Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Απόφαση της ΓΣ (18/5/16) – Όχι στα νέα αντιεκπαιδευτικά, μνημονιακά μέτρα!

Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, Πρ. Κορομηλά 51, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143, e-mail: gelmeth3@gmail.com, http://3elmethess.blogspot.gr/ 

Θεσσαλονίκη       18-5- 2016

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΣ ΤΗΣ Γ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ Ψήφισε τον ασφαλιστικό και φορολογικό Αρμαγεδώνα, παρά τη λαϊκή κατακραυγή και ετοιμάζεται για νέα βάρβαρα μέτρα  τις 22 Μάη,

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ Ψήφισε τον ασφαλιστικό και φορολογικό Αρμαγεδώνα, παρά τη λαϊκή κατακραυγή και ετοιμάζεται για νέα βάρβαρα μέτρα  τις 22 Μάη,
Πανηγυρίζει για το διαρκές μνημόνιο με την ενεργοποίηση του αυτόματου «κόφτη για νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις (με προεδρικό διάταγμα!)χωρίς να εξαιρείται η εκπαίδευση !
  • Διαμορφώνει νέο φορολογικό πακέτο με μια σειρά σημαντικές αυξήσεις στους έμμεσους φόρους.
  • Προετοιμάζει την εκχώρηση της διαχείρισης των «κόκκινων δανείων» στα κοράκια των τραπεζών και τα funds, με τραγικές επιπτώσεις τους χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας αλλά και το κλείσιμο χιλιάδων μικρομεσαίων και –όχι μόνο-επιχειρήσεων και την εκτίναξη της ανεργίας.
  • Θεσμοθετεί το υπερ-ταμείο των ιδιωτικοποιήσεων με το σύνολο της δημόσιας περιουσίας.
Το υπουργείο παιδείας καρατομεί εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα
Με την τακτική του «σοκ και δέος», αφού πέρασε στο νόμο για την έρευνα τη διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης και μέτρα περικοπών και διάλυσης αθμιας - γθμιας εκπαίδευσης, προχωρά σε παρόμοια επίθεση σε γυμνάσια και γενικά λύκεια.
  • Μηδενικοί διορισμοί, απολύσεις αναπληρωτών, μείωση προσλήψεων (πάνω από 7.000).
  • Εξοικονόμηση προσωπικού από τις «σάρκες» της εκπαίδευσης.
Κόψιμο εκατοντάδων θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών, με την ουσιαστική κατάργηση των υπεύθυνων εργαστηρίων.Μετακίνηση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ από το Δημοτικό μέχρι τα ΔΙΕΚ, αφού οι ειδικότητες μειώνονται τραγικά. Προετοιμασία νέου πακέτου μέτρων εξασφάλισης ωρών εκπαιδευτικών,με ενοποιήσεις ειδικοτήτων, με αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, με δίωρη διδασκαλία και «ευέλικτες» εβδομάδες.Στόχος ημείωση των οργανικών θέσεων, η δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων και οι υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικώνμε αναθέσεις του τύπου «κάνω ό,τιώρες περισσεύουν».
  • Με την ψευδεπίγραφη φλυαρία της «αυτονομίας» των σχολείων που δρομολογεί το πέρασμά τους στους Δήμους και την πλήρη επιχειρηματικοποίηση και ιδωτικοποίηση των λειτουργιών τους. Με τη λειτουργία των σχολείων να επαφίεται στον «πατριωτισμό» τους και στην αναζήτηση πόρων, με δεδομένη την υποχρηματοδότησή τους από το κράτος.
  • Πλήρης λειτουργία και ενεργοποίηση της ΑΔΙΠΔΕ (εξωτερική αξιολόγηση) και της αξιολόγησηςτων σχολικών μονάδων, με το πατρόν του ΟΟΣΑ.
Με τη συμφωνημένη από το 3ο μνημόνιο και το ΕΣΠΑ, εφαρμογή του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου και τα σχέδια για τετραετές γυμνάσιο και διετές Λύκειο, η κυβέρνηση προετοιμάζει  μια μαζική, φτηνή δεκάχρονη εκπαίδευση δεξιοτήτων, ένα Γενικό Λύκειο για λίγους και μια ΤΕΕ της μαθητείας – σκλαβιάς στους εργοδότες. Από κοντά και η ΝΔ λέγοντας πιο καθαρά τα πράγματα, μιλά για μαθητές – πελάτες. Το «νέο σχολείο», είναι βαθιά παλιό - αντιδραστικό.  «Γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον πετσοκομένο κρατικό προϋπολογισμό.
Οι αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ και της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, είναι παρούσες
Η κυβέρνηση τις έχει συμφωνήσει στο ΕΣΠΑ και τα μνημόνια. Ενδιαφέρεται για τον τρόπο διαχείρισής τους με το λιγότερο πολιτικό κόστος, ενοχοποιώντας κατά την προσφιλή τακτική όλων των αντιλαϊκών κυβερνήσεων μέχρι τώρα, τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς.

Η δύναμή τους είναι και αδυναμία τους. Με όλα τα μέτρα που παίρνουν, όσα κι αν δώσουν στις Τράπεζες και το κεφάλαιο, η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει. Η καθημαγμένη κοινωνία που γονατίζει και βλέπει το παρόν της να διαλύεται και το μέλλον της να καταστρέφεται, δεν έχει τίποτε θετικό να περιμένει από αυτούς. Ακόμη και η ανάπτυξη που όλο υπόσχονται, αφορά τα κέρδη τους εκτινάζοντας την ανεργία και επιβάλλοντας την εξαθλίωση των ανθρώπων. Γι αυτό αναζητούν μια εκπαίδευση ανάλογή της.
Η τακτική της πλειοψηφίας στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, με κορυφαίο παράδειγμα το ζήτημα των αναπληρωτών, κινείται σε αυτά τα πλαίσια. Αποδοχή του μνημονιακού πλαισίου, των πολιτικών επιλογών του υπουργείου παιδείας  και της κυβέρνησης και μετατρέπει την Ομοσπονδία σε νομικό παράρτημα του υπουργείου. Η λογική της ηττοπάθειας, του να βγάζουμε απλά πολιτικά συμπεράσματα πάνω στα κοινωνικά συντρίμια και να αφήνουμε την πρωτοβουλία των κινήσεων στον αντίπαλο –όπως έγινε στη μάχη για το ασφαλιστικό- είναι αναποτελεσματική. Οι προϋποθέσεις για να νικήσουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, χτίζονται στους μαχητικούς αγώνες. Αυτό έδειξε η απόσυρση της διάταξης για τους αναπληρωτές. Αυτό το δρόμο της ρήξης και της ανατροπήςοφείλουμε να επιχειρήσουμε, κι όχι να ανεχτούμε το βέβαιο «θάνατο» των δικαιωμάτων μας.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, πιστή στα βήματα των προκατόχων της, φέρνει τις αντιδραστικές αλλαγές, πάνω στην περίοδο των εξετάσεων, αποκαλύπτοντας για μια ακόμη φορά τους στόχους του «Εθνικού διαλόγου» που κατά τα άλλα, συνεχίζεται…
Να αποχωρήσει τώρα η ΟΛΜΕ, από τη φιέστα του «εθνικού διαλόγου».

Απαιτούμε :
  • Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσηςγια διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση,  υγεία, μεταφορά των μαθητών.Ειδικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων – μεταναστών, μέσα στα σχολεία. Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ - 15% του προϋπολογισμού
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου! Καμία απόλυση αναπληρωτή!Κατάργηση του ν. 3848/2010του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠκαι του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και ωραρίου. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
  • Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου - λαιμητόμου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα..  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας. Πλήρη επικουρική σύνταξη και εφάπαξ
  • Κατάργηση της πρόσφατης ρύθμισης  για την Τεχνική Εκπαίδευση(Δομή ΕΠΑΛ, τέταρτο έτος μαθητείας, κατάρτιση-Μαθητεία-πιστοποίηση, Μεταγυμνασιακά ΔΙΕΚ, κλπ.) και της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση. Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών από το σχολείο.κατάργηση όλων των δομών εκτός του υπουργείου Παιδείας (ΔΙΕΚ, ΙΕΚ, ΕΠΑΣ άλλων υπουργείων κλπ).Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδο­σκοπία των πιστοποιήσεων
  • Όχι στην ομαδοποίηση των τομέων, να σπάσουν οι μεγάλοι τομείς, σε μικρότερους, με λίγες και σχετικές μεταξύ τους ειδικότητες. Είναι αδύνατον να υπάρχουν τομείς με πέντε (μηχανολογικός) και εννέα (υγείας –πρόνοιας).
  • Κατάργηση της τροπολογίας για τα τμήματα ένταξης- ενίσχυση της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης, δημιουργία νέου τμήματος μετά τα 12 παιδιά.
  • Καμμιά συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων. 20  μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στις κατευθύνσεις και τα ΕΠΑΛ
  • Να αποσυρθεί η διάταξη για τους υπεύθυνους εργαστηρίων.
  • Καμιάμείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού. Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο.
  • Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς  όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης – «αποτίμησης» εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.  Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Ετήσια ,ουσιαστική, δωρεάν, επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
  • Να ανατραπεί συνολικά η επίθεση Κεφαλαίου - Κυβέρνησης, της ΕΕ, και Δ.Ν.Τ. Ρήξη και έξοδος από τα μνημόνια, το ευρώ και την ΕΕ. Διαγραφή του ληστρικού και παράνομου χρέους. Εθνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις και στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου . Φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου κατάργηση του προκλητικού καθεστώτος των προνομίων των εφοπλιστών των μεγαλοεργολάβων των off –shore εταιρειών. Χτύπημα της φοροδιαφυγής –φοροκλοπής-φοροαποφυγής που παραμένουν ανέγγιχτες . Παραγωγική ανασυγκρότηση, δημοκρατικά σχεδιασμένη με βάση τις δυνατότητες και τις ανάγκες της χώρας και των εργαζομένων.
  • Να ανοίξει έτσι ανοίξει ο δρόμος για το ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό,  ποιοτικό 12χρονο σχολείο  ολοκληρωμένης πολυτεχνικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά,  με εξοπλισμό, εργαστήρια, ουσιαστικές ενισχυτικές δομές, περιεχόμενο και μεθόδους για την καλλιέργεια  «του μυαλού, της ψυχής, της συνείδησης και των χεριών» Σχολείο που θα χωρά όλη τη γνώση , όλα τα παιδιά και  όλους τους εκπαιδευτικούς!
Πρόγραμμα δράσης
  1. Ενημερώσεις, κοινές δράσεις και συντονισμός με γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς Π.Ε. , πρωτοβάθμια σωματεία κ.α.
  2. Πολύμορφες κινητοποιήσεις, καταλήψεις, μπλοκάρισμα Διευθύνσεων, Περιφερειών Εκπαίδευσης, Βαθμολογικών Κέντρων.
  3. Κινητοποιήσεις απέναντι στα νέα αντεργατικά μέτρα Συλλαλητήριο τη Κυριακή 22 Μάη στις 6.30 μμ στο άγαλμα Βενιζέλου
  4. Κάλεσμα προς τους γονείς και τους συλλόγους τους για ενημέρωση- σύσκεψη μαζί με συλλόγους δασκάλων και σύλλογο αδιόριστων- αναπληρωτών : 25-5 , Ανατολική Θεσ\νίκη, 30-5 Δυτική Θεσ\νίκη
  5. Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στις 26-5-2016 
  6. Πρώτο απεργιακό, 24ωρο βήμα στη ΓΣ προέδρων (21/05), για την εβδομάδα 23 – 27/5, με πανελλαδική κινητοποίηση.
  7. Νέες ΓΣ και ΓΣ προέδρων αμέσως μετά, για απεργιακή κλιμάκωση.
. Για το προεδρείο της γενικής συνέλευσης
ο πρόεδρος                                                    ο γραμματέας
Λαθήρας Γιάννης                                     Δημήτρης Σπανούδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου