Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Όχι στο πολυνομοσχέδιο περαιτέρω ιδιωτικοποίησης-συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου και της παρωδίας του «ψηφιακού» σχολείου – φροντιστηρίου

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης                                 Θεσσαλονίκη, 21/7/2024      

Προξένου Κορομηλά 51

e.elme.thess@gmail.com

Όχι στο πολυνομοσχέδιο περαιτέρω ιδιωτικοποίησης - συρρίκνωσης

του δημόσιου σχολείου, προώθησης του σχολείου της αγοράς

και της παρωδίας του «ψηφιακού» σχολείου – φροντιστηρίου

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Όχι στο πολυνομοσχέδιο περαιτέρω ιδιωτικοποίησης-συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου και της παρωδίας του «ψηφιακού» σχολείου – φροντιστηρίου

Η κυβέρνηση
κατέθεσε για ψήφιση στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι, μετά από ψευδεπίγραφο διάλογο στα πλαίσια της γνωστής διαβούλευσης και χωρίς καμία συζήτηση με τα εκπαιδευτικά σωματεία, πολυνομοσχέδιο «σκούπα». Καμία σχέση δεν έχει με όσα στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναγράφουν ότι δήθεν «κυβέρνηση και υπουργείο επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη στήριξη της μάθησης και βελτίωσης της απόδοσης των μαθητών». Είναι η γνωστή καραμέλα που την αναγράφουν σε κάθε νομοσχέδιο για την παιδεία που καταθέτουν και επιδιώκουν να παραπλανήσουν την κοινωνία, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Το νομοσχέδιο αποτελεί συνέχιση της σκληρής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζουν σε βάρος του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, αξιολόγηση, ιδιωτικά ΑΕΙ, ισοτιμία πτυχίων κολεγίων και ΑΕΙ, κ.ά.). Οι περικοπές των δαπανών στην παιδεία, η μείωση θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών και τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που καθορίζουν το νομοσχέδιο και συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις του.

·         Προωθεί το «ψηφιακό» σχολείο για τις απομακρυσμένες περιοχές  που θα λειτουργήσει σε βάρος των παιδιών αφού αντικαθιστά τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη, με την  τηλεκπαίδευση. Τα σχολεία αυτά  θα λειτουργούν με φυσική παρουσία μόνο με τρεις εκπαιδευτικούς από τις ειδικότητες:  φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί και καθηγητές πληροφορικής και όχι με το σύνολο του απαιτούμενου διδακτικού προσωπικού, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα θα διδάσκονται με τηλεκπαίδευση! Μπροστά στο σκοπό τους της περικοπής των δαπανών στη λειτουργία των σχολείων, παραβλέπουν όλες τις έρευνες την περίοδο της πανδημίας ότι η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μάθημα στην τάξη. Αντίθετα συνιστά υποβάθμιση της εκπαίδευσης με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες σε επίπεδο μαθησιακό, κοινωνικό και ψυχολογικό. 

·         Προβλέπεται να συγκροτηθούν “αυτόνομες τάξεις” σε απομακρυσμένες περιοχές (με 3 κατ’ ελάχιστο εκπαιδευτικούς από 4 ειδικότητες) και τα μαθήματα που δεν θα καλύπτουν οι εκπαιδευτικοί που θα διδάσκουν με φυσική παρουσία σε αυτά, προβλέπεται συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω τηλεκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς του πλησιέστερου Γυμνασίου, στο οποίο υπάγεται η αυτόνομη τάξη. Σκοπός τους η γενίκευση της τηλεκπαίδευσης.

·         Το πολυνομοσχέδιο περιέχει ρυθμίσεις με τις οποίες γενικεύει την τηλεκπαίδευση.  «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή της ψηφιακής εκπαίδευσης και σε άλλες τάξεις σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και σε επιπλέον μαθήματα, να τροποποιούνται τα μαθήματα,……»

·         Το πρόγραμμα διδασκαλίας στο σπίτι μπορεί να γίνεται και με τηλεκπαίδευση, αντί προώθησης μέτρων  για ουσιαστική στήριξη αυτών των παιδιών με εκπαιδευτικούς από την έναρξη των σχολείων και για όλα τα μαθήματα.

·         Νομοθετεί το λεγόμενο «ψηφιακό φροντιστήριο», αντί μέτρα αναβάθμισης τώρα της ενισχυτικής διδασκαλίας που συστηματικά υποβαθμίζεται και καθιέρωση λειτουργίας της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Για να δελεάσει δε, τους εκπαιδευτικούς να αποσπαστούν στο «ψηφιακό φροντιστήριο», το πολυνομοσχέδιο δίνει μπόνους μονάδες μετάθεσης (6)  και επιπλέον μόρια γι’ αυτούς που θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης (2).

·         Για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι θα αμείβονται για τις υπηρεσίες τους.

·         Ο επαγγελματικός προσανατολισμός για μαθητές Α Λυκείου θα γίνεται και με τη συμμετοχή οικονομικών φορέων που θα αμείβονται.

·         Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μπορεί να γίνεται και από προσωπικό ιδιωτικής εκπαίδευσης, στο διδακτικό προσωπικό θα καταβάλλεται ωριαία αποζημίωση και θα μπορεί να αξιολογεί τις επιμορφώσεις.

·         Προβλέπουν ότι φορείς, Ν.Π.Ι.Δ. θα μπορούν να παρέχουν ειδική αγωγή (ΣΜΕΑΕ), σε άτομα άνω των 15 ετών. Αντί στήριξης της ειδικής αγωγής, μέτρα για την ιδιωτική πρωτοβουλία.

·         Προβλέπει αποζημίωση ανά μαθητή των συντονιστών εκπαιδευτών στις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην Στ΄ τάξη Δημοτικού και στη Γ΄ Γυμνασίου. Με χρηματικό κίνητρο προσπαθούν να επιβάλλουν μια διαδικασία κατηγοριοποίησης των σχολείων που ο κλάδος έχει απορρίψει.

·         Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεωτικά παραμένουν δύο χρόνια στον τόπο διορισμού, χωρίς να επιτρέπεται εφαρμογή γενικών και ειδικών διατάξεων, κ.ά.

·         Δίνουν τη δυνατότητα να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ μετά από τοπική πρόσκληση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Νέα κατάσταση ομηρίας των συναδέλφων, καταστρατήγηση των πινάκων και λαμπρό πεδίο εκμετάλλευσης και εξυπηρετήσεων.

Προωθούν το σχολείο της αγοράς

Το ΥΠΑΙΘΑ προχωράει μέσα στο καλοκαίρι σε μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Κατάργησε 3.300  οργανικές θέσεις στη Β/θμια, έδωσε οδηγίες συγχωνεύσεων τμημάτων με αύξηση του ορίου του αριθμού των μαθητών στα τμήματα με τις ομάδες προσανατολισμού, συνεχίζει τις απειλές και τους εκβιασμούς για να επιβάλλει την αξιολόγηση, κατέθεσε το πολυνομοσχέδιο «σκούπα», ενώ έχει προαναγγείλει ότι θα προωθήσει και άλλα μέτρα (ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου, Εθνικό Απολυτήριο, χτύπημα ειδικής αγωγής, αξιολόγηση,  κ.ά.).

Η αύξηση των διορισμών (10.000) που προαναγγείλανε δεν θα καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, αλλά ούτε τις άμεσες ανάγκες όπως κάθε χρόνο αποτυπώνονται με τους πάνω από 50.000 αναπληρωτές που προσλαμβάνονται! Ακόμη όμως και αυτή η αύξηση των διορισμών είναι ενταγμένη στα σχέδια περικοπών και λιτότητας που εφαρμόζουν στην παιδεία, όχι τυχαία, άλλωστε τη συνοδεύουν με δηλώσεις για μείωση των αναπληρωτών κατά 50% !

Τα σχέδια του ΟΟΣΑ για περικοπή των δαπανών, για κλείσιμο σχολικών μονάδων, για μείωση εκπαιδευτικών που τα επαναλαμβάνει σε κάθε έκθεση που καταθέτει, τηρούνται απαρέγκλιτα από την κυβέρνηση. Την ίδια στιγμή προωθούν και τα σχέδια του ΣΕΒ για ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην παιδεία. Τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια τα συμπεριλαμβάνουν σε κάθε πτυχή λειτουργίας του δημόσιου σχολείου που νομοθετούν.

Οι διεκδικήσεις για δωρεάν δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά

και όλους τους εκπαιδευτικούς με αποφασιστικό αγώνα διαρκείας μπροστά!

Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απορρίψουν το νέο πολυνομοσχέδιο «σκούπα». Να απαιτήσουν να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του κλάδου για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας. Να καταθέσουν σχέδιο αποφασιστικού αγώνα διαρκείας και να καθορίσουν Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Την εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζουν οι Γ.Σ. των ΕΛΜΕ.

ü  Το πολυνομοσχέδιο περαιτέρω ιδιωτικοποίησης - συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου, προώθησης των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στα σχολεία και της παρωδίας του «ψηφιακού» σχολείου – φροντιστηρίου να καταργηθεί και να μην εφαρμοστεί.

ü  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. 20 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια για να καλυφθούν όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών, έστω και με μία σύμβαση εργασίας. Όχι στον ΑΣΕΠ.  Μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

ü  Κάτω τα χέρια από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, όχι στους κόφτες μείωσης των αναπληρωτών κατά 50%, όπως σχεδιάζουν και προωθούν.

ü  Μείωση των μαθητών στους 20 στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

ü  Κατάργηση  της ΕΒΕ, της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.

ü  Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία δια ζώσης σε όλα τα σχολεία με την έναρξη των σχολείων.

ü  Να καταργηθούν οι νόμοι κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών της αξιολόγησης (ν. 4692/20, 4823/21). Παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία.

ü  Να καταργηθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι Να καταργηθεί ο νόμος Πιερρακάκη για την ΤΕΕ (Ν. 5082/24).

ü  Καμία λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Έξω από τα σχολεία τα ιδιωτικά συμφέροντα.

ü   Έκτακτη και επαρκή κρατική χρηματοδότηση για να καλύψουν τα σχολεία  όλες τις ανάγκες τους. Άμεση χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ στην παιδεία, δέσμευση για 7 % του ΑΕΠ ή το 15% του Προϋπολογισμού.

ü  Όχι τηλεπιμορφώσεις - διαλέξεις. Ετήσια επιμόρφωση για όλους με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

ü  Δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Κανένα παιδί έξω από το σχολείο!

 

             Για το Δ.Σ.

  

         

                     

                      Ο πρόεδρος                                                                Η γραμματέας

 

                        Χρήστος Ζαγανίδης                                                     Σοφία Στεφανίδου

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου