Περί του κειμένου στήριξης της Συμβούλου προσχολικής αγωγής
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Σχετικά με το κείμενο υποστήριξης των αξιολογημένων νεοδιόριστων νηπιαγωγών προς τη σύμβουλο διαπιστώνουμε τα παρακάτω:
1.Είναι γνωστό ότι η απομάκρυνση των εκπαιδευτικών από το σωματείο δημιουργεί λανθασμένη εικόνα στους/στις εκπαιδευτικούς για τις έννοιες της συλλογικής δράσης και του θεσπισμένου ρόλου του συνδικαλισμού. Κυρίως οι νέοι/ες συνάδελφοι/σσεςπολλές φορές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις δομικές διαφορές ανάμεσα στα όργανα της διοίκησης και του σωματείου κι ένα τέτοιο παράδειγμα βλέπουμε ακριβώς στο «κείμενο συμπαράστασης» προς τη σύμβουλο. Γι' αυτό το δυσάρεστο γεγονός έχει μεγάλη ευθύνη και το ίδιο το σωματείο, ιδιαίτερα εδώ στη Λέσβο, με το συνεχές πηγαινέλα ανάμεσα στο συνδικαλισμό και τη διοίκηση.
2. Εάν η σύμβουλος έχει αντίλογο προς την απόφαση του ΣΕΠΕ Λέσβου μπορεί, αν έχει το θάρρος, να τον διατυπώσει η ίδια. Κανένας λόγος δεν υπάρχει να ομιλούν «δια λογαριασμόν της» της τρίτα πρόσωπα.
3. Το εν λόγω κείμενο αναφέρεται όχι στο περιστατικό για το οποίο γίνεται κριτική στην σύμβουλο αλλά για θέματα πέρα κι έξω από το συγκεκριμένο γεγονός. Η σύμβουλος θα πρέπει να γνωρίζει ότι όπως η ίδια μεταχειρίζεται το «δικαίωμα» της αξιολόγησης ως όργανο της κυβέρνησης για τους/τις νηπιαγωγούς έτσι κι εκείνοι/νες έχουν το δικαίωμα αλλά και το χρέος να απευθύνονται στο συλλογικό τους όργανο και να την κρίνουν.
4.Το ύφος του κειμένου παραπέμπει σε ένα μάλλον δικολαβίστικο λόγο συνδυασμένο με τον επίσημο διοικητικό λόγο του υπουργείου. Σε τίποτα δεν συμβαδίζει με κείμενο συμπαράστασης γραμμένο «από τα κάτω». Το βιογραφικό της συμβούλου και το «παιδαγωγικό της έργο» δεν αφορά ούτε το σωματείο ούτε τη ΔΟΕ. Τα συλλογικά μας όργανα ενδιαφέρονται ή θα έπρεπε να ενδιαφέρονται για τις μεθόδους καταναγκασμού των συναδέλφων/σσώναπό τους/τις αξιολογητές/τριες και τις σχέσεις εκβιασμού και υποταγής που είναι εγγενώς συνδεδεμένες με την αξιολόγηση.
5. Στις συναδέλφους που έχουν ήδη αξιολογηθεί (τάχα για να μονιμοποιηθούν) λέμε πως ο μόνος τρόπος για να μείνουν έξω από το φαύλο κύκλο της εξάρτησης και της υποταγής είναι να σηκώσουν κεφάλι και να απορρίψουν το β' σκέλος της αξιολόγησης.
6. Στη σύμβουλο προσχολικής αγωγής Λέσβου, αλλά και στο ΔΣ του σωματείου μας, θυμίζουμε την περίπτωση της συμβούλου Ελένης Μοσχοβάκη που το 2014 αφού αγνόησε τις επανειλημμένες συστάσεις του ΣΕΠΕ Χίου για τις εκβιαστικές της πρακτικές προς τις νηπιαγωγούς, το σωματείο αυτό αποφάσισε τη διαγραφή της.
7. Τέλος χαιρετίζουμε την σχετική απόφαση του ΣΕΠΕ Λέσβου και του εφιστούμε την προσοχή στα περιστατικά των Διευθυντών δημοτικών σχολείων που με κάθε εξωθεσμικό τρόπο προσπαθούν να εξαναγκάσουν τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμορφωθούν με την αξιολόγηση. Ακόμα κι αν «δεν υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες» ο σύλλογος είναι υποχρεωμένος να παρέμβει όπως το έκανε και το 2014 αποκρούοντας την επίθεση που δέχεται ο κλάδος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου