Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας: ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ.

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, A' ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ,
ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου),
Πάτρα, 26/04/2020
Εν μέσω καραντίνας, το Υπουργείο Παιδείας ακολουθώντας την ίδια πεπατημένη και κατακριτέα πολιτική των προηγούμενων Υπουργών Παιδείας, με κλειστά σχολεία και σε συνθήκες στέρησης των ατομικών μετακινήσεων και των συλλογικών δικαιωμάτων των πολιτών, επέλεξε να φέρει σε διαβούλευση νομοσχέδιο για όλη την Εκπαίδευση. Όταν ολόκληρη η κοινωνία αγωνιά και αγωνίζεται με κόστος και θυσίες να ξεπεραστεί η υγειονομική κρίση και να επανέλθει η κανονικότητα, όταν οι εκπαιδευτικοί δίνουν μαθή ματα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για να στηρίξουν τους μαθητές τους και το δημόσιο σχολείο, η κα Υπουργός επιλέγει "να χτυπήσει” θεωρώντας ότι επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες μη αντίδρασης στα αντιδραστικά εκπαιδευτικά της μέτρα. Η κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου και χωρίς ουσιαστικό διάλογο είναι πρώτα από όλα μία βαθύτατα αντιδημοκρατική και πολιτικά ανήθικη ενέργεια.
Έτσι καταθέτει ένα νομοσχέδιο που δρομολογεί μια ακόμη τραγική οπισθοδρόμηση με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, οι οποίες ορθώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χτυπούν δημοκρατικές εσωτερικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κόσμου και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων. Δημιουργεί ένα εκρηκτικό μίγμα εκπαιδευτικής οπισθοδρόμησης και υπακοής στις κατευθύνσεις των διεθνών «θεσμών» (Ε.Ε., ΟΟΣΑ, ΔΝΤ), σχεδόν χωρίς να ακουμπά τις πραγματικές ανάγκες του δημιουργικού, κριτικού και ολόπλευρου σχολείου. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που η μεγάλη πλειοψηφία του λαού ξανα-αποδέχεται τη χρησιμότητα του δημόσιου τομέα και του κοινωνικού κράτους η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα αμιγώς νεοφιλελεύθερο νομοσχέδιο, πιστή στις επιταγές των θεσμών (ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ) και επιτίθεται με μέθοδο στο αγαθό της Παιδείας, κάνοντας το όλο και πιο πολύ προνόμιο των λίγων, αφήνοντας για τους πολλούς τη γνώση απλών δεξιοτήτων που είναι χρήσιμες για το σύστημα και στέλνει ένα σημαντικό κομμάτι της νεολαίας μας, πελατεία στην ιδιωτική κατάρτιση.

Με το νομοσχέδιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:
1.   Εισάγει ένα πολλαπλό εργαστήριο δεξιοτήτων από το νηπιαγωγείο και μέχρι το Γυμνάσιο, εις βάρος της ολόπλευρης και σφαιρικής γνώσης.
2.  Μετατρέπει το σχολείο (Γυμνάσιο και Λύκειο) σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο.
Εισάγει την άνωθεν στημένη «τράπεζα θεμάτων» σε όλους τους τύπους Λυκείων (Γενικών, Επαγγελματικών, Μουσικών, Καλλιτεχνικών, κλπ) σε συνδυασμό με μίνι πανελλαδικές εξετάσεις από την Α' τάξη τους. Παράλληλα αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες σχεδόν τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείων, μέσω της τράπεζας στις μίνι πανελλαδικές.
Και ακόμα αυξάνει τη βάση κάθε μαθήματος σε πλήρες δέκα για κάθε μάθημα. Καθιστά έτσι πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης, θυσιάζοντας πολύτιμο διδακτικό χρόνο για τη διεξαγωγή εξετάσεων. Η αύξηση του εξεταστικού φόρτου και η καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων θα οδηγήσει σε αύξηση της μαθητικής διαρροής και στη μετατροπή του Λυκείου σε σχολείο όπου θα καλλιεργείται ακραίος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών και θα ενισχύεται η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια, σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής δυσκολίας για την οικογένεια. Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, το σχολικό έτος 2013-14, το ποσοστό των μεταξεταστέων ανέβηκε στο 23%, από το 4% που κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια.
3.                                         Επαναφέρει το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους, που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους της ζωή.
4.  Την ώρα που τα ΕΠΑΛ έχουν χτυπηθεί σε προηγούμενες φάσεις (καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων εν όλω το 2013 και εν μέρει με συρρικνώσεις το 2017-2018), βάζει επιπρόσθετα και ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια τα δεκαεπτά έτη. Το ηλικιακό αυτό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ θα αποκλείσει από τη δημόσια εκπαίδευση δεκάδες χιλιάδες μαθητές, στερώντας την δυνατότητα επανένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα στους μαθητές που το είχαν εγκαταλείψει, τη δυνατότητα αυτών και των αποφοίτων ΓΕΛ να αποκτήσουν ειδικότητα και πτυχίο επαγγελματικών προσόντων σε δημόσια δομή τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και των αποφοίτων ΕΠΑΛ να αποκτήσουν 2η ειδικότητα όπως προβλέπεται σήμερα. Αυτό οδηγεί τόσο σε πολύ μεγάλη μείωση των μαθητών και στα ΕΠΑΛ, αλλά ταυτόχρονα υποβαθμίζει την τεχνολογική και επαγγελματική γνώση σε απλή και χαμηλή κατάρτιση μετά το Γυμνάσιο σε όφελος και πάλι των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση μεταγυμνασιακών Σχολών Κατάρτισης, όπως ήδη έχουν εξαγγείλει.
5.     Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων δημιουργώντας συνειδητά και σκόπιμα, ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση με σχολεία δύο κατηγοριών και με εκπαιδευτικούς δύο κατηγοριών, προσηλωμένο στο ιδεολόγημα της «αριστείας». Οι μαθητές δεν θα εισάγονται με κλήρωση, αλλά με εισαγωγικές εξετάσεις. Ταυτόχρονα η έλλειψη οργανικών θέσεων υποδαυλίζει το θεσμό της οργανικότητας για όλα τα υπόλοιπα σχολεία.
6.   Θεσμοθετεί στην εκπαιδευτική διαδικασία τους εκπροσώπους των γονέων και του αντίστοιχου Δήμου μέσω των εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων στη λογική της δήθεν «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας.
7.   Επαναφέρει την εσωτερική και εξωτερική (τιμωρητική στο όλο της πλαίσιο και τις γενικότερες συνθήκες) αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ένταση του ανταγωνισμού και τελικά τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών. Επανέρχεται, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχικά για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που συνδέεται με την υπηρεσιακή και την επαγγελματική τους εξέλιξη και φανερώνει το δρόμο που θα ακολουθήσει για όλους τους εκπαιδευτικούς από τον Σεπτέμβρη του 2021. Είναι κατανοητό σε όλους ότι ένα ανελεύθερο και αντιδημοκρατικό σχολείο χρειάζεται και υποταγμένους και φοβισμένους εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η πολιτική στόχευση της κάθε μορφής αξιολόγησης. Η Α ΕΛΜΕ Αχαΐας έγκαιρα έχει τοποθετηθεί με απόφαση απεργίας-αποχής απέναντι σε κάθε μορφή
αξιολόγησης. Θα ενεργοποιήσει την απεργία - αποχή σε οποιαδήποτε απόπειρα αυτοαξιολόγησης, εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων ή αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
9.   Θεσμοθετεί το συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμορφωτικών δράσεων των εκπαιδευτικών (Blendedtraining) χωρίς να νομοθετεί σεβασμό στο εργασιακό ωράριο ή τις αργίες.
Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και να μη κατατεθεί στη Βουλή.
Καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική (πολιτικά ανήθικη) με μόνο στόχο την επικοινωνιακή διαχείριση των εκπαιδευτικών ζητημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου