συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Κάλεσμα στη Γενική Συνέλευση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσ.: Πέμ. 3 Οκτώβρη, 6.30μμ ΕΔΟΘ, Πρ. Κορομηλά 51, 4ος όροφος


Αγωνιστική Παρέμβαση - Συνεργαζόμενοι Α' ΕΛΜΕ-Θ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Πέμπτη 3-10-2024, 6.30μμ, ΕΔΟΘ (Πρ. Κορομηλά 51)

 ΜΕ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΛΥΜΟΡΦΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!

 

Οργανώνουμε και συνεχίζουμε ανυποχώρητα τον αγώνα για μια ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα

Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρωτοφανή επίθεση που δέχονται από κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας. Η ακρίβεια  γιγαντώνεται, προχωρούν τα μέτρα ιδιωτικοποίησης παιδείας, υγείας και κοινωνικών αγαθών, υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία, συμπτύξεις τμημάτων, η μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, η συνεχής υποχρηματοδότηση των σχολείων κ.ά. Την ίδια στιγμή ο μισθός των 776 ευρώ των νεοδιόριστων είναι μνημείο ντροπής και εξευτελισμού ολόκληρου του κλάδου, όταν αυτοί/ες υπηρετούν κατά κανόνα μακριά από την οικογένεια τους, πληρώνοντας πολλές φορές διπλούς λογαριασμούς και νοίκια. Άκρατος αυταρχισμός, ποινικοποίηση της δράσης των σωματείων και των αγώνων, με απειλές, διώξεις και πειθαρχικά εκπαιδευτικών γενικεύονται για να επιβάλλουν τη βάρβαρη κυβερνητική πολιτική. Όμως οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ οργανώνουν κινητοποιήσεις, πετυχαίνουν νίκες και δείχνουν τον δρόμο του αγώνα που οφείλουμε να βαδίσουμε για να σταματήσουμε την επίθεση, για να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που ούτε οργάνωσε, ούτε συμμετείχε στις κινητοποιήσεις, καταθέτει στις ΓΣ των ΕΛΜΕ εισήγηση σιωπής και απραξίας του κλάδου και επιβεβαιώνει πάλι την υποταγή της! Με μαζική συμμετοχή στις ΓΣ μπορούμε να αλλάξουμε τα δεδομένα και με τα σωματεία μας να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας!

Επίθεση στον κόσμο της εργασίας. Ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών

Η πολιτική της ακραίας λιτότητας στους μισθούς συνεχίζεται! Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για αυξήσεις στους μισθούς που αντιστοιχούν για το 2025 σε 12 € καθαρά, το 2026 σε 24 € και το 2027 σε άλλα τόσα, αποτελούν εμπαιγμό. Ξεκαθάρισε ότι άλλες αυξήσεις δεν θα υπάρχουν λόγω των νέων δημοσιονομικών κανόνων της ΕΕ, ούτε επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ενώ η κυβέρνηση αύξησε 30% το επίδομα των στελεχών εκπαίδευσης για να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της και με την αξιολόγηση. Η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων στην Ελλάδα είναι η μικρότερη στην Ευρώπη. Οι αυξήσεις-κοροϊδία των 40 € από 1/1/2024, έπειτα από μια δεκαετία μισθολογικών μειώσεων κατά 40%, γίνονται καθημερινά καπνός από την πρωτοφανή ακρίβεια, την αχαλίνωτη κερδοσκοπία και τους αυξημένους κατά 6,2 δις φόρους φωτιά, ενώ τα κέρδη των επιχειρήσεων μόνο σε 3 χρόνια εκτινάχθηκαν κατά 300%. Η αυξανόμενη ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η ανυπαρξία μέτρων για προστασία των δασών, αντιπλημμυρικών έργων, υπηρεσιών και υποδομών  πολιτικής προστασίας, καθώς και η απώλεια ανθρώπινων ζωών, έγινε φανερή στο έγκλημα των Τεμπών, στις πυρκαγιές και τις πλημμύρες με την καταστροφή της φύσης και της λαϊκής περιουσίας σε όλη τη χώρα. Με τους αντεργατικούς νόμους Χατζηδάκη - Γεωργιάδη η κυβέρνηση κάνει νέα επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων και τα σωματεία (6ήμερη εργασία, 13ωρη απασχόληση, συμβάσεις μηδενικού ωραρίου,κ.ά.). Η διάλυση του ΕΣΥ κι η επίθεση στη δημόσια υγεία συνεχίζονται. Είναι πλευρές της αντιλαϊκής αντιδραστικής πολιτικής ΝΔ-ΕΕ-κεφαλαίου, που πρωτάσσει το κέρδος των λίγων χωρίς να μετρά τη ζωή των πολλών.

Η επέλαση αντιεκπαιδευτικών μέτρων στην παιδεία συνεχίζεται

Το Υπουργείο προχώρησε το καλοκαίρι σε μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Προωθεί το «ψηφιακό» σχολείο σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων, αφού αντικαθιστά τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη με την τηλεκπαίδευση, το «ψηφιακό φροντιστήριο» αντί της ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας και άλλων αντισταθμιστικών μέτρων. Η αντιμετώπιση της σχολικής βίας, ο επαγγελματικός προσανατολισμός για μαθητές Α΄ Λυκείου, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, λειτουργίες των ΕΠΑΛ και των ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) παρέχονται για πρώτη φορά κι από ιδιωτικούς φορείς. Κυβέρνηση και υπουργείο απαντούν στον πολύχρονο αγώνα των εκπαιδευτικών κατά της αξιολόγησης με ισχυρό όπλο την απεργία αποχή, με ποινικοποίηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, με τιμωρία της ελευθερίας του λόγου, διώξεις και πειθαρχικά γιατί δεν μπορούν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς. Εκατοντάδες οι καταργήσεις τμημάτων, 25, 27, 29… παιδιά στα τμήματα για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της πολιτικής της λιτότητας για τον λαό και των ασύστολων κερδών για τους λίγους. Τα νέα μέτρα συνεχίζουν την σκληρή αντιεκπαιδευτική πολιτική σε βάρος του δημόσιου σχολείου, μαθητών κι εκπαιδευτικών (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, αξιολόγηση συνδεδεμένη με επιδόσεις μαθητών κι εξετάσεις PISA, ιδιωτικά ΑΕΙ, ισοτιμία πτυχίων κολεγίων-ΑΕΙ, μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης κ.ά.). Προετοιμάζουν Εθνικό Απολυτήριο με υπολογισμό των βαθμών στις τρεις τάξεις του Λυκείου για εισαγωγή στα ΑΕΙ και διαγωνισμό ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο για διορισμό και προσλήψεις αναπληρωτών. Οι περικοπές δαπανών, η μείωση θέσεων εργασίας και τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια είναι τα χαρακτηριστικά της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΝΔ. Με τη  νέα χρονιά το Υπουργείο αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες  κενά (18.000 γενική παιδεία κι ειδική αγωγή) πανελλαδικά.

Όχι στον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό, τον εθνικισμό, τον φασισμό! Λευτεριά στην Παλαιστίνη!

Όλα τα προηγούμενα έχουν την σφραγίδα της ΕΕ, ενώ η συνέχεια αυτής της πολιτικής είναι η «οικονομία πολέμου», όπως ξεδιάντροπα μας λένε οι ηγέτες της. Η Ελλάδα εμπλέκεται στον πόλεμο στην Ουκρανία και τη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού. Η κυβέρνηση αυξάνει συνεχώς τους εξοπλισμούς, συμμετέχει στα σχέδια του ΝΑΤΟ, συνεργάζεται με το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ, έχει εμπλοκή στην Ερυθρά Θάλασσα. Για να αποδεχτεί ο λαός αυτή την κατάσταση ρίχνουν το δηλητήριο του εθνικισμού και παρουσιάζουν σαν «εχθρούς» τους γειτονικούς λαούς, τους μετανάστες και τους πρόσφυγες των ιμπεριαλιστικών πολέμων. Ακόμα, η ρατσιστική βία με την οποία αντιμετωπίζονται πρόσφυγες και μετανάστες από το επίσημο κράτος, καθώς λιμενικό και αστυνομία  πνίγουν και δολοφονούν απροκάλυπτα πια, φέρνει ξανά στο προσκήνιο με ολοένα μεγαλύτερη ένταση την ακροδεξιά και τον φασισμό στην κοινωνία. Επιβάλλεται να αποδοθεί δικαιοσύνη σε όλα τα κρατικά ρατσιστικά εγκλήματα, τις επαναπροωθήσεις  και τα εγκλήματα  σε βάρος μεταναστών (Πύλος κλπ), Ρομά και όλων των διαφορετικών.

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει! Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά εκπαιδευτικών!

Η κυβέρνηση απειλεί ευθέως το απεργιακό δικαίωμα και διώκει τη συνδικαλιστική δράση για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση. Συνεχίζει την προσπάθεια τρομοκράτησης μέσω διώξεων και πειθαρχικών των εκπαιδευτικών που δηλώνουν απεργία αποχή. Οι διώξεις πολλαπλασιάζονται μετά από την ισχυροποίηση του αγώνα , από τις δύο αποφάσεις δικαίωσης των νεοδιόριστων του 2020 από το διοικητικό εφετείο της Αθήνας (1510/2024 και 1806/2024) κι από το κίνημα για τη μονιμοποίησή τους (μαζικές κινητοποιήσεις από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε ΔΔΕ και ΔΠΕ). Υπουργείο και Διοίκηση τέσσερα χρόνια δεν κατάφεραν να επιβάλουν την αξιολόγηση και καταφεύγουν σε τρομοκρατία, απειλές και διώξεις με παράτυπες διοικητικές διαδικασίες. Με πολιτική-συνδικαλιστική στήριξη και αλληλεγγύη στους διωκόμενους, θα συνεχίσουμε τους αγώνες, αλλά και με όλα τα νομικά μέσα (εξώδικα, αγωγές, μηνύσεις) σε ΔΔΕ και μέλη ΠΥΣΔΕ, που όχι μόνο δεν μονιμοποιούν αυτοδίκαια όσους έχουν συμπληρώσει την δόκιμη διετή υπηρεσία, αλλά και προχωρούν σε διώξεις απεργών. Είναι λόγος για διαγραφή από τα σωματεία μας!

Για την πολύ οξυμμένη κατάσταση με τις λειτουργικές δαπάνες και τις κτηριακές υποδομές των σχολείων

Η υποχρηματοδότηση και η πολύχρονη αδιαφορία της κυβέρνησης της ΝΔ και των δήμων συνδυάζεται με την κυβερνητική απόφαση για τη βίαιη κατάργηση σχεδόν όλων των σχολικών επιτροπών των Δήμων πανελλαδικά χωρίς να αντικατασταθούν ουσιαστικά. Αυτές οι επιλογές προκαλούν όλο και μεγαλύτερα προβλήματα στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο καθώς υπάρχουν ελάχιστα πλέον χρήματα για να αντιμετωπίσουν τα τρέχοντα, τα έκτακτα έξοδά και τα κτηριακά προβλήματα. Η έλλειψη προγραμματισμένου ελέγχου και συντήρησης έχουν φέρει τα σχολεία σε κατάσταση εγκατάλειψης έτσι ώστε να απειλείται η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών. Τα προβλήματα θα οξυνθούν περισσότερο αν συνεχιστούν οι συγχωνεύσεις, συστεγάσεις και γενικότερα η "σαρδελοποίηση" των μαθητών η οποία από φέτος το καλοκαίρι αποτελεί πλέον κεντρική πολιτική του υπουργείου για φθηνό κόστος στην παιδεία σύμφωνα με τις υποδείξεις ΕΕ και ΟΟΣΑ.

Είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από κυβέρνηση και Δήμους. Να υπάρξει ουσιαστική αντιμετώπιση με δημόσιες δαπάνες (όχι ΣΔΙΤ, χορηγίες κλπ) των πολλών προβλημάτων τόσο στη στέγαση όσο και στις καθημερινές ανάγκες των σχολείων. Είναι επιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί και σε αυτό το πεδίο η συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, που ενεργοποιήθηκε με την κατάργηση των εκατοντάδων τμημάτων κι έφερε σημαντικά αποτελέσματα! ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, σύλλογοι, ενώσεις κι ομοσπονδίες γονέων, 15μελή και συντονιστικά μαθητών μαζί στον αγώνα για τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία!!!

ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ!

ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!

Το ΥΠΑΙΘΑ επιμένει στην αξιολόγηση, παρά τη σαφή απονομιμοποίησή της. Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει. Οι νεοδιόριστοι αρνήθηκαν τις αξιολογήσεις κι είναι ισχυρή παρακαταθήκη ώστε ο αγώνας να συνεχιστεί μέχρι τη νίκη!

Οι  δικαστικές αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων επιβεβαιώνουν το δίκαιο του αγώνα του κλάδου κατά της αξιολόγησης και των εκβιαστικών μεθόδων της κυβέρνησης για την αυταρχική επιβολή της. Μας δικαιώνουν και δίνουν νέα διάσταση στον αγώνα μας. Διοίκηση και ΠΥΣΔΕ έχουν υποχρέωση να συνεδριάσουν και να προχωρήσουν στην αυτοδίκαιη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων με διετή υπηρεσία (2020, 2021, 2022), χωρίς αξιολόγηση. Αν δεν το κάνουν, τα μέλη του παρανομούν και εγκαλούνται για παράβαση καθήκοντος! Θα αντιμετωπιστούν με όλα τα νομικά (εξώδικα, δικαστικές προσφυγές) και συνδικαλιστικά μέσα!

Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση. Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει η ΟΛΜΕ.

Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι  θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση από διευθυντή/ντρια σχολείου, συμβούλους/αξιολογητές ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους "ημέτερους", που παρατηρήθηκε συχνά κατά την αξιολόγησή τους, αποκαλύπτει πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία. Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις. Ειδικά, η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν είναι ήσσονος σημασίας. Όχι μόνο φορτώνει στον εκπαιδευτικό "αστεία" γραφειοκρατία και δράσεις του "φαίνεσθαι", αλλά κυρίως εισάγει την λογική του καλού και κακού σχολείου. Οι συνέπειες είναι το κλείσιμο σχολείων κι η υποβάθμιση του συνόλου της εκπαίδευσης.

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση, για την κατάργηση των νόμων 4823/2021 και 4692/20 πρέπει να συνεχιστεί! Κάθε υποχώρηση διαμορφώνει αρνητικούς όρους για όλες τις διεκδικήσεις μας. Μια νέα κατάσταση θα δημιουργηθεί και με τις αξιολογήσεις, τους αξιολογητές και τα στελέχη εκπαίδευσης να επιδιώκουν την υποταγή μας, αλλά και με τους άνισους όρους στους μισθούς μας (πριμ παραγωγικότητας κλπ) που προωθεί η κυβέρνηση.

 

 




--



Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο διαδίκτυο: http://paremvaseisde.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου