συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Δευτέρα 13 Μαΐου 2024

Παρεμβάσεις ΔΕ και ΠΕ: Να ακυρώσουμε στις 22 Μαΐου τις πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA» του ΟΟΣΑ και της Κυβέρνησης!




ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=3Wcbd6mtSHA

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε. και Δ.Ε.

http://paremvaseisde.gr, paremvaseis.de@gmail.com, 2103318624

13.5.2024

Να ακυρώσουμε στις 22 Μαΐου τις πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA» του ΟΟΣΑ και της Κυβέρνησης!

Αρνούμαστε την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ών!

Τώρα τα ΔΣ των ΟΛΜΕ ΔΟΕνα κηρύξουν στάση εργασίας  και να οργανώσουν,σε πανελλαδικό επίπεδο,συγκεντρώσεις έξω από τα σχολεία–εξεταστικά κέντρα!

Στις 22 Μάη2024 το ΥΠΑΙΘ, παρά τις μεγάλες αντιδράσεις του κλάδου όλου του προηγούμενου διαστήματος προχωρά για τρίτη συνεχή χρονιά σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα όπου θα συμμετάσχουν παιδιά τάξεων Στ΄ Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου και θα εξεταστούν στον «ελληνικό διαγωνισμό PISA» στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Παρά τα κονδύλια ΕΣΠΑ που σπαταλήθηκαν, τα προπαγανδιστικά ψεύδη, τον αυταρχισμό που επέδειξε τα δύο τελευταία χρόνια το ΥΠΑΙΘ,  ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε φιάσκο. Γι αυτό, παρά τις νομοθετικές προβλέψεις, δε γενικεύεται για το σύνολο των σχολείων της χώρας, το υπουργείο αποφεύγει και φέτος τη μετωπική σύγκρουση και προτιμά μια διαδικασία που θα οδηγήσει σε μια πανεθνική έκθεση που θα ελεεινολογεί γενικώς για «τα χάλια της παιδείας». Τα παραπάνω υπενθυμίζουν ότι το υπουργείο δεν είναι παντοδύναμο και δεν μπορεί να περάσει όλα τα μέτρα που θα επιθυμούσε.

Καμιά αυταπάτη: η «ελληνική PISA» δεν είναι «διαγνωστικές εξετάσεις». Προβλέπεται στον Ν. 4823/2021, άρθρο 104 με τίτλο: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος. Συνδέονται άμεσα με την αξιολόγηση, «σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας». Ο πραγματικός τους στόχος είναι να καταταχθούν τα σχολεία, βάσει των επιδόσεων των μαθητών τους, να εγχαράξουν οι μαθητές χαμηλή προσδοκία για το μέλλον τους, να προωθηθούν σκληρά νεοφιλελεύθερα μέτρα που προτείνονται από τον ΟΟΣΑ και την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτό έχει συμβεί σε πάνω από 77 χώρες στον κόσμο.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά επιλέγεται δειγματοληπτική επιλογή σχολείων και όχι η πανεθνική εφαρμογή ακριβώς επειδή υπήρξε ισχυρή αντίσταση τα προηγούμενα χρόνια και ο διαγωνισμός, ακυρώθηκε ιδιαίτερα στα σχολεία όπου υπήρξε συντονισμένα και οργανωμένα στάση εργασίας των εκπαιδευτικών και αποχή των γονιών.

Ο ελληνικός διαγωνισμός PISA είναι απόλυτα ενταγμένος και βασίζεται στους ίδιους σκοπούς με τον διεθνή διαγωνισμό PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητώνκαι εκπαιδευτικών συστημάτων (Programme for International Student Assessment)που γίνεται από το 2000 και οργανώνεται από τον υπερεθνικό οργανισμό ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης).

Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ δίνουν κατευθύνσεις για τις αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα

·                    Το 2011 η έκθεση του ΟΟΣΑ, χρησιμοποιώντας ως άλλοθι τις «κακές» επιδόσεις των μαθητών των ελληνικών σχολείων στις εξετάσεις PISA, αναφερόταν στα «χιλιάδες, σχετικά μικρά, σχολεία», στη «χαμηλή αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικών» και στους εκπαιδευτικούς που «διδάσκουν σημαντικά λιγότερες ώρες ετησίως». Ακολούθησε η κατά γράμμα υλοποίηση των οδηγιών του ΟΟΣΑ: κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Λίγο παρακάτω η έκθεση τόνιζε ότι «η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν εξωτερική αξιολόγηση της μάθησης, των σχολικών μονάδων και της διδασκαλίας». Σαφής αναφορά στους «τρεις πυλώνες» της αξιολόγησης· εξάλλου η διεξαγωγή του διαγωνισμού στο νόμο 4823/2021 (άρθρο 104) ονομάζεται «αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος», δηλαδή αποτελεί τον 3ο πυλώνα της αξιολόγησης.

·                    Το 2015 ο ΟΟΣΑ επανέρχεται με νέες κατευθύνσεις. Διαπιστώνει την «χαμηλή αυτονομία των ελληνικών σχολείων»και ότι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ, η πρόσληψη και απόλυση καθηγητών, ο καθορισμός του μισθού τους, η επιλογή βιβλίων, ο καθορισμός διδακτέας ύλης κ.λπ. καθορίζονται από το ΥΠΑΙΘ και όχι από τα ίδια τα σχολεία!

Η PISA εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών

Η ελληνική PISA σε συνδυασμό με τα αντιεκπαιδευτικούς νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση θα λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο - μαζί με την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια), την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη δημιουργία των ΕΣΚ(σχολές κατάρτισης μετά την Γ΄ Γυμνασίου με πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο και πρόγραμμα σπουδών που θα τον καθορίζουν Δήμοι και επιχειρήσεις). Ο στόχος είναι απλός και ξεκάθαρος: το 70% των μαθητών/τριών να οδεύσει προς την κατάρτιση και τις δεξιότητες και το 30% να συνεχίσει το ανταγωνιστικό, φτωχοποιημένο Λύκειο.

Με την υλοποίηση του προγράμματος PISA:

·                    Το σχολείο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο από το Δημοτικό. Οι εξετάσεις, με την περαιτέρω οικονομική άνθηση των φροντιστηρίων θα αποτελέσουν λαμπρό πεδίο για την ιδιωτική παιδεία και την κερδοφορία τους. 

·                    Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θαπρέπει, για να επιτύχει «καλά αποτελέσματα»,προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιουείδους θέματα αντί να τους διδάσκει, θα τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει. Λες και η έλλειψη «δεξιοτήτων», φταίει που οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά.«Δεξιότητες» όμως, αντί για ακαδημαϊκή γνώση που σημαίνει ότι ο νέος εργαζόμενοςδεν θα έχει το βάθος των γνώσεων για να αναπτύσσεται ως προσωπικότητα, να εξελίσσειτιςεπαγγελματικές του ικανότητες και θα είναι πιο αναλώσιμος.

·                    Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στις τελευταίες τάξεις κάθε βαθμίδαςώστε να φιλτράρονται ταξικά οι μαθητές και οι μαθήτριες επιδιώκοντας να «νομιμοποιήσουν» και να μεταλλάξουν το «μάθε παιδί μου γράμματα», στο «τι να κάνουμε δεν είναι και όλοι για τα γράμματα».Επιδιώκουν να περιθωριοποιήσουν ακόμη περισσότερο τους «αδύναμους» μαθητές , να οδηγήσουν στο ψαλίδισμα των προσδοκιών τους έως την «εθελοντική» τους αποπομπή από το σχολικό περιβάλλον. Όμως ξέρουμε καλά πως η απόφαση να σταματήσει ένα παιδί το σχολείο καθόλου δική του επιλογή δεν θα είναι.

·                    Οι σκληρές εξετάσεις, οι τράπεζες θεμάτων, οι υψηλές βάσεις εισαγωγής, τα πρότυπα σχολεία δεν αποτελούν παρά επιπλέον εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς πουθα ενισχύσουν και θα νομιμοποιήσουν τον αποκλεισμό των μαθητών και μαθητριών από το σχολείο, μη δίνονταςχώρο και θέσηστο δημόσιο σχολείο σε όλα τα παιδιά αλλά ωθώντας τααπό νωρίς στη φθηνή κατάρτιση,τη μαθητεία και στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

·                    Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, τα σταθμισμένα τεστ, οι επιδόσεις των μαθητών σ΄ αυτά, τα μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα αποτελέσουν δείκτη «ποιότητας» που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικώνθα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά»,μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, κατηγοριοποίηση των μαθητών/τριων, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών. Όπως η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έτσι και η «ελληνική PISA» σκοπό έχει να κατατάξει ιεραρχικά τα σχολεία και στη συνέχεια, μέσα από τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων να προχωρήσει στο βασικό και επίσημα διακηρυγμένο στόχο της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας για ελεύθερη επιλογή σχολείου. Όπου εφαρμόστηκε αυτή η πολιτική οδήγησε στην απόλυτη ταξική πόλωση μεταξύ των σχολικών μονάδων με διαχωρισμό ανάμεσα σε «καλές» και «κακές», με τους μαθητές/τριες από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους μετανάστες/στριες, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές συμπεριφοράς να στοιβάζονται στις «κακές», αναπαράγοντας έτσι το φάσμα της σχολικής αποτυχίας και της εργασιακής και κοινωνικής περιθωριοποίησής τους. Η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων έχει συνδυαστεί ακόμα με τη χρηματοδότησή τους, με χαμηλή χρηματοδότηση ως τιμωρία στις σχολικές μονάδες που έχουν χαμηλές επιδόσεις στις συγκεκριμένες εξετάσεις. Αυτό μεγαλώνει την αδυναμία τους και σταθεροποιεί την αποτυχία τους.       

·                    Μέσα από το διαγωνισμό PISA ο αποκλεισμός από την εκπαιδευτική διαδικασία και οι ολέθριες συνέπειες των ταξικών πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, χρεώνεται σε όλους εμάς, στον εκπαιδευτικό, το γονιό, το μαθητή.

·                    Τα φτωχά σχολεία θα γίνονται φτωχότερα και τα παιδιά από τα 15 τους θα οδηγούνται ως αναλώσιμα στη ζούγκλα της σύγχρονης αγοράς εργασίας.

Να μηνεπιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, όπως απαιτεί η αγορά.

Να μηνεπιτρέψουμε να γίνουν οι μαθητ(ρι)ες μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Ο διαγωνισμός PISA δεν πρέπει να γίνει

Ø    Οι Παρεμβάσεις ΠΕ-ΔΕ έχουμε καταθέσει πρόταση στα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για την οργάνωση πανελλαδικών  κινητοποιήσεων και συγκεντρώσεων στα εξεταστικά κέντρα με στάση εργασίας  στις 22Μαΐου, ημέρα των εξετάσεων

Ø    Προτείνουμε κοινή σύσκεψη ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΑΣΓΜΕ για να συντονίσουν τον αγώνα τους για το μπλοκάρισμα των εξετάσεων.

Ø    Γονείς και μαθητές με αποφάσεις και των δικών σας συνδικαλιστικών οργάνων να αγωνιστούμε ΜΑΖΙγια ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣΕΞΕΤΑΣΕΙΣPISA.

Ø    Καλούμε την ΑΣΓΜΕ, τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων, αλλά και τους Συλλόγους Γονέων των συγκεκριμένων σχολείων που έχουν επιλεγεί να καλέσουν σε αποχή το πρώτο δίωρο του διαγωνισμού από τις εξετάσεις.

Ø    Οι φωνές μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών πρέπει να ενωθούν διεκδικώντας δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.

Ø    Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό, όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.

 
--
Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο διαδίκτυο: http://paremvaseisde.gr/

 

--

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου