Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

Παρεμβάσεις ΔΕ: Να λήξει η ομηρία μαθητών/τριών κι εκπαιδευτικών από το Υπουργείο




ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Να λήξει η ομηρία μαθητών/τριών κι εκπαιδευτικών από το Υπουργείο

Να εγκριθεί άμεσα η λειτουργία όλων των τμημάτων που εισηγήθηκαν τα σχολεία

"Αυτοί που μας κλέψαν το βιβλίο από το χέρι,

μας κατηγορούν ότι μείναμε αδιάβαστοι"

Bertolt Brecht


Όπως κάθε καλοκαίρι τα τελευταία χρόνια, τα ΕΠΑ.Λ. και τα ΓΕ.Λ. αναμένουν με αγωνία την έγκριση ή μη των τμημάτων των σχολείων τους. Χιλιάδες μαθητές δεν γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν κι αν θα ακολουθήσουν τον τομέα/την ειδικότητα/την ομάδα προσανατολισμού που επιθυμούν, πολλές φορές μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη!

Το Υπουργείο έχει θεσπίσει επίσημα πολλαπλούς «κόφτες», ως αποτέλεσμα της πολιτικής συρρίκνωσης των σχολείων και της αντιμετώπισής τους με καθαρά λογιστικό τρόπο, σαν να πρόκειται για επιχειρήσεις. Οι συνεχείς περικοπές και οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις/υποβιβασμοί σχολείων και τμημάτων βαφτίζονται «εξορθολογισμός της κρατικής χρηματοδότησης».

Αρχικά οι διευθυντές των σχολείων πιέζονται να υλοποιήσουν τις συγχωνεύσεις, μετακινώντας τους/τις μαθητές/τριες σε ομάδες προσανατολισμού/τομείς που δεν είναι της επιλογής τους. Στην συνέχεια αναλαμβάνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης να καταργήσουν τμήματα, στο επόμενο στάδιο οι περιφερειακοί διευθυντές και, τέλος, επικυρώνει το ίδιο το Υπουργείο. Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να παραγεμίσει τα τμήματα παντού με 27+ μαθητές και να εξοικονομήσει όσο περισσότερο προσωπικό μπορεί, αδιαφορώντας για τις μαθησιακές ανάγκες μαθητών/τριών.

Φέτος η διαδικασία εγγραφής των μαθητών/τριών, κυρίως στα ΕΠΑΛ, είναι εξοντωτική για όσους/ες εμπλέκονται σε αυτήν· οι προθεσμίες εγγραφής είναι ολιγοήμερες και μέσα στον Ιούλη, οι εκπαιδευτικοί τηλεφωνούν πανικόβλητοι στους κηδεμόνες για να τους θυμίσουν να εγγραφούν και αυτοί/ες να ζητούν την βοήθεια λογιστών και των καθηγητών/τριών των σχολείων για να ολοκληρώσουν την εγγραφή των παιδιών τους. Και τέλος να πρέπει να προσκομίσουν στο σχολείο όλοι οι κηδεμόνες τα απαραίτητα έγγραφα κατακαλόκαιρο, τις δύο ημέρες της θερινής εφημερίας!

Από την πρώτη στιγμή που εφαρμόστηκαν το myschool αρχικά και το σύστημα e-εγγραφές αργότερα, γνωρίζαμε ότι δεν ήρθαν για να μας «λύσουν τα χέρια» από την γραφειοκρατία· ίσα-ίσα, πρόσθεσαν ακόμα περισσότερη γραμματειακή δουλειά στους/στις καθηγητές/τριες. Το Υπουργείο ήθελε να επιβάλλει το "Πανοπτικόν" μέσα στα σχολεία και να έχει τον απόλυτο έλεγχο της λειτουργίας τους, αφαιρώντας αυτή την αρμοδιότητα από τους συλλόγους διδασκόντων. Μέσα από τον κεντρικό έλεγχο των εγγραφών, προωθείται ο περιορισμός του αριθμού των τμημάτων και η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Και με εγκυκλίους όπως των «μη παρακολουθούντων» να κόβουν τμήματα στη μέση της σχολικής χρονιάς.

Είμαστε αταλάντευτα στο πλευρό των μαθητών/τριών μας και στο δικαίωμά τους να επιλέγουν τον τομέα, την ειδικότητα και την ομάδα προσανατολισμού που επιθυμούν στο σχολείο της γειτονιάς τους και της περιοχής τους σε όλη την Ελλάδα.

  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ να συλλέξουν στοιχεία για τα μη εγκεκριμένα τμήματα και να οργανώσουν, μαζί με τους/τις συναδέλφους/ισσες, δημόσια ανακοινωμένες παραστάσεις διαμαρτυρίας στις κατά τόπους ΔΔΕ και συντονισμένα στις ΠΔΕ.
  • Το Υπουργείο Παιδείας να εγκρίνει άμεσα όλα τα τμήματα των οποίων την έγκριση εισηγήθηκαν τα σχολεία. Να ανοίξουν οι εγγραφές σε όλα τα αποκαλούμενα «ολιγομελή» τμήματα, ώστε να εγγραφούν και νέοι/ες μαθητές/τριες.
  • Να καταργηθεί ο ελάχιστος αριθμός μαθητή ανά τομέα/ειδικότητα/ομάδα προσανατολισμού και όλο το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει τις εγγραφές των μαθητών!
  • Οι Σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να είναι οι μόνοι αρμόδιοι να αποφασίσουν ποια τμήματα μπορούν να λειτουργήσουν στα σχολεία τους, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού τους!
  • Οι εγγραφές να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβρη. Την ευθύνη των εγγραφών να την αναλαμβάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Αύγουστος 2022

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ

 



--
Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο διαδίκτυο: http://paremvaseisde.gr/
--

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου