συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

Α' Σύλλογος Αθηνών Εκπ/κών ΠΕ: Για την Παναττική σύσκεψη Συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ, (7/4/2021)

 Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

www.a-athinon.gr, E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

Για την Παναττική σύσκεψη Συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ, (7/4/2021)

 Την Τετάρτη 7 Απριλίου, μετά από κάλεσμα των Συλλόγων ΠΕ Α΄ Αθηνών και Σωκράτης, πραγματοποιήθηκε στο θεατράκι της Γκράβας σύσκεψη συντονισμού 29 Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ (18 Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση και 2 παρατηρητές, 2 ΕΛΜΕ με απόφαση και 6 παρατηρητές).

Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την οργάνωση του αγώνα και της κοινής δράσης των σωματείων απέναντι στην ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης και αντιεκπαιδευτικής επίθεσης, ιδιαίτερα μέσα στην περίοδο της πανδημίας. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:

·        Στις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για την έκταση της πανδημίας στη χώρας μας. Υπηρετώντας την στρατηγική απαξίωσης και υποβάθμισης του δημόσιου συστήματος υγείας, ακολουθώντας την πολιτική περικοπών των προηγούμενων κυβερνήσεων, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ευθύνεται για τη σημερινή δραματική εικόνα των νοσοκομείων, τη διασπορά του ιού στην κοινότητα και τον υψηλό βαθμό θνητότητας. Στην απαίτηση για μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας, εδώ και τώρα, με βάση τα αιτήματα του υγειονομικού κινήματος, την αλληλεγγύη στους υγειονομικούς που υφίστανται απολύσεις, στέρηση μισθών και ποινικές διώξεις διότι τολμούν να αγωνίζονται για την υγεία του λαού.

·        Στο ανυπολόγιστο κόστος που έχει η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Από τον περσινό Μάρτιο μέχρι σήμερα, η Α/θμια εκπαίδευση είναι κλειστή 25 εβδομάδες, ενώ η Β/θμια περισσότερες. Η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, διαδίδοντας ψέματα ότι τα σχολεία δεν είναι εστίες υπερμετάδοσης του ιού, άρα δε χρειάζονται μέτρα, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη. Αυτές οι επιλογές έχουν ανυπολόγιστο κόστος για την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ενώ εντείνουν τα μορφωτικά ελλείμματα και τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, όταν ανοίξουν, ειδικά μέσα σε αυτές τις συνθήκες με την πανδημία να καλπάζει, με την κυβέρνηση να ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το πώς θα ανοίξει ο Τουρισμός, για να μη χάσουν ούτε ευρώ οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του κλάδου.

·        Στο γεγονός ότι τα σχολεία στη Β/θμια εκπαίδευση ξανανοίγουν με τους ίδιους ακριβώς όρους που έκλεισαν. Τα περιβόητα «self tests», που η κυβέρνηση παρουσιάζει ως βασικό εργαλείο διαχείρισης της πανδημίας, είναι πειστήριο της εγκληματικής πολιτικής που φορτώνει στην «ατομική ευθύνη» ακόμα και τη διάγνωση της νόσου! Στην πραγματικότητα, και με αυτό το μέτρο, το κράτος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη για ολοκληρωμένο σχεδιασμό της επιδημιολογικής καταγραφής και επίβλεψης.

·        Στην απαίτηση για κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού πλαισίου που ορθώνει ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και εισάγει τον αυταρχισμό και την πειθάρχηση-τιμωρία ως «παιδαγωγικά μέσα» (Τράπεζα Θεμάτων, αλλαγή του εξεταστικού συστήματος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, Πανεπιστημιακή Αστυνομία, Εσωτερικός Κανονισμός για την Αθμια και τη Βθμια).

·        Στην ανάγκη για ουσιαστική στήριξη του δημόσιου σχολείου, αύξηση των δαπανών για την παιδεία,  έως 15 μαθητές στο τμήμα, κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς διορισμούς, υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, αναδιάταξη και μείωση της ύλης. Δε θα τους αφήσουμε να αφήσουν τους μαθητές μας αβοήθητους, μετά από δύο σχολικές χρονιές σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.

·        Στο σκάνδαλο της σύμβασης με τη Cisco των 2 εκατομμυρίων ευρώ στο αμερικάνικο μονοπώλιο, που δήθεν παρείχε τις υπηρεσίες του δωρεάν και της παράδοσης των δεδομένων και μεταδεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

·        Στην Υ.Α. για τον «εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας» των σχολικών μονάδων, που προωθεί το σχολείο της αξιολόγησης, της «αυτονομίας», της πειθάρχησης και της τιμωρίας.

·        Στην ανάγκη για συνέχεια και κλιμάκωση του αγώνα μετά το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης με απεργία-αποχή από τη συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου (90 έως 95%), ιδιαίτερα εν όψει και της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την ατομική αξιολόγηση.

·        Στη μαζική αποχή, με ποσοστά που ξεπερνούσαν το 90% στις ηλεκτρονικές «ψευτοεκλογές». Λειτουργία ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ χωρίς αιρετούς σημαίνει ότι αφαιρείται ο λόγος και ο έλεγχος των εκπαιδευτικών πάνω σε ζωτικές λειτουργίες της διοίκησης. Δημιουργούνται υπηρεσιακά συμβούλια  ανδρείκελα στα χέρια όποιου τα συγκροτεί.

·        Στην επίθεση στα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα και ελευθερίες με αποκορύφωμα την αμφισβήτηση του στοιχειώδους δημοκρατικού δικαιώματος της συγκέντρωσης και της διαδήλωσης και τον επερχόμενο αντι-συνδικαλιστικό νόμο. Στην ένταση της κρατικής καταστολής και της αστυνομοκρατίας απέναντι στο λαό και τη νεολαία με πιο πρόσφατα, τα γεγονότα στη Νέα Σμύρνη και τον τραυματισμό 13χρονου μαθητή από αστυνομικούς με πολιτικά στη Λάρισα.

·        Στο γεγονός ότι, με όλες τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από την πραγματικότητα της πανδημίας, όλο το προηγούμενο διάστημα, το εκπαιδευτικό κίνημα, μαζί με το ευρύτερο λαϊκό κίνημα, με κινητήρια αγωνιστική δύναμη τα πρωτοβάθμια σωματεία και το συντονισμό τους, πέτυχε σημαντικές νίκες ακυρώνοντας στην πράξη στρατηγικές πλευρές των αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών (δεν μπήκαν κάμερες στις τάξεις, δεν πέρασαν οι ηλεκτρονικές «ψευτοεκλογές» αιρετών, δεν εφαρμόστηκε η αύξηση ωραρίου των νηπιαγωγών, δεν πέρασε η αξιολόγηση σχολικής μονάδας, δεν έγιναν οι καθηγητές τηλεκαταδότες των μαθητών τους, έσπασε στην πράξη η απαγόρευση του δικαιώματος στη διαδήλωση).

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος αγώνας, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους και τη νεολαία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, για το δικαίωμα του λαού στην υγεία, τη μόρφωση, τη δουλειά, στη συνδικαλιστική συλλογική δράση, για τις πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες και δικαιώματα, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις

1.      Συλλογικές διαδικασίες σε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία το αμέσως επόμενο διάστημα για όλα τα ζητήματα της εκπαιδευτικής και πολιτικής συγκυρίας.

2.      Πολύμορφες αγωνιστικές δράσεις τοπικών κινητοποιήσεων, ενημέρωσης των γονέων στις εισόδους των σχολείων, για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία.

3.      Συμμετοχή την Τετάρτη 14/4 στην πανελλαδική ημέρα δράσης για την παιδεία,  με γονείς και μαθητές, με δράσεις σε όλη τη χώρα και συλλαλητήριο στις 18.30 στα Προπύλαια.

4.      Συμμετοχή στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια μαζί με τους φοιτητές σε όλη τη χώρα με συγκέντρωση στην Αθήνα την Πέμπτη 15/4, στις 13.00 στα Προπύλαια.

5.      Καμία συνεδρίαση συλλόγων διδασκόντων για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Άλλωστε, η Υ.Α. δεν προβλέπει συγκεκριμένη καταληκτική ημερομηνία. Πάντοτε, οι Σύλλογοι Διδασκόντων καθορίζουν με εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες τους όρους λειτουργίας των σχολείων τους, στοχεύοντας στην διασφάλιση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας  και τον καθορισμό των υποχρεώσεών τους, μέσα από τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε με αντίστοιχα δημοκρατικά, εσωτερικά πλαίσια λειτουργίας τα οποία δεν μπορεί παρά να είναι αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου, δεν συναποφασίζουν με το Δήμο και το σύλλογο γονέων, δεν απαιτούν την έγκριση κανενός Σ.Ε.Ε. ή Δ/ντή Π.Ε., δεν αναρτώνται σε ιστοσελίδες και γενικά καμιά σχέση δεν έχουν με την εφαρμογή της συγκεκριμένης Υ.Α. ούτε με οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία.

6.      Κινητοποιήσεις στους Δήμους για την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με αξιοπρεπείς συνθήκες. Κινητοποίηση στις 19/4, στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων από τα εκπαιδευτικά σωματεία και τους φορείς της περιοχής.

7.      Δεν αναγνωρίζουμε τα νόθα υπηρεσιακά συμβούλια. Συντονισμός των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ σε κάθε Διεύθυνση ώστε με αγωνιστικές πρωτοβουλίες να κινηθούν στην κατεύθυνση απονομιμοποίησής τους.

Στα πλαίσια της σύσκεψης κατατέθηκαν και άλλες θέσεις και προτάσεις από ορισμένους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ, όπως:

·         καταγγελία της σύμβασης της Cisco και απόδοση νομικών ευθυνών στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ,

·         συμμετοχή στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο, το Σάββατο 17/4 ενάντια στην αύξηση της στρατιωτικής θητείας και των εξοπλισμών,

·         απεργιακή κινητοποίηση στις 22/4 ενάντια στο νομοσχέδιο για την κατάργηση του 8ωρου και στο νομοσχέδιο για τον αντισυνδικαλιστικό νόμο – σε περίπτωση που δε βγει απεργία από την ΑΔΕΔΥ, τις Ομοσπονδίες και τα ΕΚ να πραγματοποιηθεί απογευματινό πανεργατικό συλλαλητήριο,

·         κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης σε περίπτωση προώθησης των παραπάνω νομοσχεδίων,

·         κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης σε περίπτωση προώθησης νομοσχεδίου για την αξιολόγηση,

·         καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καλύψουν με απεργία-αποχή τους συναδέλφους ώστε να μην εφαρμόσουν τη διαδικασία της ΥΑ και να μην καταθέσουν κανονισμό λειτουργίας στον/στην Συντονιστή/στρια Εκπαίδευσης,

·         συμμετοχή στις πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις, 

·         συμμετοχή στις πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις,  με απεργία στις 6 Μάη,

·         ενιαία πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση με ταξικό προσανατολισμό.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου