Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

ΠΕΑΕ: Υπόμνημα προς την ΟΛΜΕ για τις εργασιακές σχέσεις των ελαστικώς εργαζόμενων εκπαιδευτικών και την εγκύκλιο αιτήσεων πρόσληψης αναπληρωτών-ωρομισθίων ΠΕ-ΔΕ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
panenadekp@gmail.com, 6976439775, Τ.Θ.46857, Τ.Κ.13603
www.facebook.com/groups/114821041870139
Ιούλιος 2015                                                                                                                                        
ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Σύσσωμο το παλαιό και νέο μνημονιακό μπλοκ υπερψήφισε την Τετάρτη 15/7/2015 στο ελληνικό κοινοβούλιο νέο μνημόνιο πρωτοφανούς κοινωνικής βαρβαρότητας για τις δυνάμεις της εργασίας και τις λαϊκές τάξεις υπό την ενορχήστρωση κυβέρνησης- ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ: αύξηση ΦΠΑ στο 23% σε πολλά είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, φορολογική αφαίμαξη με διατήρηση ΕΝΦΙΑ, χαρατσιών και αύξηση εισφοράς αλληλεγγύης, ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις με αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, κατάργηση του ΕΚΑΣ, νέο μισθολόγιο πείνας και νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων κάτω από κάθε όριο επιβίωσης, αξιολόγηση-κινητικότητα στο δημόσιο τομέα, επικείμενη ψήφιση ομαδικών απολύσεων, , σαρωτική απελευθέρωση επαγγελμάτων, καμιά επαναφορά συλλογικών συμβάσεων, επαναφορά ομαδικών απολύσεων,  κατάργηση φοροαπαλλαγών αγροτών, σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις, υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας. Ποτέ άλλοτε στην μεταπολιτευτική ιστορία αυτού του τόπου οι εργαζόμενοι δεν δοκιμάστηκαν με μέτρα τέτοιας βαρβαρότητας, ποτέ άλλοτε δεν επιχειρήθηκε να μετατραπεί η χώρα από τη μία μέρα στην άλλη σε μια Ειδική Οικονομική Ζώνη απέραντης φτώχειας, συνεχών απολύσεων και ανεργίας, κλειστών σχολείων και νοσοκομείων, φορολογικής λεηλασίας, μισθών πείνας, μετανάστευσης, φόβου αυταρχισμού, κοινοβουλευτικών πραξικοπημάτων και μόνιμης επιτροπείας, προκειμένου να αποπληρωθεί στο ακέραιο το δυσβάστακτο ληστρικό χρέος και να ανακεφαλαιοποιούνται διαρκώς οι τράπεζες.
Οι κυρίαρχες εκπαιδευτικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όλων των προηγούμενων χρόνων μετά την υπαγωγή της χώρας στον ασφυκτικό δημοσιονομικό έλεγχο της , αποσκοπούσαν σε ένα δημόσιο σχολείο φθηνό, εναρμονισμένο με τις προτεραιότητες της αγοράς εργασίας και τις ανάγκες των επιχειρήσεων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων έναντι της ολόπλευρης μόρφωσης, καθώς και σε έναν μισθολογικά υποβιβασμένο, εργασιακά ανασφαλή και ιδεολογικά χειραγωγημένο εκπαιδευτικό. Αυτές οι αντιλαϊκές πολιτικές είχαν ως άξονες τη δραματική συρρίκνωση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση ύψους 2,47% του ΑΕΠ (μείωση 35,6 % συγκριτικά με το 2009), τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων, καθώς και την κατακρήμνιση των μισθολογικών μας απολαβών, με τον μισθό του πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού να κυμαίνεται στα 680 ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο οι εργασιακές μας σχέσεις επιδεινώθηκαν τόσο με τις απολύσεις και την υπαγωγή σε καθεστώς διαθεσιμότητας των συναδέλφων των τεχνικών ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ όσο και με την αδιοριστία και τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων αντί των μαζικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών.

ΝΕΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛΛ
ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ψήφιση του 3ου μνημονίου έρχεται ως συνέχεια των προηγούμενων αντιλαϊκών μνημονιακών πολιτικών. Με βάση αυτό το μνημόνιο, ο κλάδος θα βρεθεί αντιμέτωπος το επόμενο διάστημα με:
  • Την αναθεώρηση σε ακόμη πιο αντιδραστική κατεύθυνση περικοπής δαπανών του υπάρχοντος μνημονιακού προϋπολογισμού της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και αυτόματου ισοσκελισμού του σε περίπτωση καταγραφής «ελλειμμάτων». Σε αυτό το πλαίσιο θα δρομολογηθεί νέο μισθολόγιο φτωχοποίησης και εξαθλίωσης στο δημόσιο τομέα και στους εκπαιδευτικούς, χωρίς την παραμικρή πιθανότητα επανάκτησης των μισθολογικών μας απωλειών της τελευταίας πενταετίας και αξιοπρεπούς διαβίωσης. Σε αυτό το έδαφος κατά τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε σύμπτυξη των τμημάτων σε μαζική κλίμακα και  δραματική αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε 30,  καθώς και συνακόλουθη έξαρση των κοινωνικών ανισοτήτων στη μόρφωση και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών -  με καταργημένες την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την  Ενισχυτική Διδασκαλία ως στοιχειώδεις δομές αντισταθμιστικής αγωγής. Συγχρόνως,  τα σχολεία δεν θα διαθέτουν στοιχειώδεις λειτουργικές δαπάνες για θέρμανση, φωτοτυπίες και αναλώσιμα, χωρίς παράλληλα την παραμικρή πιθανότητα επαναλειτουργίας των καταργημένων σχολικών μονάδων και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
  • Το τρίτο μνημόνιο συνεπάγεται την προοπτική οριστικής εκμηδένισης των μόνιμων διορισμών και την πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων: είναι σχεδόν βέβαιη νέα αύξηση του διδακτικού ωραρίου, περικοπή ειδικοτήτων και σύνθλιψη γνωστικών αντικειμένων στην κατεύθυνση κάλυψης των 27.000 ήδη υπαρχόντων κενών δεδομένων των 32.000 λιγότερων υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Συγχρόνως, το νέο μνημόνιο θα γενικεύσει το πρότυπο του αναλώσιμου και ελαστικώς απασχολούμενου εκπαιδευτικού, που θα εργάζεται στην καλύτερη των περιπτώσεων ως αναπληρωτής εφ’ όρου ζωής σε συνθήκες μόνιμης εργασιακής αβεβαιότητας, περιπλάνησης και ομηρίας καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες,  νέα μείωση μισθού και αβέβαιη την έγκαιρη καταβολή του, με κανιβαλισμό μεταξύ των αδιόριστων εκπαιδευτικών για το ποιος θα έχει τον καλύτερο ατομικό φάκελο προσόντων για μια θέση στον ήλιο των 670 ευρώ σε περίπτωση μόνιμου διορισμού με τα σημερινά δεδομένα. Εξάλλου, το νέο μνημόνιο απειλεί με  νέες απολύσεις τους διαθέσιμους επαναπροσληφθέντες συναδέλφους των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και τους σχολικούς φύλακες, αν δεν εξευρεθούν ισοδύναμα νέα μέτρα, δηλαδή πάγωμα όλων των νέων διορισμών έως το 2019, νέες μειώσεις κοινωνικών δαπανών και αιματηρή λιτότητα για τα λαϊκά στρώματα. Σε αυτές,  λοιπόν, τις συνθήκες δραματικών μνημονιακών περικοπών στον κρατικό προϋπολογισμό θα βρεθούμε αντιμέτωποι με την εκτίναξη της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας με προσλήψεις εκπαιδευτικών όχι μόνο μέσω ΕΣΠΑ αλλά  και μέσω voucher από το Υπουργείο Εργασίας πεντάμηνης ή οκτάμηνης διάρκειας και δουλοκτητικά σύμφωνα απασχόλησης των 400 ευρώ σε εκπαιδευτικές δομές που θα πάψουν να βρίσκονται υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ.
  • Σε αυτό το πλαίσιο γενίκευσης του εργασιακού μεσαίωνα το νέο μνημόνιο θα επιφέρει νέα όρια συνταξιοδότησης στα 67  ή στα 62 με 40 χρόνια εργασίας, δηλαδή διαρκή συρρίκνωση των προσλήψεων στο δημόσιο σχολείο για την επομένη δεκαετία, εκτός και αν οι συνάδελφοι ξεψυχούν στην τάξη.
  • Το νέο μνημόνιο διατηρεί την αξιολόγηση ακόμη και με τη εκδοχή της «αποτίμησης» ως μηχανισμό ιδεολογικής χειραγώγησης – διοικητικού ελέγχου - μόνιμου φόβου- μισθολογικής καθήλωσης με τη σύνδεση μισθού και «αποδοτικότητας»- απόλυσης και νέο χτύπημα των δημοκρατικών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Με το νέο μνημόνιο  άλλωστε ορίζεται η επανεξέταση του πειθαρχικού δικαίου, δηλαδή της δυνατότητας νέων ΕΔΕ-διαθεσιμοτήτων-αργιών για ψύλλου πήδημα όσων δεν συμμορφώνονται προς τις εκάστοτε κυβερνητικές υποδείξεις.
Σε αυτό το πλαίσιο ζητούμε από το ΔΣ της ΔΟΕ να καθαρογραφούν άμεσα οι αποφάσεις του τελευταίου συνεδρίου της ΔΟΕ, στο οποίο υπερψηφίστηκαν οι θέσεις και το διεκδικητικό πλαίσιο των αδιόριστων εκπαιδευτικών, που τα τελευταία χρόνια είναι αντικείμενο διεκδίκησης από το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά.
Συγχρόνως, ζητούμε να υπερψηφιστούν από τα ΔΣ των ΟΛΜΕ –ΔΟΕ το πλαίσιο αιτημάτων μας για πλήρη καταδίκη της εγκυκλίου των αναπληρωτών βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας Λοβέρδου. Πιο συγκεκριμένα, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο Λοβέρδου συνεπάγεται ότι οι νέες αιτήσεις αναπληρωτών-ωρομισθίων θα γίνουν στο έδαφος της μη συνολικής αναγνώρισης της προϋπηρεσίας 2010-2015 αλλά μόνο για το διάστημα 2012-2015 με τον συνυπολογισμό της διπλάσιας μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα μόνο κατά την ίδια περίοδο – καθώς η προηγούμενη πολιτική ηγεσία επικαλούνταν το «κλείδωμα» των πινάκων με βάση τον νόμο 3848/2010 και νομοθέτησε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας κατά τα έτη 2012-2014 με πρόσχημα την μη διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ-  τη συνακόλουθη παράτυπη κατάταξη των συναδέλφων στους πίνακες αναπληρωτών με κατάφωρες αδικίες και ανατροπές και με βάση τον βαθμό πτυχίου αντί του χρόνου κτήσης του, καθώς και τον τιμωρητικό διετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση παραίτησης ή άρνησης ανάληψης υπηρεσίας. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια αρκετοί συνάδελφοι αναπληρωτές και μάλιστα και μειωμένου ωραρίου οδηγήθηκαν σε αναγκαστική παραίτηση ή άρνηση ανάληψης υπηρεσίας, καθώς κατά κανόνα καλούνταν να εργαστούν σε απομακρυσμένα ή δυσπρόσιτα σχολεία στο μέσο της σχολικής χρονιάς, πέρα από κάθε οικογενειακό προγραμματισμό και  όταν πολλές φορές ήδη ετεροπασχολούνταν ή αδυνατούσαν οικονομικά να επιβιώσουν συντηρώντας και την οικογένειά τους.
Θεωρούμε απαράδεκτη την επιλογή του ΥΠΟΠΑΙΘ να εκδώσει την εγκύκλιο των αναπληρωτών – ωρομισθίων βάσει της νομοθεσίας Λοβέρδου και πλευρών του 3848/2010 (νόμος Διαμαντοπούλου). Απαιτούμε οι αιτήσεις να γίνουν με ανοιχτά ανακοινοποιημένες και δημοσιοποιημένες όλες τις κενές θέσεις των ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ με πλήρη διαφάνεια και μετά την ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών, προκειμένου να μην υπάρχουν περιθώρια απόκρυψης και σπασίματος κενών καθώς και πελατειακών μηχανισμών . Σε αυτό το πλαίσιο ζητούμε από τους αιρετούς του κλάδου – ως υπόλογοι σε αυτόν- να δημοσιοποιήσουν όλα τα στοιχεία των κενών στις ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και τα μέλη των ΔΣ των Ομοσπονδιών μας να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. 

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ –
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των εκπαιδευτικών μειώθηκε δραματικά στο πλαίσιο συρρίκνωσης της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού για όλα τα παιδιά της ελληνικής κοινωνίας, επίτασης των ταξικών φραγμών στη μόρφωσή τους και της μνημονιακής αναλογίας 1:5 και στη συνέχεια 1:10 σχετικά με τις συνταξιοδοτήσεις και τους αντίστοιχους νέους διορισμούς. Ειδικότερα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 9.000 εκπαιδευτικοί και διορίστηκαν μόλις 278, ενώ στην δευτεροβάθμια υπηρετούν 28.500 λιγότεροι - μείωση της τάξης του 27,3% του συνολικού αριθμού των υπηρετούντων εκπαιδευτικών- τόσο λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων όσο και λόγω οριστικής απόλυσης αναπληρωτών εκπαιδευτικών που είχαν για χρόνια στελεχώσει το δημόσιο σχολείο κρατώντας το όρθιο σε συνθήκες εκμηδενισμού των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, στο πλαίσιο περικοπών των δαπανών για την εκπαίδευση και τη μόρφωση των παιδιών της ελληνικής κοινωνίας έλαβε χώρα τα τελευταία χρόνια μια διαδικασία συγχωνεύσεων και κατάργησης σχολικών μονάδων και σύμπτυξης τμημάτων, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι τυπικά εκκρεμούν νέες συγχωνεύσεις, οι οποίες έλαβαν πέρυσι αναστολή για ένα χρόνο. Σε αυτό το πνεύμα αυξήθηκε κατά δύο ώρες και το ωράριο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, οδηγώντας σε απόλυση χιλιάδες αναπληρωτές, εντείνοντας τον εργασιακό φόρτο και δημιουργώντας έναν μηχανισμό τεχνητώς πλεοναζόντων συναδέλφων.
Σε αυτές τις συνθήκες αδιοριστίας, υποστελέχωσης και υπολειτουργίας του δημόσιου σχολείου, οι τεράστιες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό καλύπτονται με τη μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας και τη χρόνια εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Ήδη από το 2008 οι ελαστικώς απασχολούμενοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες τόσο στις δομές της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής και το ποσοστό τους ανέρχεται σταθερά σε επίπεδο προσλήψεων στις 18.000 – 20.000, ενώ μεγάλο ποσοστό των διοριστέων συναδέλφων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2009 δεν έχει καν διοριστεί.
Σε αυτό το πλαίσιο να σημειώσουμε ότι παραμένει σε ισχύ ο νόμος 3848/2010 (ν. Διαμαντοπούλου), βάσει του οποίου κονιορτοποιείται και απαξιώνεται η προϋπηρεσία πολλών χρόνων χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων – θεσπίζοντας την καταμέτρησή της σε 16,8 μόρια με ανώτατο όριο τους 60 μήνες προϋπηρεσίας στον πίνακα διορισμών και προσλήψεων μετά τον επόμενο διαγωνισμό τους ΑΣΕΠ. Συγχρόνως, με τον νόμο 3848/2010 θεσμοθετείται κατ’ ουσίαν έναντι του πτυχίου και της προϋπηρεσίας ο ατομικός φάκελος προσόντων των υπό διορισμό εκπαιδευτικών μέσω της προσμέτρησης μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων και ξένων γλωσσών ως τυπικών προσόντων στη σειρά κατάταξης συναδέλφων στον πίνακα διορισμών που θα καταρτιστεί μετά τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έτσι, οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής του εν λόγω νόμου, οι διατάξεις του οποίου παραμένουν ανενεργές έως σήμερα, θα σημάνει την καταστρατήγηση των ενιαίων εργασιακών συμφερόντων του κλάδου στη βάση των ενιαίων επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων των πτυχίων μας.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:
  • Άμεσους μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΛΗΨΗΣ ΠΤΥΧΙΟΥ με βάση τις πραγματικές λαϊκές και εκπαιδευτικές ανάγκες με τη αναλογία 1:1. Άμεση κατάργηση της μνημονιακής αναλογίας 1:5.
  • Άμεσος διορισμός όλων των διοριστέων. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑΕ) από το Σεπτέμβριο για το επόμενο σχολικό έτος με αδιάβλητο και διαφανή τρόπο.
  • Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που ακυρώνει τις σπουδές μας και τα πτυχία μας αποχωρίζοντάς τα από τα εργασιακά μας δικαιώματα. Άμεσος διπλασιασμός του εισαγωγικού μισθού για τον πρωτοδιόριστο εκπαιδευτικό.
  • Επαναλειτουργία όλων των συγχωνευμένων και καταργημένων σχολικών μονάδων. Άμεση ανάκληση των υπό συγχώνευση σχολικών μονάδων για την έγκαιρη εγγραφή των μαθητών/-τριών σε αυτές τον Ιούνιο.
  • Άμεση επαναπρόσληψη και τοποθέτηση των απολυμένων συναδέλφων που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Επαναλειτουργία των καταργημένων τομέων στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ και επανασύσταση οργανικών θέσεων
  • Άμεση κατάργηση του ν. 3848/2010 (ν. Διαμαντοπούλου). Προσμέτρηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
  • Όχι στο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Εισαγωγική επιμόρφωση μετά τον διορισμό. Ετήσια περιοδική επιμόρφωση με φορέα το δημόσιο πανεπιστήμιο με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στο εν λόγω διάστημα.
  • Όχι στην αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας.
  • Άμεση επαναφορά του ωραρίου μας στα προ του 2013 επίπεδα και αντίστοιχη αποκλιμάκωσή του ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
  • Άμεσες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από την εργασία μας. Παιδαγωγική ελευθερία και εργασιακή δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο. Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο με όλη τη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών, κανένας νέος χωρίς απολυτήριο λυκείου. 15 μαθητές ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο, Ά και ΄Β τάξη δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα. Διετή προσχολική, εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση μέσω κρατικού προϋπολογισμού και για το σύνολο των μονάδων και των βαθμίδων
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ – ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Σε συνθήκες διόγκωσης της ελαστικής εργασίας οξύνονται τα προβλήματα των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρίσκονται κάθε χρόνο αντιμέτωποι με το φαύλο κύκλο της εργασιακής μετακίνησης, αβεβαιότητας και ανασφάλειας, καλύπτοντας το σύνολο των κενών θέσεων, λειτουργικών και οργανικών, με τιμωρητική διαγραφή δύο χρόνων από τους πίνακες αναπληρωτών σε περίπτωση άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης και με πολλαπλές σχέσεις και συμβάσεις εργασίας (τακτικού προϋπολογισμού, Πιστώσεων από το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Τα εργασιακά δικαιώματα των αδιόριστων εκπαιδευτικών είναι συρρικνωμένα (μισθολογικές απολαβές, διάρκεια συμβάσεων, άδειες, καταβολή ενσήμων, προστασία μητρότητας).
Παράλληλα, οι κυβερνητικές αποφάσεις και χειρισμοί των προηγούμενων κυβερνήσεων δεν αναγνώριζαν την προϋπηρεσία των ετών 2010-2014 για την κατάρτιση των πινάκων αναπληρωτών, δημιουργώντας κατάφωρες αδικίες, ενώ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία Λοβέρδου κατήργησε ως «παράνομη» την προϋπηρεσία των ετών 2010-2012 λόγω μη διενέργειας του προβλεπόμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Μάλιστα, η τέως πολιτική ηγεσία αποφάσισε τη διπλή μοριοδότηση από φέτος 33 απομακρυσμένων σχολείων ως δυσπρόσιτων για τους πίνακες διορισμών που θα καταρτιστούν μετά τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Συγχρόνως συμπεριλαμβάνει τη διπλή μοριοδότηση  μόνο από το 2012 και στο εξής στα παλιά δυσπρόσιτα (με το νόμο του 2004) για τους τωρινούς πίνακες που θα καταρτιστούν από του χρόνου έως τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έτσι, θα δημιουργήσει κατάφωρες αδικίες στους πίνακες καταργώντας την εργασία  χιλιάδων αναπληρωτών που υπηρετούσαν σε δυσπρόσιτα σχολεία κατά τη διετία 2010-2012, όπου το Υπουργείο τους έστελνε κατά κανόνα στη μέση της σχολικής χρονιάς.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:
  • Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά για τα λειτουργικά κενά με δωδεκάμηνες συμβάσεις και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα μέσω του κρατικού προϋπολογισμού. Κατάργηση της ωρομισθίας, του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Καμιά σκέψη για εισαγωγή του θεσμού του voucher στο χώρο της εκπαίδευσης. Πλήρης υπολογισμός ενσήμων σε ημέρες απεργίας, αναρρωτικές άδειες και άδειες εγκυμοσύνης. Μέτρα προστασίας της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με πλήρη καταβολή του μισθού τους και υπολογισμού της προϋπηρεσίας.
  • Δραστική αναμόρφωση του προϋπολογισμού προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των οξύτατων εκπαιδευτικών και λαϊκών αναγκών του δημόσιου σχολείου.
  • Έγκαιρες υπηρεσιακές μεταβολές (συνταξιοδοτήσεις – παραιτήσεις - αποσπάσεις) και πλήρης διαφάνεια στην καταγραφή και ανακοινοποίηση των λειτουργικών κενών και τις συνακόλουθες προσλήψεις. Υπολογισμός των κενών με βάση τις πρώτες αναθέσεις για κάθε ειδικότητα.
  • Άνοιγμα των πινάκων από το 2010 και έπειτα και καταμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών κατά τα τέσσερα τελευταία σχολικά έτη. Κατάργηση του νόμου 3848/2010 (Διαμαντοπούλου) που απαξιώνει και κονιορτοποιεί την προϋπηρεσία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών.
  • Άμεση άρση της διετούς τιμωρητικής διαγραφής μας από τους πίνακες σε περίπτωση άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης. Άμεση κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου για μεταφορά των αναπληρωτών σε άλλη διεύθυνση από αυτήν της πρόσληψης και τοποθέτησης. Άμεση κατάργηση του ενδεχομένου απόλυσης - με απόφαση των οικείων ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ - των αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης της δεκαπενθήμερης αναρρωτικής άδειας λόγω ασθένειας ή προβλημάτων υγείας. Πλήρης μισθολογική κάλυψη και καταγραφή της προϋπηρεσίας.  Κανένας διαχωρισμός γενικής – ειδικής αγωγής, αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας σε όποια δομή του δημόσιου σχολείου κι αν έχει αυτή προσφερθεί.
  • Έγκαιρη έκδοση της προκήρυξης θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών με εγκύκλιο σύμφωνα με την νομοθεσία, χωρίς αυτή να νομοθετεί και χωρίς να επιτρέπει αλλαγές εντός του ίδιο σχολικού έτους. Όλες οι προσλήψεις να γίνονται από έναν ενιαίο πίνακα και μέσω της ίδιας εγκυκλίου. Να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίοι οι προσλήψεις για την ειδική αγωγή προηγούνται εκείνων της γενικής.
  • Εξομοίωση των αδειών των ελαστικών απασχολούμενων εκπαιδευτικών με αυτές των μονίμων συναδέλφων. Εκπαιδευτικές και επιστημονικές άδειες για συμμετοχή σε εξετάσεις μεταπτυχιακών, σπουδών δεύτερου πτυχίου, εισηγήσεων σε συνέδρια.
  • Όχι στον ατομικό φάκελο προσόντων. Προσμέτρηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων των αναπληρωτών για τη βαθμολογική και μισθολογική τους κατάταξη. Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Άμεση κατάργηση του πλαφόν των επτά ετών ανώτατης προσμέτρησης προϋπηρεσίας
  • Επαναλειτουργία των αντισταθμιστικών προγραμμάτων της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την αρχή του σχολικού έτους. Πλήρης διαφάνεια στις προσλήψεις αναπληρωτών στα προγράμματα αυτά από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.
  • Αύξηση του βασικού μισθού. Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και για όλους τους ανέργους σε όλο το διάστημα της ανεργίας τους . Ένταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν εκτός της μόνιμης κατοικίας τους σε οποιοδήποτε πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου, θέρμανσης, σίτισης, μείωσης του κόστους μεταφοράς σε κάθε μέσο μεταφοράς.
Αντίστοιχο υπόμνημα έχει κατατεθεί και στο ΔΣ της ΔΟΕ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου