Κυριακή 9 Μαΐου 2021

ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης-Καλλιθέας-Μοσχάτου: Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών: «Εξυπηρετήσεις» και τεχνητή μείωση αναγκών;

 ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου

Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών:

«Εξυπηρετήσεις» και τεχνητή μείωση αναγκών;

     Παιχνίδια εξουσίας παλαιάς κοπής με τα κενά και τα πλεονάσματα των εκπαιδευτικών και προσπάθεια τεχνητής μείωσης των πραγματικών αναγκών σε προσλήψεις για την επόμενη χρονιά, φαίνεται πως υποκρύπτουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών που γίνονται εφέτος για πρώτη φορά από νόθα υπηρεσιακά συμβούλια, χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών του κλάδου.

    Αναφερόμαστε σε μια διαδικασία, η οποία κάθε χρόνο αφορά δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που άλλοτε επιδιώκουν να καταλάβουν μια οργανική θέση σε κάποια περιοχή της επιλογής τους και άλλοτε αναγκάζονται να αναζητήσουν μια οργανική θέση καθώς είτε δεν είχαν (αναπληρωτές, μόνιμοι σε διάθεση κλπ) είτε την έχασαν (υπεράριθμοι) συνήθως λόγω μείωσης των τμημάτων ή συρρίκνωσης των μαθημάτων της ειδικότητάς τους (τελευταίο παράδειγμα οι καθηγητές καλλιτεχνικών, οι κοινωνιολόγοι, οι νομικοί, οι οικονομολόγοι, οι οικιακής οικονομίας κλπ)

     Εκπαιδευτικοί φορείς και συλλογικότητες, ολοένα και περισσότεροι μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί, αλλά και σύλλογοι καθηγητών και δασκάλων, καταγγέλλουν ευθέως ότι εν κρυπτώ και με αδιαφανείς διαδικασίες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέσω των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας (ΠΥΣΠΕ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) προσδιόρισαν τα οργανικά κενά για όλες τις τοποθετήσεις (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτιώσεις, διάθεση, νεοδιόριστοι). Παράλληλα η ΟΛΜΕ, έχει ζητήσει από τις 23 Μαρτίου από το Υπουργείο Παιδείας τα στοιχεία για τα αρχικά κενά που δηλώθηκαν, για τα τελικά κενά επί οποίων έγιναν  ΟΙ  μεταθέσεις , για την κατανομή επί προσλήψεων αναπληρωτών και για το πλήθος των εφετινών παραιτήσεων, αλλά δεν έχει πάρει ακόμα απάντηση...

       Επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν και σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, σε πολλές περιπτώσεις τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας (ΠΥΣΠΕ) ΚΑΙ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) κάνουν διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  με τρόπο που δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά.

Συγκεκριμένα εκπαιδευτικοί φορείς καταγγέλλουν:

  • Τα κενά και οι πλεονάζοντες υπολογίστηκαν στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
  • Για τα κενά που καθόρισαν Διεύθυνση και «ΠΥΣΔΕ», όχι μόνο  οι σύλλογοι διδασκόντων δεν είπαν γνώμη, ούτε δόθηκαν στις ΕΛΜΕ για να τα ελέγξουν, αλλά καθορίσθηκαν και δόθηκαν με αποστολή από τη Διεύθυνση σε συγκεκριμένη φόρμα για να πουν γνώμη οι Διευθυντές των σχολείων.

       Πάνω κάτω στις Υπηρεσιακές Μεταβολές για τις οργανικές θέσεις

     Μια νέα φάση Υπηρεσιακών Μεταβολών με βάση τη διαδικασία που ξεκίνησαν τα νόθα ΠΥΣΔΕ εγκαινιάστηκε για όσους υπηρετούν με θητεία στα Πειραματικά οι οποίοι προηγούνται στις τοποθετήσεις για οργανικές θέσεις από τους υπεράριθμους και επιπλέον θα ακολουθήσουν και άλλες ενδιάμεσες κατηγορίες από αυτές που μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ισχύουν στις Υ.Μ. (υπεράριθμοι, μετατιθέμενοι, βελτίωση, διάθεση), αντί να δοθούν οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς στα Πειραματικά σχολεία που υπηρετούν.

      Οι νέες Υπηρεσιακές Μεταβολές είναι αποτέλεσμα του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου Κεραμέως (ν. 4692/2020) που θέλει να κατακλύσει τη δημόσια εκπαίδευση με Πρότυπα – Πειραματικά για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση μεταξύ των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Δημιουργείται μια νέα κατάσταση στις Υπηρεσιακές μεταβολές  που θα επηρεάσει το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σχολείων  με κυρίαρχα στοιχεία τον ανταγωνισμό και διαγκωνισμό για την απόκτηση οργανικής θέσης.

    Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση του κλάδου ότι τα Πρότυπα – Πειραματικά γίνονται ο δούρειος ίππος για την άλωση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Οι Υπηρεσιακές μεταβολές (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτίωση) που κατοχυρώνουν εργασιακά δικαιώματα και συμβάλλουν στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των συναδέλφων, παραβιάζονται για να εξυπηρετηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης.

Η κατάσταση που εμπνέει ανησυχίες

       Παίρνοντας υπόψη ότι αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 45.000 αναπληρωτές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και ότι περίπου 7.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα έχουν αποχωρήσει μέχρι τον Αύγουστο (παραιτήσεις - συνταξιοδοτήσεις) είναι προφανές, ότι τα όποια "μαγειρέματα" για εξαφάνιση κενών ή ακόμη και για πλεονάσματα θα συγκρουστούν όχι μόνο με την εμπειρία των εργαζομένων στις σχολικές μονάδες αλλά κυρίως με την ίδια την πραγματικότητα της νέας σχολικής χρονιάς.

       Το "σκοτάδι" στη λειτουργία των "δοτών" ΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΠΕ, και η αδιαφάνεια που έχει απογειωθεί είναι σίγουρο ότι πριμοδοτούνται από σκοπιμότητες του Υπουργείου Παιδείας.

       Και η πηγή των σκοπιμοτήτων δεν είναι άλλη από την προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να ελέγξει απόλυτα τη διοίκηση της εκπαίδευσης σε επίπεδο υπηρεσιακών μεταβολών. Είναι φανερές και οι μεθοδεύσεις και οι στόχοι: Με όχημα την επιχείρηση διάλυσης των εκπαιδευτικών συνδικάτων (νέος νόμος) και την "κατασκευή" οργανωμένων ρουσφετολογικών μηχανισμών, επιδιώκουν να παραλύσουν τους οργανωμένους αγώνες και τις συλλογικές αντιστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια περίοδο που στόχος τους είναι αφενός να "εξαερώσουν" κάθε εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών, διαλύοντας κατακτήσεις δεκαετιών και αφετέρου να δυναμώσουν το "σώμα και το πνεύμα" του φθηνού, ευέλικτου και πειθαρχημένου σχολείου πολλών ταχυτήτων.

Απαιτούμε:

  • Τα κενά να προσδιορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων γιατί συλλογικά διασφαλίζονται η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα και αποφεύγονται οποιεσδήποτε μεθοδεύσεις Δεν αναγνωρίζουμε τα νόθα ΠΥΣΔΕ και κάθε δοτή εκπροσώπηση σε αυτά.
  • Να δημοσιοποιηθούν τώρα όλες οι προτάσεις των σχολείων (πίνακας Α) με τα οργανικά κενά. Να δοθούν στις ΕΛΜΕ για να γίνει έλεγχος. Τα νόθα Υ.Σ. δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποφασίζουν εν κρυπτώ και εν αγνοία των συναδέλφων.
  • Όχι στις πλασματικές υπεραριθμίες. Οι υπεραριθμίες να καθορίζονται μετά από συνεδριάσεις των συλλόγων. Να δοθεί παράταση στη διαδικασία των υπεραρίθμων (προσδιορισμός, αιτήσεις, ενστάσεις).
  • Οι υπεραριθμίες να προσδιοριστούν στη βάση των προτάσεων του κλάδου.
  • Η  Διεύθυνση να κάνει γνωστές στον κλάδο τις διαδικασίες που θα ισχύουν για όλες τις τοποθετήσεις. Όλα να δημοσιοποιούνται και όλα να είναι αιτιολογημένα!
  • Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων και μαθητών, τις προσλήψεις των αναπληρωτών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  • Να δοθούν όλες οι οργανικές που αντιστοιχούν στα Τμήματα Ένταξης. Να σταματήσουν να υπολογίζουν τα οργανικά κενά με τον απαράδεκτο αλγόριθμο. Να αποτελεί βασικό κριτήριο ο αριθμός των τμημάτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα.
  • Να γίνουν τώρα μόνιμοι μαζικοί διορισμοί σε όλες τις ειδικότητες γενικής παιδείας και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης.
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το παχιά και την προϋπηρεσία. Κατάργηση του νίμου 4598/19.Οχι στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Να μειωθεί καθοριστικά ο αριθμός μαθητών στα τμήματα και να λειτουργήσουν τα σχολεία εκ περιτροπής και να τηρηθούν σε όλα τα σχολεία μέτρα ασφαλούς λειτουργίας.
  • Τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με τη συμμετοχή των προηγούμενων πραγματικών  εκλεγμένων αιρετών  του κλάδου .

ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

  • Οργανικά υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάθε συνάδελφος που δε συμπληρώνει 12 ώρες με μαθήματα Α΄ ανάθεσης στη σχολική μονάδα που ανήκει οργανικά.
  • Στα σχολεία που καταγράφονται υπεραριθμίες, όποιος συνάδελφος επιθυμεί από τις αντίστοιχες ειδικότητες, μπορεί να κάνει αίτηση για να χαρακτηριστεί υπεράριθμος.
  • Το “ΠΥΣΔΕ” θα κρίνει σε κάθε ειδικότητα και σε κάθε σχολείο με βάση της αιτήσεις τους και με κριτήριο την αρχαιότητα της οργανικής θέσης, ποιοι συνάδελφοι θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι.
  • Στα σχολεία και στις ειδικότητες που καθορίστηκαν υπεραριθμίες, αν κανείς συνάδελφος δεν κάνει αίτηση για να χαρακτηριστεί υπεράριθμος, το “ΠΥΣΔΕ” θα χαρακτηρίσει ως υπεράριθμο τον τελευταίο συνάδελφο που έχει τοποθετηθεί οργανικά στην αντίστοιχη ειδικότητα.
  • Οι εκπαιδευτικοί που στα σχολεία τους και στην ειδικότητά τους καθορίστηκαν υπεραριθμίες, και οι ίδιοι παρά τη θέληση τους κρίθηκαν υπεράριθμοί, έχουν δικαίωμα να μην κάνουν αίτηση για λύση της υπεραριθμίας τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν ενστάσεις όταν διαφωνούν με τον καθορισμό από το “ΠΥΣΔΕ” αριθμητικά των υπεραριθμιών κατά ειδικότητα και σχολείο, καθώς και όταν ονομαστικά προσδιοριστούν οι υπεράριθμοι.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν χαρακτηριστεί υπεράριθμοι (είτε κάνουν αίτηση για ρύθμιση της υπεραριθμίας και δεν αλλάξουν θέση, είτε δεν κάνουν αίτηση) δε χάνουν την οργανική τους θέση.
  • Η υπεραριθμία ρυθμίζεται (συγκρινόμενοι μεταξύ τους οι υπεράριθμοι της ίδιας ομάδας) πρώτα σε οργανικό  κενό εντός της ομάδας που  ανήκει το σχολείο στο οποίο υπηρετεί ο υπεράριθμος εκπαιδευτικός.
  • Εκπαιδευτικός μπορεί να τοποθετηθεί σε οργανικό κενό άλλης ομάδας (όμορης)  μόνο αν δεν υπάρχει κενό σε σχολείο της ομάδας στην οποία έχει την οργανική του και ταυτόχρονα υπάρχει κενό σε σχολείο της όμορης ομάδας το οποίο δε διεκδικεί υπεράριθμος εκπαιδευτικός που ανήκει σε αυτήν την ομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου