συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Παρεμβάσεις Δυτ. Αθήνας: Μεθοδεύουν διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης - Προετοιμάζουν νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
8/3/2016
  • Μεθοδεύουν διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης
  • Προετοιμάζουν νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Ένα από τα μέτρα που θα συμπεριληφθούν άμεσα στις ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας είναι «ο χρόνος διδασκαλίας και ο εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών να μη συμπίπτουν», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Α. Λιάκος. «Ο εργασιακός χρόνος να περιλαμβάνει επίσης τις παιδαγωγικές συναντήσεις των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίοι κάθε βδομάδα θα χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική», συμπλήρωσε, ενώ αναφέρθηκε και σε αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα.
«Το αναλυτικό πρόγραμμα δεν είναι ανάγκη να είναι τόσο πολύ αναλυτικό και γι αυτό το λόγο -εδώ θα βοηθήσει το Εθνικό Πλαίσιο γιατί θα δίνει οδηγό – και να βάλουμε μια ζώνη που θα είναι τουλάχιστον το 1/3 του χρόνου των παιδιών, στην οποία θα υπάρχει μια ζώνη αυτονομίας, μια ζώνη συνεργασίας, διαθεματική ζώνη ή ζώνη έρευνας, όπου τα παιδιά δεν θα είναι απλώς οι παθητικοί αποδέκτες της γνώσης – δεν το θέλουμε σε καμία περίπτωση ούτε στα άλλα μαθήματα– όπου ο στόχος θα είναι οι μαθητές να γίνουν οι μικροί ερευνητές, αυτοί που θα ανακαλύψουν τη γνώση».
Αν ξύσει κανείς την επιφάνεια όσων λέει ο Πρόεδρος του “Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία” (ο οποίος είναι φανερό ότι έχει αναλάβει επιτελικό ρόλο στις επιχειρούμενες αντιδραστικές αλλαγές), αυτό που μένει είναι η επιχείρηση διαφοροποίησης των σχολείων και η προσαρμογή τους στις κεντρικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Όλες οι αλλαγές [τα τελευταία χρόνια και σήμερα] αφορούσαν και αφορούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Πίσω από όσα λέει ο Α. Λιάκος (η ίδια ακριβώς "γραμμή" Διαμαντοπούλου) αλλά και ο υπουργός Παιδείας, όταν κάνουν λόγο για δυνατότητα της σχολικής μονάδας να διαμορφώνει το πρόγραμμά της, για αυτονομία, διαφοροποίηση, μείωση, αναδιάταξη της ύλης και του αναλυτικού προγράμματος,  ξεπροβάλλει μια εκπαίδευση και ένα σχολείο αντίστοιχο με τις οικονομικές και κοινωνικοταξικές συνθήκες της περιοχής του
Είναι φανερό, παρόλο που για ευνόητους λόγους, ο Α. Λιάκος χρησιμοποιεί τη διφορούμενη γλώσσα του Μαντείου των Δελφών, ότι θα επιχειρηθούν αλλαγές στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Κι αν σε αυτή τη φάση, πιθανόν, δεν είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε νέα αύξηση του διδακτικού ωραρίου, φαίνεται ότι κάτι ετοιμάζουν για το λεγόμενο "εργασιακό χρόνο", τον οποίο θα επιχειρήσουν να διευρύνουν ή να "αξιοποιήσουν"! Τα πρόσφατα μισόλογα για "επιμόρφωση στα κενά", δεν ήταν καθόλου τυχαία. Όπως τυχαία δεν πρέπει να θεωρηθούν και τα σιβυλλικά λόγια που προαναφέραμε, όπως και οι "προτάσεις" για τις συγχωνεύσεις ειδικοτήτων κλπ.

Τα εκπαιδευτικά σωματεία είναι απαραίτητο να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν την πάλη τους με κάθε τρόπο, στη βάση των αναγκών της Δημόσιας παιδείας, απαιτώντας μαζικούς διορισμούς, αύξηση των δαπανών, αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις, ενάντια στις πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών. Αυτή η απάντηση μπορεί να υπάρξει μόνο σα μέρος της γενικότερης αντιϊμπεριαλιστικής και αντικαπιταλιστικής πάλης, που συνδέει όλα τα δοκιμαζόμενα τμήματα των εργαζομένων.
Να αντισταθούμε, επίσης, στο κρεσέντο της ταξικής μονοφωνίας, στο δήθεν «εθνικό διάλογο», και στις μεταμφιέσεις του στα σχολεία και στους συλλόγους διδασκόντων, που στοχεύει στην εναρμόνιση με τις ντιρεκτίβες και τις πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και σε κάθε μέτρο υλοποίησης της αντιλαϊκής επίθεσης, με πρώτο και κύριο το ασφαλιστικό, που αντιστρατεύεται τα συμφέροντα εκατομμυρίων εργαζομένων κι ανέργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου