συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής και Α. Λιοσίων -Ζεφυρίου-Φυλής: παρέμβαση στη Δ/νση Β/θμιας Δυτ. Αττικής την Τρίτη 30/8 για τη διαδικασία τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά


Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

(ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ, ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ)

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ


30/8/2022

Παρέμβαση στη Δ/νση Β/θμιας Δυτικής Αττικής την Τρίτη 30 Αυγούστου

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ



Σε κάποιες ΔΔΕ μέσα στο κατακαλόκαιρο άρχισαν οι διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της περιόδου Σεπτεμβρίου με διαδικασίες fast track για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων. Είμαστε εντελώς αντίθετοι σε τέτοιες ενέργειες! Επιμένουμε και απαιτούμε οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών να γίνονται με ανοιχτά σχολεία στις αρχές Σεπτέμβρη αφού ανακοινωθούν τα πραγματικά, πλέον, κενά και τα πλεονάσματα των σχολικών μονάδων στα τελικά τμήματα των σχολείων. Αυτό είναι αναγκαίο να γίνεται και εξαιτίας της απουσίας των εκλεγμένων εκπροσώπων του κλάδου από τα ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας την τελευταία διετία.

Ακόμη, εκκρεμεί η Υπουργική απόφαση για την έγκριση των λεγόμενων «ολιγομελών» τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, καθώς σύμφωνα με την απαράδεκτη νομοθεσία τα τμήματα αυτή τη στιγμή δεν υφίστανται και κάποια τμήματα γενικής παιδείας και ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕΛ περιμένουν ακόμη έγκριση. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και σε περίπτωση που δεν εγκριθούν, θα πρέπει οι μαθητές το Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα γιατί με βάση τον απαράδεκτο ισχύοντα νόμο οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν μόνο τα λειτουργούντα τμήματα. Στην Δυτική Αττική υπάρχουν τμήματα στα πέντε ΕΠΑΛ και σε ΓΕΛ που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί. Επιπλέον, αρκετοί μαθητές δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία επανεγγραφής τους, επειδή αυτή πρέπει να γίνει διαδικτυακά, με αποτέλεσμα πολλά τμήματα όχι μόνο να μην συμπληρώσουν τον κατώτερο αριθμό μαθητών αλλά να υπάρχουν σχολεία με λιγότερα λειτουργούντα τμήματα στη Β' και Γ' τάξη απ' αυτά που δικαιολογεί ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών σ' αυτά.

Προφανώς, αν δεν ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες συμπλήρωσης και ολοκλήρωσης του αριθμού των τμημάτων, οι υπηρεσιακές μεταβολές θα οδηγήσουν σε αδικίες στις διαδικασίες κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό γιατί τα κενά που εμφανίζονται στο σύστημα δεν θα είναι τα πραγματικά.



Επιμένουμε οι υπηρεσιακές μεταβολές το Σεπτέμβριο να πραγματοποιηθούν με βάση τις πάγιες διεκδικήσεις μας:

Η κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων να πραγματοποιηθεί με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής χρονιάς με τα σχολεία ανοιχτά, σύμφωνα με τις προτάσεις των ΕΛΜΕ και την μεγάλη προϊστορία της περιοχής.

Άμεση δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την ομαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω της πανδημίας που παραμένει σε έξαρση, παρά τη σχετική κανονικότητα που ανακοινώνει το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση.

Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών και τη συνεχή καθαριότητα των σχολείων.

Η διαδικασία κάλυψης των λειτουργικών κενών των σχολείων της περιόδου Σεπτεμβρίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς πραγματοποιείται με ευθύνη του κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΔΕ), χωρίς την ύπαρξη σαφούς νομικού πλαισίου όπως τα ΠΔ50 και ΠΔ100 για τις οργανικές τοποθετήσεις που ανάγονται στις κατηγορίες μετάθεσης. Παρ' όλα αυτά τα συγκεκριμένα ΠΔ προβλέπουν και παραπέμπουν σε αντίστοιχη διαδικασία για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων στην περίοδο του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το ΠΔ50/96 στο άρθρο 14 που ρυθμίζει την άρση της υπεραριθμίας των εκπαιδευτικών, στην παράγραφο 7 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.».

Επίσης στο ΠΔ50/96 στο Άρθρο 14 που ρυθμίζει την οργανική τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολική μονάδα στην παράγραφο 12 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία του εδαφίου β' της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής.»



Τα ΔΣ των δύο ΕΛΜΕ απαιτούν για τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου διαδικασίες αντίστοιχες με όσα προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο των μεταθέσεων, για να υπάρχει μια βάση αρχών και διαφάνειας, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια στη Δυτική Αττική.

Το εκπαιδευτικό κίνημα της περιοχής μας, συσπειρωμένο στις δύο ΕΛΜΕ, που δραστηριοποιούνται στην Δυτική Αττική, έχει πετύχει στο παρελθόν και απαιτούμε και φέτος, να ακολουθούνται απ' το ΠΥΣΔΕ συγκεκριμένες διαδικασίες.

Α) Το ΠΥΣΔΕ, που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία των κενών, μετά από πρόταση των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, ανακοινώνει και δημοσιοποιεί ΟΛΑ τα κενά.

Β) Το ΠΥΣΔΕ τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς χωρίς να κάνει καμιά επιλογή κενών μετά από αίτησή τους με βάση τα μόρια (μετάθεσης κι απόσπασης) και την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων με την ακόλουθη σειρά:

Εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες

Λειτουργικά υπεράριθμοι. (Αφορά εκπαιδευτικούς με οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα).

Διάθεση ΠΥΣΔΕ (Αφορά εκπαιδευτικούς που δεν πήραν οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα και είναι υπεράριθμοι στη διάθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, του ΠΥΣΔΕ).

Εκπαιδευτικοί που ζητούν Απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ (Αφορά όσους έχουν οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα και επιθυμούν να αλλάξουν σχολείο για την τρέχουσα σχολική χρονιά).

Αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στην περιοχή από Μετάταξη (αν υπάρχουν).

Νεοδιόριστοι που τοποθετήθηκαν στην περιοχή.

Αναπληρωτές που τοποθετήθηκαν στην περιοχή.



Οι εκπαιδευτικοί της κάθε κατηγορίας συγκρίνονται μεταξύ τους με βάση τα μόριά τους. Η σειρά τοποθέτησης των κατηγοριών των εκπαιδευτικών, όπως το απαιτούν οι ΕΛΜΕ, αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών και την αρχαιότητα τους στην περιοχή, αρχές που διέπουν όλη τη λογική των ΠΔ50/96 και ΠΔ100/97 που αφορούν τις μεταθέσεις.



Οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται για την κάλυψη μικρών κενών και σε καμία περίπτωση για κάλυψη ολόκληρων κενών που θα προκαλέσουν την κατάτμησή τους. Σε κάθε περίπτωση κάλυψη τέτοιου κενού με διάθεση δύο εκπαιδευτικών, σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να πραγματοποιηθεί στο τέλος της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων. Οι διαθέσεις πρέπει να γίνονται στο τέλος της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων, εκτός απ' τις προφανείς περιπτώσεις, όπου «κουμπώνουν» καλύψεις ωραρίου σε κοντινά και όμορα σχολεία που μπορούν να πραγματοποιηθούν απ' την αρχή της διαδικασίας για να διευκολυνθεί η ανακοίνωση των λειτουργικών κενών όπου μπορεί να ανακοινωθούν σαν «πακέτα» δύο κοντινών σχολείων.

Μετά τη Β΄ φάση λειτουργικών τοποθετήσεων, η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών για την κάλυψη του ωραρίου τους με διάθεση σε άλλη σχολική μονάδα να γίνεται με βάση την εγγύτητα των σχολικών μονάδων. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και υπάρχουν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί που πρέπει να καλύψουν ωράριο, να ζητούνται δηλώσεις προτίμησης και η μετακίνηση να γίνεται με βάση τα μόρια του κάθε εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα μετακινείται ο εκπαιδευτικός με τα λιγότερα μόρια.

Γ) Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου να γίνονται σε δύο (2) φάσεις. Στις αρχές του μήνα πραγματοποιείται η Α΄ φάση και ακολουθεί η Β΄ φάση συμπλήρωσης των λειτουργικών κενών από το ΠΥΣΔΕ.



ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΗ

Απαιτούμε και καλούμε το ΠΥΣΔΕ να αποφασίσει ότι οι εκπαιδευτικοί, που θα τοποθετηθούν στην Α΄ φάση δεν θα χάσουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση και με αυτή θα έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα κενά της Β΄ φάσης που θα προκύψουν.

Αυτό επιβάλλεται να γίνει γιατί:

Α) Τα κενά που προκύπτουν στα σχολεία στην Α' φάση λειτουργικών τοποθετήσεων δεν μπορεί να είναι τα πραγματικά στο σύνολό τους γιατί τα τμήματα των Λυκείων και των ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί λόγω της κινητικότητας των εγγραφών των μαθητών και της διαδικασίας των εξετάσεων για τους μετεξεταστέους μαθητές.

Β) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα (σύμφωνα με την πρακτική του ΥΠΑΙΘ των προηγούμενων ετών) να ανακοινωθούν νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών μετά τις 11 Σεπτεμβρίου.

Γ) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα στην επεξεργασία των κενών της Α' φάσης να προκύψουν λάθη, λόγω του μικρού χρόνου που έχουν τα σχολεία και το ΠΥΣΔΕ για τον ακριβή καθορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών

Το αποτέλεσμα αυτών των εκκρεμοτήτων θα τροποποιήσει αφενός τα δηλωθέντα τμήματα μαθητών σε πολλά σχολεία και αφετέρου θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων κενών ή πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες.

Η διαδικασία, που προτείνουμε, λειτουργεί για πολλά χρόνια στη Δυτική Αττική χάρη στους αγώνες των συναδέλφων και των ΕΛΜΕ της περιοχής μας και διασφαλίζει την διαφανή διαδικασία ανακοίνωσης και κάλυψης των κενών των σχολικών μονάδων χωρίς τη δυνατότητα απόκρυψης με δόλο κενών στη Α΄ φάση με στόχο να ανακοινωθούν στη Β΄.

Η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου είναι για τον κλάδο θέση αρχής. Δεν μπορεί και δεν πρέπει η διαδικασία των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά να εφαρμόζεται κατά το δοκούν σύμφωνα με τις μεμονωμένες ανάγκες κάποιων!

Τέλος, είναι ανάγκη να υπάρχει μεγάλη μέριμνα, ώστε, αν είναι δυνατόν σ΄ αυτές τις τόσο αντίξοες εργασιακές και οικονομικές συνθήκες, να μην αναγκάζονται οι συνάδελφοι να καλύπτουν κενά σε μεγάλες αποστάσεις.



ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ 2 ΕΛΜΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου