Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

A΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής: Για τις «προσκλήσεις» στους (νέο)διόριστους συναδέλφους από πλευράς ΔιΔΕ για την «διαδικασία αξιολόγησης»

Μετά την ανεπιτυχή προσπάθεια συμπτύξεων των 44 τμημάτων στη Γ΄ Αθήνας, οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι έλαβαν την Παρασκευή 20/9/2024, εκ μέρους της Διευθύντριας Εκπαίδευσης κ. Μακρή, έγγραφο για την ατομική τους αξιολόγηση και τη σύσταση να περάσουν από τα γραφεία της Διεύθυνσης «δι' υπόθεσίν τους». Για το εν λόγω έγγραφο, που εντάσσεται στο πνεύμα των κατάπτυστων εγκυκλίων Κατσαρου-Νικολόπουλου, απαντάμε τα εξής, για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους και να λέγονται με το όνομά τους:

1.         Η «καθ' οιονδήποτε τρόπο μη σύμπραξη» στην αξιολόγηση, σύμφωνα με τον αντιδραστικό νόμο Κεραμέως, δεν μπορεί να περιλαμβάνει τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή, που αποτελεί τελεσίδικα νόμιμη μορφή δράσης και είναι σε πλήρη ισχύ με συλλογικές αποφάσεις των τριών ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας. Συγχρόνως, η απεργία-αποχή προκηρύσσεται διαρκώς εκ νέου και από τις ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ, έπειτα από κάθε προσφυγή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ εναντίον της. Άλλωστε, η κυβέρνηση έχει σύρει σχεδόν 20 φορές(!!!) τον κλάδο μας στα δικαστήρια την τελευταία τετραετία για να επιβάλει την αξιολόγηση με τον «βούρδουλα» και με σιγή νεκροταφείου!

2.         Αρμόδιος για να κρίνει τη νομιμότητα μιας απεργίας δεν είναι ούτε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ ούτε οποιοδήποτε στέλεχος εκπαίδευσης. Είναι η Δικαιοσύνη – που σημειωτέον δεν είναι ποτέ «ανεξάρτητη» αλλά τυφλός υπηρέτης πρωτίστως των κυρίαρχων οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων-, η οποία και εξετάζει κατά περίπτωση την απεργία-αποχή και την κηρύσσει παράνομη όχι ως μορφή αγώνα αλλά ως προς τις διαδικασίες κήρυξής της. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο οι ΕΛΜΕ και οι Ομοσπονδίες μας την προκηρύσσουν διαρκώς εκ νέου.

3.         Η συνακόλουθη λοιπόν απειλή επιβολής «κυρώσεων» στην περίπτωση που αφορά απεργούς-απέχοντες από την αξιολόγηση εκπαιδευτικούς, συνιστά ευθέως παράνομη και εκφοβιστική ενέργεια, γιατί αμφισβητεί και υπονομεύει το αναφαίρετο απεργιακό δικαίωμά μας, κατοχυρωμένο με αιματηρούς αγώνες και προστατευμένο συνταγματικά.

4.         Την τελευταία τριετία ως κλάδος έχουμε αποδείξει με χίλιους δυο τρόπους ότι δεν συναινούμε και δεν υποκύπτουμε, αλλά αντιστεκόμαστε και απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων-μαθητών-εκπαιδευτικών μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης. Την ίδια στιγμή, δίνουμε με αποφασιστικότητα και αλληλεγγύη έναν διαρκή αγώνα για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων μας, την εργασιακή και μισθολογική μας αξιοπρέπεια και ένα δωρεάν δημόσιο σχολείο ελεύθερο και δημοκρατικό για την ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών. Περίτρανο παράδειγμα είναι οι πρόσφατες, νικηφόρες σε μεγάλο βαθμό, κινητοποιήσεις μας εναντίον των σαρωτικών συγχωνεύσεων σχεδόν 2.000 τμημάτων πανελλαδικά σε νηπιαγωγεία-δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-ΣΜΕΑΕ. Αυτές οι περικοπές τμημάτων ισοδυναμούσαν με κατάργηση 200 σχολείων στην πράξη και επρόκειτο να οδηγήσουν πολλά σε λουκέτο τις επόμενες χρονιές, παστώνοντας τους μαθητές μας σαν σαρδέλες ανά 30 στις τάξεις και μετατρέποντας το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση σε μαραθώνιο μετ' εμποδίων.

5.         Σε πείσμα των θλιβερών λογικών «αποφασίζομεν και διατάζομεν» και των απειλών, υπενθυμίζουμε ότι σε όλον τον δημόσιο τομέα η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων είναι αυτοδίκαιη και μόνο στη δημόσια εκπαίδευση οι νεοδιόριστοι των ετών 2020-'21-'22-'23 κρατούνται όμηροι ως «δόκιμοι» έως ότου αξιολογηθούν! Πρόκειται για καραμπινάτη παρανομία, καθώς βάσει του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα η μονιμοποίηση είναι αυτοδίκαιη εντός διμήνου με τη λήξη της δόκιμης περιόδου με απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ! Την ίδια στιγμή, είναι αυθαίρετη και ανεπίτρεπτη η εξομοίωση της μονιμοποίησης με την ατομική αξιολόγηση, γιατί παραβιάζει όχι μόνο τη συνταγματικά κατοχυρωμένη «αρχή της ισότητας» των εκπαιδευτικών (άρθρο 4 του Συντάγματος) αλλά και το δικαίωμα της μονιμότητας (άρθρο 103, παρ. 4 του Συντάγματος), σύμφωνα με το οποίο «οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον οι θέσεις αυτές υπάρχουν». Με λίγα και απλά λόγια, οι «δόκιμοι» εκπαιδευτικοί είναι μόνιμοι, τελεία και παύλα!

6.         Αυτές ακριβώς οι νομοθετικές πρόνοιες, που είναι η μεταπολιτευτική μας κληρονομιά με τη σφραγίδα των μεγάλων αγώνων του κλάδου μας εδώ και 50 χρόνια, οδήγησαν στις δύο δικαστικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση των προσφυγόντων εκπαιδευτικών του 2020, των οποίων ανακλήθηκαν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους. Την ίδια στιγμή, αυτές οι δικαστικές αποφάσεις ανοίγουν ως δεδικασμένο τον δρόμο για την μονιμοποίηση χωρίς αξιολόγηση των νεοδιόριστων και των επόμενων ετών, και είναι ηχηρότατο χαστούκι σε όλη την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και τη διοικητική ιεραρχία. Σαν χάρτινος πύργος έχουν καταρρεύσει οι πρωτοφανείς εκβιασμοί, οι παράνομες προφορικές εντολές, οι διαρκείς δικαστικές προσφυγές και οι εγκύκλιοι-τελεσίγραφα με τις οποίες πασχίζουν εδώ και μια τριετία να επιβάλλουν την αξιολόγηση.

7.         Αυτές οι δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν την περήφανη στάση των χιλιάδων νεοδιόριστων συνάδελφων/ισσών σε όλη τη χώρα, που, αφού πέρασαν από τις μυλόπετρες των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ έως το 2009 και από τις συμπληγάδες του προσοντολογίου στη συνέχεια, κέρδισαν με το σπαθί τους τον διορισμό τους και κατήγγειλαν από την πρώτη στιγμή την εργασιακή τους ομηρία, αψηφώντας τις σειρήνες του τρόμου και της υποταγής, και συμμετέχοντας μαζικά στη διαρκώς επαναπροκηρυσσόμενη απεργία-αποχή των ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ-ΕΛΜΕ. Δεν χρωστάμε, λοιπόν, τίποτε και σε κανέναν! Αντιθέτως, μας χρωστούν τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής μας και το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, κόντρα στο φθηνό σχολείο των ιδιωτών, των χορηγών, των δωρεών, των δεξιοτήτων για τους πολλούς και της εξεταστικά αξιοποιήσιμης γνώσης σε φροντιστηριακά πακέτα σημειώσεων για τους λίγους λόγω Τράπεζας Θεμάτων, Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και «Εθνικού Απολυτηρίου» που βρίσκεται στα σκαριά για την επιβολή τριπλών πανελλαδικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο! Άλλωστε, ως γνωστόν, όπου στον κόσμο επιβλήθηκε η αξιολόγηση, οι συνέπειές της ήταν καταστροφικές: σχολεία υποβαθμισμένα μπροστά στον κίνδυνο του λουκέτου για τους πολλούς και σχολεία «άριστα» για τους λίγους, με εκπαιδευτικούς εξουθενωμένους εργασιακά από τον ασφυκτικό έλεγχο, την παιδαγωγική ανελευθερία και τους εξευτελιστικούς μισθούς, με φόβητρο διευθυντές-managers!

8.         Σε αυτό το πλαίσιο, καλούμε τη Διοίκηση να ευθυγραμμιστεί με τις δικαστικές αποφάσεις για την άμεση έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων, όπως ακριβώς έκανε πριν λίγες μέρες και το ΠΥΣΠΕ Λακωνίας. Άλλωστε, το επιχείρημα «αξιολογηθείτε για να ξεμπερδεύετε», που ακούγεται, προφανώς δεν ισχύει, γιατί ο νόμος Κεραμέως προβλέπει την αξιολόγηση ανά διετία, δηλαδή θεατρικές παραστάσεις αναξιοπρέπειας με προβαρισμένα μαθήματα, "σημαιοστολισμένες" τάξεις και μαθητές-κομπάρσους υπό το άγρυπνο βλέμμα των αξιολογητών/νέο-επιθεωρητών, προκειμένου να επιβληθεί η σύνδεση μισθού-αξιολόγησης στο σύνολο του κλάδου. Ήδη, μάλιστα, οι συστημικές εφημερίδες προετοιμάζουν το έδαφος για να μπει ποσόστωση στα βροχηδόν «άριστα», γιατί μοναδικός υπεύθυνος για την εγκατάλειψη και τα συσσωρευμένα προβλήματα του δημόσιου σχολείου φαίνεται και αποδεικνύεται η ίδια η κυβέρνηση!

9.         Δηλώνουμε, τέλος, στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης τα εξής: Πρώτον, αν επιχειρηθεί πειθαρχική δίωξη νεοδιόριστου συναδέλφου λόγω της συμμετοχής του στην απεργία-αποχή, θα χρησιμοποιήσουμε αμέσως ως σωματείο όλα τα διαθέσιμα συνδικαλιστικά, πολιτικά και νομικά μέσα για την προστασία και τη δικαίωσή του! Οι συνάδελφοι είναι απεργοί και προστατεύονται από το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα! Δεύτερον, καμία «ομαλότητα» δεν μπορεί να υπάρξει στο δημόσιο σχολείο, τη στιγμή που η συνεχιζόμενη βάρβαρη αντιεκπαιδευτική πολιτική ΥΠΑΙΘΑ-κυβέρνησης είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για τις εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε χρόνο λόγω των αιματηρών περικοπών σε διορισμούς-προσλήψεις, τα υπερπληθή τμήματα των 28-30 μαθητών, την έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και των τάξεων υποδοχής στην καλύτερη περίπτωση κάθε Δεκέμβρη, την ακαταλληλότητα των σχολικών βιβλίων και την θλιβερή υλικοτεχνική υποδομή του σημερινού εξετασιοκεντρικού σχολείου. Πολύ περισσότερο, καμία «ομαλότητα» δεν επιτρέπει η κυρίαρχη πολιτική των ΕΕ-ΟΟΣΑ που ακολουθείται και που μας ενοχοποιεί με το δόγμα «κακός μαθητής = κακός καθηγητής». Έτσι, διαγράφονται μονοκοντυλιά όλες οι ιδιαίτερες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και γεωγραφικές συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών μας, που καθορίζουν καταλυτικά τη σχολική τους επίδοση, ιδίως στο σημερινό σχολείο της μορφωτικής απόρριψης των πολλών και της ταξικής επιλογής των λίγων μέσω των αλλεπάλληλων εξετάσεων.

 

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΓΙΑ:

·              Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (και του 2021 και 2022) χωρίς αξιολόγηση, με την άμεση έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης. Άρση των "αστερίσκων" στις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 στην Γ' Αθήνας.

·              Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης. Γενναίες αυξήσεις στους μισθούς μας.

·              Απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της. Γενναίες δαπάνες, ολόπλευρη μόρφωση, παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών. Περιοδική, ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

·              Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Δωδεκάχρονο σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν, που θα χωρά όλη τη γνώση και όλα τα παιδιά. Ριζική μείωση των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας-15 στις Ομάδες Περοσανατολισμού-10 στα εργαστήρια για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά, παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά αποτελέσματα. Ούτε κουβέντα για «Εθνικό Απολυτήριο».

·              Επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου δημόσια υπό το Υπουργείο Παιδείας. Κανένα παιδί ως τα 18 εκτός δημόσιου σχολείου και χωρίς απολυτήριο λυκείου. Ενισχυτική Διδασκαλία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κατάργηση των μεταγυμνασιακών Σχολών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Εργαστηριακή και επαγγελματική εκπαίδευση εξ ολοκλήρου στο σχολείο.

Καλούμε την ΔιΔΕ κ. Μακρή να αποσύρει το εν λόγω έγγραφο και να καλέσει σε άμεση συνεδρίαση το ΠΥΣΔΕ για την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης και των νεοδιόριστων του 2021-2022.

Το ΔΣ
--


Χωρίς ιούς.www.avast.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου