Τρίτη 14 Μαΐου 2024

ΑΡ.ΕΝ. Μετωπική Παρέμβαση Φωκίδας: Εργαλείο καθυπόταξης των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωση Β επιπέδου ΤΠΕ!

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΘΥΠΟΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ!
 
 
 
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΠΕ) υλοποιείται από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ με συμπράττων φορέα το ΙΕΠ, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2014-2020). Οι δηλώσεις ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών για το 2024 έγιναν τον Φεβρουάριο και το πρόγραμμα ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση μόλις … τον Απρίλιο! Οι συνάδελφοι κλήθηκαν άμεσα να προσαρμοστούν σε ένα πρόγραμμα απαιτητικό, χωρίς καμία ουσιαστική ενημέρωση εκ των προτέρων, με ελάχιστα περιθώρια απουσίας ( Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας για τα φιλολογικά μαθήματα: Ο/η εκπαιδευτικός απαιτείται να είναι παρών στο 90% κατ' ελάχιστον, των δια ζώσης και σύγχρονων εξ αποστάσεως διδακτικών ωρών του προγράμματος (22 από το σύνολο των 24 ωρών),  με εργασίες που πρέπει να γίνουν στον ελεύθερο χρόνο τους (πχ. διακοπές του Πάσχα) προκειμένου να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα έγκαιρα ή με μαθήματα μετά την απόλυσή τους, στην περίπτωση των αναπληρωτών. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τις επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, ενώ στην λογική της «ατομικής ευθύνης», που εισήγαγε η κυβέρνηση από την εποχή της πανδημίας, ο κανονισμός λειτουργίας του προγράμματος προβλέπει την τιμωρία του εκπαιδευτικού: «Επιμορφούμενος εκπαιδευτικός, ο οποίος εγγράφεται σε πρόγραμμα επιμόρφωσης και είτε διακόπτει την συμμετοχή του σε αυτό, είτε δεν ολοκληρώνει επιτυχώς την συμμετοχή του (δηλαδή δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος), χάνει το δικαίωμα συμμετοχής στην εν λόγω επιμόρφωση και επομένως, δεν θα έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης σε επόμενες επιμορφωτικές περιόδους.».
 
 
Αντί λοιπόν η επιμόρφωση να γίνεται με τρόπο οργανωμένο από την αρχή της χρονιάς, με έγκαιρη ενημέρωση των συναδέλφων για τις απαιτήσεις του προγράμματος, με γνώμονα τις ανάγκες τους και με σεβασμό στα εργασιακά τους δικαιώματα, με διευκόλυνση από την Υπηρεσία, για να μπορούν να συμμετέχουν, γίνεται με ένα τρόπο αυταρχικό, τιμωρητικό και εντελώς απαξιωτικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την πιθανή επανάκτηση του δικαιώματος στην επιμόρφωση οι εκ προοιμίου «τεμπέληδες» και «φυγόπονοι» εκπαιδευτικοί καλούνται να αποδείξουν με δικαιολογητικά στην επιτροπή έργου του προγράμματος το αυτονόητο, ότι δηλαδή σταματούν την παρακολούθηση για αντικειμενικούς λόγους (χωρίς να διευκρινίζεται ποιοι λόγοι θεωρούνται αντικειμενικοί και ποιοι όχι).
Συναδέλφισσες-οι, «δεν πέφτουμε από τα σύννεφα»! Το ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών εντάσσεται στην γενικότερη αυταρχική και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσαρμόσουν τις ζωές και τις υποχρεώσεις τους  στην ανά πάσα στιγμή διαθεσιμότητα του εργαζόμενου στον εργοδότη (ΥΠΑΙΘΑ, ΙΕΠ), να αποδεχτούν την παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων και ειδικότερα του ορισμένου εργασιακού χρόνου.  
Να εμπεδώσουν την αντίληψη πως «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου εντατικοποίησης, υποταγής, ελέγχου, λογοδοσίας, ανταγωνισμού, προσοντολαγνείας, ιεραρχικής  κατάταξης,
Σχετίζεται με το κλίμα τρομοκρατίας από το Υπουργείο Παιδείας, τις συνεχείς πιέσεις, τους ηθικούς εκβιασμούς προς τους συναδέλφους, το σύρσιμο  δεκάδες φορές των εκπαιδευτικών σωματείων στα δικαστήρια για να προχωρήσει η αξιολόγηση,  τις διώξεις των συναδέλφων μας που εκφράζουν συνδικαλιστική κριτική και όλων εκείνων των μηχανισμών που υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο. Μας θέλουν τρομοκρατημένους, άβουλους και πειθαρχημένους. Απλά «γρανάζια» σε ένα μηχανισμό ιδεολογικής χειραγώγησης και κοινωνικής αναπαραγωγής. Μοναδική διέξοδος ο συλλογικός αγώνας ενάντια στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και την καταπάτηση των εργασιακών και συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων και ελευθεριών !!!
 
ΑΡ. ΕΝ. ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΦΩΚΙΔΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου