Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

ΕΛΜΕ Α. Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής: Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στην πρόσβαση των μαθητών στα δημόσια ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς!

 ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ

25 χρόνια ΕΛΜΕ, αγώνες και μια μικρή ιστορία!

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΕΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!


Το υπουργείο παιδείας, σε συνέχεια μιας μακράς σειράς αντιδραστικών επιλογών στις οποίες προχώρησε τους τελευταίους μήνες, αποφάσισε με μια αιφνιδιαστική κίνηση, να αλλάξει τους όρους εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, λίγους μήνες πριν από τις πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν έλαβε κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς, απορρίπτοντας όλα τα σχετικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων και των μαθητών και ανέστειλε, μοιραία, τη λειτουργία των σχολείων εσπευσμένα σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην υπόλοιπη Ευρώπη. Κατέληξε στον άκρως προβληματικό και ελλιπή τρόπο “μαθήματος” της τηλεκπαίδευσης, αρχικά παρουσιάζοντάς την ως έσχατη λύση ανάγκης και τώρα, με διάφορες παρεμβάσεις (βαθμολόγηση κλπ), ως ένα εργαλείο ισάξιο με το δια ζώσης μάθημα στο σχολείο. Και μέσα σε αυτή τη πολύ δυσμενή συγκυρία το υπουργείο εμμένει σε αντιεκπαιδευτικά νομοθετήματα και μέτρα, όπως η τράπεζα θεμάτων για την Α΄ τάξη σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ κι η αντισυνταγματική εξίσωση των 3ετών αμφιλεγόμενων κολεγίων με τα αναγνωρισμένα 4ετή και 5ετή ΑΕΙ και δυσχεραίνει την πρόσβαση στα ΑΕΙ για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ξεπερνώντας τον εαυτό του σε αναλγησία και αυταρχισμό.

Οι αλλαγές αφορούν κυρίως:

  • Τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής των υποψηφίων που θα καθορίζεται από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα, ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

  • Τον περιορισμό του αριθμού επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και την αλλαγή της διαδικασίας εισαγωγής, η οποία θα γίνεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα εισάγονται στις σχολές όσοι τα καταφέρουν. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της πρώτης φάσης, οι μη εισαχθέντες θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν ξανά τμήματα επιλέγοντας ανάμεσα σε εκείνα στα οποία έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση.

Με αυτές τις αλλαγές επιδιώκουν να αποκλείσουν χιλιάδες μαθητές κυρίως των πιο φτωχών οικογενειών από τα Πανεπιστήμια, αφού δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά στην προετοιμασία για μια θέση σε αυτά. Σπρώχνονται στην φτηνή κατάρτιση (μεταγυμνασιακή σύμφωνα με το νέο νόμο για την ΤΕΕ), να στερήσουν το δικαίωμα επιλογής σχολής, να κλείσουν πανεπιστημιακά τμήματα, σύμφωνα και με την έκθεση Πισσαρίδη.

Ξεχειλίζει η υποκρισία όταν μιλούν για αναβάθμιση των ΑΕΙ με την προώθηση αυτών των αλλαγών, την ίδια ώρα που εξισώνουν πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των αποφοίτων των Δημόσιων Πανεπιστημίων.

Απαιτούμε σεβασμό στην αγωνία των χιλιάδων μαθητών που σε συνθήκες εγκλεισμού και πανδημίας αγωνίζονται να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, στερούμενοι ακόμη και την στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.

Απαιτούμε, επιτέλους, να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα στήριξης των μαθητών και των σχολείων ιδιαίτερα αυτή την πολύ δύσκολη χρονιά, λόγω της πανδημίας.

  • Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση τώρα σε καμιά αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ.

  • Να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου.

  • Άμεση περικοπή της ύλης για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

  • Άμεση έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

  • Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Κατάργηση του  θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών και των τοπικών προσλήψεών τους από τις ΔΔΕ.

  • Γενναία αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

  • Να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας για τη λειτουργία των σχολείων. 15 μαθητές στην τάξη, αξιοποίηση κενών αιθουσών σχολείων και άλλων δημόσιων και δημοτικών χώρων, μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας. Δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή. Ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης με την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση ισότιμη και πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας.

  • Κατάργηση των αντιδραστικών, αντιδημοκρατικών, αντιεκπαιδευτικών, αντεργατικών νόμων της κυβέρνησης που δημιουργούν και πάλι τεράστια προβλήματα στην κοινωνία.

ΤΩΡΑ ενίσχυση της Δημόσιας Δωρεάν εκπαίδευσης στις 3 βαθμίδες!!!

ΟΧΙ στην άμεση ή την έμμεση ιδιωτικοποίησή τους!


Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου