Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης: Ξεσηκωμός! ΟΧΙ στα ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια! Όλοι στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024 στις 12.00 στην Καμάρα

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

Προξ. Κορομηλά 51. -ΤΚ: 54622

Email:  aelmethes@gmail.com

http://aelmethe.blogspot.com

Θεσσαλονίκη,    8 Ιανουαρίου 2024

Προς:   Σχολεία και Συναδέλφους Α΄ΕΛΜΕ

ΜΜΕ

                       

Ξεσηκωμός! ΟΧΙ στα ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια!

Όλοι στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024                                    στις 12.00 στην Καμάρα

(Με 3ωρη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ από τις 11.00 έως τις 14.00)

     Το ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, που η κυβέρνηση αποκαλεί «μη κρατικά» για να κρύψει τον χαρακτήρα τους. Τα ιδιωτικά ΑΕΙ αποτελούν αντιδραστική τομή στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Η κυβέρνηση της ΝΔ σε πλήρη ταύτιση με την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν διστάζει να μετατρέψει σε κουρελόχαρτο ακόμα και το Σύνταγμα επιβάλλοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποκαλύπτοντας τελικά ότι η ΕΕ και τα συμφέροντα του κεφαλαίου είναι ο υπέρτατος νόμος γι' αυτήν. Συγκεκριμένα επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος.

Κυβέρνηση, ΕΕ, ΟΟΣΑ επιδιώκουν :

·         Την ενίσχυση της μετατροπής της Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε εμπόρευμα και την υποταγή της γνώσης στα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος.

·         Την επιβολή του ανταγωνισμού που θα ενισχύσει την επιχειρηματική-κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Ιδρυμάτων. Θα επιβάλει τη λειτουργία τους με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στα πλαίσια της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά, ενώ θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων ΑΕΙ επιφέροντας την παραπέρα υποβάθμιση των πτυχίων, αλλά και των συνθηκών σπουδών.

·         Θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της ποιότητας και των παροχών υποτάσσοντας το περιεχόμενο των σπουδών, της γνώσης  και της έρευνας στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Θα ανοίξει τον δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όποιος έχει θα σπουδάζει.

 

   Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσίας τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.

   Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ δεν αφορά μόνο τα παιδιά μας και το μέλλον τους. Είναι συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε εφαρμογή των απαιτήσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όπως αξιολόγηση, επαγγελματική εκπαίδευση, ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων. Θα επιταχύνει τις αλλαγές για την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, με τους διευθυντές-manager, για την ανεύρεση χορηγών, για εθνικό απολυτήριο με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του, «ελεύθερη επιλογή» σχολείων, διαγωνισμό ΑΣΕΠ- υβριδικό σύστημα διορισμών, την πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

   Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον ...χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που αδειάζει τις τσέπες των λαϊκών οικογενειών, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές.

   Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών μόνο ως αστεία ακούγονται. Αν οι κυβερνήσεις ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, μειωμένη κατά 70% η κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.

   Το ίδιο ακριβώς έγινε και σε άλλους τομείς! Η συνύπαρξη δημόσιου - ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η "απελευθέρωση της αγοράς" στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά.

     Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει εμπειρία ανατροπής του σχεδίου που προσπαθούν εδώ και χρόνια να περάσουν. Η μεγάλη απεργία 6 βδομάδων στην εκπαίδευση το 2006, σε συντονισμό με το μαχητικό φοιτητικό κίνημα το 2006-07 ανέτρεψαν το σχέδιο συνταγματικής αναθεώρησης της τότε κυβέρνησης Καραμανλή και υποχρέωσαν την αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ να αποσύρει την στήριξη της. Το εκπαιδευτικό κίνημα και ευρύτερα το εργατικό κίνημα σήμερα, όπως τότε, οφείλει να βρεθεί μπροστά στον αγώνα ανατροπής του σχεδίου για ιδιωτικά ΑΕΙ, μαζί με τον αγώνα για αξιοπρεπή εργασία και αυξήσεις κόντρα στη φτωχοποίηση, για σταθερή και μόνιμη δουλειά, δημοκρατικά δικαιώματα μέσα και έξω από την εκπαίδευση.

 

Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης αποτελεί αιτία πολέμου! Αγώνας τώρα για να μην κατατεθεί και να μην ψηφιστεί. Αποφασιστικός αγώνας μέχρι την ανατροπή των σχεδίων της κυβέρνησης.

Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.. Για το δικαίωμα σε Μόρφωση, Δουλειά και Ζωή.

Διεκδικούμε:

·         Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.

·         Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

·         Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.

·         Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του ν.4589/19. Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την αντιδραστική αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών. 

·         Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

·         Αυξήσεις τώρα για κάλυψη όλων των απωλειών και κάλυψης της ακρίβειας και του πληθωρισμού για να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας.

     Τώρα είναι η ώρα ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, οι εκπαιδευτικοί και το εργατικό κίνημα να δώσουμε αποφασιστικό παρόν στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να οργανώσουμε αγωνιστικό και απεργιακό σχέδιο.

Ενώνουμε την φωνή μας μαζί με το φοιτητικό και εργατικό κίνημα για να μην κατατεθεί, να μην ψηφιστεί αυτός ο νόμος, να ανατραπεί το σχέδιο κυβέρνησης, ΕΕ, ΟΟΣΑ για εμπορευματοποίηση-ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης

            ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ΕΛΜΕ

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου