Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας: Να μην κατατεθεί-Να καταργηθεί ο νέος νόμος πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια/Όλες, Όλοι στη Συγκέντρωση Πέμπτη 14/7, στις 18:00 στα Προπύλαια

Ε' ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ                                                                    14 Ιουλίου 2022

Θράκης 30 – Ταύρος

eelmeath@gmail.com

 

Να μην κατατεθεί - Να καταργηθεί ο νέος νόμος πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια

Όλες, Όλοι στη Συγκέντρωση Πέμπτη 14/7, στις 18:00 στα Προπύλαια

Όχι στη μετατροπή των πτυχίων σε χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, σε διαβατήρια για την ανεργία, την εργασιακή ανασφάλεια και τη δουλειά χωρίς δικαιώματα.

Όχι στο Πανεπιστήμιο επιχείρηση με τους φοιτητές πελάτες.

 

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση θέτει προς ψήφιση στη Βουλή το νέο νόμο-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα στον Ιούλιο, σε μια περίοδο που ο χώρος της εκπαίδευσης, πανεπιστήμια, σχολεία, δεν είναι σε λειτουργία. Σε συνέχεια όλων των κυβερνήσεων της τελευταίας 20ετίας και στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ολοκληρώνει μια διαδικασία πλήρους εμπορευματοποίησης της πανεπιστημιακής γνώσης και της έρευνας, πατώντας πάνω στα νομοθετήματα Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου και Γαβρόγλου. «Εξωστρέφεια, οικονομική αυτονομία και ανταγωνιστικότητα», πλήρες άνοιγμα στην αγορά και  επενδύσεις σε στρατηγικούς τομείς του κεφαλαίου, διαμορφώνουν το νέο τοπίο για την τριτοβάθμια  εκπαίδευση.. Οι απόφοιτοι οδηγούνται σε ένα ατελείωτο κυνηγητό ακριβοπληρωμένων προσόντων και πιστοποιήσεων για μια θέση εργασίας επισφαλή, κακοπληρωμένη και χωρίς δικαιώματα.  

Το νομοσχέδιο προβλέπει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα πολλαπλών ταχυτήτων  (διατμηματικά, δια-ιδρυματικά, τριετή, ακόμα και μονοετή), κατάργηση της ενσωματωμένης διδακτικής επάρκειας,( ιδιαίτερα για τις καθηγητικές σχολές καταργεί την διδακτική επάρκεια μέσα στις προπτυχιακές σπουδές και την κάνει άλλο ένα «ακαδημαϊκό» προϊόν χωρίς να προσδιορίζεται τι θα συμβαίνει με τα 3ετούς φοίτησης ιδιωτικά ΙΕΚ παιδαγωγικών σπουδών όπου στο προηγούμενο  νομοσχέδιο τα εξίσωνε με τις παιδαγωγικές σχολές των Πανεπιστημίων), προγράμματα επιμόρφωσης, σεμινάρια,  βιομηχανικά διδακτορικά σε συνεργασία με επιχειρήσεις, επαγγελματικά μεταπτυχιακά για τα στελέχη  τους, μεταπτυχιακά για ειδικές δυνάμεις, παροχή υπηρεσιών από εργαστήρια σε τρίτους. Τα παραπάνω  βέβαια έρχονται σε ένα πανεπιστήμιο που ήδη «πουλά» μια σειρά εκπαιδευτικά προϊόντα και υπηρεσίες,  το οποίο έχτισαν διαχρονικά οι κυβερνήσεις. Τώρα θεσμοθετείται η διεύρυνση αυτής του της λειτουργίας,  με παραρτήματα που θα μπορεί να ιδρύει σε χώρες του εξωτερικού, με αξιοποίηση κάθε μορφής  εμπορευματοποίησης της έρευνας, με συμμετοχή του σε εταιρικά σχήματα - εμπορικές εταιρείες, με  επώνυμες έδρες κ.ο.κ (όπως στον νόμο Διαμαντοπούλου). Ακόμα και η λειτουργία των βιβλιοθηκών και η  πρόσβαση σε επιστημονικά άρθρα μπαίνουν στη λογική «κόστους – οφέλους», γι' αυτό και με το άρθρο  261 μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα των Εταιρειών Αξιοποίησης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές  θα ωθούνται στο αέναο κυνήγι των πιστωτικών μονάδων μέσα από αλλεπάλληλες καταρτίσεις, για να  μπορούν να αναζητήσουν μια θέση εργασίας με ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα.

Το μοντέλο διοίκησης που διαμορφώνεται θα είναι καθαρά επιχειρησιακό, δηλαδή κάνουμε λόγο για  ποιοτική τομή από το "οικονομικά αυτοδύναμο πανεπιστήμιο" στο "επιχειρησιακού τύπου πανεπιστήμιο".  Τα Συμβούλια διοίκησης μπορούν να απαρτίζονται από ανθρώπους της αγοράς, οι οποίοι θα έχουν την  εξουσία να εκλέγουν και να παύουν πρυτάνεις. Το Συμβούλιο Διοίκησης θα έχει τον αποφασιστικό ρόλο για όλα τα οικονομικά, διοικητικά και αναπτυξιακά θέματα του Ιδρύματος, ενώ η Σύγκλητος θα περιορίζεται  πλέον αποκλειστικά και μόνο σε αποφάσεις για ακαδημαϊκά θέματα. Αντί για χρηματοδότηση, τα ιδρύματα θα λαμβάνουν περιοδικές αξιολογήσεις. H αξιολόγηση θα  συνδέεται με τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, οδηγώντας περιφερειακά ιδρύματα σε συγχωνεύσεις  και αφανίζοντας τα γνωστικά αντικείμενα που δε συνδέονται άμεσα με την κερδοφορία του κεφαλαίου. Ο  νέος νόμος, με λίγα λόγια, θα συνοψίζεται στο εξής : αξιολόγηση, αυτονομία, εξωστρέφεια –  άνοιγμα στην αγορά.

Αυτές τις αλλαγές, τις παρουσιάζει σαν καινοτομία η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Είναι όμως καινοτομία η αντικατάσταση της επιστημονικής γνώσης με αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες που θα οδηγούν σε πτυχία απροσδιορίστου αντικειμένου; Η αποσύνδεση των σπουδών και του πτυχίου από το επάγγελμα και την πρόσβαση σε αυτό, η υπονόμευση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, έχει οδηγήσει έναν στους τρεις αποφοίτους να δουλεύει σε διαφορετικό αντικείμενο από αυτό που σπούδασε, 17,5% των νέων αποφοίτων να είναι άνεργοι και 500 χιλιάδες πτυχιούχους να έχουν φύγει στο εξωτερικό.

Παράλληλα, κι ενώ τα πανεπιστήμια είναι ήδη υποστελεχωμένα και μεγάλος όγκος των λειτουργικών αναγκών καλύπτεται από ελαστικά εργαζόμενους, με πολλές διαφορετικές σχέσεις εργασίας, με το άγχος της ανασφάλειας, με λιγότερα δικαιώματα, το νομοσχέδιο επεκτείνει και μονιμοποιεί τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για εργαζόμενους και διδάσκοντες, ενώ θεσμοθετεί την υπερωριακή απασχόληση, τη δουλειά Σαββατοκύριακα και αργίες.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν έρχεται για ν' απαντήσει στην ανάγκη των φοιτητών για ολόπλευρη μόρφωση, στα σοβαρά ζητήματα της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια, στην έλλειψη σύγχρονων και ασφαλών υποδομών, στην έλλειψη επαρκούς και ποιοτικής φοιτητικής μέριμνας, στη σοβαρή δυσκολία που αντιμετωπίζουν χιλιάδες οικογένειες να ανταπεξέλθουν στο κόστος των σπουδών των παιδιών τους. Για μια φορά ακόμα, τους μόνους που ωφελεί είναι τις μεγάλες επιχειρήσεις, που θα κάνουν χρυσές δουλειές στην ανώτατη εκπαίδευση, αξιοποιώντας υποδομές και προσωπικό των πανεπιστημίων.

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι γονείς, που δίνουμε καθημερινό αγώνα για περάσουν τα παιδιά μας σε μια σχολή, θα δούμε ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια να ορθώνονται στο μέλλον και την προοπτική τους, στην προσπάθειά τους  να ακολουθήσουν τη σχολή που επιθυμούν, να εργαστούν επάνω στο αντικείμενό τους με δικαιώματα και αξιοπρέπεια.

Και φυσικά, η αντεργατική πολιτική έχει ως συμπλήρωμα τα μέτρα αυταρχισμού και καταστολής. Μάταια ελπίζοντας ότι θα εμποδίσει την δίκαιη αντίδραση, η κυβέρνηση  φέρνει και την πανεπιστημιακή αστυνομία, θεσπίζει πιο αυστηρό πειθαρχικό δίκαιο και μηχανισμούς ελέγχου για φοιτητές, εργαζόμενους και διδάσκοντες, υπονομεύει τους φοιτητικούς συλλόγους.

Τα σχέδια τους δε θα περάσουν!

ΤΩΡΑ να δυναμώσει ο αγώνας για το πανεπιστήμιο που έχουν ανάγκη οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι, ο λαός!

Για πτυχία με αξία που θα οδηγούν σε δουλειά με δικαιώματα!

Για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, με βάση την εξέλιξη της επιστήμης, για ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας, κόντρα στην εμπορευματοποίηση της, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, για επιστήμη κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της πλειοψηφίας της κοινωνίας!

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 6 μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου