Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024

Παρεμβάσεις ΔΕ: Γίνεται χαμός στα σχολεία μας, αλλά η ΟΛΜΕ θα δράσει τον Οκτώβριο...

  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ



Γίνεται χαμός στα σχολεία μας, αλλά η ΟΛΜΕ θα δράσει τον Οκτώβριο...

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη φάση όπου εντείνεται η αντιπαράθεση με το υπουργείο και την κυβέρνηση που βρίσκονται στριμωγμένοι από το μεγάλο κύμα λαϊκής δυσαρέσκειας σχεδόν για το σύνολο της πολιτικής της ΝΔ με αιχμές την υπερβολική ακρίβεια, την υγεία και την παιδεία. Σ' αυτή τη φάση καλεί ο υπουργός παιδείας το ΔΣ της ΟΛΜΕ στην 1η συνάντηση, αφότου ανέλαβε πριν από 15 μήνες, δηλαδή, την στιγμή που η εκπαίδευση βράζει κι οι γονείς ξεσηκώνονται για τη σφαγή των 1600 περίπου τμημάτων τον Αύγουστο σε όλη την Ελλάδα. Από τη συνάντηση στις 17/9 με όλη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου φάνηκε ότι το υπουργείο και η κυβέρνηση πιέζονται πολύ εξαιτίας κυρίως του κύματος αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές πανελλαδικά από τον Ιούλιο ως σήμερα, αλλά και από τις 2 αποφάσεις του διοικητικού εφετείου Αθήνας που δικαίωσαν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Όμως, δεν εμφανίστηκαν διατεθειμένοι να κάνουν πίσω στις βασικές στοχεύσεις τους, τις «πυρηνικές» για την πολιτική τους. Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι γνωρίζουν πως ο κυβερνητικός και γραφειοκρατικός συνδικαλισμός «θα βάλει πλάτη» επιβάλλοντας τελικά κινηματική νηνεμία σε μια πολιτικοσυνδικαλιστική συγκυρία που θα έπρεπε ήδη να ηχούν οι σειρήνες του παρατεταμένου αγώνα.

Την στιγμή αυτή βρίσκονται νέα σημεία σύγκλισης ανάμεσα στο εκπαιδευτικό, το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα κι οι μεγάλες αυτές κοινωνικές ομάδες, που πλήττονται άμεσα από την κυβερνητική πολιτική, αναζητούν τρόπους να συντονιστούν εκτός από τις περικοπές τμημάτων και τις διώξεις και για την υποχρηματοδότηση και την εγκατάλειψη των σχολείων μέσω της κατάργησης των σχολικών επιτροπών και την είσοδο ιδιωτών σε σχολικές δραστηριότητες. Την στιγμή αυτή η ΟΛΜΕ των 3 παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού τους γυρίζει την πλάτη πάλι και «πετάει την μπάλα στην εξέδρα» και τους αγώνες σχεδόν ένα μήνα αργότερα!

Έτσι, στο ΔΣ στις 16/9 η ΔΑΚΕ κατέθεσε τη δήθεν αγωνιστική, αλλά απαράδεκτη κι υπονομευτική πρόταση η συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ να γίνει στις 5/10, αλλά μαζί με συγκέντρωση στις 7μμ στο Σύνταγμα(!) εξαιτίας της ημέρας του εκπαιδευτικού με πρόσκληση σε ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ κλπ. Οι ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ συμφώνησαν με τη ΔΑΚΕ με την προϋπόθεση ότι η συνέλευση θα αρχίσει αυστηρά στις 11 το πρωί και θα υπάρχει αυστηρή σύσταση στους προέδρους να μην κάνουν κατάχρηση του χρόνου(!) Δεν θέλουν να γίνει μια συνέλευση προέδρων ουσιαστική και αποφασιστική, αλλά μια συνέλευση καρικατούρα, όπου θα αποκλείσουν κάθε προσπάθεια για συγκροτημένες αγωνιστικές αποφάσεις με δικαιολογία τον περιορισμένο χρόνο και τις πιεστικές διαδικασίες λόγω της συγκέντρωσης που οι ίδιες αποφάσισαν. Η ΑΣΕ πρότεινε την 28/9 για τους προέδρους και να αποφασιστεί και να προετοιμαστεί εγκαίρως μια 24ωρη απεργία μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη. Είπαν ότι είναι δύσκολο να γίνει και συνέλευση προέδρων και κινητοποίηση στις 5/10. Όμως, δεν πρότειναν τίποτα πέρα από την "καλά οργανωμένη 24ωρη απεργία" και κρύφτηκαν πίσω από αυτή τη   μοναδική αγωνιστική πρόταση.

Εμείς διαφωνήσαμε κάθετα με την επιλογή «πακέτο» για συνέλευση και κινητοποίηση, γιατί υπονομεύει και τα δύο. Οι προτάσεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού δεν είναι αντίστοιχες με την ένταση της νέας επίθεσης που δέχεται ο κλάδος από το καλοκαίρι! Θα έπρεπε να γίνει η συνέλευση προέδρων στις 21/9, ώστε να υπάρξει σύνδεση, συντονισμός και συνολικοποίηση δράσεων και κινητοποιήσεων και διάστημα για κλιμάκωση μέσα στην κρίσιμη συγκυρία των περικοπών τμημάτων, της τρομοκράτησης και των διώξεων συναδέλφων. Ωστόσο, επειδή η προσχεδιασμένη αναβολή του ΔΣ αποδυνάμωσε αυτή την επιλογή, αφού μεταθέτοντας το κατά 5-6 μέρες  υπονόμευσε την ταχύτητα αντίδρασης του κλάδου, καταθέσαμε την πρόταση για συνέλευση προέδρων στις 28/9 και 48ωρη από 10/10 έως 18/10 και αμέσως μετά νέο κύκλο ΓΣ και συνέλευση προέδρων. Δεν συμφωνήσαμε με την κινητοποίηση στις 5/10 γιατί δεν μπορεί να γίνει την ίδια μέρα με τη συνέλευση προέδρων. Η πρόταση της ΔΑΚΕ πέρασε με 6-5 και αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά ότι δεν υπάρχει κανένα οργανωμένο σχέδιο ουσιαστικής αντιπαράθεσης και σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική, που να προβλέπει συγκεκριμένα βήματα και αγωνιστική κλιμάκωση. Υπηρετείται μια απολύτως διαχειριστική και γραφειοκρατική λογική, που εξαντλείται σε μια πιθανή 24ωρη απεργία, αλλά ήδη υπονομεύεται με όλα αυτά τα τερτίπια η μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, γεγονός που θα «αξιοποιηθεί» για να δικαιολογήσουν οι παρατάξεις την κινηματική τους αφασία και αδράνεια.

Με βάση τον αρχικό μας σχεδιασμό καταθέσαμε πρόγραμμα δράσης, όπως διαμορφώθηκε κι από τον συντονισμό ΕΛΜΕ & ΣΕΠΕ. 17/9 διαδικτυακή σύσκεψη για τους νεοδιόριστους με τους εμπλεκόμενους νομικούς. 18/9 συμμετοχή στη αντιφασιστική πορεία 11 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου. 20/9 απογευματινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ως πρώτο βήμα για τη συνολικοποίηση των επιμέρους δράσεων, που με επιτυχία και μαζικότητα γίνονται πανελλαδικά από το καλοκαίρι για τμήματα, μονιμοποιήσεις και διώξεις. 21/9 κινητοποίηση στη Μότορ Όιλ ενάντια στην πώληση πετρελαίου στον ισραηλινό στρατό, που μεταφέρθηκε στις 28/9. Στήριξη διεθνούς αιτήματος για να κριθεί παράνομη η κατοχή της Παλαιστίνης στη ΓΣ του ΟΗΕ.  

Με βάση την προσπάθεια να συμπέσουν οι αγώνες και το πολιτικό επίδικο, προτείνουμε επικαιροποιημένο πρόγραμμα δράσης στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ πριν τη συνέλευση προέδρων στις 5/10. 23/9 κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη στη δίκη για τους πλειστηριασμούς των Σμήλιου/Κλεισιάρη, 24-25/9 παρεμβάσεις της ΠΟΕΔΗΝ στα νοσοκομεία και στάσεις εργασίας από τις ΕΛΜΕ, 28/9 κινητοποίηση στη Μότορ Όιλ στους Αγίους Θεοδώρους και 7/10 στα Προπύλαια ενάντια στο κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ και το αιματοκύλισμα της Παλαιστίνης, 2/10 στήριξη στον Δ. Αντωνίου στη συνάντηση στην επιθεώρηση εργασίας ενάντια στο ΕΚΠΑ και την απόλυσή του. 10-11/10 ή 17-18/10 48ωρη απεργία (17/10 απεργούν κι οι υγειονομικοί) και αμέσως μετά νέος κύκλος ΓΣ των ΕΛΜΕ και συνέλευση προέδρων.

Είναι φανερό ότι και σε αυτή τη φάση θα είμαστε «στο ίδιο έργο θεατές». Όλοι θα εκφωνούν αγωνιστικούς δεκάρικους όταν βρουν μικρόφωνο και ακροατήριο, αλλά στην κρίσιμη στιγμή θα κάνουν πίσω. Κανείς τους δεν έχει στόχευση και προσανατολισμό σύγκρουσης. Είναι χαρακτηριστικό, όπως τονίσαμε κατ΄ επανάληψη, ότι η ομοσπονδία 11 μέρες μετά το αίσχος της καταστολής και του αυταρχισμού στο υπουργείο παιδείας, δεν έβγαλε ούτε μια γραμμή καταδίκης. Οι ίδιες δυνάμεις δεν ψήφισαν ανακοίνωση για συμπαράσταση στους 7 συναδέλφους της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης που κλήθηκαν για εξηγήσεις από την τοπική ΔΔΕ, επειδή μετείχαν στην απεργία αποχή και για την κινητοποίηση στήριξης από τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ. Από την άλλη η ΑΣΕ με μικροπολιτικά παιχνίδια δεν στήριξε την  αντιφασιστική πορεία για τον Φύσσα και δεν υπήρξε πλειοψηφία, ενώ την κινητοποίηση στο υπουργείο από τις ΕΛΜΕ, τους μαθητές και τους γονείς της Δυτικής Αθήνας την ψήφισε την τελευταία στιγμή μετά από μέρες διαβούλευσης, Αυτό δεν την εμπόδισε να απαιτήσει να εκπροσωπηθεί στη σχετική συνάντηση με τον ΓΓ Κατσαρό.

Για το θέμα των νεοδιόριστων και των διώξεων έχουν σταλεί, μετά από πολλές καθυστερήσεις το καλοκαίρι, οι αιτήσεις μονιμοποίησης για 2020 και 2021 και τελευταία για το 2022 και όπως διαπιστώνεται από τις πρώτες απαντήσεις των ΔΔΕ, αλλά και την τοποθέτηση Πιερρακάκη, η γραμμή του υπουργείου είναι ότι περιμένει τη γνωμοδότηση του Ν.Σ. του Κράτους. Με δεδομένο ότι οι διώξεις είτε είναι σε εξέλιξη (Κιλκίς) είτε δρομολογούνται (Εύβοια, Ημαθία, Πάτρα, Χανιά κλπ) είναι η ώρα το κίνημα να προχωρήσει οργανωμένα και συγκροτημένα σε νέες νομικές ενέργειες απέναντι σε ΔΔΕ και υπουργείο (προσφυγές για μονιμοποίηση, αγωγές, μηνύσεις), που απαιτείται να συμβαδίζουν με συγκροτημένες κινηματικές δράσεις που αρνείται η ΟΛΜΕ. Οι συνάδελφοι/ισσες χρειάζονται αυτή τη στιγμή καθαρό μήνυμα ότι η ομοσπονδία είναι δίπλα τους, θα τους στηρίξει και κανείς/μία δε θα μείνει μόνος/η στις διώξεις. Δυστυχώς, κι εδώ ΔΑΚΕ, ΠΕΚ και ΣΥΝΕΚ δεν έχουν ξεκάθαρη στάση επικαλούμενοι την οικονομική δυσπραγία της ΟΛΜΕ ή το ενδεχόμενο να υπάρξουν αθωωτικές αποφάσεις για τους ΔΔΕ που μπορεί να εγκυμονούν νέους κινδύνους για τους συναδέλφους.

Να σημειωθεί ότι η δυστοκία κι η αναβλητικότητα της πλειοψηφίας αποτυπώνεται ακόμη και στις δράσεις των 100 χρόνων από την ίδρυση της ΟΛΜΕ (1924-2024) καθώς βρισκόμαστε στον Σεπτέμβριο και ακόμη δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Και πρόκειται για μια ιστορική ομοσπονδία, ίσως τη μεγαλύτερη στο Δημόσιο με θυσίες και στα χρόνια της Κατοχής και στα χρόνια της χούντας που έχει αφήσει το αποτύπωμά της στην ελληνική κοινωνία. Από την πλευρά μας επαναλάβαμε συγκεκριμένες προτάσεις άμεσα υλοποιήσιμες που είχαμε καταθέσει ήδη από τον Ιούλιο.

Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο διαδίκτυο: http://paremvaseisde.gr/
 
 




Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων σχετικά με τις διώξεις των συνάδελφων- ισσων της Δ' ΕΛΜΕ- Θ

Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                 Θεσσαλονίκη 21/9/2023

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΩΞΗ ΤΩΝ 7 ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΗΣ Δ ΕΛΜΕ-Θ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ ΜΕ ΝΕΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ Δ ΕΛΜΕ!

Η ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!  

 

Πραγματοποιήθηκε την  Πέμπτη 19/9 ,παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για τις διώξεις επτά εκπαιδευτικών, μεταξύ αυτών και ο γραμματέας της Δ ΕΛΜΕ, του 1ου ΓΕΛ Πυλαίας .Η  Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζωή Βαζούρα, , όπως το συνηθίζει,  δεν ήταν στα γραφεία της για να ακούσει τις ΕΛΜΕ και τους συναδέλφους που τους εγκαλεί να δώσουν εξηγήσεις γιατί υλοποιούν τις αποφάσεις του σωματείου τους και δήλωσαν απεργία αποχή από μέντορες συντονιστές. Η κινητοποίηση με μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης έγινε μετά από κάλεσμα της Α, Γ, Δ, Ε  ΕΛΜΕ και με αποφάσεις ΣΕΠΕ.

Τους συναδέλφους κατήγγειλε στη Διοίκηση ο Διευθυντής του σχολείου, Θ. Γούτας,  γιατί ακολούθησαν το κάλεσμα της ΕΛΜΕ τους να απέχουν από τις συγκεκριμένες διαδικασίες. Η στάση του είναι καταδικαστέα από όλους τους εκπαιδευτικούς, γιατί οι συνάδελφοι ακολούθησαν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και του σωματείου τους, εναντίον του οποίου στρέφεται με τη συμπεριφορά του. Δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο απαραίτητο εκπαιδευτικό κλίμα στο σχολείο και θα έπρεπε αυτός να είναι ο ελεγχόμενος και όχι οι συνάδελφοι οι οποίοι ασκούν το αυτονόητο συνταγματικό τους δικαίωμα, να συμμετέχουν στην απεργία του σωματείου τους.  

ΥΠΑΙΘΑ και Διοίκηση, επειδή τέσσερα χρόνια τώρα δεν κατάφεραν να επιβάλουν την αξιολόγηση, καταφεύγουν στην τρομοκρατία, τις απειλές και τον αυταρχισμό για να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική κατηγοριοποίησης των σχολείων, της πολιτικής αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών!

Η απαράδεκτη ενέργειά τους είναι ενταγμένη στα σχέδια του ΥΠΑΙΘΑ για ποινικοποίηση των αγώνων του κλάδου με δικαστικές προσφυγές κατά της απεργίας αποχής και τώρα διοικητικές διώξεις εκπαιδευτικών. Δεν είναι καθόλου τυχαία η περίοδος που γίνονται, με σκοπό να ανακόψουν με αυταρχικές πρακτικές τις αγωνιστικές διαθέσεις του κλάδου που εκδηλώνονται με τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε όλη τη χώρα. 

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη στάση της διευθύντριας Δευτεροβάθμιας η οποία επέλεξε να απουσιάζει για να μη δεχθεί τα σωματεία των εκπαιδευτικών αφήνοντας στο πόδι της την αστυνομική δύναμη μέσω της οποίας συνηθίζει να επικοινωνεί μαζί μας. Κατά την προηγούμενη παράστασή μας στις 16/9 είχε κλειδώσει την πόρτα, μαζί και τα μέλη του συμβουλίου επιλογής, ενώ στη συνέχεια έδωσε ρεσιτάλ αυταρχισμού, αρνούμενη να ακούσει τους συναδέλφους που κλήθηκαν σε απολογία και να απαντήσει για ποιο παράπτωμα εγκαλούνται.

Τα σωματεία μας, οι διωκόμενοι συνάδελφοι και οι συνάδελφοι που συμμετείχαν στην κινητοποίηση, μετά από απαίτησή τους συνάντησαν την αντικαταστάτρια της κ. Βαζούρα. Στις επίμονες ερωτήσεις προς την αντικαταστάτριά της για ποιο λόγο ελέγχονται οι συνάδελφοι, δεν υπήρξε απάντηση, ενώ μετέφερε την άρνηση της διευθύντριας να δοθεί παράταση για την κατάθεση της απολογίας των συναδέλφων οι οποίοι απαιτούσαν να μάθουν γιατί κατηγορούνται. Οι  ενέργειες της διευθύντριας εκπαίδευσης, αλλά και η απουσία της,  στοχεύουν στη δημιουργία τετελεσμένων όπου συνάδελφοι καλούνται να απαντήσουν χωρίς να γνωρίζουν ποιο είναι το παράπτωμα για το οποίο εγκαλούνται. Είναι παράτυπες, καθώς ούτε  αναφορά των συναδέλφων υπάρχει από το διευθυντή του σχολείου, παρά ένα μισοκομμένο χαρτί που ενημερώνει(!) τη διεύθυνση  ποιοι κάνουν απεργία αποχή, ούτε αναφορά για το ποιο παράπτωμα εγκαλούνται.  Αποσκοπούν στη δημιουργία κλίματος φόβου στους εκπαιδευτικούς και εντάσσονται στην προσπάθεια του υπουργείου να αντιμετωπίσει με αυταρχισμό  και απειλές όποιον αντιστέκεται στην πολιτική που διαλύει το δημόσιο σχολείο.

Τους απαντάμε πως το δικαίωμα στη συνδικαλιστική δράση και την απεργία θα συνεχίσουμε να το υπερασπιζόμαστε με κάθε τρόπο. Θα σταθούμε στο πλάι κάθε συναδέλφου που απειλείται ή διώκεται, θα αξιοποιήσουμε κάθε συνδικαλιστικό και νομικό μέσο άμεσα για να μην πλήξουν έστω και στο ελάχιστο απεργούς συναδέλφισσες/ ους!

 

Η υπόθεση στήριξης των 7 συναδέλφων της Δ ΕΛΜΕ-Θ είναι υπόθεση όλων των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης που πρέπει να βρίσκονται συνεχώς δίπλα τους. Είναι υπόθεση όλου του κλάδου και όλων των εκπαιδευτικών. Με τη μαζική συμμετοχή μας μπορούμε να σταματήσουμε την ποινικοποίηση των αγώνων, να σταματήσουμε τις διοικητικές διώξεις συναδέλφων.

Συνεχίζουμε τον αγώνα και απαιτούμε να σταματήσει τώρα η δίωξη των 7 εκπαιδευτικών της Δ ΕΛΜΕ-Θ, να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά κατά εκπαιδευτικών που γίνονται αυτήν την περίοδο και σε άλλους νομούς.  Αυτή είναι η απαίτηση των συναδέλφων που συμμετείχαν στην κινητοποίηση. Μετά από αυτήν κατατέθηκαν προτάσεις για την οργάνωση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση του 1ου ΓΕΛ Πυλαίας, κινητοποίηση στο ΥΜΑΘ ή στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ενδεικτικές ημερομηνίες για να πραγματοποιηθούν (Τετάρτη 25/9, Παρασκευή 27/9), για μάζεμα υπογραφών στήριξης και αλληλεγγύης των συναδέλφων για να σταματήσουν οι διώξεις, για άμεση συνάντηση συντονισμού των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ.

 Το ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ-Θ θεωρεί επιβεβλημένη την άμεση  συνέχιση των κινητοποιήσεων, ώστε   το εκπαιδευτικό κίνημα  να έχει την πρωτοβουλία κινήσεων και να δημιουργήσει όρους μαζικής πίεσης για το σταμάτημα των διώξεων. Οποιαδήποτε αναμονή θα δώσει χρόνο  στη διοίκηση να διαμορφώσει, όπως επιδιώκει,  τετελεσμένα . Στη βάση αυτή η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ συμφωνεί με τις   προτάσεις που κατατέθηκαν  για συνέχιση κινητοποιήσεων την επόμενη βδομάδα και  θα συμβάλουμε για την οργάνωσή τους.

 

            Καλούμε τις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης να πάρουν ανάλογες αποφάσεις και να συντονιστούν άμεσα ,με όποιο πρόσφορο τρόπο, για να  προχωρήσουμε στα επόμενα αναγκαία, μαζικά  αγωνιστικά μας  βήματα και να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος .

 

  Καλούμε την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ να βγάλουν ανακοινώσεις, να πάρουν αποφάσεις συνδικαλιστικής και νομικής στήριξης και να μην καθυστερούν.

                                                                       

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

   Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

           ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                                  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΗΣ

 

 

Ά. Σωτηρόπουλος (ΔΣ ΟΛΜΕ): Η κυβέρνηση ισοπεδώνει τα μορφωτικά δικαιώματα

Τα 1.000 και πλέον τμήματα που σβήνει από τον χάρτη των σχολείων η κυβέρνηση πανελλαδικά, στο όνομα ενός δήθεν «εξορθολογισμού», σημαίνουν με μια πρόχειρη αναγωγή 130 λιγότερα σχολεία, επισημαίνει ο εκπαιδευτικός Άκης Σωτηρόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκλεγμένος με τις Παρεμβάσεις. Παράλληλα τονίζει ότι ο αυταρχισμός και οι αποβολές που η κυβέρνηση αναγορεύει σε κεντρικό στοιχείο της σχολικής ζωής συσκοτίζουν τις πραγματικές αιτίες και δεν θέτουν υπό αμφισβήτηση το σύστημα, ενώ οδηγούν σε ένα σχολείο-στρατώνα αποκομμένο από την κοινωνία.

Συνέντευξη στον Γιώργο Κρεασίδη 


Η χρονιά ξεκινάει με το κλείσιμο πάνω από 1.000 τμημάτων, με την κυβέρνηση να μιλάει για «εξορθολογισμό». Τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα;

Είναι πολύ παλιά η συνήθεια της εξουσίας να διαστρεβλώνει τις έννοιες για να νομιμοποιήσει τις αυθαιρεσίες της. Η κυβέρνηση χαρακτηρίζει «εξορθολογισμό» το κλείσιμο 1.000 και πλέον τμημάτων πανελλαδικά, αριθμός που με πρόχειρη αναγωγή αντιστοιχεί σε 130 σχολεία. Ο στόχος προφανής: συρρίκνωση των τμημάτων σημαίνει ελαχιστοποίηση των κενών σε εκπαιδευτικούς και λιγότερες προσλήψεις. Οι δημοσιονομικοί κόφτες των μνημονίων και τα αιματηρά πλεονάσματα είναι εδώ! Ο «εξορθολογισμός» ισοπεδώνει τα μαθητικά μορφωτικά δικαιώματα. Αν κάποιος/α απ' αυτούς/ες επιθυμεί σε λύκεια και ΕΠΑΛ να φοιτήσει σε ομάδα προσανατολισμού που χαρακτηρίστηκε κλειστό τμήμα σαν «ολιγομελές», είτε πρέπει να αλλάξει αντικείμενο, είτε να διανύει καθημερινά τεράστια απόσταση, αν βρει σχολείο με τη συγκεκριμένη επιλογή. Ακόμα, επιβάλλεται στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων να φοιτούν σε τμήματα των 28 μαθητών. Ο «εξορθολογισμός» τους πλήττει και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφού δημιουργεί πλεονάσματα, με αποτέλεσμα τη μετακίνηση σε τρία και τέσσερα σχολεία για να καλυφθεί το αυξημένο -από το μνημονιακό 2013- ωράριο. Παράλληλα, οι τοποθετήσεις γίνονται με αδιαφάνεια, καθώς στα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια δεν υπάρχουν πραγματικά εκλεγμένοι αιρετοί για να ενημερώνουν τον κλάδο.

Αν και έγιναν 10.000 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, με την κυβέρνηση να λέει ότι αυτό έγινε πρώτη φορά και καλύφθηκαν, έρχονται χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών. Τι συμβαίνει με τα κενά των εκπαιδευτικών;

Πέρσι προσλήφθηκαν πάνω από 50.000 αναπληρωτές/τριες και παρ' όλα αυτά δεν καλύφθηκε το σύνολο των κενών. Αν σκεφτούμε ότι το καλοκαίρι είχαμε 5.000 περίπου συνταξιοδοτήσεις, καταλαβαίνουμε ότι οι μισοί από τους 10.000 διορισμούς καλύπτουν αυτές τις θέσεις. Προφανώς, λοιπόν, και φέτος θα προσληφθούν χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες, αφού οι διορισμοί είναι κυριολεκτικά σταγόνα στον ωκεανό των κενών. Η θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι καθαρή: μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα κενά και να πάρει τέλος το θέατρο του παραλόγου με τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες, που κάθε χρόνο αναπληρώνουν τον εαυτό τους και αντιμετωπίζουν τεράστια οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα.

Εδώ και τέσσερα χρόνια είναι σε εξέλιξη η σύγκρουση των εκπαιδευτικών με το υπουργείο για την αξιολόγηση. Ποιος είναι ο χαρακτήρας αυτής της μάχης και τι γίνεται με τις απειλές για διώξεις;

Η σύγκρουση των εκπαιδευτικών με επίδικο την αξιολόγηση είναι σε εξέλιξη εδώ και 30 χρόνια. Τώρα ζούμε την πιο έντονη και οξεία φάση της. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί στην ελληνική κοινωνία είναι ότι η αξιολόγηση, τόσο με την παλιά μορφή του επιθεωρητισμού, όσο και με τη σύγχρονη, αποτελεί έναν θεσμό με τον οποίο επιχειρείται η ιδεολογική χειραγώγηση και η συμμόρφωση με το αξιακό και ιδεολογικό σύστημα των κυρίαρχων κοινωνικών ομάδων. Είναι, επίσης, ένας μηχανισμός κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, δηλαδή την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, μέσω και της σύνδεσής της με τις δημοσιοποιούμενες επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών, την «ελεύθερη» επιλογή σχολείου με voucher, την εισβολή των επιχειρήσεων και την ιδιωτικοποίηση. Και οι πιο καλόπιστοι καταλαβαίνουν πλέον και δεν συναινούν στη φαρσοκωμωδία της σκηνοθετημένης παρακολούθησης του μαθήματος τους, το οποίο θα αποτιμηθεί σε μια τετράβαθμη κλίμακα λες και η διδασκαλία ποσοτικοποιείται. Γι' αυτό δηλώνουν απεργία-αποχή. Η συμμετοχή συνήθως έρχεται κάτω από το βάρος των απειλών και της τρομοκρατίας. Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο δεν δικαιούται να κομπάζει ότι η αξιολόγηση πέρασε, γιατί είναι καταδικασμένη στο συλλογικό υποσυνείδητο του εκπαιδευτικού κόσμου. Αυτό δεν το συγχωρούν στο εκπαιδευτικό κίνημα. Τριάντα χρόνια δεν μπορούν να την επιβάλουν και γι' αυτό τώρα «παίζουν τα ρέστα τους» με τις απειλές για διώξεις απεργών για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση. Το δικαίωμα στην απεργία, όμως, είναι ιερό, έχει χυθεί αίμα γι' αυτό, και κανείς δεν είναι διατεθειμένος να γυρίσει το ρολόι της ιστορίας 100 χρόνια πίσω.

Ακούμε συχνά ότι για μια σειρά θέματα της σχολικής ζωής η λύση είναι αποβολές μαθητών. Πού στοχεύει αυτό το κλίμα, σε τι σχολείο μας οδηγεί;

Το ιδεολόγημα ότι η λύση για τη μαθητική παραβατικότητα είναι οι αποβολές είναι η επιτομή του λαϊκισμού. Απευθύνεται σ΄ εκείνα τα τμήματα της κοινωνίας που δεν κατανοούν ότι οι παραβατικές συμπεριφορές συνδέονται με τους υλικούς όρους διαβίωσης και τις γενικότερες κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες ζουν οι μαθητ(ρι)ες. Οι κοινωνικές ανισότητες, η φτώχεια, η ανεργία, η έλλειψη ποιότητας ζωής και η θεοποίηση της ύλης και του χρήματος είναι οι βασικές αιτίες. Ο αυταρχισμός και οι αποβολές συσκοτίζουν τις πραγματικές αιτίες και δεν θέτουν υπό αμφισβήτηση το σύστημα που τις παράγει, ενώ παράλληλα οδηγούν σε ένα σχολείο-στρατώνα αποκομμένο από την κοινωνία.

Πώς στέκονται ΟΛΜΕ και ΔΟΕ σε αυτές τις συνθήκες;

Δυστυχώς αποδεικνύονται κατώτερες των περιστάσεων. Τα Δ.Σ. τους είναι δέσμια των παρατάξεων του κυβερνητικού γραφειοκρατικού συνδικαλισμού. Έτσι, πρωταρχικό τους μέλημα είναι η ικανοποίηση των συμφερόντων των κομματικών οργανισμών που βρίσκονται πίσω τους. Ενώ η εκπαίδευση βομβαρδίζεται από μέτρα, καλούν απλώς τον κλάδο σε επαγρύπνηση και προετοιμασία ή σε αποσπασματικές και συμβολικές κινητοποιήσεις χωρίς προοπτική αντίστασης και νίκης, ενώ αρνούνται ή καταψηφίζουν κάθε πρόταση για την οργάνωση ενιαίου παρατεταμένου αγώνα.

Ποια θα μπορούσε να είναι του εκπαιδευτικού κινήματος; Τι προτείνει ο χώρος των Παρεμβάσεων;

Το γενικευμένο κλίμα δυσαρέσκειας και αμφισβήτησης της κυβερνητικής πολιτικής και η φθορά της στη λαϊκή συνείδηση, διαμορφώνουν δυνατότητες για την ανασύνταξη του κινήματος, με ένα ισχυρό κίνημα ανατροπής, ώστε να αποκρουστούν οι αντεργατικές- αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, να νικήσουν οι αγώνες, να επιβάλουν κατακτήσεις και την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής. Με όπλο τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου απαιτείται πολύμορφος διαρκής αγώνας για αξιοπρεπή εργασία και ζωή, για εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (14.9.24)

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

ΣΕΤΕΠΕ Θεσ/νίκης-Πιερίας-Χαλκιδικής: Ψήφισμα συμπαράστασης στους αγωνιστές του κινήματος κατά των πλειστηριασμών λαϊκής κατοικίας

 

Ψήφισμα συμπαράστασης στους αγωνιστές του κινήματος κατά των πλειστηριασμών λαϊκής κατοικίας

Το ΣΕΤΕΠΕ Θεσσαλονίκης Πιερίας Χαλκιδικής εκφράζει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη του στον δάσκαλο Ηλία Σμήλιο, γραμματέα του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης και Δημοτικό Σύμβουλο Αμπελοκήπων-Μενεμένης και τον δικηγόρο Ζήση Κλεισιάρη, πρ. μέλος του Δ.Σ. του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι  τη Δευτέρα 23/9/24 οδηγούνται ξανά σε δίκη, για τη συμμετοχή τους στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών λαϊκής κατοικίας. 

Την Δευτέρα εκδικάζεται η έφεση των δύο αγωνιστών για την απόφαση του εφετείου πλημμελημάτων τον Ιούνιο του 2022, όπου καταδικάστηκαν σε 10 μήνες με τριετή αναστολή(!) επειδή συμμετείχαν σε κινητοποίηση, τον Ιούνιο του 2017, (τότε που με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ περνούσε το Ιδιώνυμο για όσους αντιστέκονταν στους πλειστηριασμούς) για να σωθούν δυο σπίτια λαϊκών οικογενειών από τα κοράκια τραπεζών και funds. Εισαγγελέας και δικαστική έδρα, δεν έλαβαν υπόψιν τους την ακροαματική διαδικασία -όπου αποδομήθηκε πλήρως το κατηγορητήριο- και επέβαλαν την καταδικαστική απόφαση με το σαθρό κατηγορητήριο της «παράνομης βίας» σύμφωνα με την μοναδική μαρτυρία κατηγορίας που εμφανίστηκε στο δικαστήριο, ενός αστυνομικού!

Αυτό το κατηγορητήριο δεν είναι τυχαίο. Επιβλήθηκε μέσα σε μια περίοδο, όπου το 50% της κοινωνίας βρίσκεται στα όρια της φτώχειας, η ακρίβεια σε βασικά αγαθά, νοίκια, λογαριασμούς τρώει τα εισοδήματά μας, ο μισθός τελειώνει στα μέσα του μήνα, funds και τράπεζες μας παίρνουν τα σπίτια, καταργούν κάθε έννοια εργατικής νομοθεσίας, διαλύουν και ξεπουλάνε την Δημόσια δωρεάν Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Ασφάλιση, ρεύμα, συγκοινωνίες και επιπλέον, κεφάλαιο και κυβέρνηση της ΝΔ μας μπλέκουν όλο και πιο βαθιά στον πόλεμο. Επειδή αυτή η συνολική επίθεση που δεχόμαστε, φέρνει αντιδράσεις και εκρήξεις, κυβέρνηση και επιχειρηματικοί όμιλοι προχωρούν στην παγίωση του Κράτους Έκτακτης Ανάγκης και την αντιδραστικοποίηση του ποινικού κώδικα. Επιβάλουν μια κατάσταση, αρνητική για τα λαϊκά στρώματα,  με τρομοκρατία, καταστολή, ποινές και διώξεις σε όποιον αγωνίζεται για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του. Γι αυτό και η δίκη τους αφορά όλη την κοινωνία, κάθε άνθρωπο που ζει σ' αυτήν την μαύρη «κανονικότητα» και αγανακτεί.

Το Συνδικάτο μας καταγγέλλει το γεγονός ότι σέρνονται στα δικαστήρια και καταδικάζονται όσοι υπερασπίζονται τη λαϊκή κατοικία, την ίδια στιγμή που έχουν πλήρη ασυλία όσοι κατακλέβουν τα εισοδήματα των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, κερδοσκοπούν ασύστολα με την ακρίβεια και ξεπουλάνε τα δημόσια αγαθά σε ιδιώτες-κοράκια και στα funds που ξεσπιτώνουν τον εργαζόμενους και φτωχούς. Να αθωωθούν άμεσα οι αγωνιστές Ηλίας Σμήλιος και Ζήσης Κλεισιάρης και να απαλλαχθούν πλήρως από κάθε κατηγορία.

Κάτω τα χέρια από την λαϊκή κατοικία! Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση όλων των νόμων για τους πλειστηριασμούς, την θεσμοθέτηση του ακατάσχετου της πρώτης κατοικίας και τη διαγραφή των λαϊκών χρεών προς τράπεζες, κράτος, δήμους και (πρώην) ΔΕΚΟ.

Η αλληλεγγύη είναι η ασπίδα των αγωνιστών!

 


Χωρίς ιούς.www.avast.com

A΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Για τις «προσκλήσεις» στους (νέο)διόριστους συναδέλφους από πλευράς ΔιΔΕ για την «διαδικασία αξιολόγησης»

Μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια συμπτύξεων των 44 τμημάτων στη Γ΄ Αθήνας, οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι έλαβαν την Παρασκευή 20/9/2024, εκ μέρους της Διευθύντριας Εκπαίδευσης κ. Μακρή, έγγραφο για την ατομική τους αξιολόγηση και τη σύσταση να περάσουν από τα γραφεία της Διεύθυνσης «δι' υπόθεσίν τους». Για το εν λόγω έγγραφο, που εντάσσεται στο πνεύμα των κατάπτυστων εγκυκλίων Κατσαρου-Νικολόπουλου, απαντάμε τα εξής, για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους και να λέγονται με το όνομά τους:

1.         Η «καθ' οιονδήποτε τρόπο μη σύμπραξη» στην αξιολόγηση, σύμφωνα με τον αντιδραστικό νόμο Κεραμέως, δεν μπορεί να περιλαμβάνει τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή, που αποτελεί τελεσίδικα νόμιμη μορφή δράσης και είναι σε πλήρη ισχύ με συλλογικές αποφάσεις των τριών ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας. Συγχρόνως, η απεργία-αποχή προκηρύσσεται διαρκώς εκ νέου και από τις ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ, έπειτα από κάθε προσφυγή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ εναντίον της. Άλλωστε, η κυβέρνηση έχει σύρει σχεδόν 20 φορές(!!!) τον κλάδο μας στα δικαστήρια την τελευταία τετραετία για να επιβάλει την αξιολόγηση με τον «βούρδουλα» και με σιγή νεκροταφείου!

2.         Αρμόδιος για να κρίνει τη νομιμότητα μιας απεργίας δεν είναι ούτε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ούτε οποιοδήποτε στέλεχος εκπαίδευσης. Είναι η Δικαιοσύνη – που σημειωτέον δεν είναι ποτέ «ανεξάρτητη» αλλά τυφλός υπηρέτης πρωτίστως των κυρίαρχων οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων-, η οποία και εξετάζει κατά περίπτωση την απεργία-αποχή και την κηρύσσει παράνομη όχι ως μορφή αγώνα αλλά ως προς τις διαδικασίες κήρυξής της. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο οι ΕΛΜΕ και οι Ομοσπονδίες μας την προκηρύσσουν διαρκώς εκ νέου.

3.         Η συνακόλουθη λοιπόν απειλή επιβολής «κυρώσεων» στην περίπτωση που αφορά απεργούς-απέχοντες από την αξιολόγηση εκπαιδευτικούς, συνιστά ευθέως παράνομη και εκφοβιστική ενέργεια, γιατί αμφισβητεί και υπονομεύει το αναφαίρετο απεργιακό δικαίωμά μας, κατοχυρωμένο με αιματηρούς αγώνες και προστατευμένο συνταγματικά.

4.         Την τελευταία τριετία ως κλάδος έχουμε αποδείξει με χίλιους δυο τρόπους ότι δεν συναινούμε και δεν υποκύπτουμε, αλλά αντιστεκόμαστε και απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή, δίνουμε με αποφασιστικότητα και αλληλεγγύη έναν διαρκή αγώνα για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων μας, την εργασιακή και μισθολογική μας αξιοπρέπεια και ένα δωρεάν δημόσιο σχολείο ελεύθερο και δημοκρατικό για την ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών. Περίτρανο παράδειγμα είναι οι πρόσφατες, νικηφόρες σε μεγάλο βαθμό, κινητοποιήσεις μας εναντίον των σαρωτικών συγχωνεύσεων σχεδόν 2.000 τμημάτων πανελλαδικά σε νηπιαγωγεία-δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-ΣΜΕΑΕ. Αυτές οι περικοπές τμημάτων ισοδυναμούσαν με κατάργηση 200 σχολείων στην πράξη και επρόκειτο να οδηγήσουν πολλά σε λουκέτο τις επόμενες χρονιές, παστώνοντας τους μαθητές μας σαν σαρδέλες ανά 30 στις τάξεις και μετατρέποντας το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση σε μαραθώνιο μετ' εμποδίων.

5.         Σε πείσμα των θλιβερών λογικών «αποφασίζομεν και διατάζομεν» και των απειλών, υπενθυμίζουμε ότι σε όλον τον δημόσιο τομέα η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων είναι αυτοδίκαιη και μόνο στη δημόσια εκπαίδευση οι νεοδιόριστοι των ετών 2020-'21-'22-'23 κρατούνται όμηροι ως «δόκιμοι» έως ότου αξιολογηθούν! Πρόκειται για καραμπινάτη παρανομία, καθώς βάσει του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα η μονιμοποίηση είναι αυτοδίκαιη εντός διμήνου με τη λήξη της δόκιμης περιόδου με απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ! Την ίδια στιγμή, είναι αυθαίρετη και ανεπίτρεπτη η εξομοίωση της μονιμοποίησης με την ατομική αξιολόγηση, γιατί παραβιάζει όχι μόνο τη συνταγματικά κατοχυρωμένη «αρχή της ισότητας» των εκπαιδευτικών (άρθρο 4 του Συντάγματος) αλλά και το δικαίωμα της μονιμότητας (άρθρο 103, παρ. 4 του Συντάγματος), σύμφωνα με το οποίο «οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον οι θέσεις αυτές υπάρχουν». Με λίγα και απλά λόγια, οι «δόκιμοι» εκπαιδευτικοί είναι μόνιμοι, τελεία και παύλα!

6.         Αυτές ακριβώς οι νομοθετικές πρόνοιες, που είναι η μεταπολιτευτική μας κληρονομιά με τη σφραγίδα των μεγάλων αγώνων του κλάδου μας εδώ και 50 χρόνια, οδήγησαν στις δύο δικαστικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση των προσφυγόντων εκπαιδευτικών του 2020, των οποίων ανακλήθηκαν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους. Την ίδια στιγμή, αυτές οι δικαστικές αποφάσεις ανοίγουν ως δεδικασμένο τον δρόμο για την μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση των νεοδιόριστων και των επόμενων ετών, και είναι ηχηρότατο χαστούκι σε όλη την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και τη διοικητική ιεραρχία. Σαν χάρτινος πύργος έχουν καταρρεύσει οι πρωτοφανείς εκβιασμοί, οι παράνομες προφορικές εντολές, οι διαρκείς δικαστικές προσφυγές και οι εγκύκλιοι-τελεσίγραφα με τις οποίες πασχίζουν εδώ και μια τριετία να επιβάλλουν την αξιολόγηση.

7.         Αυτές οι δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν την περήφανη στάση των χιλιάδων νεοδιόριστων συνάδελφων/ισσών σε όλη τη χώρα, που, αφού πέρασαν από τις μυλόπετρες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ έως το 2009 και από τις συμπληγάδες του προσοντολογίου στη συνέχεια, κέρδισαν με το σπαθί τους τον διορισμό τους και κατήγγειλαν από την πρώτη στιγμή την εργασιακή τους ομηρία, αψηφώντας τις σειρήνες του τρόμου και της υποταγής, και συμμετέχοντας μαζικά στη διαρκώς επαναπροκηρυσσόμενη απεργία-αποχή των ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ-ΕΛΜΕ. Δεν χρωστάμε, λοιπόν, τίποτε και σε κανέναν! Αντιθέτως, μας χρωστούν τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής μας και το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, κόντρα στο φθηνό σχολείο των ιδιωτών, των χορηγών, των δωρεών, των δεξιοτήτων για τους πολλούς και της εξεταστικά αξιοποιήσιμης γνώσης σε φροντιστηριακά πακέτα σημειώσεων για τους λίγους λόγω Τράπεζας Θεμάτων, Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και «Εθνικού Απολυτηρίου» που βρίσκεται στα σκαριά για την επιβολή τριπλών πανελλαδικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο! Άλλωστε, ως γνωστόν, όπου στον κόσμο επιβλήθηκε η αξιολόγηση, οι συνέπειές της ήταν καταστροφικές: σχολεία υποβαθμισμένα μπροστά στον κίνδυνο του λουκέτου για τους πολλούς και σχολεία «άριστα» για τους λίγους, με εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους εργασιακά από τον ασφυκτικό έλεγχο, την παιδαγωγική ανελευθερία και τους εξευτελιστικούς μισθούς, με φόβητρο διευθυντές-managers!

8.         Σε αυτό το πλαίσιο, καλούμε τη Διοίκηση να ευθυγραμμιστεί με τις δικαστικές αποφάσεις για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων, όπως ακριβώς έκανε πριν λίγες μέρες και το ΠΥΣΠΕ Λακωνίας. Άλλωστε, το επιχείρημα «αξιολογηθείτε για να ξεμπερδεύετε», που ακούγεται, προφανώς δεν ισχύει, γιατί ο νόμος Κεραμέως προβλέπει την αξιολόγηση ανά διετία, δηλαδή θεατρικές παραστάσεις αναξιοπρέπειας με προβαρισμένα μαθήματα, "σημαιοστολισμένες" τάξεις και μαθητές-κομπάρσους υπό το άγρυπνο βλέμμα των αξιολογητών/νέο-επιθεωρητών, προκειμένου να επιβληθεί η σύνδεση μισθού-αξιολόγησης στο σύνολο του κλάδου. Ήδη, μάλιστα, οι συστημικές εφημερίδες προετοιμάζουν το έδαφος για να μπει ποσόστωση στα βροχηδόν «άριστα», γιατί μοναδικός υπεύθυνος για την εγκατάλειψη και τα συσσωρευμένα προβλήματα του δημόσιου σχολείου φαίνεται και αποδεικνύεται η ίδια η κυβέρνηση!

9.         Δηλώνουμε, τέλος, στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης τα εξής: Πρώτον, αν επιχειρηθεί πειθαρχική δίωξη νεοδιόριστου συναδέλφου λόγω της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή, θα χρησιμοποιήσουμε αμέσως ως σωματείο όλα τα διαθέσιμα συνδικαλιστικά, πολιτικά και νομικά μέσα για την προστασία και τη δικαίωσή του! Οι συνάδελφοι είναι απεργοί και προστατεύονται από το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα! Δεύτερον, καμία «ομαλότητα» δεν μπορεί να υπάρξει στο δημόσιο σχολείο, τη στιγμή που η συνεχιζόμενη βάρβαρη αντιεκπαιδευτική πολιτική ΥΠΑΙΘΑ-κυβέρνησης είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για τις εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο λόγω των αιματηρών περικοπών σε διορισμούς-προσλήψεις, τα υπερπληθή τμήματα των 28-30 μαθητών, την έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και των τάξεων υποδοχής στην καλύτερη περίπτωση κάθε Δεκέμβρη, την ακαταλληλότητα των σχολικών βιβλίων και την θλιβερή υλικοτεχνική υποδομή του σημερινού εξετασιοκεντρικού σχολείου. Πολύ περισσότερο, καμία «ομαλότητα» δεν επιτρέπει η κυρίαρχη πολιτική των ΕΕ-ΟΟΣΑ που ακολουθείται και που μας ενοχοποιεί με το δόγμα «κακός μαθητής = κακός καθηγητής». Έτσι, διαγράφονται μονοκοντυλιά όλες οι ιδιαίτερες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και γεωγραφικές συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών μας, που καθορίζουν καταλυτικά τη σχολική τους επίδοση, ιδίως στο σημερινό σχολείο της μορφωτικής απόρριψης των πολλών και της ταξικής επιλογής των λίγων μέσω των αλλεπάλληλων εξετάσεων.

 

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΓΙΑ:

·              Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (και του 2021 και 2022) χωρίς αξιολόγηση, με την άμεση έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης. Άρση των "αστερίσκων" στις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 στην Γ' Αθήνας.

·              Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς μας.

·              Απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της. Γενναίες δαπάνες, ολόπλευρη μόρφωση, παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών. Περιοδική, ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

·              Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Δωδεκάχρονο σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν, που θα χωρά όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά. Ριζική μείωση των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας-15 στις Ομάδες Περοσανατολισμού-10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά, παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά αποτελέσματα. Ούτε κουβέντα για «Εθνικό Απολυτήριο».

·              Επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου δημόσια υπό το Υπουργείο Παιδείας. Κανένα παιδί ως τα 18 εκτός δημόσιου σχολείου και χωρίς απολυτήριο λυκείου. Ενισχυτική Διδασκαλία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κατάργηση των μεταγυμνασιακών Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Εργαστηριακή και επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου στο σχολείο.

Καλούμε την ΔιΔΕ κ. Μακρή να αποσύρει το εν λόγω έγγραφο και να καλέσει σε άμεση συνεδρίαση το ΠΥΣΔΕ για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης και των νεοδιόριστων του 2021-2022.

Το ΔΣ
--


Χωρίς ιούς.www.avast.com