Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

Απολογισμός δράσης του ΔΣ της Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης 2019

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ –ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2019



Η δράση του ΔΣ της Γ΄ΕΛΜΕ για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του κλάδου.
Το ΔΣ από την αρχή της συγκρότησης του με την καινούργια χρονιά ανέπτυξε  πολύμορφη δράση για τα θέματα του κλάδου και πήρε θέση για τα περισσότερα ζητήματα που άνοιγε η συγκυρία.
Με πολυάριθμες ανακοινώσεις στο τύπο και τα σχολεία,  με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια, στάσεις εργασίας με υπομνήματα και  συνεχείς παραστάσεις στο ΥΜΑΘ, τις διευθύνσεις εκπαίδευσης,  στην ΠΔΕ Κ Μ και τον περιφερειακό διευθυντή ,  στα ΠΥΣΔΕ, με συνεντεύξεις τύπου, σε εκπομπές στο ραδιόφωνο,  σε εκπαιδευτικά και όχι μόνο sites και την τηλεόραση, με την διοργάνωση εκδηλώσεων και συζητήσεων  πρόβαλλε και διεκδίκησε τα θέματα του κλάδου. Στο διάστημα αυτό συμμετείχαμε στις  γενικές απεργίες, τις στάσεις εργασίας  που εξαγγέλθηκαν και στις απεργιακές συγκεντρώσεις.
ΠΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΑΝ ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΜΕ  ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ:
 ΜΟΝΙΜΟΙ  ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ! ΌΧΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ

Το Γενάρη κατατίθεται  νομοσχέδιο για το  « νέο σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών»- προσοντολόγιο.
 Ως  Γ΄ΕΛΜΕ-Θ απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου , τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και το διορισμό  με βάση την συνολική  προϋπηρεσία &  τον χρόνο λήψης  του πτυχίου.
 Το προσοντολόγιο , σύμφωνο με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. – ΟΟΣΑ , πλήττει το σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων, απαξιώνει τα πτυχία και τα χρόνια δουλειάς των ελαστικά εργαζόμενων, οδηγεί σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων και ανταγωνισμού, μονιμοποιεί την επισφάλεια, την ελαστική εργασία και την ανακύκλωση της εργασίας. Καθιερώνει την πιο τιμωρητική αξιολόγηση και οδηγεί χιλιάδες αναπληρωτές στην απόλυση και την ανεργία. Πρόκειται ουσιαστικά «για νέο σύστημα απολύσεων».



Το Γενάρη, ένα συγκλονιστικό δεκαήμερο έζησε ο κόσμος της εκπαίδευσης .Με μαζικές κινητοποιήσεις απεργίες, διαδηλώσεις, καταλήψεις εκπαιδευτικοί μόνιμοι, αναπληρωτές, αδιόριστοι δώσαμε τη μάχη ενάντια στο «προσοντολόγιο» με σταθμούς στις 10 , 11, 14 και 17 Γενάρη Συνεχίσαμε με παρέμβαση διαμαρτυρίας στην ΔΔΕ Δυτ. Θες/νίκης στις 23/01, την πανελλαδική κινητοποίηση στις 26/1, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 1 Φλεβάρη



  



Χιλιάδες εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν στους δρόμους της Αθήνας και άλλων πόλεων, διεκδικώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου, μόνιμη σταθερή εργασία, και μαζικούς διορισμούς όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά και μόνο με το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Στην Θεσσαλονίκη η μεγάλη  μαχητική πορεία των εκπαιδευτικών κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας –Θράκης, όπου αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών σωματείων συναντήθηκε με την υπουργό κ. Νοτοπούλου και τον υπεύθυνο του γραφείου του πρωθυπουργού κ. Αγγελόπουλο.
Οι  απεργιακές συγκεντρώσεις  που έγιναν στο κέντρο της Αθήνας ήταν από τις πιο μαζικές και μαχητικές των τελευταίων χρόνων. Αναπληρωτές, μόνιμοι και φοιτητές προχώρησαν σε κατάληψη της Πρυτανείας μετατρέποντάς την σε κέντρο του αγώνα κόντρα στην τυπική διαμαρτυρία για την "τιμή των όπλων" και ανέδειξαν για το κίνημα τις δυνατότητές του όχι μόνο να διατυπώνει σχέδια αγώνων, αλλά και να τα υλοποιεί ανοίγοντας δρόμους. Η κυβέρνηση απέναντι στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς επέλεξε την αδιαλλαξία, κατέφυγε για άλλη μια φορά στην καταστολή, τραυματίζοντας διαδηλωτές.
Η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,   παρ όλο που  ήταν γνωστό ότι η κυβέρνηση καταθέτει το προσοντολόγιο-νομοσχέδιο απολύσεων, δεν ανέλαβε ως Ομοσπονδία των καθηγητών την οργάνωση του αγώνα του κλάδου με Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, Γ.Σ. Προέδρων, απεργιακές κινητοποιήσεις και συντονισμό με τα άλλα σωματεία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αποφάσισε στάσεις εργασίας την τελευταία στιγμή και κάτω από την πίεση των συναδέλφων που βρίσκονταν στο δρόμο. Ανέβαλε τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ την πιο κρίσιμη στιγμή του αγώνα, ενώ χιλιάδες εκπαιδευτικοί απαιτούσαν τη συνέχισή του.
Κάτω από την πίεση των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, η κυβέρνηση ψηφίζει τροπολογία για 3,5 μήνες άδεια λοχείας στις αναπληρώτριες μητέρες και εξαγγέλλει 4.500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και 10.500 στη γενική εκπαίδευση, με το προσοντολόγιο!. χωρίς καμία πρόβλεψη και δέσμευση για τους υπόλοιπους. Είναι φανερό πως οι ελάχιστες μονιμοποιήσεις που εξαγγέλλονται, θα είναι απλά η φάκα για να εδραιωθεί η νέα ανθρωποφαγική κανονικότητα του προσοντολογίου στους εργαζόμενους της εκπαίδευσης.
Με την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους ,  η κυβέρνηση της ΝΔ χρησιμοποιώντας ως δούρειο ίππο την υπόσχεση ελαχίστων και αμφιβόλων μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ, εφαρμόζει το προσοντολόγιο που εξυπηρετεί την πολιτική της  και για τους υποτιθέμενους - ακόμα πιο μακρινούς- διορισμούς προσανατολίζεται  και σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ!!
Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με τις πρώτες συνέπειες από το ν. 4589/2019-προσοντολόγιο καθώς το υπουργείο δηλώνει πως οι  προσλήψεις αναπληρωτών γενικής και ειδικής αγωγής για το 2019-20 θα γίνουν με τους παλιούς πίνακες του 2018 – 2019, δηλαδή όπως ήταν διαμορφωμένοι την ημέρα της ψήφισης του προσοντολογίου (Ιανουάριος 2019). Χιλιάδες συνάδελφοι  χάνουν πολλούς μήνες προϋπηρεσίας και πολλοί αποκλείονται από τους πίνακες και οδηγούνται στην ανεργία .
 Ως  Γ΄ΕΛΜΕ-Θ έγκαιρα  οργανώνουμε κινητοποίηση στο ΥΜΑΘ (27-8),Απαιτούμε το Υπουργείο να ανοίξει άμεσα την πλατφόρμα για νέες αιτήσεις, να επικαιροποιηθούν οι περσινοί πίνακες, ώστε να μην αποκλειστεί κανένας συνάδελφος ,να προσμετρηθεί και να υπολογιστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία για τις φετινές προσλήψεις, κάλυψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των κενών σε μία φάση το Σεπτέμβρη, Δίνουμε συνεντεύξεις, παρεμβαίνουμε στην ΟΛΜΕ να πάρει θέση και να ζητήσει άμεση δέσμευση – ικανοποίηση των αιτημάτων από το υπουργείο.
  Παρά τις αλλεπάλληλες δηλώσεις της προηγούμενης, αλλά και της σημερινής πολιτικής ηγεσίας για διορισμούς, μια ακόμη σχολική χρονιά ανοίγει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς Από το Σεπτέμβρη μέχρι και αρχές Δεκέμβρη η εκπαίδευση βιώνει την «κανονικότητα» των κενών και τον εμπαιγμό των προσλήψεων  των αναπληρωτών κατά φάσεις ,που δεν επαρκούν για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία και διαμορφώνουν δραματική κατάσταση στη λειτουργία τους! Με τις πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών η ΕΛΜΕ οργανώνει σύσκεψη των αναπληρωτών και προχωρά άμεσα σε αλλεπάλληλες  παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ και ΑΝΑΤΟΛΙΚΉΣ καθώς και στην ΠΔΕ Κ.Μ. ( από 5-9  μέχρι 7-11)  διεκδικώντας μονιμοποίηση/Άμεσο διορισμό όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με βάση το χρόνο κτήσης πτυχίου και το σύνολο  της προϋπηρεσίας, να καταργηθεί το προσοντολόγιο των απολύσεων και αποκλεισμών, άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών, που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες των μαθητών και όλα τα κενά. Δημοσιοποίηση όλων των κενών για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Να γίνουν όλοι οι αναπληρωτές πλήρους ωραρίου. Δημιουργία οργανικών θέσεων στα Τ.Ε. με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τον ορισμό των κενών που είχαν προσδιοριστεί στην αρχή της χρονιάς. Καταγγείλαμε το υπουργείο που με την πρόσφατη τροπολογία του οδήγησε σε  περικοπή εκατοντάδων οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή ενώ αναμένεται ακόμη  ο καθορισμός  μιας δίκαιης  κατανομής μεταξύ βαθμίδων, που να αντικατοπτρίζει την κατάσταση όπως αποτυπώθηκε στις προσλήψεις  αναπληρωτών των τελευταίων χρόνων.
Απαιτήσαμε επαναλειτουργία  με ουσιαστικούς όρους από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε όλα τα σχολεία όλων των υποστηρικτικών δομών ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη με συμπλήρωση ωραρίου με διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών. 
Πετύχαμε τη δημοσιοποίηση όλων των κενών από τις ΔΔΕ  και τη μετατροπή των αναπληρωτών ΜΩ σε πλήρους. Ταυτόχρονα η συνεχής διεκδίκηση μας  για κάλυψη των κενών με άμεσες προσλήψεις, αποτέλεσαν μεγάλη πίεση προς το υπουργείο και έφεραν αποτελέσματα στις φετινές προσλήψεις

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Την Παρασκευή 11 Γενάρη, την ημέρα κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, διεκδικώντας την απόσυρση του προσοντολογίου,  δημοσιεύεται  υπουργική απόφαση για τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου». Με την  υπουργική απόφαση το Υπουργείο Παιδείας εξειδικεύει και προωθεί την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας . Με αποφάσεις του ΔΣ και ΓΣ (όπως και η πλειοψηφία των ΕΛΜΕ της χώρας) καλέσαμε  τους συλλόγους και τους συναδέλφους σε απεργία- αποχή από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης. Καταγγείλαμε την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ που αρνείται επίμονα να υλοποιήσει τις σχετικές αποφάσεις της ΓΣ. Διεκδικήσαμε να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18,να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
 Διοργανώσαμε μαζί με άλλες ΕΛΜΕ-Θ ανοικτή εκδήλωση- συζήτηση για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Προχωρήσαμε μαζί με  τα Δ.Σ των άλλων  ΕΛΜΕ  και των συλλόγων  Εκπαιδευτικών Π.Ε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας  στα  σεμινάρια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που αφορούσαν την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τα ματαιώσαμε.

Η εξαγγελία από την κυβέρνηση της Ν.Δ.  νέου νομοσχεδίου για την αξιολόγηση χρειάζεται να βρει τον κλάδο συσπειρωμένο και προετοιμασμένο να ακυρώσει κάθε προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης, όπως έχει κάνει με επιτυχία εδώ και 22 χρόνια. Παρά την προσπάθεια της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ,  δύο φορές(28-4\2-11) σε Γ.Σ. προέδρων με πραξικοπηματικές ενέργειες, να εμποδίσει τον κλάδο να έχει θέση υπέρ της απεργίας- αποχής από την αξιολόγηση, μια μεγάλη πλειοψηφία των ΕΛΜΕ έχει αποφάσεις και με την συντονισμένη παρέμβαση τους πρέπει να αναλάβουν το βάρος του αγώνα.
 Ως ΕΛΜΕ με βάση  και  προηγούμενες αποφάσεις του Δ.Σ. και των Γ.Σ. για  απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, επικαιροποιήσαμε την απόφαση μας ως εξής; Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης χρειάζεται να βρει τον κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο με το όπλο της απεργίας – αποχής. Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από το νόμο 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816 /ΓΔ4/11-1-2019 με τίτλο «Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων».
Καλούμε τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν ΑΜΕΣΑ απεργία-αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης της ΑΔΕΔΥ και να προχωρήσουν σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή. Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Συνυπογράφουμε το κοινό κείμενο συλλόγων  Εκπαιδευτικών Π.Ε. και  Ε.Λ.Μ.Ε. που περιλαμβάνει τις παραπάνω θέσεις και αποφασίζουμε το συντονισμό μαζί τους για κοινές  πρωτοβουλίες και δράσεις .

     ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ- ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ !
Από την προηγούμενη σχολική χρονιά η ΕΛΜΕ με συνελεύσεις, συσκέψεις, εκδηλώσεις διεκδίκησε  τη  μη  ψήφιση και εφαρμογή του «νέου λυκείου», διατυπώνοντας μια αναλυτική κριτική του θεσμού στα πλαίσια ενός δημόσιου σύγχρονου δωρεάν 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου.
Τον Απρίλη του 2019 και ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα εκπαιδευτικοί , μαθητές και γονείς αντιδρούσαν με πολύμορφες κινητοποιήσεις  κατατίθεται το  νομοσχέδιο για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Η πρόταση  σηματοδοτεί ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεμένο στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση. με διπλές εξετάσεις για την Εισαγωγή στην τριτοβάθμια Αποτελεί δομική αλλαγή του εκπαιδευτικού μοντέλου σε αντιδραστική κατεύθυνση, εφαρμογή και υλοποίηση από την κυβέρνηση μέρους των κατευθύνσεων ΕΕ – ΟΟΣΑ για ένα σχολείο της αγοράς, με μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση και στις δεξιότητες.
Οι  ΓΣ των ΕΛΜΕ της χώρας αποφασίζουν 24ωρη απεργία στις 12 Απρίλη. Η ΕΛΜΕ προχωρά σε δράσεις και παρεμβάσεις ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου. Οργανώνει  εκδήλωση- συζήτηση με εκπαιδευτικούς, μαθητές, συνέντευξη τύπου μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ και τις οργανώσεις των γονέων στα γραφεία ΕΔΟΘ, ανάρτηση πανό σε κεντρικά σημεία και σχολεία της περιοχής, κάλεσμα  σε μαζική συμμετοχή στην  24ωρη απεργία και την απεργιακή συγκέντρωση 
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ !
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ, ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΕΚΛΕΨΑΝ,

Μετά την απόφαση του ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές των δώρων Χριστουγέννων των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων, οι εκπαιδευτικοί και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι διεκδικούμε με δικαστικές προσφυγές την επιστροφή ενός μικρού μόνο μέρους των απωλειών από την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού(κατά μέσο όρο στις 20 χιλιάδες ευρώ (!)όλα αυτά τα χρόνια ).Ενημερώσαμε για τις σχετικές ενέργειες τους συναδέλφους .Τονίσαμε ωστόσο και επιμείναμε πως απαιτούμε να δοθεί  άμεσα πολιτική λύση.
Θεωρούμε ότι η διεκδίκηση όλων αυτών των απωλειών, η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, τα κλεμμένα του «παγώματος» του μισθολογίου, οι αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις σε συνδυασμό με την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου, είναι υπερώριμα και καθόλα δίκαια αιτήματα και πρέπει να τα διεκδικήσουμε όχι μόνο βέβαια από τις δικαστικές προσφυγές και «κατά μόνας» αλλά αποφασιστικά και συλλογικά με μαχητικές κινητοποιήσεις.
Στην κατεύθυνση αυτή ,προτείναμε στις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να συντονίσουμε τις δράσεις μας. Προχωρήσαμε σε μαζική συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στο ΥΜΑΘ και παράσταση στο Υπουργείο (5 Μάρτη)για την άμεση απόδοση όλων των αναδρομικών σε όλους/ες με πολιτική απόφαση.

  • Αυξήσεις στους μισθούς μέσα από ελεύθερες ΣΣΕ ιδιαίτερα για τους νέους συναδέλφους. Κανένας εργαζόμενος με λιγότερα από 1000€. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, ένταξη της Προσωπικής διαφοράς στον μισθό. Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα της περιόδου 2010-2018.
  • .Μείωση των δανείων των συναδέλφων και των ληστρικών επιτοκίων από το Τ.Π.κ Δανείων και το Τ.Τ. Καλέσαμε σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ενάντια στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και των φορολογικών επιβαρύνσεων  Ζητήσαμε επέκταση των ρυθμίσεων του Τ.Π.& Δ για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς που είχαν πάρει δάνειο από το Τ.Τ.


Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς στο ύψος του τελευταίου μισθού και άμεση απόδοση της. Διατήρηση και  κρατική στήριξη των επικουρικών  και του ΕΦΆΠΑΞ όχι στη διάλυση του ΜΤΠΥ Κατάργηση του ασφαλιστικού νόμου που περικόπτει τις συντάξεις κύριες και επικουρικές και το εφάπαξ και ανέβασε τα όρια στα 67! Οργανώσαμε συζήτηση- ενημέρωση για το συνταξιοδοτικό- ασφαλιστικό με τον  Τ. Σταυρόπουλο πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών.




Την χρονιά που μας πέρασε ζήσαμε πιο έντονα τις επιπτώσεις από το κύμα των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων, αποτέλεσμα της πολιτικής των περικοπών και της λιτότητας που έχουν επιβάλει στο δημόσιο σχολειό κυβερνήσεις- ΕΕ –ΟΟΣΑ, οδηγώντας σε τραγική κατάσταση εκπ/κούς και μαθητές.
Ασφυκτικά όρια  για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ με τα οποία κατασκευάζουν «ολιγομελή» τμήματα, η ουσιαστική κατάργηση του μειωμένου αριθμού παιδιών σε τμήματα με Ε.ΜΔ και αναπηρίες , η κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας στη β΄ ξένη γλώσσα, χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές, η επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, η μονιμότητα στην αδιοριστία των εκπαιδευτικών

 Με τις ρυθμίσεις αυτές το υπουργείο «εξοικονομεί» χιλιάδες  θέσεις εργασίας,
οι αλλαγές αυτές προωθούν :
  • Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων εκπαιδευτικών οι οποίοι «μέσα σε μια νύχτα» βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Σήμερα 1 στους 4 καθηγητές μετακινείται σε 2,3,4 & 5 σχολεία  Σε αρκετά σχολεία μειώθηκε ο αριθμός των τμημάτων. 
  • Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος και με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών καθώς εδώ και 8 χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί. Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού στη «λογική « : ο καθένας κάνει οτιδήποτε , οπουδήποτε, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!

Έγκαιρα, από τον Ιούνιο, εκδώσαμε ανακοίνωση και προχωρήσαμε σε παραστάσεις στις διευθύνσεις ζητώντας να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια  για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ,  τμημάτων ξένων γλωσσών,  τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Να μη “κλειδώσει” ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα Να μην αποκλειστεί από κανένα ΕΠΑΛ, κανένας τομέας η ειδικότητα από τις ηλεκτρονικές δηλώσεις προτίμησης, εφ όσον υπάρχουν τα απαραίτητα εργαστήρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Να εφαρμοστεί η διεκδίκηση του κλάδου:20 παιδιά στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια. Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων. Έγκριση  των «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ  και στα ΓΕΛ στις ομάδες προσανατολισμού.
Τη φετινή χρονιά  «εκτινάχθηκε» ο αριθμός των ολιγομελών στις Ο.Π. των ΓΕΛ ( πάνω από 540 στην Κ.Μ!.)Μαθητές και εκπαιδευτικοί βίωσαν το μαρτύριο της σταγόνας με τα λεγόμενα «ολιγομελή». Συνεχιζεται η εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων σχετικά με τη συγκρότηση των τμημάτων.
Ως ΕΛΜΕ διοργανώσαμε πολλές μαζικές και δυναμικές παραστάσεις στις ΔΔΕ και ΠΔΕ , δύο φορές  κατάληψη της ΠΔΕ, συγκέντρωση στο ΥΜΑΘ μαζί με άλλες ΕΛΜΕ, γονείς,  διευθυντές και μαθητές. Κάναμε παρέμβαση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτώντας  να προβεί σε άμεση παράσταση στο υπουργείο για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.  

 Χάρη στην επίμονη παρέμβαση των σωματείων στο ζήτημα αυτό , έχει εγκριθεί το μεγαλύτερο μέρος των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ (Ο.Π.) και ΕΠΑΛ. Ωστόσο υπάρχουν ακόμη ολιγομελή τμήματα που δεν έχουν εγκριθεί, ενώ είναι γενικευμένη η αντιπαιδαγωγική εφαρμογή των συνδιδασκαλιών. Στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν ακόμη εγκριθεί τμήματα Ο.Π. σε  τέσσερα ΓΕΛ της επαρχίας!
Στα πλαίσια του δημοσιονομικού κόφτη και της επιπλέον εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση, το υπουργείο σχεδιάζει να εκδιώξει τους μαθητές από το σχολείο τους, να συρρικνώσει σχολεία και να στρώσει το έδαφος για τη συγχώνευση ακόμη και την κατάργησή τους.
Μερίδιο ευθύνης σε μια τέτοια καταστροφική, για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία, εξέλιξη έχει και ο  Περ. Διευθυντής Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας, που παρά τις υποσχέσεις προς τα σωματεία περί θετικών εισηγήσεων, στην ουσία συντάχθηκε με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου, δεν υπερασπίστηκε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, δεν τηρεί ούτε τις δεσμεύσεις του για την έγκριση των αιτημάτων των σχολείων για μείωση του αριθμού των παιδιών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
        ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ!
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ!

«Αναπτυξιακός» νόμος: «Γη και ύδωρ» στους επενδυτές,
οδοστρωτήρας για όσα εργασιακά δικαιώματα έχουν απομείνει.


Στις αρχές Σεπτέμβρη η κυβέρνηση της Ν.Δ. καταθέτει νομοσχέδιο με το οποίο προωθεί αντιδραστικές αλλαγές στις κλαδικές συμβάσεις,  δίνει τη νομική κάλυψη για την υπερωρία στη μερική απασχόληση, υπονομεύει τα εργασιακά δικαιώματα, επιτρέπει στους επιχειρηματίες ανεξέλεγκτες επενδύσεις χωρίς στοιχειώδεις περιβαλλοντικούς κανόνες και ξαναβάζει στο στόχαστρο τα σωματεία με απεργιοκτόνες ρυθμίσεις.
Πρόκειται για  ανοιχτή παρέμβαση του κράτους και της εργοδοσίας στα συνδικάτα με την οποία ουσιαστικά  καταργεί το δικαίωμα της απεργίας με  τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων και την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη λήψη απόφασης για απεργία.
Έγκαιρα εκδώσαμε ανακοίνωση με την οποία καλούσαμε τις ΕΛΜΕ και όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία, την ΟΛΜΕ, τις ομοσπονδίες, τα εργατικά κέντρα να απαντήσουν με απεργία ενάντια στην ψήφιση του.
 Συμμετείχαμε στην 24ωρη απεργία στις 24-9 και στην απεργιακή συγκέντρωση, στη στάση εργασίας στις 2-10 και στις συγκεντρώσεις και τα απογευματινά συλλαλητήρια τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου.(22-10.)Παρά την ελπιδοφόρα συμμετοχή στην απεργία στις 24-9,οι χειρισμοί της συνδικαλιστική γραφειοκρατίας ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ οδήγησαν πρώτα στη μεθόδευση για αποκλιμάκωση στις 2/10 και στη συνέχεια στην απόλυτη άρνηση για απεργιακή κινητοποίηση ενόψει της ψήφισης του αντεργατικού νομοσχεδίου.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
  • ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
  • ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ.
Διεκδικήσαμε ο υπολογισμός των κενών πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Ζητήσαμε και τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, να την καταγγείλουν, να απέχουν από τη σύνταξη των πινάκων και να μην τους υπογράψουν.
 Απαιτήσαμε διαφάνεια, ισονομία, δικαιοκρισία και μοριοδότηση στις υπηρεσιακές μεταβολές μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις, διαθέσεις, τοποθετήσεις δημοσίευση όλων των κενών και για τη  συμπλήρωση ωραρίου , με δικαίωμα αιτήσεων των συναδέλφων και δημοσιοποίηση των μορίων τους. Καθορισμός συγκεκριμένων ομάδων  σχολείων που θα ισχύουν για τις τοποθετήσεις συμπλήρωσης ωραρίου (συγκρότημα, ομάδα σχολείων, όμορα σχολεία) που θα κοινοποιηθούν για να είναι γνωστές στους συναδέλφους. Κανένας εκπαιδευτικός  σε περισσότερα από δύο  σχολεία. Καμία μετακίνηση συναδέλφου για μία ή δύο ώρες κ.α. αιτήματα που προβλήθηκαν σε αναρίθμητες παραστάσεις στις διευθύνσεις. Καταγγείλαμε τις ελάχιστες μεταθέσεις που έγιναν και τον περιορισμό των αποσπάσεων
Με τις συνεχείς παρεμβάσεις μας στα ζητήματα αυτά πετύχαμε να δημοσιοποιούνται τα κενά για μόνιμους και αναπληρωτές και στις δύο ΔΔΕ. , να ανακληθεί η εγκύκλιος, που ζητούσε υπολογισμό κενών –πλεονασμάτων εν μέσω διακοπών του καλοκαιριού με κλειστά τα σχολεία, να γίνεται η συμπλήρωση ωραρίου με αιτήσεις των συναδέλφων( ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ)- που δεν εφαρμόστηκε όμως από το ΠΥΣΔΕ σε όλες τις φάσεις,  δίκαιες τοποθετήσεις στην Ε.Α. κλπ. αλλά αυτά δεν ανέτρεψαν την συνολική εικόνα.
Αντιδράσαμε στην προσπάθεια του υπουργείου να συρρικνώσει τις δομές της ειδικής αγωγής και να  μεταφέρει την ευθύνη ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, μέσα από τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης. .Κηρύξαμε αποχή από κάθε δραστηριότητα που αφορά τις ομάδες αυτές. Καλέσαμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να συνεδριάσει άμεσα για το θέμα και να πάρει ανάλογες αποφάσεις που να καλύπτουν συνδικαλιστικά όλον τον κλάδο .Προχωρήσαμε σε  παραστάσεις στο Κ.Ε.Σ.Υ. Δυτ. Θεσσαλονίκης και στην περιφερειακή διεύθυνση Κ. Μακεδονίας. Πετύχαμε την αναδίπλωση του υπουργείου για το θέμα.

Τοποθετηθήκαμε αναλυτικά για το ζήτημα της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών μπροστά και στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων για την προετοιμασία της εφαρμογή της. Τονίσαμε πως οι μαθητές μας έχουν, πρώτα από όλα, ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής. Καλέσαμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους διαδικασίες, παρέχοντας  συνδικαλιστική κάλυψη
Εκφράσαμε την κατηγορηματική μας άρνηση σε κάθε προσπάθεια συγχώνευσης ή κατάργησης σχολείων όπως προβλέπει ο νόμος 4512/18 και  αναφέραμε τα μέτρα εκείνα και τις προτάσεις που συνηγορούν στην βιωσιμότητα τους.
Επαναφορά του ωραρίου  στα επίπεδα του 2013 και όχι στα σχέδια  νέας αύξησης του όπως προβλέπει το 3ο μνημόνιο.
Ουσιαστική επιστημονική ετήσια δωρεάν επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα
Αντιταχθήκαμε στην υποχρεωτική παρακράτηση της συνδρομής απο την Ε.Ε.Χ.
Εναλλαγή όλων των συναδέλφων στις επιτροπές των εξετάσεων αύξηση των αμοιβών και έγκαιρη καταβολή τους. Φέτος σχολιάσαμε  και το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων του Ιούνη.
Περιορισμό της γραφειοκρατίας στο σχολείο κατάργηση του Μy school.Αξιοποίηση συναδέλφων με προβλήματα υγείας την γραμματειακή υποστήριξη.  Γραμματείς, επιστάτες, σχολικοί φύλακες, μόνιμες καθαρίστριες στο σχολείο. Υποδιευθυντές σε όλα τα σχολεία .
 Προβάλλαμε τα ιδιαίτερα προβλήματα των ΕΠΑΛ
Όχι στις περικοπές τομέων και ειδικοτήτων , στις συγχωνευσεις Ε.Κ και σχολείων Προτείναμε :
  • Θέσεις εργασίας για όλους τους συναδέλφους με ουσιαστικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση ( ολιγομελή τμήματα, εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία. )
  • Να καταργηθούν οι ΣΕΚ (όλων των υπουργείων) και όλες οι ειδικότητες να ενταχθούν μέσα στις δομές της Δημόσιας Τεχνικής –  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να δημιουργηθούν νέες σύγχρονες ειδικότητες
  • Να καταργηθεί η αναχρονιστική μαθητεία από το 4ομεταλυκειακό έτος των ΕΠΑΛ και αντ΄ αυτής να υπάρχουν μαθήματα ειδίκευσης που δεν περιέχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ τάξης της ειδικότητας καθώς και πρακτική άσκηση .. Αναδείξαμε τον απαράδεκτο ρόλο του επόπτη στη μαθητεία.
  • Να καταργηθούν τα ΙΕΚ και η μεταλυκειακή αρχική κατάρτιση να ενταχθεί στις δομές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ως 4ο και 5οετος μεταλυκειακών σπουδών. Αναδείξαμε μέχρι το υπουργείο το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς των αποσπασμένων στα ΙΕΚ.
  • Ουσιαστική στήριξη με αλλαγές της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αξιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού και των υποδομών της για να ενταχθεί στο ενιαίο 12χρονο σχολείο.!.
  • Δώσαμε μάχη ενάντια τις ηλεκτρονικές εγγραφές με αλλεπάλληλες παραστάσεις και ανακοινώσεις πετυχαίνοντας τουλάχιστον κάποιες βελτιώσεις και παρατάσεις που άμβλυναν το πρόβλημα..
  • Ζητήσαμε την ανάκληση της εγκυκλίου περί «μη παρακολουθούντων» που στόχευε στην μετακίνηση συναδέλφων και κλείσιμο τμημάτων στα μέσα της χρονιάς.
  • Τοποθετηθήκαμε αναλυτικά στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» τονίζοντας τις αρνητικές πλευρές του που εισάγουν την αξιολόγηση, τις ιδ. Επιχειρήσεις στα σχ, προγράμματα και θα προκαλέσουν αύξηση του ωραρίου και των υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών.
  • Καταγγείλαμε τα εμπόδια στην εγγραφή των μαθητών στα Εσπερινά ΕΠΑΛ και το εξοντωτικό ωράριο που τους επεβλήθη
  • Στηρίξαμε το δίκαιο αίτημα και τις κινητοποιήσεις των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας για την επιστροφή των χρημάτων που τους παρακρατήθηκαν κατά την περίοδο  της διαθεσιμότητας, καθώς και τον υπολογισμό τους στις συντάξιμες αποδοχές τους .

Η δράση μας στα εκπαιδευτικά θέματα δεν περιορίσθηκε στην κριτική των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων αλλά και στην προσπάθεια διατύπωσης προτάσεων στα κείμενα μας στην κατευθυνση πάντοτε του σχολείου που προτείνουμε ως κλάδος.
Συμμετείχαμε με τις προτάσεις της ΕΛΜΕ στις 4 γενικές συνελεύσεις προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα.
Προωθήσαμε τη λογική του  αγωνιστικού συντονισμού των ΕΛΜΕ, των εκπαιδευτικών σωματείων και φορέων, του συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
 Στα πλαίσια της  παγκόσμιας ημέρας των εκπαιδευτικών 5 Οκτώβρη εκδώσαμε σχετική ανακοίνωση και οργανώθηκε συγκέντρωση με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία.
Για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 8 Μάρτη, εκδώσαμε ανακοίνωση, στείλαμε στα σχολεία υλικό για πιθανές δράσεις- παρεμβάσεις στο σχολείο ( ταινίες και power point), συμμετείχαμε στην πανδημοσιοϋπαλληλική στάση εργασίας στο Δημόσιο και τις συγκεντρώσεις των σωματείων και των γυναικείων οργανώσεων της πόλης.
Στις Δημοτικές επιτροπές παιδείας που συμμετέχουμε Παύλου Μελά, Συκεών –Νεάπολης, Θεσσαλονίκης καταγγείλαμε την ελλιπέστατη χρηματοδότηση των σχολείων, διεκδικήσαμε να μην συρρικνωθούν σχολεία να μη γιγαντώνονται τα τμήματα, δίκαιη  και ισόρροπη χωροταξική κατανομή  με τα κριτήρια αυτά, την κατασκευή νέων σχ. κτηρίων πχ ΕΠΑΛ Συκεών, 3Ο Λύκειο Συκεών, 1ο Γυμν. Πολίχνης κ.λπ. Καταγγείλαμε τον Δήμο Θες/νίκης (  ο μοναδικός ) που επέβαλλε δήλωση «πόθεν έσχες » στους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ ! Απέχουμε από την λειτουργία της όπως και άλλες ΕΛΜΕ μέχρι να αρθεί η απαράδεκτη αυτή απαίτηση
Ακόμη μια φορά είπαμε όχι στην είσοδο εταιρειών στα σχολεία( Coca- cola, ΕΛΠΕ, Τράπεζες ΤΙΤΑΝ κλπ.) είτε με την μορφή χορηγιών είτε με την πραγματοποίηση προγραμμάτων, επιμορφώσεων, διαγωνισμών κλπ.
Τοποθετηθήκαμε ξανά για τη μέρα σχολικού αθλητισμού, τη θεματική βδομάδα, τις μαθητικές παρελάσεις.
Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών για τα προβλήματα των σχολείων και το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

Αναπτύξαμε προσπάθεια συνεργασίας με τους συλλόγους γονέων για τα ζητήματα μεταφοράς των μαθητών, την κάλυψη των κενών, την ασφαλιστική κάλυψη των μαθητών , την παροχή γευμάτων σε όλα τα σχολεία κ.α.

Συμμετείχαμε σε κινητοποιήσεις που οργανώθηκαν από μαζικούς  φορείς και  συλλογικότητες ενάντια στα σχέδια της ΠΚΜ  για την καύση απορριμματογενών αποβλήτων στον ΤΙΤΑΝΑ και τη δημιουργία μονάδων παραγωγής και  επεξεργασίας απορριμμάτων.

Στείλαμε μήνυμα για την γιορτή της 17ης Νοέμβρη και σχολιάσαμε την κατάργηση της γιορτής σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία. Συμμετείχαμε  στην πορεία του Πολυτεχνείου και στις διαδηλώσεις των εγκαινίων της ΔΕΘ και  της Πρωτομαγιάς.
 Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με την  αντιμετανευστική- αντιπροσφυγική πολιτική της  εντείνει την υπονόμευση του δικαιώματος των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση, δημιουργώντας νέα εμπόδια στη φοίτηση τους στο δημόσιο σχολειό. Ιδιαίτερα  και έγκαιρα αναδείξαμε το ζήτημα της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων απαιτώντας τάξεις υποδοχής σε όλα τα σχολεία για όλα τα παιδιά. Εκδώσαμε αναλυτικές ανακοινώσεις , θέσαμε τα αιτήματα μας στις παραστάσεις μας σε ΔΔΕ και ΠΔΕ, συνεχίσαμε την έμπρακτη αλληλεγγύη με συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης. Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε  για την κατάργηση των κανονισμών του Δουβλίνο και της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας, που εγκλωβίζει πρόσφυγες στα νησιά, αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για όλους τους πρόσφυγες και τα παιδιά τους, ,μεταστέγαση τους από τα στρατόπεδα εντός του αστικού ιστού , διασφάλιση της  μετακίνησης τους στις χώρες τελικού προορισμού τους. Αγωνιζόμαστε για να σταματήσει ο πόλεμος και οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που καταστρέφουν χώρες, αφανίζουν λαούς και δημιουργούν εκατομμύρια πρόσφυγες.
Η ΕΛΜΕ συμμετείχε  στις αντιπολεμικές, αντιφασιστικές και αντιρατσιστικές πρωτοβουλίες και τα συλλαλητήρια που έγιναν στην πόλη, κάλεσε σε ανάληψη  αντιπολεμικών δράσεων και πρωτοβουλιών στα σχολεία.
Καλέσαμε τους συλλόγους να αναλάβουν πρωτοβουλίες εκδηλώσεων συζήτησης στα σχολεία με τους μαθητές μας .
Οργανώσαμε εκδήλωση –προβολή του ντοκιμαντέρ: "ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ: ΕΝΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ...ΙΣΤΟΡΙΑ" του 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ & 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ως παράδειγμα  αξιόλογης και δημιουργικής, «μυρμηγκίσιας» δουλειάς των εκπαιδευτικών να ξετυλίξουν το νήμα  από το παρελθόν στο  σήμερα , συμβάλλοντας  στη διαμόρφωση της αντιφασιστικής και αγωνιστικής  συνείδησης των μαθητών μας.

Καταδικάσαμε απερίφραστα και  με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη ρατσιστική επίθεση εναντίον μαθητή της Α΄ Γυμνασίου από το Ιράν, πριν την είσοδό του σε σχολείο της περιοχής μας  στο Δήμο Νεάπολης –Συκεών. Εκδώσαμε ανακοίνωση, δώσαμε συνεντεύξεις, διοργανώσαμε με εκπαιδευτικά σωματεία , τους φορείς και τις συλλογικότητες αντιρατσιστική- αντιφασιστική  συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Νεάπολη.


Καταγγείλαμε τον εμπαιγμό του Υπουργείου, σχετικά με  ΣΔΕ, ζητήσαμε την άμεση χρηματοδότηση τους και λήψη όλων των μέτρων για τη λειτουργία τους.

Καταγγείλαμε τη ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) που …διατάσσει την μεταφορά των αποθεματικών των δήμων σε λογαριασμό ταμειακής διαχείρισης της Τράπεζας της Ελλάδας  και τον κίνδυνο της οικονομικής ασφυξίας των σχολικών μονάδων. Ζητήσαμε την ακύρωση της σχετικής ρύθμισης και τη γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης .
Απαιτήσαμε από την κυβέρνηση να αποσύρει  την υπουργική απόφαση για το «Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων» που φακελώνει και στοχοποιεί τα συνδικάτα! Ζητήσαμε από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες,  που θα εξασφαλίσουν την εξαίρεση των σωματείων μας  από την υποβολή δήλωσης στο Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων
Συνεχίσθηκαν με επιτυχία οι αιμοδοσίες  στην περιοχή μας από την ΕΛΜΕ Συγκεντρώθηκαν πλέον εκατοντάδες φιάλες και καλύφθηκαν όλα τα αιτήματα συναδέλφων η προσφορά σε συναδέλφους που έχουν ανάγκη.

Οργανώσαμε μαζί  με την  ΕΛΜΕ Εύβοιας δωρεάν  παράσταση του θεατρικού έργου της Πολιτιστικής της Ομάδας της ΕΛΜΕ Εύβοιας, "Ο Δράκος του Σβαρτς στο Υπόγειο", στο πολιτιστικό  κέντρο Αλέξανδρος. 

Πιστοί στο ραντεβού μας στην αυλή του 1ου Γυμνασίου Συκεών, στη λήξη της σχολικής χρονιάς, αποχαιρετήσαμε τις άδειες αίθουσες και τον συνταξιοδοτούμενο απερχόμενο πρόεδρο της Γ’ ΕΛΜΕ-Θ, Γιάννη Λαθήρα, σε μια βραδιά αφιερωμένη στην ποιητική αξία των λαϊκών μας τραγουδιών, με το μουσικό σύνολο Λαϊκή ΣυνΩδεία.
Συνεχίσαμε για μια ακόμη χρονιά τη επίπονη διαδικασία έκδοσης κάρτας μειωμένου εισιτηρίου του ΟΑΣΘ  που χρησιμοποιούν αρκετοί συνάδελφοι από τα σχολεία.
Ενημέρωση των συναδέλφων για την είσοδο στα στρατιωτικά πρατήρια και για τις κατασκηνώσεις της ΟΛΜΕ και χορήγηση βεβαιώσεων στους αιτούντες.

 Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ  Γ΄ΕΛΜΕ 2019
Σύνθεση Δ.Σ. Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Το Δ.Σ. που εξελέγη  στις 18/12/2018, συγκροτήθηκε σε σώμα στις 8/1/2019 ως εξής:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Λαθήρας Γιάννης      
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:   Θεοδοσιάδης Γιάννης
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:     Παλάντζας Νίκος    
 ΤΑΜΙΑΣ:      Λαθήρα  Γιάννα
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  Ηλιόπουλος Σαράντης  
ΜΕΛΗ: Σπανούδης Δημήτρης  
           Σιδηροπούλου Μαρία 


Ανασύνθεση του Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης4-6- 2019
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ, Γιάννης Λαθήρας συνταξιοδοτείται και αποχωρεί από την υπηρεσία.
Λόγω της συνταξιοδότησης του, παραιτήθηκε από το Δ.Σ. στη σημερινή συνεδρίαση του και αντικαταστάθηκε από τον Καπέτη Δημήτρη, από το ψηφοδέλτιο της Ενωτικής Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας(Παρεμβάσεις). Μετά την αντικατάσταση του , σύμφωνα με το καταστατικό του σωματείου( άρθρο 18, παρ3.) το Δ.Σ. προχώρησε σε γενική ανασύνθεση από την οποία προέκυψε η συγκρότηση του σε σώμα ως εξής:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ:      Λαθήρα Γιάννα      
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:   Θεοδοσιάδης Γιάννης
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:     Παλάντζας Νίκος    
 ΤΑΜΙΑΣ:            Καπέτης Δημήτρης
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  Ηλιόπουλος Σαράντης  
ΜΕΛΗ: Σπανούδης Δημήτρης    
               Σιδηροπούλου Μαρία 
  
Τη φετινή χρονιά το  Δ.Σ με τη λειτουργία του :
  • Έδωσε πολλές μάχες απέναντι στα αλλεπάλληλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα σε βάρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
  • Επεδίωξε να ενθαρρύνει και να ενισχύσει τη συμμετοχή των συναδέλφων στις αποφάσεις και τη δράση της ΕΛΜΕ,
  • Προσπάθησε να εμβαθύνει τη συζήτηση και να συγκεκριμενοποιήσει τις διεκδικήσεις μας για σοβαρά θέματα που απασχολούν τον κλάδο : Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση, νέο λύκειο,αναπληρωτές- αδιοριστία, ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό κ.λπ.
  • Συνέχισε τις πρωτοβουλίες και για θέματα  όπως πολιτισμός-τέχνη.
  • Το Δ.Σ. συνεδρίαζε τακτικά και  προγραμματισμένα, σε ήρεμο και συναδελφικό κλίμα με συγκεκριμένη Ημερήσια Διάταξη .
  • Με τις μικρές του δυνατότητες το ΔΣ που συνεδριάζει συχνότατα, προσπαθεί να ενημερώσει τους συναδέλφους, έχει βγάλει ανακοινώσεις, θέσεις, καταγγελίες για όλα σχεδόν τα προβλήματα, διατύπωσε προτάσεις, πίεσε τους προϊσταμένους για προβλήματα σχολείων , ομάδων συναδέλφων , μεμονωμένων συναδέλφων αρκετές φορές με επιτυχία χωρίς όμως να καταφέρει να σπάσει τη λογική της ανάθεσης που επικρατεί.
  • Η ενημέρωση γίνονταν από τα mail του σχολείου, από ανακοινώσεις στο εκπαιδευτικά sites , στο blog στο face book της ΕΛΜΕ, εξασφαλίζοντας άμεση- επίκαιρη ενημέρωση. Πιο σημαντική ωστόσο ήταν η ζωντανή ενημέρωση από τα μέλη του ΔΣ  που όμως δυσχεραίνονταν και περιορίζονταν  από ορισμένους διευθυντές, από τα φορτωμένα ωράρια των μελών του ΔΣ και τη μη συμμετοχή όλων των μελών του σ αυτήν την προσπάθεια. Πραγματοποιήθηκαν 4 Γενικές συνελεύσεις αυτή τη χρονιά με μικρή όμως συμμετοχή.
Παρόλα αυτά θεωρούμε βασική και κρίσιμη αδυναμία στη λειτουργία του σωματείου τη μη συμμετοχή των συναδέλφων στις γενικές  συνελεύσεις και δράσεις της ΕΛΜΕ, γεγονός που σχετίζεται με την συνεχή και ανελέητη επίθεση που δεχόμαστε, την απογοήτευση, που εντάθηκε με τις πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων,  με την αίσθηση αναποτελεσματικότητας των αγώνων, την έλλειψη εμπιστοσύνης στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, στη χρόνια διάβρωση των σωματείων από τον κυβερνητικό και κρατικό συνδικαλισμό, μιας ιδιότυπης συμμετοχής των συναδέλφων στα κοινά που εκφράζεται δια της ανάθεσης, καθώς και μιας νοοτροπίας που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου της συμμετοχής του στη ζωή του σωματείου μόνο σε κρίσιμες καμπές των εξελίξεων π.χ. το  2013 με το ωράριο, τις απολύσεις κ.α..
Στην αδύναμη σχέση που έχει το ΔΣ της ΕΛΜΕ με το σύνολο των συναδέλφων παρά τις προσπάθειες. Η επικοινωνία αυτή δεν καταφέραμε να έχει αμφίδρομο χαρακτήρα με αποτέλεσμα η ΕΛΜΕ να αγνοεί ή να ενημερώνεται καθυστερημένα για προβλήματα και γεγονότα στα σχολεία. Ακόμη η προσπάθεια εμπλοκής περισσότερων συναδέλφων στη ζωή του σωματείου με την εκλογή «συνδέσμων», την δημιουργία επιτροπών :πολιτιστική, ΤΕΕ. , Αναπληρωτών είχε πολύ μικρά αποτελέσματα .
Η συμμετοχή περιορίζεται στις εκλογικές διαδικασίες αν και αυτή έχει ατονήσει τελευταία. Οι συνάδελφοι αγνοούν ή υποτιμούν το γεγονός ότι ο κλάδος μας παρά τα προβλήματα που αναφέρθηκαν έχει ακόμη  τις πιο δημοκρατικές διαδικασίες σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κλάδο στη χώρα . Η Γ.Σ. ίσως είναι ό μόνος χώρος που μπορεί να εκφράσει ελεύθερα την άποψη του και να καταθέσει την πρόταση του. Ό,τι μέχρι τώρα είχαμε κατακτήσει ήταν καρπός σκληρών αλλά και αξιοπρεπών, συναρπαστικών αγώνων και ό,τι τώρα χάνουμε είναι καρπός της αδράνειας, της παραίτησης , της απέλπιδος,  πρόσκαιρης και εν τέλει μη ηθικής ατομικής «λύσης»…
Η συμμετοχή είναι κρίσιμο και καθοριστικής σημασίας ζήτημα. Το Δ. Σ. μαζί με τους συναδέλφους , με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες  πρέπει να αναζητήσουμε ξανά τρόπους αντιστροφής αυτής της πορείας. Θεωρούμε ότι ένα Δ.Σ. πρέπει να εξασφαλίζει τις μέγιστες προϋποθέσεις συνοχής και αγωνιστικής ενότητας του κλάδου. Κι αυτό πρέπει να είναι στις προτεραιότητες όλων των μελών του.
Το Δ.Σ. χρειάζεται την προσωπική στήριξη όλων των μελών του, για να συσπειρώσει και να παλέψει δραστήρια, για να βαθύνει η αγωνιστική ενότητα και συνοχή στο σωματείο, για να αντιστρέψουμε το βέλος ώστε το συλλογικό να υπερισχύσει του ατομικού.
Χρειαζόμαστε προσπάθειες «από τα πάνω» και «από τα κάτω» για μια νέα αγωνιστική ενότητα και πνοή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, πέρα από τη σωστή κατεύθυνση και με την τήρηση συνδικαλιστικών αρχών και μέτρων που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ, θα συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου από το σύνολο του δυναμικού της ΕΛΜΕ, θα βοηθούν την παραπέρα ανάπτυξη των μορφών άμεσης δημοκρατίας και θα διαμορφώνουν ένα καλύτερο κλίμα που θα διευκολύνει την αντιπαράθεση των ιδεών. Αυτή τη λογική πιστεύουμε ότι μεταξύ άλλων μπορεί να υπηρετήσουν:

  • Ο θεσμός των συνδικαλιστικών αντιπροσώπων -συνδέσμων κατά σχολείο να πάρει πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Να οριστούν σ’ όλα τα σχολεία. Να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο της ΕΛΜΕ που θα επικοινωνεί με τα σχολεία. Θα ενημερώνονται για όλα τα θέματα της ΕΛΜΕ, τα οποία και θα ανακοινώνουν στους συναδέλφους. Θα μπορούν να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ .
  • Ακόμη καλύτερη οργάνωση του blog και fb  ώστε να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης συζήτησης από όλους τους συναδέλφους με νέες στήλες και εφαρμογές.
  • Ο Σύλλογος μπορεί και πρέπει να γίνει κύτταρο μιας νέας συνδικαλιστικής δομής, αντίληψης και πρακτικής. Προγραμματισμός βασικών θεμάτων συζήτησης που θα απασχολήσουν το Δ.Σ. μέχρι το τέλος της χρονιάς και στα οποία θα κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να διατυπώσουν τις προτάσεις τους.
  • Όταν ο κλάδος προχωρά σε απεργιακές κινητοποιήσεις η ΕΛΜΕ να συγκροτεί ανοιχτές απεργιακές επιτροπές. Η συγκρότηση επιτροπών αγώνα σε κάθε σχολείο ή συγκρότημα μπορούν να γίνουν οι απαραίτητοι πυρήνες της καθημερινής παρέμβασης στη ζωή του σχολείου μας. Απευθύνεται σε όλους τους συναδέλφους επιδιώκοντας να ενεργοποιήσει τους αντιπροσώπους, άλλους συναδέλφους που έχουν διάθεση και φυσικά εκπροσώπους των παρατάξεων και των κινήσεων.
  • Τα μέλη του Δ.Σ. οφείλουν να συμβάλλουν στην υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και δράσεων του σωματείου.
  • Το Δ. Σ. να επιδιώκει να ενημερώνεται για την Ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ και σε συνεδριάσεις του, από κοινού με τους αιρετούς θα καθορίζει τη στάση του στα συγκεκριμένα θέματα.
  • Το πιο βασικό όλων είναι η συμμετοχή στις συνελεύσεις που είναι το ανώτερο όργανο του σωματείου, η βάση της δημοκρατικής του λειτουργίας, η πεμπτουσία της δημοκρατίας.
Στις εξαιρετικά κρίσιμες περιστάσεις για το μέλλον του κλάδου αλλά και της κοινωνίας ολόκληρης,  η ελπίδα βρίσκεται στους αγώνες και τα σωματεία μας.
Με τη συμμετοχή, τις ιδέες και τις δράσεις μας
για μια ΕΛΜΕ που ενώνει, αγωνίζεται, νικά!

Δ. Ψηφίσματα συμπαράστασης
Στους διωκόμενους για τους πλειστηριασμούς.
Στην ΟΙΕΛΕ
Στην Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Εύβοιας
Στον αγώνα των αγροτών
Για τη δίωξη σε βάρος της δασκάλας που υπερασπίστηκε τα προσφυγόπουλα!
Για  τον προπηλακισμό δασκάλων και καθηγητών στην Σάμο.
Για την οριστική και αμετάκλητη αθώωση του συναδέλφου Νικόλα Γαλιατσάτου
Για τη στοχοποίηση και την απόπειρα εκφοβισμού συναδέλφου στην Καλαμαριά.
Για το μαχόμενο συνδικαλιστή δημοσιογράφο Στέλιο Νικητόπουλο
Για εξοντωτικό πρόστιμο των 50.000€, με αφορμή πανό και αφίσες,στην περιφ. κίνηση «Ανταρσία στην Κεντ. Μακεδονία» και τον περ. σύμβουλο Θανάση Αγαπητό.
Άλλα ψηφίσματα
Για την επέτειο της δολοφονίας του Π. Φύσσα
Για το οικονομικό σκάνδαλο στην ΕΔΟΘ
Αλληλεγγύη στο σκληρά δοκιμαζόμενο λαό της Βενεζουέλας
Για το όργιο νοθείας στην ΟΙΥΕ
Για την εγκληματική  ρατσιστική επίθεση σε οικογένεια Ιρακινών στην Νεάπολη.
Για το άσυλο των  λαϊκών αγώνων και των φοιτητικών κινημάτων
Για την εισβολή της Τουρκίας στη Συρία και το νέο έγκλημα σε βάρος του λαού της.
Για τη βίαιη και προκλητική παρέμβαση της κυβέρνησης  στη λειτουργία του ΚΕΘΕΑ
Για  τις συνεχείς αστυνομικές επεμβάσεις σε καταφύγια- καταλήψεις στέγης προσφύγων.
Για την εισβολή των ΜΑΤ στο χώρο της ΑΣΟΕΕ
Για την καταστολή ενάντια στο φοιτητικό κίνημα στην σύνοδο πρυτάνεων.
Για τους δυο  διωκόμενους φοιτητές, που συμμετείχαν στη συγκέντρωση των φοιτητικών συλλόγων στην ΑΣΟΕΕ
Για τους 4 αγωνιστές που στοχοποιούνται στην Καρδίτσα
Για τη δίωξη σε βάρος του δικτύου ελεύθερων φαντάρων «Σπάρτακος» και της επιτροπής αλληλεγγύης στρατευμένων.

ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ Δ.Σ.
  

   Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                         Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
                                                    ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου