συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2024

H πρόταση των Παρεμβάσεων ΔΕ για την πολιτική – συνδικαλιστική απόφαση στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Πρόταση για πολιτική – συνδικαλιστική απόφαση στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Το 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση με τις ευλογίες ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ και της ακροδεξιάς, ακολουθώντας τη γραμμή της Ε.Ε. και στη λογική των σιδερένιων δημοσιονομικών πλεονασμάτων, παγιώνει τη φτώχεια και διαλύει και ιδιωτικοποιεί κάθε δημόσιο κοινωνικό αγαθό, ενώ παράλληλα εντείνει τον αυταρχισμό και την πολεμική προετοιμασία.

H πρόταση των Παρεμβάσεων ΔΕ για την πολιτική – συνδικαλιστική απόφαση στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
H πρόταση των Παρεμβάσεων ΔΕ 
για την πολιτική – συνδικαλιστική 
απόφαση στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο θα κριθεί: Αν η κυβέρνηση θα καταφέρει να επιβάλλει ένα σχολείο εμπορευματοποιημένο, ιδιωτικοποιημένο και ανταγωνιστικό, αν οι εκπαιδευτικοί θα μετατραπούν σε φοβισμένους, υποταγμένους υπαλλήλους με μισθούς πείνας και χωρίς εργασιακά δικαιώματα αν θα υπάρχει συνδικαλιστικό κίνημα με συλλογικές διεκδικήσεις και αιτήματα, ανατρεπτικούς αγώνες και δημοκρατική δομή ή συνδικαλιστικό κίνημα που θα διεκδικεί ό,τι και όπως του επιτρέπουν και θα επικρατήσει η λογική της ανθρωποφαγίας και του ανταγωνισμού.

Η απάντηση σε αυτά τα κρίσιμα ερωτήματα παίρνει επείγοντα χαρακτήρα και η αντίδραση των καθηγητών πρέπει να είναι άμεση. Οι ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ απευθύνουμε στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρόταση πολιτικής-συνδικαλιστικής απόφασης και καλούμε κάθε αγωνιστικό σχήμα, παράταξη και σύνεδρο σε ευρεία συσπείρωση για συντονισμένη και συλλογική πάλη.

Η κυβέρνηση ΝΔ κλιμακώνει τον «κοινωνικό πόλεμο»!

Παρά την βαριά ήττα που υπέστη η κυβέρνηση της ΝΔ στις ευρωεκλογές που εδράζεται στην ογκούμενη κοινωνική δυσαρέσκεια εξαιτίας της αντιλαϊκής πολιτικής της επιμένει δια στόματος πρωθυπουργού πως θα συνεχίσει και θα επιταχύνει τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις σε βάρος του λαού και της νεολαίας. Κυβέρνηση, Ε.Ε, κεφάλαιο στο βωμό των δημοσιονομικών πλεονασμάτων, των συμφώνων σταθερότητας, της νέας δανειακής σύμβασης του ταμείου ανάκαμψης, , της “ανάπτυξης” λεηλατούν τη ζωή των ανθρώπων και της φύσης, σκορπούν τη φτώχεια και το θάνατο. Τα μέτρα εκτίναξης της ακρίβειας εξανεμίζουντους ήδη μειωμένους, κατά 40%, μισθούς των εργαζομένων, οι αυξήσεις των εκπαιδευτικών του 1,5 ευρώ τη μέρα, αποτελούν κοροϊδία, όταν αυξάνει τα επιδόματα των στελεχών της διοίκησης κατά 30%. Αρνείται την επιστροφή των δώρων που αντιστοιχούν σε δύο μισθούς, ενώ με το νέο μισθολόγιο–φτωχολόγιο, ετοιμάζει σύστημα με μπόνους παραγωγικότητας με «κλειδί» το νέο σύστημα αξιολόγησης . Απειλεί τη λαϊκή κατοικία με τους εκατοντάδες χιλιάδες πλειστηριασμούς και τις υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων. Η πρόσφατη εφαρμογή του νέου αντεργατικού μέτρου της 6ημερης εργασίας βαθαίνει ακόμα περισσότερο την εκμετάλλευση. Ετοιμάζει νέα αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης από το 2026! Η ιδιωτικοποίηση και ιδιωτικοοικονομική λειτουργία κάθε δημόσιου αγαθού με το έγκλημα των Τεμπών, αλλά και η υποβάθμιση –διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας, της κοινωνικής ασφάλισης, με το μεγαλύτερο μέρος των κρατικών δαπανών για την υγεία και την κοινωνική ασφάλιση να διοχετεύονται σε ιδιώτες έχει τραγικές συνέπειες στο λαό με το έγκλημα των Τεμπών να αποτελεί τραγική απόδειξη. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και η πλήρης επιχειρηματικοποίηση του δημόσιου Πανεπιστημίου που έρχεται να σηματοδοτήσει την επιχείρηση ιδιωτικοποίησης και της εκπαίδευσης συνολικά. Χτυπά τη φτωχή αγροτιά με την εφαρμογή των οδηγιών της Ε.Ε. που συγκεντρώνει την αγροτική γη στα χέρια λίγων εταιρειών- μεγαλοκτηματιών, με ό, τι αυτό σημαίνει για τις τιμές και την ποιότητα των αγροτικών προϊόντων για τον λαό. Το αποδεικνύουν η ανεργία, η μετανάστευση, οι κακοπληρωμένες και ελαστικές σχέσεις εργασίας.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

Οι πολεμικές επιχειρήσεις και τα επιθετικά πολεμικά σχέδια των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ, της ΕΕ καθώς και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και στη Μ. Ανατολή, η συνεχιζόμενη σφαγή στη Γάζα, η στροφή της Ε.Ε. στην «οικονομία πολέμου» και στην ανάγκη προετοιμασίας του πληθυσμού για κρίσεις «όπως ο πόλεμος» εντείνουν τους ήδη οξύτατους ανταγωνισμούς των ιμπεριαλιστικών δυνάμενων της εποχής μας και δημιουργούν νέα δυσμενή δεδομένα για όλη την ανθρωπότητα. Κυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ και ακροδεξιά δηλώνουν υποταγή σε ΕΕ, ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και στα επιθετικά σχέδια του ιμπεριαλισμού στην περιοχή. Εμπλέκουν το λαό σε αυτά τα επικίνδυνα σχέδια, με τη χώρα να έχει μετατραπεί σε μια απέραντη βάση των ΗΠΑ, αυξάνουν τα ήδη ιλιγγιώδη ποσά για στρατιωτικούς εξοπλισμούς καταβυθίζοντας τις δαπάνες για υγεία, παιδεία, μισθούς κ.λπ. Και όχι μόνο αυτό. Με την ξεκάθαρη θέση της υπέρ του Ισραήλ και την ενεργή συμμετοχή της στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στη Μ. Ανατολή, είναι πλήρως συνένοχη στη συνεχιζόμενη σφαγή στη Γάζα. Πρόκειται για επικίνδυνες επιλογές υπέρ του κεφαλαίου και του ιμπεριαλισμού και ενάντια στα συμφέροντα και τις ανάγκες των λαών της περιοχής, καθώς πυκνώνουν τα σύννεφα του πολέμου και φέρνουν στην ημερήσια διάταξη τον κίνδυνο ενός περιφερειακού ή και γενικευμένου πολέμου. Ταυτόχρονα, έχουν βάλει την υπογραφή τους στη νέα αντιμετανεστευτική συμφωνία της Ε.Ε, στη λογική της Ευρώπης-φρούριο που μαζί με τις συμφωνίες Ε.Ε.-Τουρκίας έχει γεμίσει πνιγμένους πρόσφυγες η Μεσόγειος, εξαθλιωμένους μετανάστες και παιδιά που ζουν σε κολαστήρια, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις ιδέες του ρατσιστικού μίσους. Πρόκειται για μια ακροδεξιά που ενισχύεται στο έδαφος των πολιτικών διαρκούς λιτότητας και φτώχειας από όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις.

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ

Η εκπαιδευτική της πολιτική, βασισμένη στις κατευθύνσεις των Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, επιδιώκει να προσαρμόσει την εκπαίδευση στις ανάγκες της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Κρίσιμους κόμβους αποτελούν η εφαρμογή του ν. 4823/’21 και της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, η επέκταση της Τράπεζας Θεμάτων, η θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και της Ελεύθερης Επιλογής Σχολείου, καθώς και η σύνδεση της ΤΕΕ με την αγορά. Συγκεκριμένα:

●  Η αξιολόγηση είναι το βασικό πολιτικό εργαλείο με το οποίο η κυβέρνηση επιδιώκει να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, να επιβάλει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, να καταργήσει την παιδαγωγική ελευθερία και στρατηγικά να οδηγήσει στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση των σχολείων. Το μοντέλο που εφαρμόζει είναι αντιγραφή των συστημάτων που εφαρμόστηκαν στη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ πριν από χρόνια με καταστροφικές συνέπειες για την εκπαίδευση.

  • Η «ελεύθερη επιλογή σχολείου» μπορεί να γίνει πράξη μόνο αν τα σχολεία κατηγοριοποιηθούν σε «καλά» και «κακά» μέσα από την αξιολόγηση. Θα οδηγήσει τα σχολεία από τη μια στην επιδίωξη προσέλκυσης μαθητών και από την άλλη στην «απαλλαγή» τους από αδύναμους μαθητές. Η δημόσια εκπαίδευση από κοινωνική παροχή για όλους, ολοένα και περισσότερο θα αποκτά χαρακτηριστικά εμπορικής υπηρεσίας –προϊόντος που θα την αποκτούν μόνο όσοι μπορούν.
  • Η καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και η γενίκευση της Τράπεζας Θεμάτων με εξετάσεις στις τρεις τάξεις του Λυκείου οι οποίες θα υπολογίζονται για το βαθμό του απολυτηρίου και την πρόσβαση στα ΑΕΙ, θα μετατρέψουν το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο με στόχο την εκδίωξη των μαθητών από αυτό και τη στροφή τους στις δομές κατάρτισης. Το Εθνικό Απολυτήριο έρχεται από την εποχή του Αρσένη, με τις ίδιες επιδιώξεις από όλες τις κυβερνήσεις που εδώ και 20 χρόνια έχει μπλοκάρει το εκπαιδευτικό κίνημα.
  • Με τον πρόσφατο νόμο για την ΤΕΕ θα δημιουργηθούν μεγάλες δομές τεχνικής εκπαίδευσης ο βασικός μοχλός διοίκησης των οποίων θα αποτελείται απ’ τους εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα και δευτερευόντως απ’ τον Δήμο. Θα είναι δηλαδή η αγορά και τα συμφέροντά της που θα αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα κατευθύνσεων και αποφάσεων στην εκπαιδευτική λειτουργία των ΕΠΑΛ – ΕΚ και των αντίστοιχων δομών κατάρτισης ΕΣΚ – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ).   
  • Η υποχρηματοδότηση των σχολείων ακόμη και για στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων θα σηματοδοτήσει την επέλαση των ιδιωτών και χορηγών σε ακόμη μεγαλύτερη έκταση από σήμερα.

Την ίδια στιγμή οι εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση αλλάζουν ταχύτατα και προς το χειρότερο. Με όπλο την αξιολόγηση δεκάδες χιλιάδες νεοδιόριστοι βρίσκονται σε ομηρία, ενώ δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές καλούνται κάθε χρόνο να καλύψουν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, σε άθλιες συνθήκες που οδήγησαν μόνο φέτος 3.000 από αυτούς στην παραίτηση.  Σε όλους αυτούς τους συναδέλφους, αντί για μόνιμη και σταθερή εργασία, η κυβέρνηση υπόσχεται νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ώστε να ισοπεδώσει πτυχία και προϋπηρεσία χρόνων. Οι εκπαιδευτικοί με μισθούς πείνας μετατρέπονται γοργά σε «πολυεργαλεία» κάλυψης όλων των αναγκών, της υπέρμετρης γραφειοκρατίας, στοχοποιημένοι ως υπεύθυνοι της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, που θα λογοδοτούν αέναα, με υποταγή στον διοικητικό μηχανισμό των managers χωρίς ίχνος παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στα σχολεία. Και στο βάθος όλων αυτών, βρίσκεται η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας με πέρασμα των εργασιακών των εκπαιδευτικών στους Δήμους.

Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΔΕΣΜΙΑ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ

Η άρνηση εκ νέου προκήρυξης της απεργίας-αποχής από την αυτοαξιολόγηση μετά την καταδικαστική απόφαση του πρωτοδικείου το 2021, η άρνηση συνέχισής της από τα πρωτοβάθμια σωματεία παρά την κυβερνητική εκστρατεία κατατρομοκράτησης των συναδέλφων, η μετέπειτα τακτική των «ενιαίων κειμένων» αποδοχής της «καλής αξιολόγησης» στα χνάρια της εκδοχής Γαβρόγλου βάσει του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ, η καθυστέρηση κατά ένα χρόνο κήρυξης της απεργίας-αποχής από τους μέντορες-ενδοσχολικούς συντονιστές-εκπαιδευτικούς ομίλους, οι εκ νέου προκηρύξεις της απεργίας-αποχής τον τελευταίο χρόνο υπό την πίεση της μαχόμενης βάσης του κλάδου στο έδαφος των αλλεπάλληλων δικαστικών προσφυγών χωρίς τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και τα πολιτικά-συνδικαλιστικά μέτρα υλοποίησής της, καθώς και η μεταπήδηση συνδικαλιστικών στελεχών σε ρόλο αξιολογητών είναι αδιάψευστα μνημεία κυβερνητικού συνδικαλισμού από την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ. Ενώ η εκπαίδευση βομβαρδίζεται από μέτρα, καλούν απλώς τον κλάδο σε επαγρύπνηση και προετοιμασία ή σε αποσπασματικές και συμβολικές κινητοποιήσεις χωρίς προοπτική αντίστασης και νίκης, αρνούνται και καταψηφίζουν κάθε πρόταση για την οργάνωση ενιαίου παρατεταμένου αγώνα με σαφές απεργιακό πρόγραμμα δράσης ενάντια στο σχέδιο νόμου για την ΤΕΕ, τα οξυμένα προβλήματα σχολείων και εκπαιδευτικών (μείωση μαθητών στα τμήματα, κενά, αναπληρωτές, μονιμοποίηση νεοδιόριστων, κτηριακά, στεγαστικό πρόβλημα αναπληρωτών συναδέλφων κ.ά.), το μπαράζ διώξεων στην εκπαίδευση και την αντιδημοκρατική εκτροπή των δικαστικών προσφυγών, με στόχο την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Τέλος, η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ συναίνεσε στα σχέδια Κεραμέως για τηλε-σωματεία και συμμετείχαν στις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Η κοινωνική δυσαρέσκεια να γίνει δύναμη συλλογικών ανυποχώρητων και νικηφόρων αγώνων

Το γενικευμένο κλίμα δυσαρέσκειας και αμφισβήτησης της κυβερνητικής πολιτικής, η σημαντική φθορά της πολιτικής της κυβέρνησης στη λαϊκή συνείδηση, η συναινετική αντιπολίτευση, διαμορφώνουν νέες δυνατότητες για την αγωνιστική ανασύνταξη του κινήματος, με ένα ισχυρό κίνημα ανατροπής, για να αποκρουστούν οι αντεργατικές- αντιεκπαιδευτικές πολιτικές για να νικήσουν οι αγώνες και να επιβάλλουν κατακτήσεις, για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-κεφαλαίου-ΕΕ-ΝΑΤΟ. Με όπλο τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις που ψηφίστηκαν στις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ όλη αυτή την περίοδο: Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή εργασία και ζωή – εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά. Τα αιτήματα και οι αγώνες μας δεν στριμώχνονται στο κοστούμι των «αντοχών» κεφαλαίου-ΕΕ-ΟΟΣΑ, στο σχέδιο εξασφάλισης κοινωνικής ανοχής και των νέων σεναρίων πολιτικής σταθεροποίησης.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ-ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΜΕ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ- ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ -ΠΑΛΑΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑ:

  • Ανατροπή της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής που επέβαλαν τα απανωτά μνημόνια και οι πυλώνες τους. Ακύρωση μεσοπρόθε­σμων, προγραμμάτων δημοσιονομικής σταθερότητας, δανειακών συμ­βάσεων και όλων των εφαρμοστικών νόμων. Καμιά νέα ανάλογη συμφωνία!
  • Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Να σταματήσει τώρα η εισβολή της Ρωσίας και κάθε επέμβαση των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ! Καμία εμπλοκή της χώρας μας! Να κλείσουν όλες οι βάσεις! Έξω από ΝΑΤΟ – Ε.Ε και κάθε ιμπεριαλιστικό οργανισμό! Παλεύουμε για τη συγκρότηση αντιπολεμικού – αντιιμπεριαλιστικού κινήματος για την Ειρήνη και Φιλία των Λαών! Σταθερό μέτωπο αγώνα ενάντια στον ρατσισμό, τον εθνικισμό, την ακροδεξιά και το φασισμό! Καμία συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές πολεμικές εκστρατείες! Ειρήνη και αλληλεγγύη με όλους τους λαούς.
  • Αλληλεγγύη στον αδούλωτο ηρωικό λαό της Παλαιστίνης. Να σταματήσει το έγκλημα του ισραηλινού φασισμού με τις πλάστες των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και τη σύμπλευση της ελληνικής κυβέρνησης. Καμία εμπλοκή της χώρας μας. Να αποχωρήσουν τώρα οι φρεγάτες από τη Μέση Ανατολή. Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
  • Οι εργαζόμενοι δεν χρωστούν ούτε στο ΔΝΤ, ούτε στην ΕΕ. Το χρέος είναι δείκτης πρόσδεσης της χώρας στα συμφέροντα του κεφαλαίου, τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό.
  • Ακύρωση των συμφωνιών – ιδιωτικοποιήσεων. Δεν πουλάμε! Δεν παραχωρούμε το δημόσιο πλούτο!

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ – ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Κατάργηση των νόμων Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Γαβρόγλου, Κεραμέως, Πιερρακάκη για την αντιδραστική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης. Όχι στην ιδιωτικοποίηση /εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου.

  • Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή – εκπαίδευση και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση αμέσως μετά. Σχολείο που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, ικανότητες για βασικούς κλάδους της παραγωγής, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική–δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα. Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων».
  • Όχι στους ταξικούς και εξεταστικούς φραγμούς! Όχι στο νέο σχολείο – το «Ανοιχτό σχολείο» – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν Τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο και στα νέα πλέγματα εξετάσεων που προετοιμάζουν.
  • Όχι στην ελεύθερη επιλογή σχολείου, στην αυτονομία και αποκέντρωση των σχολείων.
  • Όχι στην αξιολόγηση σχολείων, εκπαιδευτικών. Κατάργηση των ν. 4823/’21, 4692/’20. Κήρυξη απεργίας–αποχής από κάθε μορφή αξιολόγησης και τις εφαρμοστικές εγκυκλίους (αυτοαξιολόγηση, μέντορες, συντονιστές και ατομική αξιολόγηση) Συνεχείς επαναπροκηρύξεις της απεργίας αποχής από ΟΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΛΜΕ, αν συνεχίσουν να τις κηρύττουν παράνομες. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ετήσια και περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών!
  • Κατάργηση του νόμου 4547/2018 για τις Δομές Εκπαίδευσης, που υποβαθμίζουν την ειδική αγωγή, προωθούν την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση κ.λπ.
  • Όχι στο «ψηφιακό σχολείο» κατάργησης των μικρών σχολείων σε δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές! Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.
  • Κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου της τηλεκπαίδευσης.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Ανατροπή των Υ.Α. με τους αυστηρούς και ανελαστικούς αριθμούς των μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Έγκριση των ολιγομελών τμημάτων.
  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
  • Επαναφορά των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών, ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, στοιχείων γεωπονίας κ.λπ. στο σχολείο.
  • Κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό κ.λπ. της ειδικής αγωγής.
  • Πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές (τμήματα υποδοχής σε όλα τα σχολεία) και υπηρεσίες (μεταφορές, στέγη, διατροφή κ.λπ.). Κατάργηση των ΔΕΠ.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έξω οι ιδιώτες και οι χορηγοί από τα σχολεία.
  • Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλιση – υγεία των μαθητών μας!
  • Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα πριν το 2013.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!

● Όχι στην παράδοση της τεχνικής εκπαίδευσης στην αγορά και την φτηνή κατάρτιση. Όχι στην εμπορευματοποίηση, τη μαθητεία και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μαθητών – εκπαιδευτικών! Όχι στην είσοδο των επιχειρήσεων στον προγραμματισμό Τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, τα προγράμματα σπουδών και τη μαθησιακή διαδικασία. Κατάργηση των μεταγυμνασιακών ΕΣΚ και των ΚΕΕΚ ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

ΟΧΙ στο κλείσιμο ΕΠΑΛ συστεγαζόμενων ή όχι. ΟΧΙ στην ύπαρξη τεράστιων και υδροκέφαλων σχολείων και στην κατάργηση και τη μείωση οργανικών θέσεων.

● Να αποσυρθεί άμεσα το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών εγγραφών, που αποτελούν επιπλέον μέτρα συρρίκνωσης του ΕΠΑΛ. Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών από το σχολείο. Κάθε μαθητής/τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.

Όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες σε όλα τα ΕΠΑΛ με βάση τις ανάγκες των μαθητών και όχι της αγοράς και των επιχειρηματικών συμφερόντων.

● Να αποσυρθεί η ρύθμιση για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων που οδηγεί σε νέο κλείσιμο τμημάτων και πλεονάσματα εκπαιδευτικών.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης σε όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης. Η χρηματοδότηση των ειδικών δομών να γίνεται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό και να παίρνει υπόψη της τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς το πρόσχημα των οικονομικών εξορθολογισμών που οδηγούν σε ελλιπή ή πλημμελή εκπαίδευση των μαθητών/τριών μας.
  • Κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα. Στεκόμαστε ξεκάθαρα απέναντι στον οδικό χάρτη της Εθνικής Στρατηγικής για την Αναπηρία 2024-2030, ο οποίος ακυρώνει τις κατακτήσεις των αναπήρων και αποδομεί και διαλύει την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Έγκαιρη δημόσια και δωρεάν διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Ίδρυση νέων δημόσιων ειδικών σχολείων, με κρατική επιχορήγηση, με ασφαλείς προδιαγραφές και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό.
  • Ασφαλή, δημόσια και δωρεάν μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο και σε όλες τις προγραμματισμένες επισκέψεις των ειδικών σχολείων από την πρώτη μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς και από την πόρτα των σπιτιών των μαθητών/τριών.
  • Στελέχωση των ειδικών σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλες τις αναγκαίες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας. Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας.
  • Σύγχρονα Αναλυτικά προγράμματα για τα ειδικά σχολεία με στόχο την αξιοποίηση του δυναμικού των μαθητών/τριών για την κοινωνική και επαγγελματική αποκατάστασή τους. Ενίσχυση της αλληλεπίδρασης ειδικών και γενικών σχολείων, με σαφή όρια λειτουργίας, με αναλυτικά προγράμματα για τον κάθε τύπο σχολείου που θα απαντά στις ανάγκες των μαθητών/τριών που υποστηρίζει.
  • Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολείο με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό. Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ σε κάθε σχολική μονάδα, όταν ο αριθμός των υποστηριζόμενων μαθητών/τριών το απαιτεί, ανεξάρτητα από το μαθητικό δυναμικό του σχολείου.
  • Δημόσια δωρεάν Παράλληλη Στήριξη για όσους μαθητές/τριες το έχουν ανάγκη, με αναλογία 1 προς 1. Καμία οικογένεια να μην πληρώσει από την τσέπη της για εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητή σε σχολείο.
  • Έγκαιρες προσλήψεις προσωπικού σε μια φάση, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητριών/ών ανά γενικό τμήμα
  • Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ, άμεση στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο (π.χ. ένα ΚΕΔΑΣΥ για κάθε 1.500 μαθητές/τριες), λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα στα σχολεία.
  • Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
  • Αναβάθμιση των υπαρχουσών και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφ’ όρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση δημόσιων και δωρεάν κέντρων αυτόνομης διαβίωσης. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με αναπηρία στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.
  • Καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης στη β/βάθμια εκπαίδευση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση (χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό) του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
  • Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

● Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Κανένας εκπαιδευτικός με σχέση ελαστικής εργασίας.

● Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Ούτε σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις. Κατάργηση του νόμου 4589/2019 για το προσοντολόγιο των απολύσεων και της αλληλοσφαγής. Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας. Προσλήψεις σε μια φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, εκτός έκτακτων αναγκών.

● Ακώλυτη Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ΤΩΡΑ χωρίς αξιολόγηση.

Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Πλήρης προστασία της μητρότητας.

● Καμιά αύξηση του ωραρίου και επαναφορά του στα επίπεδα προ του 2013. Μείωση του διδακτικού ωραρίου σε συναδέλφους με προβλήματα υγείας.

Οργανικές θέσεις για όλους. Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις.

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας! Να καταργηθεί το μισθολόγιο – φτωχολόγιο. Εισαγωγικός μισθός στα 1200€ και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ! Αποκατάσταση όλων των απωλειών από την έναρξη των μνημονίων, την ακρίβεια και τον πληθωρισμό! Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού! Αναδρομικός επανυπολογισμός των μισθολογικών κλιμακίων από 1/1/2016 χωρίς εξαφάνιση του μισθολογικού χρόνου του 2016 και 2017

Αφορολόγητο στα 12.000€ τώρα. Να σταματήσει η καταλήστευση του λαού από τη φορολογική επιδρομή.

● Ανατροπή της πολιτικής της ακρίβειας. Φθηνό ρεύμα-νερό, φθηνά τρόφιμα, δημόσια αγαθά και είδη ευρείας κατανάλωσης για όλον τον λαό!

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ

● Γενναία οικονομική ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων. Να γυρίσουν πίσω άμεσα όλα τα χρήματα που υφαρπάχθηκαν. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία. Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης τουΕΦΑΠΑΞ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη. Διπλασιασμός του ΕΦΑΠΑΞ. Όχι στο καθεστώς των «έναντι». Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης.

● Σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης – πρόνοιας – κοινωνικής ασφάλισης για όλους αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν!

● Ούτε ένα ευρώ από τα ασφαλιστικά μας ταμεία για τις δόσεις του ΔΝΤ και της ΕΚΤ!

Να σταματήσει η διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος, να επιστραφούν στα ταμεία όλα τα κλεμμένα αποθεματικά. Αποκλειστικά δημόσιο, καθολικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΓΑΘΑ

Παιδεία – υγεία – ασφάλιση – ρεύμα και νερό για όλο το λαό! Δημόσια Δωρεάν Υγεία για όλους! Στηρίζουμε όλα τα δικαία αιτήματα των υγειονομικών και των σωματείων τους! Να ενισχυθεί εδώ και τώρα το ΕΣΥ με γιατρούς – νοσηλευτές – εξοπλισμό! Μέτρα προστασίας σε Σχολεία, ΜΜΜ και σε όλους τους εργασιακούς χώρους!

Γενναία χρηματοδότηση της Παιδείας και της Υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό – όχι στην πολιτική των περικοπών και των ιδιωτικοποιήσεων! Φραγμός στις δαπάνες για πολεμικούς εξοπλισμούς!

● Όχι στη διάλυση – συρρίκνωση – ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών. Να ακυρωθούν όλες οι ιδιωτικοποιήσεις. Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Όχι στους πλειστηριασμούς ηλεκτρονικούς ή μη της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας. Μείωση του κόστους των στεγαστικών δανείων των εργαζομένων.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔIΚAΛIΣTIΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ EΛEΥΘEΡIEΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣTOΥΣ XΩΡOΥΣ ΔOΥΛEIAΣ

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία, τις ΓΣ, την απεργία. Καμία δίωξη εκπαιδευτικών.

O αυταρχισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν. Ο ν. Χατζηδάκη δεν θα εφαρμοστεί, να καταργηθεί. Δεν συναινούμε – δεν εφαρμόζουμε καμία πτυχή του αντεργατικού εκτρώματος ν. «Χατζηδάκη» (ΓΕΜΗΣΟΕ, ηλεκτρονικές κάλπες – φακέλωμα σωματείων, κ.λπ.)! Καμιά συμμετοχή σε ηλεκτρονικές εκλογές. Ανατροπή κάθε αντισυνδικαλιστικού – αντεργατικού νόμου!

Κατάργηση των αντιδραστικών ρυθμίσεων για τις διαδηλώσεις. Όχι στην Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Επαναφορά του ασύλου.

Κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των σχολείων.

Κατάργηση των ποινικών κωδίκων ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης.

● Κατάργηση του αυταρχικού νομοθετικού πλαισίου διοίκησης της εκπαίδευσης, του καθηκοντολόγιου και του ΔΥΚ. Όχι στους διευθυντές managers. Δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων.

Σταμάτημα των εθνικιστικών, ρατσιστικών, φασιστικών παρεμβάσεων μέσα στα σχολεία.

Ο μεγαλειώδης αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση. Για να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν!

Παρά τους μεγάλους αγώνες των αγροτών, υγειονομικών, φοιτητών, εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, της ΛΑΡΚΟ, της COSCO και αλλού, δεν υπήρξε μετωπική συνένωση και συμπόρευσή τους προς την κατεύθυνση του πανεργατικού-παλλαϊκού ξεσηκωμού για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής. Ο μεγαλειώδης αγώνας των φοιτητών, ο μεγαλειώδης, επίμονος και αποφασιστικός αγώνας χιλιάδων εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης με ισχυρά μας όπλα την απεργία-αποχή και τις στάσεις εργασίας, η συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις διαμορφώνουν ισχυρές παρακαταθήκες για το εκπαιδευτικό κίνημα, για τη δική του αντεπίθεση! Τα πρωτοβάθμια σωματεία, οι ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και οι δυνάμεις που τα στηρίζουν, αναδεικνύονται η ατμομηχανή του αγώνα για τη νίκη του κλάδου κόντρα στη γραμμή της ήττας και της συναίνεσης των υποταγμένων ηγεσιών.

Με όπλο την απεργία αποχή να σταματήσουμε την αξιολόγηση

Η αξιολόγηση δεν ανατράπηκε, όμως δέχτηκε ισχυρό πλήγμα. Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει, η απεργία-αποχή με τις συνεχείς εκ νέου προκηρύξεις από τα σωματεία μας είναι ισχυρό όπλο, έχει γίνει ο εφιάλτης τους (14 δικαστικές προσφυγές, απειλές, εκβιασμοί, εκφοβιστικές εγκύκλιοι, εντολές καθαίρεσης διευθυντών, συστράτευση όλης της εκπαιδευτικής ιεραρχίας) και αποτελεί παράδειγμα αγώνα με μαζική απεργία και μαζικά συλλαλητήρια που μπορεί να ενώσει για να νικηθεί η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική και πρέπει να συνεχισθεί . Με ισχυρά μας όπλα την απεργία-αποχή, τις στάσεις εργασίας και απεργιακά βήματα συνεχίζουμε τον αγώνα μέχρι τη νίκη!

Πολύμορφος αγώνας διαρκείας με αγωνιστικό ανατρεπτικό περιεχόμενο και πρόγραμμα πάλης

Καλούμαστε να συμβάλουμε για να πιάσει το νήμα ξανά ο κλάδος από τις μεγάλες παρακαταθήκες αγώνων, με διεκδικήσεις εφ’ όλης της ύλης, που απαντούν στην αντιεκπαιδευτική και αντεργατική επίθεση όχι, με μορφές πάλης ανυποχώρητου παρατεταμένου αγώνα διαρκείας (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, αποκλεισμούς, συγκεντρώσεις, επαναλαμβανόμενες απεργίες) που η εξέλιξή του θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις. Αξιοποιούμε τη μεγάλη αγωνιστική εμπειρία του κλάδου και κάνουμε τα σχολεία ζωντανά κύτταρα αγώνα, ανοιχτά στις κοινωνία, τους αγώνες και τις αγωνίες της. Με όπλο την απεργία-αποχή από κάθε αξιολόγηση, με απεργιακές κινητοποιήσεις που θα ξεπερνούν τα όρια των συμβολικών διαμαρτυριών και κινηματικά γεγονότα που θα ξαναφέρνουν τα εκπαιδευτικά επίδικα στον κέντρο της συζήτησης, με μεγάλες καμπάνιες προς τους μαθητές, τους γονείς, την εργαζόμενη πλειοψηφία, ώστε να πάρει την υπόθεση της μόρφωσης στο παιδιών της στα χέρια της, με διαρκή, μάχιμο, ταξικό συντονισμό χωρίς αποκλεισμούς, με συνελεύσεις κι επιτροπές που θα κατακτούν τη διαχείριση και τη διεύθυνση του αγώνα τους. Μια τέτοια μάχιμη πλειοψηφία είναι ικανή να ξαναζωντανέψει την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία, να τροφοδοτήσει με νέες δυνάμεις το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και τελικά να νικήσει!

Σε μια τέτοια κατεύθυνση και με βάση κεντρικά αιτήματα, διεκδικήσεις και πολιτικές στοχεύσεις του κλάδου, καταθέτουμε στο 21ο Συνέδριο πρόταση αγώνα για την οργάνωση μαχητικής, αποφασιστικής κινητοποίησης του κλάδου με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Προωθούμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο και επιδιώκουμε να συμμετέχουν στον αγώνα δάσκαλοι, φοιτητές, μαθητές και γονείς. Αξιοποιούμε το ταμείο της ΟΛΜΕ για τη συγκρότηση απεργιακού ταμείου και την ενίσχυση των ΕΛΜΕ για την αγωνιστική κινητοποίησή τους.

Το 21ο συνέδριο αποφασίζει την έναρξη αποφασιστικού πολύμορφου αγώνας διαρκείας με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς . Προχωράμε σε γύρο Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου με πρόταση για επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου με συγκεντρώσεις σε όλους τους νομούς την πρώτη μέρα και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα την δεύτερη μέρα. Νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα το τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου

Το 21ο συνέδριο κηρύσσει απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση που από το Σεπτέμβριο γενικευμένα και για όλους τους εκπαιδευτικούς θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν. Κηρύσσουμε απεργία αποχή από όλες τις δομές αξιολόγησης που προωθούν (ομάδες δράσεις, ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες) που αποτελούν τον προθάλαμο της ατομικής αξιολόγησης και σταματάμε παντού την αξιολόγηση. Με μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή και αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων συλλογικά, απεργιακές κινητοποιήσεις σταματάμε την αξιολόγηση σε κάθε σχολείο. Κανείς μόνος του απέναντι σε κάθε αξιολογητή–επιθεωρητή. Αποφασίζουμε στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) και χρησιμοποιούνται από την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους. Προωθούμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο και επιδιώκουμε να συμμετέχουν στον αγώνα δάσκαλοι, φοιτητές, μαθητές και γονείς. Αξιοποιούμε το ταμείο της ΟΛΜΕ για τη συγκρότηση απεργιακού ταμείου και την ενίσχυση των ΕΛΜΕ για την αγωνιστική κινητοποίησή τους. Το 21ο συνέδριο αποφασίζει να ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης του κλάδου και της κοινωνίας για τις μαζικές διώξεις και πειθαρχικά εκπαιδευτικών με συγκεκριμένα μέτρα (έκδοση ανακοίνωσης, αφίσας, συνεντεύξεων, κινητοποιήσεις κεντρικά και τοπικά, εκδηλώσεις, κ.ά.). Οργανώνουμε πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση μέσα στον Σεπτέμβριο και εκδήλωση μέσα στον Οκτώβριο με θέμα «διώξεις, αντεργατικοί νόμοι, ποινικοποίηση των αγώνων και την απάντηση του κινήματος» με τη συμμετοχή δικηγόρων και πανεπιστημιακών του κινήματος και μέλη της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ.

Στην κατεύθυνση αυτή προτάσσουμε τις παρακάτω αιχμές διεκδίκησης και πάλης με τα συγκεκριμένα αιτήματα, όπως ακριβώς περιεγράφηκαν παραπάνω:

  • Τα μισθολογικά, εργασιακά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά αιτήματα (αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις, ωράριο, εργασιακά δικαιώματα αναπληρωτών και μονίμων κ.λπ.).
  • Την υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου από την επελαύνουσα κυβερνητική πολιτική.
  • Την προάσπιση των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
  • Την οικοδόμηση αντιπολεμικού – αντιιμπεριαλιστικού κινήματος.

           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου