Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: γράμμα προς γονείς για την αξιολόγηση (ελληνικά-αγγλικά)

A' ASSOCIATION OF PRIMARY EDUCATION TEACHERS OF ATHENS

www.a-athinon.gr, E-mail: asillogosathinon@gmail, Zografou

 To the parents of our students  and the local community,

WHAT IS EVALUATION?

Evaluation is a process that leads to the hidden privatization of the public school. It has been applied for decades in other countries (see USA, England, Australia, Sweden, etc.) with disastrous results. More specifically:

1. Schools are now being transformed into small businesses. They will seek sponsors to provide the necessary means for their operation,  while teachers will be evaluated for whether they prove to be  competent managers to attract capital.

2. Schools will henceforth be compared to each other and will be divided into "good" and "bad".  A school  will be characterized as "bad"  when it has not been able to secure  through sponsors the funding for its heating, maintenance, etc., when its students perform  poorly  compared to the students of other schools, etc.

3.  Panhellenic examinations are being organized for the sixth grade of primary school, with the aim of combining the  performance of students with the evaluation of their school and then the funding of  the school.  Exams fill the children with anxiety, turn the whole year into a preparation for the tests and the subjects that are not tested (those except Language and Mathematics) are sidelined. They eliminate learning through play, through debates, arts, etc.

4. Parents will have to pay more for their chidrens’ education if their school happens not to have a good score in its evaluation, and therefore it won’t have adequate funding.

5. The next step will be to give the parents themselves the opportunity to choose a school, between the "good" and the "bad". Will ALL parents have the opportunity to choose the "good" school though? NO, not really. In the end, schools are those who choose their students, since "bad" students will be a threat to the successful evaluation of the school   and as a  consequence, to its funding!

We want a school of knowledge and freedom,

a school  that does not separate but unites, a school that does not exclude but embraces!

The public school does not belong to any minister or sponsor! It belongs only to its students, so any change introduced should only be to their own  best interest!

The Ministry of Education does not really  care about education,

since it is the only responsible that our schools  have shortage of teachers  since the beginning of the year, that their funding is reduced every year,  when the  unsuitable buildings  and  poor infrastructure. It is the reason for the mess in e-learning! The ministry is solely to blame for taking no measures to space out students in classrooms  amid coronavirus, on the contrary,  last year increased the number of students  per class!

As during the e-learning we fought together, students, parents and teachers,  and  kept the school alive while the ministry allowed the exclusion from e-elearning of those children that did not have a laptop or an adequate microphone or a fast internet connection  or... once again we call on you  to prevent any child or school to be excluded from equal rights to education, and to prevent education from being dependent on any sponsor!

We are part of a society fighting for a better tomorrow. We experience  what you experience, we are on the same side and not opposite, as the ministry would like.

We are against  evaluation system not out of laziness but out of concern for our students and for the future of the society they will have to live in.

We call on you to fight together to defend equal access to education for all children, to defend  the public character of the schools!

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

www.a-athinon.gr, E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

Προς τους γονείς των μαθητών μας και την τοπική κοινωνία,

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

1.  Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.

2.  Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά».  Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό»  όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ. λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων, κ.ά..

3.  Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..

4.  Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.

5.  Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας! 

 

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!

 

Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

 

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας,

αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν δασκάλους σε κάθε τάξη από την αρχή της χρονιάς, που μειώνεται κάθε χρόνο η χρηματοδότησή τους, που έχουν ακατάλληλα κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Είναι η αιτία για τα χάλια της τηλεκπαίδευσης! Το υπουργείο φταίει αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού αλλά αντίθετα πέρσι αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη!

Όπως κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς  κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το υπουργείο επέτρεπε να αποκλείονται παιδιά που δεν είχαν laptop ή καλό μικρόφωνο ή καλή σύνδεση ή… σας καλούμε και πάλι να μην επιτρέψουμε να αποκλειστεί κανένα παιδί και κανένα σχολείο από τα ίσα δικαιώματα στη μόρφωση! Να μην επιτρέψουμε να εξαρτάται η παιδεία από κανέναν χορηγό!

 

Είμαστε κομμάτι μιας κοινωνίας που αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο. Ζούμε ό,τι ζείτε, είμαστε μαζί κι όχι απέναντι, όπως θα ήθελε το υπουργείο.

Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση όχι από τεμπελιά αλλά από έγνοια για τους μαθητές μας και την αυριανή κοινωνία.

Σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για τη διάσωση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου