Τρίτη 3 Μαΐου 2022

Καμιά συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» που προωθεί την κατηγοριοποίηση-ιδιωτικοποίηση-διάλυση του δημόσιου σχολείου // Γεν. Συνέλευση την Πέμπτη 5 Μάη, 6.30μ.μ., 3ο Δ.Σ. Αμπ/πων

Καμιά συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών στις εξετάσεις που προωθούν την κατηγοριοποίηση-ιδιωτικοποίηση-διάλυση του δημόσιου σχολείου – Έκτακτη Γεν. Συνέλευση, Πέμπτη 5/5, 6.30μ.μ., 3ο Δ.Σ. Αμπ/πων

 


Αμπελόκηποι, 29/4/2022


Συνάδελφοι/ισσες,

Το υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας την πολιτική της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ανακοίνωσε την Μ. Εβδομάδα την πραγματοποίηση του «ελληνικού διαγωνισμού PISA» στις 18 Μαΐου και τον κατάλογο των σχολείων που «υποχρεωτικά» θα συμμετέχουν σε αυτόν. Πρόκειται για 300 Δημοτ. Σχολεία και 300 Γυμνάσια και 6.000 παιδιά από όλη τη χώρα, που με αδιευκρίνιστες διαδικασίες επιλέχθηκαν (και χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, μαθητ(ρι)ες και γονείς) απευθείας από το υπουργείο Παιδείας. Μεταξύ των 300 Δημοτ. Σχολείων (και των 11 συνολικά σχολείων της Δ/νσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης) περιλαμβάνονται και 5(!) σχολεία της περιοχής του Συλλόγου μας: 2ο, 3ο, 8ο και 13ο Δ.Σ. Αμπ/πων και 2ο Δ.Σ. Μενεμένης, χωρίς (επαναλαμβάνουμε) καμιά ενημέρωση και συμφωνία των εκπαιδευτικών τους και των γονιών.

Τι είναι ο διεθνής διαγωνισμός PISA

Ήδη από την δεκαετία του 1990 ο διεθνής διαγωνισμός PISA αποτέλεσε ένα διεθνές πεδίο σύγκρισης και ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων με βάση κριτήρια προερχόμενα από τον χώρο της οικονομίας και της αγοράς. Οι στόχοι του δεν σχετίστηκαν ποτέ με την προώθηση της μόρφωσης όλων των παιδιών αλλά μέσα από μετρήσεις του βαθμού επίτευξης αυτών που έχουν καθοριστεί ως επιθυμητά και αναγκαία από τους γραφειοκράτες του ΟΟΣΑ, συγκροτούνται λίστες ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων με βάση τον βαθμό συμμόρφωσης αυτών στις νόρμες του ΟΟΣΑ και τις ανάγκες της αγοράς. Μέσα από τα αμφιβόλου εγκυρότητας σταθμισμένα τεστ των υποτιθέμενων αντικειμενικών αξιολογήσεών του ταυτίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου με την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών, προωθεί τον ανταγωνισμό μεταξύ εκπαιδευτικών συστημάτων ενώ την ίδια στιγμή κατατάσσει και αποδίδει ταμπέλες σε μαθητ(ρι)ες, εκπαιδευτικούς και σχολείο. Κυρίως όμως βλάπτει τα παιδιά καθώς προσανατολίζει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μαθήματα προσχεδιασμένα από εκπαιδευτικούς "πραματευτάδες", έξω και πέρα από τις ανάγκες παιδιών και κοινωνίας.

Και τι επιδιώκει ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA»…

Μέσα στο ίδιο πλαίσιο διενεργείται και ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA» (ή κατά το επισημότερον, οι «Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα»), όπου κατ' αναλογία με τον διεθνή διαγωνισμό προωθείται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ, τα αποτελέσματα των οποίων θα σχετίζονται άμεσα με την αξιολόγηση των σχολείων (και των εκπαιδευτικών τους), την ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Άλλωστε η συγκεκριμένη στόχευση ομολογείται και από την ίδια την υπουργό Παιδείας, η οποία σε ανύποπτο χρόνο δήλωσε ότι ο διαγωνισμός «συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων

Κι ακόμη δεν είδαμε τα χειρότερα…

Η κατάσταση βέβαια γίνεται ακόμη χειρότερη αν αναλογιστούμε ότι τα θέματα των εξετάσεων θα αντλούνται από Τράπεζα Θεμάτων, θεσμό γνωστό για τα καταστρεπτικά του αποτελέσματα κατά την προηγούμενη εφαρμογή στο Λύκειο. Υποβαθμίζεται (και) μ' αυτόν τον τρόπο η γνώση σε πληροφορία, διαστρεβλώνεται η διδακτική διαδικασία και προσαρμόζεται στα σταθμισμένα τεστ και τις εξετάσεις εξοβελίζοντας την αναζήτηση της γνώσης και την κριτική σκέψη και γενικότερα το σχολείο «προπονεί» τα παιδιά για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να διδάσκει, καταρτίζει αντί να εκπαιδεύει. Την ίδια στιγμή η κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των σχολικών μονάδων, σε συνδυασμό με το ιδεολόγημα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία με χαμηλές επιδόσεις στις εξετάσεις. Σχολεία που για προφανείς λόγους δεν είναι άλλα από εκείνα στα οποία φοιτούν τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Συνάδελφοι/ισσες,

30 χρόνια μετά τις «εξετάσεις του Σουφλιά» και 45 μετά τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Γυμνάσιο, παιδιά μόλις 12 χρονών, πρόκειται και πάλι να δώσουν κεντρικές εξετάσεις. Ανώνυμες, προς το παρόν, αλλά θα βιώσουν το στίγμα της αποτυχίας και την κουλτούρα του ανταγωνισμού, ότι δηλαδή εμείς οι εκπαιδευτικοί επιδιώκουμε να μην βιώσουν τα παιδιά του «του τελευταίου θρανίου». Το Υ.ΠΑΙ.Θ. με την «ελληνική PISA» επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητ(ρι)ες και γονείς, αναπαράγοντας τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα εκπαιδευτικά μοντέλα και μια ακραία συντηρητική, τεχνοκρατική παιδαγωγική. Το έργο μας στη τάξη, ωστόσο, δεν μετριέται σε ποσοτικοποιημένες δεξιότητες αλλά στο χαμόγελο στο παιδιών μας, στην αλληλεπίδραση, στη συμβολή μας να βοηθήσουμε τα πιο αδύναμα παιδιά, αυτά ακριβώς που επιδιώκει να εξαφανίσει από το μορφωτικό γίγνεσθαι ο ΟΟΣΑ.

Δεν θα επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ές μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Μαζί με τα άλλα εκπαιδευτικά σωματεία και τις Ομοσπονδίες αλλά και το γονεϊκό κίνημα και τους/τις μαθητ(ρι)ες θα αγωνιστούμε για ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ!

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας οργανώνει καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης εκπαιδευτικών, γονιών και όλης της κοινωνίας, επιδιώκοντας την πλήρη αποκάλυψη και υπονόμευση της πολιτικής του υπουργείου και τη μη συμμετοχή στις εξετάσεις όλων των εμπλεκόμενων, με:

ü  Περιοδείες ενημέρωσης στα σχολεία που συμμετέχουν στις εξετάσεις (αλλά και όλα τα σχολεία) και στη συνέχεια κοινές συσκέψεις εκπαιδευτικών και γονιών για την οργάνωση της αντίστασής μας κατά σχολείο και συνολικά

ü  Επιστολή προς τους γονείς όλων των μαθητ(ρι)ών των σχολείων μας

ü  Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας τη Δευτέρα 2 Μάη 6.30μ.μ., στο 3ο Δ.Σ. Αμπ/πων και εξ' αναβολής λόγω έλλειψης απαρτίας την Πέμπτη 5 Μάη, 6.30μ.μ., στο 3ο Δ.Σ. Αμπελοκήπων (Φιλιππουπόλεως 58)

ü  Κήρυξη στάσης εργασίας την Τετάρτη 18 Μάη, ημέρα πραγματοποίησης του διαγωνισμού (διάρκεια και ώρες πραγματοποίησης θα καθοριστούν από την Γεν. Συνέλευση)

ü  Συμμετοχή στον πανελλαδικό Συντονισμό Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ που καλείται την Δευτέρα 2 Μάη 6μ.μ.

ü  Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και γονιών έξω από τα 5 ορισμένα για τις εξετάσεις σχολεία την ημέρα πραγματοποίησης τους

Καλούμε:

·         Τους εκπαιδευτικούς των 5 Δημοτ. Σχολείων να δηλώσουν με πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τη διαφωνία τους με την πραγματοποίηση των εξετάσεων και τη συμμετοχή του σχολείου τους σ' αυτές

·         Τους γονείς να δηλώσουν την διαφωνία τους με τις εξετάσεις και να μην επιτρέψουν τη συμμετοχή των παιδιών τους σ' αυτές

·         Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προκηρύξει άμεσα γενική απεργία στις 18 Μάη για το μπλοκάρισμα του διαγωνισμού

 

          Η   Πρόεδρος                                 Ο  Γενικός Γραμματέας

                                                       

     Δέσποινα   Σαββίδου                                 Χρήστος Αναστασιάδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου