Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Εκβιασμός Κυβέρνησης και ΕΣΠΑ προς αναπληρωτές: Για να πληρωθείτε πρέπει να αξιολογήσετε και να αξιολογηθείτε…


Της Γιώτας Ιωαννίδου* 
 Ο εκβιασμός της ΕΕ για το πέρασμα αντιδραστικών αλλαγών, μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, δεν είναι κάτι καινούργιο. Η ευέλικτη – κοινωφελής ή στην πραγματικότητα χωρίς δικαιώματα εργασία, καθιερώθηκε αφού ήταν όρος για την εκταμίευση των χρηματοδοτήσεων. Όλο το πλέγμα του νόμου για το «νέο Σχολείο», την αξιολόγηση, τη μαθητεία κλπ καρποί του περίφημου ΕΣΠΑ είναι με θεματική προτεραιότητα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» το  «σχεδιασμό, εισαγωγή και εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης προκειμένου να αυξηθεί η απασχολησιμότητα, να βελτιωθεί η συνάφεια της υποχρεωτικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης /κατάρτισης προς την αγορά εργασίας, και να προσαρμοστούν οι δεξιότητες του εκπαιδευμένου προσωπικού σε μία καινοτόμο αντίληψη και σε μία οικονομία βασισμένη στην κοινωνία της γνώσης».
  Το υπουργείο Παιδείας προσθέτει στον εκβιασμό της ΕΕ, το δικό του. Αφού απέλυσε το καλοκαίρι δέκα χιλιάδες αναπληρωτές, διακηρύσσοντας ότι οι ανάγκες της εκπαίδευσης καλύπτονται πλήρως… Αφού, τελικά φτάσαμε κοντά Χριστούγεννα με τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και εκατοντάδες χαμένες εκπαιδευτικές ώρες, εδέησε στις 6 Δεκέμβρη 2013 να προσλάβει ως προσωρινούς αναπληρωτές –αρχικά- 1102 εκπαιδευτικούς  των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 , ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ11, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ15, ΠΕ16.01, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19 και ΠΕ20, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Διερεύνηση των Παραμέτρων Αναμόρφωσης και Εξορθολογισμού της Διδακτέας Ύλης και του Εκπαιδευτικού Υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο-Λύκειο-ΕΠΑΛ)– Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3», για το διδακτικό έτος 2013-2014 (στον Οδηγό Υλοποίησης προβλέπονται συνολικά 1200 προσλήψεις για 7 μήνες).  Στις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (πλήρους ή μειωμένου ωραρίου) που υπέγραψαν όσοι εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν στο πλαίσιο αυτής της Πράξης, πέρα από την ανάθεση διδασκαλίας περιλαμβάνεται και «η συλλογή ερευνητικών εμπειρικών και ποιοτικών δεδομένων που αφορούν τα Προγράµµατα Σπουδών, τη διδακτέα ύλη, το εκπαιδευτικό υλικό και τις επιδράσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία». Μάλιστα ο κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να «βρίσκεται  στη διάθεση της επιστημονικής επιτροπής για  επιμορφωτική καθοδήγηση, επιτόπιες επισκέψεις ή διδασκαλίες στην τάξη του  καθώς και για τυχόν συμβουλευτικές συναντήσεις».

 Το υπουργείο παιδείας εκμεταλλευόμενο το καθεστώς της ανεργίας και γνωρίζοντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες να «περάσει» τις διαδικασίες της αξιολόγησης μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων, εκβιάζει διπλά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς: όχι μόνο θέλει να καλύψει πάγιες ανάγκες στα σχολεία με ληξιπρόθεσμο προσωπικό αλλά εξαρτά την πληρωμή τους από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης, μεταξύ 20 – 23ης κάθε μήνα και μάλιστα διαδικτυακά με συγκεκριμένο κωδικό ώστε να μην αφήσει περιθώριο συλλογικής άρνησης. Γι αυτό μέχρι το ΙΕΠ, να διαμορφώσει τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης οι εκπαιδευτικοί έμεναν απλήρωτοι…
 Έτσι, οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί βαφτίζονται εκπαιδευτικοί – ερευνητές και θα κληθούν σε επιμόρφωση για να τηρήσουν τον Οδηγό Εφαρμογής της ερευνητικής διαδικασίας ώστε «να διαμορφωθεί κοινή αντίληψη ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς τόσο όσον αφορά την ερευνητική διαδικασία όσο και τη φιλοσοφία της παρέμβασης στη διδακτέα ύλη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Τα αποτελέσματα της διαδικασίας συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων αξιολόγησης, θα είναι το υλικό έρευνας των μελετών της «Επιστημονικής Επιτροπής που θα απαρτίζεται από 14 μέλη, πανεπιστημιακούς καθηγητές, στελέχη της εκπαίδευσης και στελέχη του ΙΕΠ» και έχει ήδη  διαρθρωθεί σε τρεις τετραμελείς Επιστημονικές Ομάδες Εργασίας, μια για κάθε τύπο σχολείου (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ). Αυτή θα είναι η βάση αιτιολόγησης των προτάσεων για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα και εκπαιδευτικά υλικά.
 Ο αγώνας για την  υπεράσπιση του δικαιώματος για μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία όλων και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά δημόσια και δωρεάν, θα έχει απέναντί της την πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ για άμεσες απολύσεις. Αλλά θα πρέπει να πολεμήσει και εκείνες τις πολιτικές που θέτουν σε ομηρία τους ανθρώπους για ένα κομμάτι ψωμί, με κατά τα άλλα επιστημονικοφανείς δηλώσεις περί νέας ανάπτυξης, νέου σχολείου, ερευνητών και κουλτούρας ευελιξίας και αξιολόγησης.  

Για περισσότερες πληροφορίες:

  • Απόφαση Έγκρισης Οδηγού  Υλοποίησης  και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου  στο πλαίσιο των Πράξεων  «ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ – ΕΠΑΛ)» – ΑΠ1, 2 και 3 του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά βίου Μάθηση».
  • 1η Τροποποίηση  της υπ΄αρ.  πρ. 24043/22-11-13 Ανοιχτής Πρόσκλησης (Κωδ. Πρόσκλησης: 173) για την πράξη  «∆ιερεύνηση των παραµέτρων αναµόρφωσης και εξορθολογισµού της διδακτέας ύλης και του εκπαιδευτικού υλικού στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση (Γυµνάσιο – Λύκειο – ΕΠΑΛ)».
  • Πρόσληψη 1102 εκπαιδευτικών  στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Διερεύνηση των Παραμέτρων Αναμόρφωσης και Εξορθολογισμού της Διδακτέας Ύλης και του Εκπαιδευτικού Υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο-Λύκειο-ΕΠΑΛ)– Άξονας Προτεραιότητας 1», «Διερεύνηση των Παραμέτρων Αναμόρφωσης και Εξορθολογισμού της Διδακτέας Ύλης και του Εκπαιδευτικού Υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο-Λύκειο-ΕΠΑΛ)– Άξονας Προτεραιότητας 2» και «Διερεύνηση των Παραμέτρων Αναμόρφωσης και Εξορθολογισμού της Διδακτέας Ύλης και του Εκπαιδευτικού Υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο-Λύκειο-ΕΠΑΛ)– Άξονας Προτεραιότητας 3» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για το διδακτικό έτος 2013-2014.
  • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΕΠ / ΑΝΑΡΤΗΤΕΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ/ Αθήνα, 26/11/2013 /Αριθ. Πρωτ. 7581 / Απόσπασμα Πρακτικού 42/25-11-2013. (Ορισμός Επιστημονικού Υπευθύνου και  Συγκρότηση Επιστημονικής Επιτροπής, στο πλαίσιο της Δράσης 2 της Πράξης «Διερεύνηση των παραμέτρων αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης και του εκπαιδευτικού υλικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
* Η Γ. Ιωαννίδου είναι μέλος του ΔΣ του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ με τις Παρεμβάσεις ΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου