Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ Β ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗ ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΥΨΟΥΝ
ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Θεσσαλονίκη 5-10-2025
Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, και ενώ κλιμακώνεται η επίθεση στο δημόσιο σχολείο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το επιβαρημένο τοπίο με τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών κάθε χρόνο στα σχολεία, συνεχίζεται και φέτος και μετά τη Β φάση προσλήψεων αναπληρωτών στη Β/θμια εκπαίδευση (2.986 πανελλαδικά, 134 στη Θεσσαλονίκη). Σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση με τις χιλιάδες χαμένες ώρες στα σχολεία, νέο χτύπημα θα επιφέρουν οι ρυθμίσεις ρευστοποίησης και καταβαράθρωσης που προωθεί το ΥΠΑΙΘΑ στην ειδική αγωγή σε βάρος ιδιαίτερα των μαθητών με ειδικά μαθησιακά προβλήματα και των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, αλλά και γενικής παιδείας. Οι οδηγίες τους για απασχόληση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς πέρα από το ωράριο διδασκαλίας τους, η ανάθεση μαζικά υποχρεωτικών υπερωριών και οι συμπτύξεις τμημάτων για να συγκαλύπτουν την πολιτική λιτότητας και περικοπών της κυβέρνησης στην παιδεία, σηματοδοτούν και τα χωρίς τέλος χτυπήματα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ Β ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Συγκριτικά στοιχεία πρόσληψης αναπληρωτών φέτος και πέρσι στις ΔΔΕ Θεσ/νίκης και πανελλαδικά
ΔΔΕ Θεσ/νίκης | 2025 Αναπληρωτές Γενική παιδεία | 2024 Αναπληρωτές Γενική παιδεία | 2025 Αναπληρωτές Ειδική αγωγή | 2024 Αναπληρωτές Ειδική αγωγή | ΔΔΕ Α και Β Θεσ/νίκης | |||||
| 2025 Α φάση | 2025 Β φάση | 2025 Α+Β φάση | 2024 Σύνολο αναπληρωτών | 2025 Α φάση | 2025 Β φάση | 2025 Α+Β φάση | 2024 Σύνολο αναπληρωτών | 2025 Σύνολο αναπληρωτών | 2024 Σύνολο Αναπλ/τών |
Β΄ ΔΔΕ | 64 | 56 | 120 | 353 | 154 | 39 | 193 | 215 | 313 | 568 |
Α΄ ΔΔΕ | 57 | 21 | 78 | 101 | 97 | 18 | 115 | 97 | 193 | 198 |
Σύνολο | 121 | 77 | 198 | 454 | 251 | 57 | 308 | 312 | 506 | 766 |
Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης εκατοντάδες είναι τα εναπομείναντα κενά σε σύγκριση με τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική παιδεία (353 πέρσι οι αναπληρωτές + 116 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 120 οι προσλήψεις αναπληρωτών Α και Β φάση φέτος – 9 μόνιμοι διορισμοί φέτος = 340 σύνολο κενών). Δεκάδες είναι τα κενά στην ειδική αγωγή (215 πέρσι οι αναπληρωτές + 131 νέα κενά από Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος – 193 οι προσλήψεις αναπληρωτών Α και Β φάση φέτος – 65 μόνιμοι διορισμοί φέτος = 88 τα εναπομείναντα κενά). Σύνολο κενών: 340 γενική παιδεία + 88 ειδική αγωγή = 428.
Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης εκατοντάδες είναι τα εναπομείναντα κενά σε σύγκριση με τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική παιδεία (101 πέρσι οι αναπληρωτές + 191 συνταξιοδοτήσεις φέτος – 78 οι προσλήψεις Α και Β φάση – 1 μόνιμος διορισμός φέτος = 213 σύνολο κενών). Δεκάδες είναι τα κενά στην ειδική αγωγή (97 πέρσι οι αναπληρωτές + 82 νέα κενά από Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος – 115 οι προσλήψεις αναπληρωτών Α και Β φάση φέτος – 8 μόνιμοι διορισμοί φέτος = 56 κενά). Σύνολο κενών: 213 γενική παιδεία + 56 ειδική αγωγή = 269.
Το σύνολο των κενών στη Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με τις περσινές προσλήψεις αναπληρωτών στη Β/θμια εκπαίδευση είναι εκατοντάδες (428 Δυτική Θεσσαλονίκη + 269 Ανατολική Θεσσαλονίκη = 697). Τα κενά είναι περισσότερα γιατί δε συμπεριλαμβάνονται το σύνολο των κενών από άλλες δομές (ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ., ΔΥΕΠ, κ.ά.).
Δυσμενής συνεχίζει να είναι η κατάσταση με τα χιλιάδες κενά και πανελλαδικά στη Β/θμια εκπαίδευση. Στη γενική παιδεία τα κενά είναι 2.820 (8.404 προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι – 2.267 πρόσληψη αναπληρωτών Α΄ φάση φέτος – 1.702 πρόσληψη αναπληρωτών Β΄ φάση φέτος – 1.615 μόνιμοι διορισμοί φέτος = 2.820). Στην ειδική αγωγή είναι 1.637 (4.670 προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι + 1.887 νέα κενά από Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος – 3.044 πρόσληψη αναπληρωτών Α΄ φάση φέτος – 673 πρόσληψη αναπληρωτών Β΄ φάση φέτος – 1.203 διορισμοί μονίμων = 1.637). Το σύνολο των κενών είναι 6.807 γιατί περιλαμβάνονται και τα κενά από τις 2.350 συνταξιοδοτήσεις καθηγητών που έγιναν φέτος (2.820 κενά γενικής παιδείας + 1.637 κενά ειδικής αγωγής + 2.350 συνταξιοδοτήσεις φέτος = 6.807). Στα κενά δεν περιλαμβάνονται το σύνολο των κενών από ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ., ΔΥΕΠ, κ.ά..
ΡΕΥΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τo Υπουργείο, για να καλύψει τις μεγάλες ελλείψεις και τα κενά στην παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης, μετά το νέο νόμο καταβαράθρωσης της ειδικής αγωγής, στέλνει οδηγίες στα σχολεία με τις οποίες καταργείται ουσιαστικά η παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης με τα οποία καλύπτονταν ιδιαίτερες μαθησιακές, συναισθηματικές κλπ ανάγκες των μαθητών που το χρειάζονταν. Στο όνομα της συνεκπαίδευσης ορίζεται ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχει ένα μόνο τμήμα ένταξης με έως 3 εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων σε Γυμνάσια και Λύκεια και 4 για τα ΕΠΑΛ. Μαθητές με μαθησιακές και άλλες ιδιαίτερες ανάγκες θα στοιβάζονται σε ένα τμήμα με 26, 27, ακόμη και 28, 29 συνολικό αριθμό μαθητών, ενώ ο εκπαιδευτικός της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να εφαρμόζουν ειδικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για τον κάθε μαθητή. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης θα στηρίζει και τους μαθητές της ένταξης, όπως και ο εκπαιδευτικός της ένταξης τους μαθητές που χρειάζονται παράλληλη στήριξη.
Στην πραγματικότητα, με τις οδηγίες αυτές οι μαθητές που χρειάζονται παράλληλη στήριξη και οι μαθητές που πρέπει να καλύψουν μαθησιακά κενά και άλλες ανάγκες σε ολιγομελή τμήματα, δεν θα έχουν τη στήριξη που χρειάζονται, ενώ οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής γίνονται για όλες τις δουλειές με προφανή προοπτική την κατάργηση της ειδικής εκπαίδευσης. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών τους για τις εξελίξεις αυτές και να λειτουργήσουν με βάση το εκπαιδευτικό τους καθήκον τα τμήματα ένταξης, όπως το έκαναν μέχρι τώρα, προσφέροντας την ιδιαίτερη βοήθεια που χρειάζεται ο κάθε μαθητής τους.
ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Με οδηγίες προς τους διευθυντές και για να συγκαλύψουν την πολιτική λιτότητας και περικοπών στην παιδεία επιχειρείται η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων μας και η δημιουργία κλίματος ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής. Σε συλλόγους σχολείων τους ανακοινώθηκε ότι πέραν του διδακτικού τους ωραρίου θα μένουν στα σχολεία για να καλύπτουν τα κενά από ελλείψεις εκπαιδευτικών με απασχόληση μαθητών, καθώς και με υπερωριακή απασχόληση. Συνεχίζουν την απαράδεκτη πρακτική αυτήν την περίοδο των αναθέσεων υποχρεωτικών υπερωριών σε συναδέλφους για να μειώσουν τα κενά στα σχολεία. Την ίδια πρακτική ακολουθούν με τις συμπτύξεις τμημάτων.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Νέα κενά προστίθενται και αφαιρούνται χωρίς την απαραίτητη αιτιολόγηση από τη ΔΔΕ και το «ΠΥΣΔΕ». Από έλεγχο στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης πριν την τοποθέτηση των νεοδιόριστων και όσων είναι σε διάθεση, πρόσθεσαν χωρίς αιτιολόγηση, όπως είναι υποχρεωμένοι να κάνουν για να τηρούν κριτήρια διαφάνειας, 54 (47 γενική, 7 ειδική) νέα κενά και αφαίρεσαν 17 (15 γενική, 2 ειδική) κενά μετά τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και πριν τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων όπου στη γενική παιδεία προστέθηκαν άλλα 38 κενά και αφαιρέθηκαν 15. Στην Ειδική Αγωγή προστέθηκαν στα τμήματα ένταξης είκοσι επτά (27) κενά και αφαιρέθηκαν (3) τρία και στα ειδικά σχολεία προστέθηκαν 13 κενά και αφαιρέθηκαν (3) τρία. Αποκαλυπτικός ο ρόλος των προσθαφαιρέσεων κενών χωρίς αιτιολόγηση ότι υπηρετεί και πρακτικές εξυπηρετήσεων είναι η πρόσθεση κενών στην ειδικότητα ΠΕ02 σε σχολεία που λειτουργούν τμήματα ένταξης και σε ΕΕΕΕΚ πριν τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων, ενώ από τα ίδια σχολεία και τις ίδιες ειδικότητες τα ίδια κενά είχαν αφαιρεθεί πριν τις τοποθετήσεις νεοδιόριστων και όσων είναι σε διάθεση! Τοποθέτησαν αυθαίρετα τις νεοδιόριστες συναδέλφισσες που είναι σε άδεια μητρότητας σε σχολεία και τους αρνούνται το δικαίωμα που ισχύει για όλους, οι τοποθετήσεις να γίνονται με αίτηση προτίμησης και βάσει μορίων. Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών συνεχίζονται χωρίς στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας με διαβλητό τρόπο, τα κενά που δίνονται στους αναπληρωτές είναι όσα και οι προσλήψεις, ενώ αντιστοιχούν στα πιο απομακρυσμένα σχολεία, τους τοποθετούν σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών γιατί σπάζουν τα κενά πάνω από 12 ώρες. Στην ειδική αγωγή μειώνουν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί για λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Συνεχίζουν τις τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου στα τυφλά χωρίς δημοσιοποίηση κενών, αιτήσεις προτίμησης και τοποθέτηση βάσει μορίων.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
• Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά και σε όλες τις δομές στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή (σχολεία, ενισχυτική, ΜΝΑΕ, Τ.Υ. ΔΥΕΠ, κ.ά.).
• Να σταματήσει τώρα η αποδόμηση της ειδικής αγωγής. Να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα νέα μέτρα και οι οδηγίες για τα τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη.
• Ουσιαστική λειτουργία των ΤΕ με μέτρα στήριξής τους (αίθουσες, έγκριση ολιγομελών τμημάτων, κάλυψη όλων των ωρών για όλες τις ειδικότητες και για όλα τα παιδιά κ.ά.).
• Καμία περικοπή στην παράλληλη, ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή και με όλες τις ώρες που δικαιούται σε κάθε μάθημα.
• Να δοθούν όλα τα κενά στους αναπληρωτές μετά την τοποθέτηση των αποσπασμένων και με δικαίωμα βελτίωσης και ενστάσεων. Τα κενά από ΔΔΕ να δίνονται στις ΕΛΜΕ για να μπορεί να γίνει έλεγχος.
• Μαζικούς διορισμούς στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή για να καλυφθούν όλα τα κενά. 20.000 διορισμοί τώρα στη Β/θμια.
• Κανείς Διευθυντής δεν μπορεί να προσθέτει στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων ώρες διδασκαλίας ή απασχόλησης των μαθητών για κάλυψη κενών στα σχολεία. Όχι στην επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία!
• Δεν εφαρμόζουμε καμιά εντολή των διοικήσεων που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία, καλούμε τους συναδέλφους να επικοινωνούν με το σωματείο σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.
• Διαφάνεια και ισότητα σε όλες τις τοποθετήσεις με όλα τα κενά, αιτήσεις και μόρια! Όλα δημόσια!
• Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στο τμήμα.
• Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Οι ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ να προωθήσουν τις διεκδικήσεις του κλάδου με συντονισμό και να οργανώσουν πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.). Άμεση κινητοποίηση στην ΠΔΕ (Προτείνουμε να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13/10). Να ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αυθαιρεσίες των Διοικήσεων και των «ΠΥΣΔΕ». Η ΟΛΜΕ να οργανώσει πανελλαδική ημέρα κινητοποιήσεων σε όλες τις Διευθύνσεις για τα κενά, τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου