συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Σχετικά με την επιλογή υποδιευθυντών/ντριών των σχολείων


Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                   Θεσσαλονίκη 19/11/2023 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ  ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ\ΤΡΙΩΝ  ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΠΛΗΡΗΣ ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΠΡΙΜΟΔΟΤΗΣΗ ΗΜΕΤΕΡΩΝ.

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, ΤΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΟΡΓΑΝΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ.  με βάση τις  κατευθύνσεις ΟΟΣΑ , ΕΕ προωθεί βαθιές αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση , που διαμορφώνουν το αγοραίο σχολείο  των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, της κατηγοριοποίησης και αξιολόγησης. Θέλει τις σχολικές μονάδες να λειτουργούν ως  επιχειρήσεις, τους διευθυντές\τριες σε ρόλο μάνατζερ με υπερεξουσίες και ανταγωνιστικό κλίμα, με στόχο την προώθηση και επιβολή των  αντιεκπαιδευτικών της μέτρων.

 

Με βάση τις διατάξεις του 4823/21 κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας υπονομεύουν και  επιχειρούν την κατάργηση όποιων στοιχείων  δημοκρατίας υπήρχαν στο δημόσιο  σχολείο με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων  που ανήκαν στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών αποκλειστικά στους/στις διευθυντές/ντριες των σχολείων.

 

Στα πλαίσια αυτά,  αφαίρεσε από τους  Συλλόγους διδασκόντων τη διαδικασία που προέβλεπε να καταθέτουν πρόταση οι σύλλογοι διδασκόντων  του σχολείου  ποιοι να γίνουν υποδιευθυντές.

 

ΌΛΑ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ!

·                     Η  συλλογική αυτή  διαδικασία καταργείται και  μεταφέρεται στο κομματικά ελεγχόμενο  συμβούλιο κρίσεων με  αποκλειστική αρμοδιότητα  στους διευθυντές \τριες των σχολείων να καταθέτουν πρόταση σ΄αυτό  για τους υποδιευθυντές\ τριες. Όμως κανείς  δεν γνωρίζει αν οι διευθυντές κατέθεσαν πρόταση και ποια είναι αυτή, καθώς δεν κοινοποιείται στους συλλόγους διδασκόντων, δεν τη γνωρίζουν ούτε καν τα σχολεία τους.

 

·                     Τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή των υποδιευθυντών είναι άγνωστα, αφού ούτε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε το συμβούλιο κρίσεων,  με το επιβαρυμένο παρελθόν ανοιχτής πριμοδότησης των «δικών τους παιδιών» στις κρίσεις των Διευθυντών σχολείων, ανακοίνωσαν ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία έγιναν οι επιλογές των υποδιευθυντών.

 

·    Το δε συμβούλιο κρίσεων ούτε ανακοίνωσε όπως όφειλε, τηρώντας στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας ,αν έκανε δεκτές τις προτάσεις των διευθυντών σχολείων ,ούτε αν καθόρισε τη στάση του αποκλειστικά με τις προτάσεις των διευθυντών, αλλά ούτε και ανακοίνωσε με ποια κριτήρια έκανε τις επιλογές των υποδιευθυντών.

 

·      Η αντικειμενικότητα που προσπάθησε να επιδώσει το υπουργείο στις κρίσεις υποδιευθυντών με την κατάθεση φακέλου προσόντων είναι επίπλαστη, αφού τα στοιχεία του  κάθε συναδέλφου δε μοριοδοτούνται και άρα σε κάθε συμβούλιο κρίσεων και για κάθε συνάδελφο υποψήφιο υποδιευθυντή θα έχουν διαφορετική βαρύνουσα σημασία.

 

·      Η καθυστέρηση με την οποία έγιναν οι κρίσεις και οι τοποθετήσεις των υποδιευθυντών, εβδομήντα ημέρες μετά την έναρξη των σχολείων, είναι σε βάρος των σχολείων, των συναδέλφων και των μαθητών. Οι υποδιευθυντές θα μπορούσαν να είχαν τοποθετηθεί έγκαιρα από την προηγούμενη χρονιά ή έστω στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς. Η καθυστέρηση είναι χωρίς αιτιολογία και μόνο διεργασίες μαγειρεμάτων  ευνοούσε! 

·                     Κομματικά ελεγχόμενα συμβούλια κρίσεων  και πριμοδότηση των ημετέρων.

 Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως στη ΔΔΕ Δυτικής Θες\νίκης το συμβούλιο κρίσεων  το ελέγχει κατά κράτος η ΔΑΚΕ καθώς   5   μέλη του είναι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ  στις εκλογές για αιρετούς. Έτσι για μα ακόμη φορά το συμβούλιο κρίσεων συνεχίζει την απαράδεκτη πρακτική της πριμοδότησης των δικών τους παιδιών: Όλοι του ψηφοδελτίου της ΔΑΚΕ στις εκλογές «ΠΥΣΔΕ» του 2022 που έκαναν αίτηση για να γίνουν υποδιευθυντές των σχολείων τους και τομεάρχες στα ΕΠΑΛ που εργάζονται, ορίστηκαν από  το συμβούλιο κρίσεων υποδιευθυντές και τομεάρχες.  Από τους 60 που συμμετείχαν στο ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ οι 8 διεκδίκησαν θέση υποδιευθυντή και θέση τομεαρχών, και όλοι τους πήραν τις αντίστοιχες θέσεις και μόνο ένας δεν έγινε υποδιευθυντής!  

 

·                Επισημαίνουμε ακόμη την αντισυναδελφική στάση του κομματικού συμβουλίου των κρίσεων το οποίο , όπως ακριβώς λειτούργησε στις κρίσεις των Διευθυντών και έβαλε χαμηλή βαθμολογία σε συναδέλφους από άλλες παρατάξεις που με στοιχεία η ΕΛΜΕ κατήγγειλε, κράτησε και πάλι την ίδια απαράδεκτη στάση. Δεν έκανε υποδιευθυντές συναδέλφους που το προηγούμενο διάστημα ήταν είτε Διευθυντές, είτε υποδιευθυντές και επέδειξαν μεγάλη συνεισφορά για την καλή λειτουργία του σχολείου τους. Τους απέρριψαν!

 

Η επιχείρηση κομματικής άλωσης στην παιδεία «καλά κρατεί»! , με ευθύνη του Υπουργείου που επιτρέπει διοίκηση και παραδιοίκηση να λειτουργούν με κριτήρια πριμοδότησης σε κάθε διαδικασία της εκπαίδευσης (κρίσεις διευθυντών, υποδιευθυντών) των δικών μας παιδιών, με εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών συναδέλφων, με απόλυτα ελεγχόμενα από  τη ΔΑΚΕ κομματικά ΠΥΣΔΕ.

Καταδικάζουμε την κομματική άλωση κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας που επιχειρείται από τη ΔΑΚΕ. Καλούμε τους συναδέλφους να μην ανέχονται τους εκπροσώπους της που ασκούν παραδιοίκηση να παρουσιάζονται στα σχολεία ως υπερασπιστές των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Όλοι να πορευόμαστε με τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, ΤΟ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΟΡΓΑΝΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Αγωνιζόμαστε και απαιτούμε την  κατάργηση του ν.4823/21! και μαζί όλου του  ιεραρχικού αξιολογικού και αντιδημοκρατικού  μοντέλου  διοίκησης.

Με τους αγώνες μας  να επαναφέρουμε κατακτήσεις που καταπατούνται και να τις διευρύνουμε με τους συλλόγους διδασκόντων να έχουν κυρίαρχο ρόλο σε όλα τα ζητήματα του σχολείου, και στις επιλογές υποδιευθυντών, με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε  κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.

 Απέναντι σ' αυτό το ιεραρχικό αξιολογικό μοντέλο διοίκησης, αντιπροτείνουμε μια άλλη, δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, στο πλαίσιο του αγώνα μας για  Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο, με την ανάδειξη του συλλόγου διδασκόντων σε βασικό στοιχείο  ρύθμισης της σχολικής ζωής. Όλες οι σημαντικές αποφάσεις να περάσουν στην αρμοδιότητα του συλλόγου διδασκόντων. Οι διευθυντές και υποδιευθυντές να έχουν μόνο εκτελεστικές και συντονιστικές αρμοδιότητες  και να εκλέγονται αποκλειστικά από το σύλλογο.

Καλούμε τους συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα τους για την υπεράσπιση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων μας , της εργασίας μας και του δημόσιου δωρεάν σχολείου

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου