συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023

ΣΕΠΕ "Ηρώ Κωνσταντοπούλου" ~ Άνω Λιόσια, Ζεφύρι, Φυλή: Έναρξη σχολικής χρονιάς-σύλλογοι διδασκόντων-κενά-αναπληρωτ(ρι)ές

 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων στις συνεδριάσεις για την έναρξη της σχολικής χρονιάς:

  • Κάθε σχολείο/νηπιαγωγείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, αποφασίζει ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν την κατανομή των εκπαιδευτικών στις τάξεις του πρωινού, να καταγράψουν τους εκπαιδευτικούς και τις ώρες των ειδικοτήτων που λείπουν, συνυπολογίζοντας τις ανάγκες σε ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο (με υπεύθυνο εκπαιδευτικό ολοήμερου). Δεν αποδεχόμαστε τον όρο πλεονασματικές ώρες! Η ενισχυτική διδασκαλία είναι διδακτικό έργο αναγκαίο ως υποστηρικτική δομή στη σχολική μονάδα και όχι το παραπαίδι προς εκμετάλλευση! Με βάση αυτό, ο κάθε σύλλογος διδασκόντων αρνείται να αποδεχτεί τον όρο πλεονάζουσες και δηλώνει συγκεκριμένα τον αριθμό των ωρών που διαθέτει για ενισχυτική διδασκαλία. Να μην προβεί σε σύνταξη προγράμματος που να καλύπτει με «πλεονάσματα» ωρών των δασκάλων τις ώρες των ειδικοτήτων. Να προασπιστούν το δικαίωμα των παιδιών στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δικαίωμα των συναδέλφων/ισσών ειδικοτήτων στην εργασία, πάνω σε θέσεις που τους αντιστοιχούν. Κανένας/καμία να μη μετακινηθεί από το σχολείο τοποθέτησής του.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη. Οι μειωμένες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία μας δεν αρκούν για να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες υποστήριξης των παιδιών. Δεν προκύπτει από τη νομοθεσία ότι αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων είναι η διαχείριση της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς όλα τα εγκεκριμένα αιτήματα πρέπει να ικανοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση να μη προχωρήσουν σε μοίρασμα των ωρών σε περισσότερα του ενός παιδιού! Οι εγκρίσεις αφορούν την πλήρη κάλυψη των αναγκών ενός/μιας και μόνο μαθητή/τριας! Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και οι  Διευθυντ(ρι)ες  των  σχολείων να απευθυνθούν με έγγραφό τους προς τη Διεύθυνση και το ΚΕΔΑΣΥ ζητώντας την ονομαστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, προκειμένου να προστατευτούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, τα εργασιακά  δικαιώματα  των  εκπαιδευτικών, αλλά  και  να προστατευτούν οι σύλλογοι διδασκόντων από πιθανές δικαστικές προσφυγές.
  • Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.

H μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Ο αγώνας που δίνουμε αφορά πρώτα και κύρια την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου

Δε θα επιτρέψουμε την εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου, την αξιολόγηση και την πειθάρχηση, που το μετατρέπει σε πεδίο ανταγωνισμού, γενικεύει τις μορφωτικές ανισότητες, απαξιώνει τον εκπαιδευτικό

-Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις 

-Αγωνιζόμαστε για ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών

-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.). Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»

-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε  για τον αξιολογητή μας

-Απεργούμε Απέχουμε/Δεν υλοποιούμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου