Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023

Ε' ΕΛΜΕ-Θ: Αγώνας τώρα για να μην περάσει η αξιολόγηση.

 

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης                                 Θεσσαλονίκη, 25/1/2023

Προξένου Κορομηλά 51

e.elme.thess@gmail.com

Ατομική Αξιολόγηση: Κεραμέως και κυβέρνηση της ΝΔ εξαπολύουν την τελική τους επίθεση

Να απαντήσουμε όλοι μαζί σαν μία γροθιά!

Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 2/2, στις 2.00 μ.μ. στο 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης

Αιφνιδιαστικά και σε άσχετο νομοσχέδιο  του Υπουργείου Μεταφορών, η υπουργός Παιδείας κατέθεσε και ψηφίστηκαν από τη Βουλή, 5 νέες τροπολογίες που αφορούν τα Πρότυπα Σχολεία, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και, κυρίως, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Υπουργείο και κυβέρνηση γνωρίζουν καλά την αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στην εφαρμογή της αξιολόγησης και δεν τολμούν να αναμετρηθούν ανοιχτά μαζί τους. Με μια διαδικασία express και κατά παράβαση ακόμα και των δικών τους νόμων, προαναγγέλλουν την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης σε όποια περιοχή ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής συμβούλων. Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Στόχος είναι να αρχίσει η αξιολόγηση από κάποιες περιοχές της επαρχίας όπου η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι αντιδράσεις είναι μικρότερες. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους και από περιοχές μακριά από το κέντρο θα κάμψει τις αντιδράσεις, ώστε να περάσει πιο εύκολα η αξιολόγηση.

Για να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση το έργο των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης των Περιφερειών και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη οριστεί το αναλαμβάνουν οι  Περιφερειακοί Διευθυντές  και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οι οποίοι θα  υποβάλλουν τον προγραμματισμό της αξιολόγησης στους Περιφερειακούς Διευθυντές, καθώς και «λίστες» εκπαιδευτικών που θα αξιολογηθούν κατά προτεραιότητα. Την ίδια στιγμή ανακοίνωσαν ότι προχωρούν τις επιμορφωτικές συναντήσεις με Διευθυντές Εκπαίδευσης και Περιφερειακούς Διευθυντές, αλλά και με τους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης προκειμένου να ξεκινήσουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από την επόμενη εβδομάδα.

Πρώτοι θα αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι. Αφού υποχρεώθηκαν ως αναπληρωτές να συγκεντρώνουν αενάως προσόντα, πτυχία και μόρια, γίνονται όμηροι ενός ωμού εκβιασμού που στόχο έχει να περάσει η ατομική αξιολόγηση.

Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια έλεγε το εκπαιδευτικό κίνημα: ότι δηλαδή η αξιολόγηση δεν είναι παρά η επαναφορά του θεσμού του επιθεωρητή που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η επιβολή κλίματος αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία.

Μετά την  αυτοαξιολόγηση, τους ενδοσχολικούς συντονιστές και  μέντορες, η ατομική αξιολόγηση προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και τον σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα κατατάξουν τους εκπαιδευτικούς σε κατηγορίες, ανάλογα με το έργο τους, εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό, μη ικανοποιητικό.

Η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική λέει η Κεραμέως. Συγχρόνως προσθέτει ότι αν είναι θετική, θα δίνει μόρια για θέσεις ευθύνης, ενώ, αν είναι αρνητική, θα οδηγεί σε υποχρεωτική επιμόρφωση. Η προαναγγελία από τον πρωθυπουργό νέου μισθολογίου για τους δημοσίους υπαλλήλους από το 2024, "με τη λογική των πριμ παραγωγικότητας" που "συνδέεται άρρηκτα και με την αξιολόγηση", ξεκαθάρισε απολύτως τι πρόκειται να συμβεί και ποιες θα είναι οι συνέπειες της αξιολόγησης. Ανταγωνισμός, εργασιακή εξουθένωση, πελατειακές σχέσεις, χειραγώγηση, μείωση μισθών, εργασιακή ανασφάλεια, ακόμη και απολύσεις.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ θέλουν να μεταθέσουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Τολμάνε να μιλάνε για "βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας" αυτοί που έχουν ρημάξει τα όνειρα των παιδιών μέσω της πληθώρας των εξεταστικών φραγμών από το δημοτικό ως το Λύκειο (PISA, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ), που ευθύνονται για την πείνα, το κρύο και πρόσφατα και το σκοτάδι στις σχολικές αίθουσες, για τους εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς των 734 ευρώ που με μια βαλίτσα στο χέρι υπηρετούν από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη. Οι ίδιοι, πιστοί στο δόγμα "όλα για την αγορά και τις επιχειρήσεις", έχουν οδηγήσει στην απελπισία τους εργαζόμενους  με τους καθηλωμένους μισθούς εδώ και 15 χρόνια και τη θηλειά των συνεχών αυξήσεων στις τιμές του στεγαστικού δανείου, του ρεύματος, των καυσίμων και τροφίμων συνεχώς να σφίγγει.

Αν πρόθεσή τους ήταν να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων, θα είχαν ικανοποιήσει τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Θα είχαν προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, θα είχαν μειώσει τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, θα είχαν αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, θα είχαν αντιμετωπίσει όλες τις αρνητικές επιπτώσεις στο μορφωτικό και κοινωνικό-ψυχολογικό επίπεδο των παιδιών από την πανδημία.

Όσο και να προσπαθεί η Υπουργός, με πανηγυρικά δελτία τύπου να καμουφλάρει τους πραγματικούς στόχους της «αξιολόγησης» πίσω από ωραίες λέξεις, όπως αποτίμηση, ανατροφοδότηση, βελτίωση, δε θα τα καταφέρει. Με μοχλό την «αξιολόγηση» θέλουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, ενώ στο βάθος έχει τη σύνδεση της αξιολόγησης με τους μισθούς, ακόμα και τις απολύσεις. Δεν προχώρησαν στις μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων επιβεβαιώνοντας ότι η αξιολόγηση έρχεται να χτυπήσει τη μόνιμη και σταθερή εργασία στο δημόσιο σχολείο. Η de facto αμφισβήτηση της μονιμότητας και η σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση απειλεί πλέον όλους τους εκπαιδευτικούς, καθώς αποτελεί το πρώτο βήμα για την άρση και στη συνέχεια την κατάργηση της μονιμότητας.

 Το σχέδιο διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, όμως, έχει και συνέχεια. Πλάι στην αξιολόγηση και την ομηρία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζει νέο σύστημα προσλήψεων που θα συμπεριλαμβάνει διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ώστε να εμπεδωθεί το καθεστώς της εργασιακής ανασφάλειας, ο ανταγωνισμός και την ανθρωποφαγία. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση τονίζει ότι η «ελληνική PISA», που θα χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, θα εφαρμοστεί καθολικά φέτος. Υλοποιεί ύπουλα και σταδιακά όλες τις κεντρικές κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ, που έχουν στόχο τη δημιουργία ενός ταξικού και κατηγοριοποιημένου σχολείου.  

 ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Εδώ και δύο χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα δεν έχει σταματήσει τη μάχη κατά της αξιολόγησης και ας επαίρεται η Κεραμέως ότι η αξιολόγηση έχει περάσει! Ούτε τα δικαστήρια, ούτε οι διώξεις και η τρομοκρατία μπορούν να αλλάξουν την αντίθεσή των εκπαιδευτικών στην  αξιολόγηση.  Τα σχέδια της Κεραμέως για την αξιολόγηση δεν έχουν περάσει. Συνάντησαν την οργανωμένη και μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών, με τα σωματεία μας στην πρώτη γραμμή! Αυτό θα κάνουμε και με τους επιθεωρητές! Είναι τώρα η στιγμή που θα κριθεί αν θα επιτρέψει στην Κεραμέως και την κυβέρνηση να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο ενάντια στο δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Σε κάθε σχολείο να σημάνει τώρα αγωνιστικός συναγερμός. Να τους φράξουμε το δρόμο! Με πολύμορφο αγώνα μαζικά και ενωτικά, με απεργίες, με απεργία αποχή, στάσεις εργασίας, διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες θα τους σταματήσουμε. Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!

Καλούμε άμεσα την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ σε Γενικές Συνελεύσεις για αγωνιστικό σχεδιασμό και άμεση απάντηση του κλάδου.

                                                                                    Για το Δ.Σ

        

                     Ο Πρόεδρος                               Η Γραμματέας

                   Χρήστος Ζαγανίδης                             Σοφία Στεφανίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου