"Σαν έτοιμο από καιρό, σαν θαρραλέο", το ΥΠΑΙΘΑ επαναφέρει την τηλεκπαίδευση για μαθητές και εκπαιδευτικούς στις πληττόμενες από την κακοκαιρία Byron περιοχές της χώρας. Η ΕΛΜΕ μας έχει επανειλημμένα τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η προσφιλής τακτική του Υπουργείου και της Διοίκησης να ενημερώνουν με ένα e-mail το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας την τηλεκπαίδευση για κάθε καιρικό φαινόμενο θα ήταν αστεία, αν δεν ήταν επικίνδυνη. Για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους, υπενθυμίζουμε ότι:
1. Τα σχολεία μας δεν έκλεισαν με ευθύνη ή υπαιτιότητα των εκπαιδευτικών, αλλά με σχετική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής εξαιτίας των ανύπαρκτων αντιπλημμυρικών μέτρων προστασίας των σχολικών μονάδων, της αδυναμίας ασφαλούς μετάβασης σε αυτές και της ακαταλληλότητας των σχολικών κτηρίων σε περιπτώσεις καταιγίδων, χιονοπτώσεων και καυσώνων. Ως εκ τούτου, το "επιτελικό" κράτος δεν μας κάνει τη χάρη, αλλά επιχειρεί να αποκρύψει τις ευθύνες που φέρει στο ακέραιο και να παραστήσει την αθώα περιστερά, ενώ πληρώνουμε υπέρογκους φόρους και δημοτικά τέλη για τα ανύπαρκτα έργα υποδομής που δικαιούμαστε!
2. Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, προβλέπει ότι: « Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…». Παράλληλα, υπενθυμίζουμε ότι εκκρεμεί η πλήρης συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘΑ με την καταδικαστική εις βάρος του και της εταιρίας Cisco απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση-παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων κατά την περίοδο της πανδημίας.
3. Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο αποκλειστικός χώρος εργασίας μας στον οποίο και παρέχουμε το έργο μας. Εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτόν, δεν μπορούμε να εργαστούμε και, συνεπώς, να παράσχουμε τηλεκπαίδευση. Είναι πέρα και έξω από την εκπαιδευτική νομοθεσία η απαίτηση να μετατρέψουμε τα σπίτια μας από ιδιωτικό χώρο σε εργασιακό για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με δικά μας μέσα, σύνδεση και ρεύμα. Τελεία και παύλα!
4. Από την περίοδο της πανδημίας που σταθήκαμε δίπλα στους/στις μαθητές/τριες μας και στις οικογένειές τους και αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορο μέσο για να διατηρηθεί μια απλή επαφή με τη σχολική ζωή, έως σήμερα, είναι απολύτως προφανές ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, ιδίως όταν δεν είναι ισότιμη η πρόσβαση των παιδιών σε αυτήν. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ χρησιμοποίησε εξ αρχής την τηλεκπαίδευση για να δώσει μια επίφαση "κανονικής λειτουργίας" των κλειστών σχολείων, να πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες ότι "όλα βαίνουν καλώς", ως μέσο κάλυψης των κενών σε απομακρυσμένες περιοχές και ως μέσο καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό, εκπαιδευτικό, μορφωτικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση, όταν το σχολείο κλείσει υποχρεωτικά για μία ή λίγες μέρες. Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται ούτε καν για τηλεκπαίδευση αλλά για τηλε-απασχόληση που ικανοποιεί τα επικοινωνιακά τερτίπια της κυβέρνησης.
5. Επιχειρείται να νομιμοποιηθεί ότι είναι φυσικό ακόμη και για μονοήμερη ή ολιγοήμερη διακοπή του σχολείου, να «συνεχίζεται» απρόσκοπτα -υποτίθεται- η εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς τους μαθητές που δεν διαθέτουν εξοπλισμό ή, ακόμη χειρότερα, να παρακολουθούν μέσω κινητών τα μαθήματα. Αυτή η πολιτική είναι μνημείο υποκρισίας και αποδόμησης των μορφωτικών και εργασιακών μας δικαιωμάτων, ιδίως όταν από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς έχουν χαθεί εκατοντάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω προσλήψεων με το σταγονόμετρο!
Σε αυτό το πλαίσιο, καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης, αγωνιζόμαστε για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία με πιστοποιητικά αντιπλημμυρικής-αντισεισμικής-αντιπυρικής προστασίας, πλήρεις υποδομές και όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό στη θέση του από την 1η Σεπτέμβρη. Συγχρόνως, απαιτούμε τη χορήγηση άδειας με πλήρη αποζημίωση για τους εργαζόμενους γονείς. Τέλος, παρέχουμε πλήρη κάλυψη σε όλες τις συναδέλφισσες και όλους τους συναδέλφους με όλα τα διαθέσιμα πολιτικά-συνδικαλιστικά-νομικά μέσα προκειμένου να μην συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση-παρωδία και επισυνάπτουμε και τη σχετική απόφαση της ΟΛΜΕ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου