείνει στα χαρτιά!

          Ο Πρόεδρος                                                               Ο Γραμματέας

         Λιώνης Δέδες                                                              Γκότσης Στάθης

 



ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΛΗΛΩΝ ΥΠΠΟ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΣΤΕΡΕΑΣ & ΝΗΣΩΝ
ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ 25 10682 ΑΘΗΝΑ, τηλ: 210-38.32.080, fax: 210-38.32.656
--

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

Θεσ/νίκη; Σύσκεψη για τη διοργάνωση ταξικής συγκέντρωσης για την Πρωτομαγιά, Τετ. 19/4, 7,30μμ, ΕΔΟΘ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΑΠΡΙΛΗ, 7.30μμ στην ΕΔΟΘ

Το μεγάλο λαϊκό ποτάμι που βγήκε στο δρόμο μετά το έγκλημα στα Τέμπη ήταν το μεγαλύτερο των τελευταίων  χρόνων. Εκφράζει την οργή τόσο για τη δολοφονία των 57 συνανθρώπων μας όσο και ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης των κοινωνικών αγαθών, της λειτουργίας τους με βάση το κέρδος και την αγορά, της φτώχειας, της ακρίβειας, της λεηλασίας του δημόσιου πλούτου και του περιβάλλοντος. Το κίνημα αυτό υποχρέωσε όλες τις δυνάμεις να μπουν στις κινητοποιήσεις με τελευταία ακόμα και την εργοδοτική ΓΣΕΕ που απουσίαζε ηχηρά από τη μεγαλειώδη απεργία και διαδήλωση στις 8 Μάρτη.

Ταυτόχρονα, στη Γαλλία οι εργαζόμενοι και η νεολαία με απεργιακές κινητοποιήσεις και μαζικά συλλαλητήρια, παλεύουν ανυποχώρητα προκειμένου να μην περάσει η άνοδος του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στη Γαλλία από τα 62 στα 64 χρόνια και άλλες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις. Στο κέντρο της Ευρώπης υλοποιείται και προωθείται η ίδια βάρβαρη επιλογή, συντονισμένη με τις συμφωνίες που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι τράπεζες και το κεφάλαιο. Είναι η πολιτική της παραχώρησης στο κεφάλαιο κάθε πλευρά της ανθρώπινης ζωής, της απογείωσης της εργατική εκμετάλλευσης. Είναι η πολιτική που υλοποιείται εδώ και χρόνια σε όλη τη μνημονιακή και μεταμνημονιακή περίοδο και στηρίζεται από τα κόμματα της ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Ακροδεξιά είτε από τη θέση της κυβέρνησης είτε της αντιπολίτευσης.

Οι Γάλλοι μας στέλνουν μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και πραγματικής κλιμάκωσης. Πλέον η μάχη δεν είναι μόνο για το ασφαλιστικό. Η κλιμάκωση συνοδεύεται και από μια αναβάθμιση της ίδιας της μάχης και των διεκδικήσεών της, ενώ εκφράζεται και στην επιλογή μορφών σύγκρουσης με την εργοδοσία και το κράτος. Όμως όλα αυτά για να συμβούν χρειάζονται ανεξαρτησία της εργατικής πολιτικής. Χρειάζονται ένα εργατικό κίνημα που δε θα ακολουθεί το χρονολόγιο της αστικοποιημένης συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας. Έχουμε την εμπειρία της απεργίας της 8 Μάρτη, από τις πιο πετυχημένες των τελευταίων χρόνων παρά και ενάντια στη ΓΣΕΕ.

Η ΓΣΕΕ και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός λειτουργεί απροκάλυπτα πυροσβεστικά στο κίνημα που εκδηλώθηκε εξυπηρετώντας το πολιτικό σύστημα με τη συμβολή του στην σταθεροποίηση της κατάστασης και την "κανονικότητα". Είναι αδιανόητο μετά από τους χιλιάδες που βγήκαν στο δρόμο η επιλογή ακόμα και ταξικών δυνάμεων να είναι το κλείσιμο των κινητοποιήσεων και η παραπομπή στις εκλογές. Δυστυχώς αυτό εκφράστηκε και από το ΠΑΜΕ με την σύσκεψη που οργάνωσε χωρίς καμιά πρόταση για συνέχεια και κλιμάκωση στο κίνημα. Αυτή η λογική αρνείται τον ανατρεπτικό ρόλο που μπορεί να παίξει το κίνημα σε μια πραγματική σύγκρουση με το σύστημα της εκμετάλλευσης.

Πραγματικός παραδειγματισμός από τη μάχη του εργατικού κινήματος στη Γαλλία είναι να συνεχίσουμε και εδώ με πραγματική κλιμάκωση του αγώνα. Να σπάσουμε το κλίμα της εκλογικής αναμονής. Δεν θα επιτρέψουμε την επιστροφή στην κανονικότητα και την υποχώρηση του κινήματος.
Δεν παραπέμπουμε στις εκλογές την απαίτηση μας για ικανοποίηση των αιτημάτων μας και καλύτερη ζωή.

Καλούμε σε πρωτομαγιάτικη ταξική συγκέντρωση και διαδήλωση

1η ΜΑΗ 11πμ ΚΑΜΑΡΑ

 

Σάββατο 15 Απριλίου 2023

Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση εκπ/κών ΔΕ Ιωαννίνων: Περί αξιών και αξιωμάτων (Με αφορμή τις κρίσεις για τις διευθυντικές θέσεις )

 Περί αξιών και αξιωμάτων

 ( Με αφορμή τις κρίσεις για τις διευθυντικές θέσεις )

 Ολοκληρώθηκαν, σχεδόν, πριν λίγες ημέρες οι διαδικασίες επιλογής δ/ντων/δ/ντριων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ως Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ν. Ιωαννίνων θα θέλαμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε, αρχικά, η συμμετοχή του, μέχρι πριν λίγο καιρό και πρόσφατα εκλεγμένου, προέδρου της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων στο συμβούλιο επιλογής στελεχών. Όταν μάλιστα επισημάνθηκε από μέρους μας το ασυμβίβαστο των δύο θέσεων, προτίμησε να παραιτηθεί από εκπρόσωπος των συναδέλφων στην ΕΛΜΕ και να επιλέξει τη θέση που του έδινε την εξουσία  να αξιολογήσει τα υποψήφια στελέχη και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ακολούθως, και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας των συνεντεύξεων και τη δημοσίευση του πίνακα κατάταξης παρατηρήθηκε το μοναδικό γεγονός συνάδελφοι/συναδέλφισσες υποψήφιοι να έχουν βαθμολογηθεί με βαθμό μεγαλύτερο από το άριστα 20 που προέβλεπε ο νόμος! Αξιοπερίεργο επίσης ότι συνάδελφοι /ισσες, που ήταν υποψήφιοι και στα πρότυπα, βαθμολογήθηκαν με σημαντικές αποκλίσεις από τα δύο συμβούλια. Αλήθεια, ποια απ τις δύο βαθμολογίες ισχύει; ή μήπως βαθμολογήθηκαν τόσο όσο χρειαζόταν για να μοιραστούν τα σχολεία;

Εκείνο όμως που προκαλεί πραγματική απορία είναι το «άριστα» που αποκόμισαν απ'τη συνέντευξη οι συνδικαλιστές - υποψήφιοι, πρόεδρος και μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ ή απλά συμμετέχοντες/ουσες συχνά στα ψηφοδέλτια ΔΑΚΕ- ΠΕΚ- ΣΥΝΕΚ. Και προκαλεί απορία κυρίως γιατί, όπως έγινε γνωστό, μια από τις ερωτήσεις προς όλους τους υποψηφίους, υποβαλλόμενη εκ περιτροπής και από τον συνδικαλιστή-μέλος του συμβουλίου, ήταν η στάση τους απέναντι στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση. Τι απάντησαν άραγε και πήραν το 20; Ότι έχουν δώσει ήδη γη και ύδωρ για να περάσει με κάθε τρόπο η αξιολόγηση; Ότι έχουν αλλάξει/ακυρώσει αποφάσεις του σωματείου τους επειδή έτσι συνέφερε το υπουργείο και την παράταξή τους; Ότι στα σχολεία τους δεν ενημέρωσαν ούτε τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες για την απεργία-αποχή; Ότι δεν έχουν υπογράψει καν το έγγραφο της ΑΠΕΡΓΙΑΣ - ΑΠΟΧΗΣ;  Ή δε χρειάστηκε καν να τα πουν γιατί ήταν ήδη γνωστά στο συμβούλιο επιλογής;

Όπως και να έχει όμως το θέμα, ένα είναι σίγουρο. Από την όλη διαδικασία πήραμε μια γεύση για το πώς εννοούν την αξιολόγηση από τη μια, αλλά και για το ποια στάση θα κρατήσουν στο θέμα αυτό οι νέοι δ/ντες, δ/ντριες. Καιρός και εμείς να καταλάβουμε το ρόλο τους και να σταθούμε απέναντι στον καθένα και το καθετί που υποβαθμίζει παραπέρα το δημόσιο σχολείο και τη θέση μας σ’αυτό.


Σενάριο της «εισαγωγικής επιμόρφωσης». Αυτός ο ανοιχτά φασιστικός λόγος δείχνει τι ακριβώς έχουν στο μυαλό τους για την Εκπαίδευση


 

Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ν. Ιωαννίνων

ΣΕΠΕ "Ο Αριστοτέλης": Άμεση παύση των πειθαρχικών διώξεων των συναδέλφων από τον ΣΕΠΕ Περικλής-Η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός δεν θα περάσουν

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» 

 

1ου, 3ου, 4ου, 5ου  

Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας  

Κόρακα και Παπαναστασίου 

Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372      

 e-mail: sylaristo@gmail.com 

http://www.sylaristotelis.com 

                                                                                                           Αθήνα, 10-4-2023 

 

Προς: τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  στην Διεύθυνση Α' Αθήνας, συντονιστές σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας 

Θέμα: Άμεση παύση των πειθαρχικών διώξεων των συναδέλφων από τον ΣΕΠΕ Περικλής-Η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός δεν θα περάσουν 

Ο Διευθυντής Π.Ε. Β΄ Αθήνας, Μπαμπαρούτσης Χαράλαμπος, σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που έχει υιοθετήσει και επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας για την επιβολή της αντιεπαιδευτικής πολιτικής του, παραπέμπει στο Πειθαρχικό Συμβούλιο 3 συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς σε σχολεία του ΣΕΠΕ «Ο Περικλής» επειδή δεν έκαναν τηλεκπαίδευση κατά την περίοδο της κακοκαιρίας των τριών ημερών του περασμένου Φεβρουαρίου που σχολικές μονάδες παρέμειναν κλειστές με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής. 

Επισημαίνουμε ότι με την εντολή της Περιφέρειας οι σχολικές μονάδες παρέμειναν κλειστές και τις τρεις ημέρες της κακοκαιρίας και ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στην παροχή τηλεργασίας σε καμία περίπτωση δεν υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό για υπηρεσιακή χρήση στο σπίτι τους. 

Οι συναδέλφισσες είχαν ενημερώσει για τη μη δυνατότητά τους για πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης τις Διευθύνσεις των Σχολείων τους. 

Έχουμε  ξεκαθαρίσει ότι με σχολεία κλειστά δεν υπάρχουν συνθήκες για πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης, ούτε από τα σχολεία, αφού είναι κλειστά, ούτε από τα σπίτια των εκπαιδευτικών αφού η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» για τις συναδέλφισσες/ους. 

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε εξηγήσει με σαφήνεια ότι τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση. Όσο κι αν το υπουργείο θέτει τις βάσεις για νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προχωρώντας με έναν ακόμη τρόπο στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί απαντάμε ότι δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, μορφωτικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση όταν το σχολείο κλείσει υποχρεωτικά και μάλιστα για μία ή λίγες μέρες. 

Τώρα βρισκόμαστε μπροστά στο γεγονός μιας νέας επιθετικής στάσης της Διοίκησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς με την πειθαρχική δίωξη των συναδέλφων. 

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη και πρωτοφανή ενέργεια του Διευθυντή Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας για παραπομπή των εκπαιδευτικών στο Πειθαρχικό Συμβούλιο. 

Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι οι διώξεις αυτές δεν αφορούν μόνο τις συγκεκριμένες συναδέλφισσες , αλλά αποτελεί δίωξη εναντίον του συνόλου των εκπαιδευτικών και ως τέτοια θα την αντιμετωπίσουμε και θα την αποκρούσουμε. 

Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και τη ΔΟΕ να καταγγείλουν τη νέα επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, να απαιτήσουν την άμεση παύση των πειθαρχικών διώξεων των συναδέλφων μας και να αναλάβουν πρωτοβουλίες στήριξής τους με όλα τα μέσα, συνδικαλιστικά και 

νομικά. 

Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ να εκδώσουν ψηφίσματα στήριξης των συναδέλφων. 

 

Απαιτούμε την άμεση παύση των πειθαρχικών διώξεων των συναδέλφων μας 

  

  

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ 

 

 

Η πρόεδρος                                      Η γραμματέας 

 

                                      Τάσσου Δήμητρα                            Πετροπούλου Έλενα