Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021

ΕΛME Φωκίδας: Καμιά αξιολόγηση-βαθμολόγηση παρωδία των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης

 ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                Άμφισσα    1 2-01-2021

(Ε.Λ.Μ.Ε.) Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ 

Λεωφόρος Σαλώνων 48                                                                                    Aρ.Π  :2

33 100   Άμφισσα

ΤΗΛ. - ΦΑΞ : 2265 0 29679                                                  

elmefokidas18@gmail.com                                                                   ΠΡΟΣ:  Συλλόγους Διδασκόντων 

       ΚΟΙΝ:   ΟΛΜΕ

Η ΔΙΑΒΟΗΤΗ “ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”  ΜΕΤΡΑΕΙ ΗΔΗ  ΟΛΕΘΡΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΑΣ

 

ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ- ΠΑΡΩΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Το Δ.Σ. της ΕΛME Φωκίδας καταγγέλλει την κυβέρνηση που σπάει όλα τα κοντέρ της πολιτικής αναλγησίας, επιδιώκοντας την αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο με βάση σχετική εγκύκλιο.

        Αυτές τις μέρες ακούμε υποκριτικά από κυβερνητικά χείλη να τονίζεται η σημασία της δια ζώσης εκπαίδευσης. Μιλούν αυτοί  που ευθύνονται  για την αναστολής της και τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από ένα ενάμιση μήνα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με ορατές πλέον  συνέπειες, κοινωνικές, μαθησιακές, ψυχοκοινωνικές, ακόμα και βιοτικές.

Μιλούν αυτοί που  όλο  το προηγούμενο διάστημα συστηματικά και με σειρά μέτρων και ΥΑ προσπαθούν  να  μας  πείσουν  ότι  όλα  λειτουργούν  κανονικά: απουσίες, προχώρημα  της  ύλης, και  βέβαια  τηλε-εξετάσεις  και  τηλε-βαθμολόγηση  των  έγκλειστων  μαθητών!

 Με  μια  ισοπεδωτική  και  αντιπαιδαγωγική  αντιμετώπιση  των  μαθητών  επιδιώκουν  να  καθιερωθεί  με  πρόσχημα  την  πανδημία  η εξ  αποστάσεως  εκπαίδευση  ως  ισότιμη  με τη  δια ζώσης  με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας και να χρησιμοποιηθεί εκτός της πανδημίας, καλύπτοντας έτσι τα εκπαιδευτικά κενά…

Θίγουν την αξιοπρέπειά μας και προσβάλουν την κοινή λογική όλων όταν μας ζητούν να βάλουμε διαγωνίσματα, βαθμούς, απουσίες, να αποδεχτούμε την ΕΞΑΕ ως κανονική εκπαίδευση.

 

Συνάδελφοι,

 μη λειτουργήσουμε ως   απλοί διεκπεραιωτές και  ξεχάσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Τηλεκπαίδευση με πλήρες ωράριο και επί μήνες είναι επικίνδυνη για τη δημόσια (ψυχική) υγεία και ατελέσφορη για τη δημόσια παιδεία. Δεν είναι μια «αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία», όπως αναφέρουν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες.

Ήδη, η στάση της πλειοψηφίας του κλάδου να μην ενδώσει απέναντι στα τηλε-διαγωνίσματα ανάγκασε την Κεραμέως να δηλώσει ότι «η βαθμολογία του πρώτου τετραμήνου προβλέπει να υπολογιστεί µε βάση την επίδοση στην τάξη και την έως τώρα απόδοση».

 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο/ισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις (επισυνάπτεται σχέδιο πρακτικού για τους Συλλόγους Διδασκόντων).

 

Απαιτούμε:

·          Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος για την  e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών!

·         Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων, δε  βάζουμε τηλεδιαγωνίσματα και βαθμούς σ΄αυτές τις συνθήκες.

·          Παράταση  του  1ου  τετραμήνου. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.

·         Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.

·         Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.

·         Να  καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων, που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.

·         Να  αποσυρθούν  όλες  οι  αλλαγές  που  ετοιμάζουν  στο  σύστημα   πρόσβασης  στα  ΑΕΙ ,που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.

 

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις.

Η επάνοδος  στη  ζωντανή  εκπαιδευτική   διαδικασία  με  όλα  τα  μέτρα  για  την  ασφαλή  λειτουργία   των  σχολείων  είναι   η  μόνη  προτεραιότητα .Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

 

Με βάση την εκπαιδευτική νομοθεσία, ενημερώνουμε ότι:

Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ, σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019 και ομοίως παρ.2γ του αρθ.120 ΜΕΡΟΣ Ε’, ΚΕΦ. Γ’, ν.4610/2019 για τα ΕΠΑΛ) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ.103, ν.4610/2019 και ΜΕΡΟΣ Ε’, ΚΕΦ. Γ’, ν.4610/2019 και παρ.4 του αρθ.122 για τα ΕΠΑΛ).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.Δ 126/16 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

ΠΡΟΦΑΝΩΣ, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών. Από τη νέα δε σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ. 167603/ΓΔ4/09-12-2020, δεν προκύπτει υποχρέωση υλοποίησής της από τους εκπ/κούς.

Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους (το ίδιο αναφέρει και η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωσή της).

       

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου