Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια, Ειδικά σχολεία. Κινητοποίηση Δευτ. 3/9, 2.00 μ.μ., Περιφερειακή Διεύθυνση Κ. Μακεδονίας


Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ

 Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα
στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

Κινητοποίηση των ΕΛΜΕ Δευτέρα 3/9, στις 2.00 μ.μ.,
στην Περιφερειακή Διεύθυνση
Ολιγομελή(τομείς – ειδικότητες) κατά νομό στην Κεντρική Μακεδονία που δεν έχουν εγκριθεί
Διευθύνσεις/
    Νομοί
   Σύνολο ολιγομελή (Τομείς Ειδικότητες)

Ολιγομελή εγκρίθηκαν από ΠΔΕ - Υπουργείο

Σύνολο ολιγομελή που δεν εγκρίθηκαν
Μαθητές
σε ομηρία
ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
59
33
26
       131
ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης
61
43
18
89
ΔΔΕ Ημαθίας
24
19
5
32
ΔΔΕ Κιλκίς
13
10
3
 9
ΔΔΕ Πέλλας
24
20
4
15
ΔΔΕ Πιερίας
29
27
2
10
ΔΔΕ Σερρών
30
27
3
 9
ΔΔΕ Χαλκιδικής
19
15
4
13
Σύνολο
      259
         194
            65
       308


1/9/2018
Το υπουργείο παιδείας, μπροστά στην  αγανάκτηση του εκπαιδευτικού κόσμου και τις διαμαρτυρίες του από κοινού με τις ΕΛΜΕ για την κατάσταση που δραματικά χειροτερεύει στο δημόσιο σχολείο, ενέκρινε ένα μεγάλο αριθμό από τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, όπως παραπλανητικά ονομάζει τα τμήματα που δεν συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού των μαθητών που το ίδιο έχει ορίσει. Συνεχίζει όμως να μην εγκρίνει όλα τα «ολιγομελή» τμήματα, παρά το ότι αποτελούν προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων, των Διευθυντών Εκπ/σης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης και των άλλων Διευθυντών Εκπαίδευσης, καθώς και της Διεύθυνσης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

  • Συνολικά στη Θεσσαλονίκη στα 29 πλέον ΕΠΑΛ που απέμειναν δεν εγκρίθηκαν 44 τομείς και  ειδικότητες  της Β΄ και Γ΄ τάξης (26 στα ΕΠΑΛ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης  και  18 της Δυτικής Θεσσαλονίκης).

  • Στους υπόλοιπους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας δεν εγκρίθηκαν 21 ολιγομελή.

  • 308 μαθητές από όλα τα ΕΠΑΛ της Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζουν να είναι σε ομηρία και αβεβαιότητα αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους και να παρακολουθούν την ειδικότητα που επέλεξαν, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να διακόψουν το σχολείο.

  • Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση να μην έχουν εγκριθεί όλα τα ολιγομελή στα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ και τα ειδικά σχολεία με βάση τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τα σχολεία.

  • Η εγκύκλιος που ισχύει για την επιλογή της β΄ Ξένης γλώσσας των μαθητών (αντιστοίχιση τμημάτων β΄ Ξένης γλώσσας με τα γενικής παιδείας) οδηγεί στον εξοστρακισμό των Ξένων γλωσσών που διδάσκονται ως δεύτερη επιλογή στα δημοτικά και στη συνέχεια και στα Γυμνάσια. 

Όχι στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του υπουργείου!
Τα στοιχεία αποτυπώνουν τη δραματική κατάσταση που επιφυλάσσει το υπουργείο παιδείας με το ξεκίνημα της χρονιάς στο δημόσιο σχολείο. Η μη έγκριση μαζικά των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία, ο υποβιβασμός των Ξένων γλωσσών και ο περιορισμός των δικαιωμάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν επιλογές  στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής, των περιορισμών σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς, καθώς και εναρμόνισης με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Η πολιτική αυτή λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Για πολλούς  μαθητές στα ΕΠΑΛ σημαίνει καθεστώς ομηρίας και αναζήτησης άλλης ειδικότητας, ή άλλου σχολείου, ακόμη και διακοπής της φοίτησής τους. Η μη έγκριση τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στα ΓΕΛ θα οδηγήσει τους μαθητές ή σε άλλη ομάδα ή σε άλλο Λύκειο. Στα Γυμνάσια θα αναγκαστούν να  παρακολουθούν β΄ Ξένη γλώσσα που θα τους επιβάλλεται και τα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς ουσιαστική στήριξη, δεν θα λειτουργούν θετικά για όλους τους μαθητές. Πολλοί εκπαιδευτικοί των τεχνικών ειδικοτήτων μετατρέπονται σε λάστιχο, οδηγούνται μεταξύ σχολείου και άλλων δομών της μη τυπικής εκπαίδευσης, των ΙΕΚ και της μαθητείας, της αναζήτησης και εποπτείας επιχειρήσεων για να συμπληρώσουν ωράριο κάτω από την απειλή της κινητικότητας, της μετάταξης και της ανεργίας. Χιλιάδες είναι πλέον οι εκπαιδευτικοί των Ξένων γλωσσών που βρίσκονται σε εργασιακή περιπλάνηση για την κάλυψη ωραρίου, για τους περισσότερους σε δύο μέχρι και πέντε ή έξι σχολεία. Η κατάσταση της ανασφάλειας και της περιπλάνησης θα επιδεινωθεί για όλους τους εκπαιδευτικούς από τις  αλλαγές στο νέο Λύκειο όπου πολλά από τα μαθήματα θα είναι επιλογής.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου
·         Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
·         Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ και τα Γυμνάσια.
·         20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
·         Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
·         Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα.
·         Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.
·         Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων. Να μην προωθηθεί καμία αλλαγή μέσα στο καλοκαίρι για το σύστημα επιλογής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

  Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μη συναινέσουν στην πολιτική των περιορισμών και της λιτότητας που κατεδαφίζουν το δημόσιο σχολείο, στερούν τους μαθητές μας από τις μορφωτικές τους ανάγκες και ισοπεδώνουν τα εργασιακά μας δικαιώματα. Να συμμετέχουν στη νέα κινητοποίηση που οργανώνουν οι ΕΛΜΕ την Δευτέρα 3/9, στις 2.00 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για να ανακόψουμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του υπουργείου παιδείας και να απαιτήσουμε να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου