συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

ΕΛΜΕ Λέσβου: Για «Πρόθεση απόσπασης», Αίτηση για μακροχρόνιες άδειες, Πίνακα Α και Διαθέσεις τον Ιούνιο








Για «Πρόθεση απόσπασης», Αίτηση για μακροχρόνιες άδειες, Πίνακα Α και Διαθέσεις τον Ιούνιο

 

 

Την τελευταία εβδομάδα η ΕΛΜΕ Λέσβου έχει δεχτεί πλήθος ερωτημάτων από συναδέλφους που προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα e-mails της διεύθυνσης σχετικά με την «Πρόθεση απόσπασης» και τις «Μακροχρόνιες άδειες» για τη σχολική χρονιά 2024-2025. Σχετικά λοιπόν πρέπει να αποσαφηνιστεί:

 

1.      Οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ είναι μία διαδικασία που έπεται χρονικά άλλων διαδικασιών και ως εκ τούτου η δήλωση πρόθεσης απόσπασης δεν μπορεί να είναι ούτε υποχρεωτική ούτε δεσμευτική στην παρούσα φάση.

 

2.      Η ΔΔΕ δεν διευκρινίζει ποιες είναι αυτές οι αιτήσεις για μακροχρόνιες άδειες της σχολικής χρονιάς 2024-25 που είναι υποχρεωτικό να γίνουν την προηγούμενη χρονιά, δηλαδή τη φετινή. Για την ακρίβεια δεν υπάρχει νόμος που να επιβάλλει κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα για το σύνολο εξ αυτών. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων επιτρέπει την αίτηση οποιαδήποτε στιγμή και αν διαπιστωθεί ότι συντρέχουν οι σχετικοί λόγοι η άδεια δίνεται κανονικά.

 

3.      Είναι παράλογη η απαίτηση της διοίκησης από τους μόνιμους συναδέλφους για δήλωση πρόθεσης διάθεσης για συμπλήρωση ωραρίου από το καλοκαίρι (Ιούνιο) χωρίς να γνωρίζουν ούτε το μαθητικό δυναμικό (αριθμό τμημάτων, δηλώσεις κατευθύνσεων, νέες εγγραφές κλπ.) ούτε το δυναμικό των σχολείων σε εκπαιδευτικούς (με τις εκκρεμότητες των αποσπάσεων για παράδειγμα). Το τμήματα, οι σύλλογοι διδασκόντων και συνεπώς τα λειτουργικά κενά-πλεονάσματα θα προκύψουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τότε γίνονται όλες οι διαδικασίες που αφορούν τη νέα σχολική χρονιά (πχ. αναθέσεις μαθημάτων) και είναι υπόθεση εκείνων των συλλόγων διδασκόντων, με τη σύνθεση τους όπως αυτή διαμορφώνεται το Σεπτέμβρη και σε καμία περίπτωση των απερχόμενων συλλόγων διδασκόντων του Ιούνη. Τότε προφανώς και προκύπτουν τα ζητήματα των διαθέσεων των εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία.

 

4.      Για τους ίδιους λόγους δεν μπορεί να συμπληρωθεί με την ακρίβεια των δεδομένων που θα υπάρχουν το Σεπτέμβρη ο Πίνακας Α που φτιάχνεται τον Ιούνη. Η λογική «να δηλώσουμε τα φετινά τρία 20άρια τμήματα ως δύο 27άρια για του χρόνου, επειδή 6 μαθητές έχουν εκφράσει επιθυμία να αλλάξουν σχολείο» είναι εκ των πραγμάτων προβληματική, αφού στηρίζεται σε δηλώσεις αβέβαιων προθέσεων και ως αποτέλεσμα έχει συμπτύξεις τμημάτων σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πίεσης από το Υπουργείο για οργανογράμματα με αριθμητικά και όχι παιδαγωγικά κριτήρια που γίνονται δεκτά από τις κατά τόπους διοικήσεις άκριτα και μεταβιβάζουν αυτή την πίεση στις σχολικές μονάδες.

 

 

Συναδέλφισσσες, συνάδελφοι,

 

Θυμίζουμε ότι και πέρσι δοκιμάστηκε η ίδια διαδικασία, με τις ίδιες εξαγγελίες για ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς, χωρίς κενά σε εκπαιδευτικούς κλπ. Το αποτέλεσμα το είδαμε όλοι. Το Σεπτέμβρη κάθε σχεδιασμός προφανώς ανατράπηκε, οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών σε 3, 4 και 5 σχολεία έγιναν κανόνας, κενά εκπαιδευτικών είχαμε πολλά και μέχρι βαθιά μέσα στο σχολικό έτος, τμήματα συνενωθήκαν και ξεκινήσανε με 28 μαθητές μέχρι να βρεθούν καθηγητές για να επιστρέψουν στην προτέρα κατάσταση κλπ.

 

Τονίζουμε ότι ο μόνος τρόπος για να μην υπάρχουν κενά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, 26άρια και 27άρια τμήματα και εκπαιδευτικοί-λάστιχο είναι οι μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί. Μετά από τόσα χρόνια μηδενικών διορισμών ή διορισμών με το σταγονόμετρο, η εκπαίδευση εξακολουθεί να λειτουργεί σε τεράστιο ποσοστό με αναπληρωτές συναδέλφους που αναπληρώνουν τον εαυτό τους. Ο μόνος τρόπος για να μπορεί να γίνει σοβαρός σχεδιασμός για κάθε Σεπτέμβρη είναι όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι να είναι μόνιμοι και στα σχολεία της οργανικής τους θέσης τον Ιούνιο. Κι ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό περνάει μέσα από το εκπαιδευτικό κίνημα και τους κοινωνικούς αγώνες που δίνονται και θα συνεχίσουν-όπως φαίνεται- να δίνονται μέχρι να διασφαλιστούν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για όλους του εκπαιδευτικούς και ίσα μορφωτικά δικαιώματα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

 

 

 

 

 
                            Ο Πρόεδρος
 
 
                     Ντουράκης Κώστας
Ο Γενικός Γραμματέας
 
 
       Συκάς Γιάννης

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου