συγκέντρωση

Όλοι/ες στην 24ωρη Απεργία της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28/8 Αθήνα: συγκέντρωση 10:00 πμ στο Σύνταγμα! (Προσυγκέντρωση πλ. Κλαυθμώνος 9:30 πμ) Θεσσαλονίκη: συγκέντρωση 10:00 πμ Άγαλμα Βενιζέλου

Τετάρτη 10 Μαΐου 2023

Γ ΕΛΜΕ-Θ: ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ! > ΝΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΕΣ/ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΞΩΔΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΛΜΕ


Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                 Θεσσαλονίκη 9/5/2023

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑ! ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ!

> ΝΑ  ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ !

> ΝΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ/ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΕΣ/ΟΙ !

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/5 ΣΤΙΣ 2.30μμ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΞΩΔΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

ΣΤΗ ΔΔΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ  ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

 

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, στην οποία υποτίθεται πως σταματούν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές, δίνουν εντολές για συνέχιση της επιχείρησης  ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους συμβούλους- αξιολογητές,  που ανοιχτά προωθούν την αντιεκπαιδευτική πολιτικής τους, με σκοπό τη δημιουργία τετελεσμένων.

Παρά τις μεθοδεύσεις ΥΠΑΙΘ , διοίκησης και αξιολογητών, που  με κάποιες εξαιρέσεις ανάμεσα τους,  χρησιμοποιούν όλα τα μέσα, εφαρμόζουν απαράδεκτες εν κρυπτώ διαδικασίες, πιέζουν , καθησυχάζουν , παραπλανούν, καλλιεργούν τη λογική των τετελεσμένων, ο κλάδος με τους αγώνες του και τις καθημερινές παρεμβάσεις των ΕΛΜΕ τους έχει αναγκάσει να αλλάζουν τα σχέδιά τους ,να  αναβάλουν επ' αόριστον τα χρονοδιαγράμματα τους, να σταματούν έξω από τις πόρτες των σχολείων!

Δε θα  επιτρέψουμε  να πραγματοποιηθούν τα σχέδιά τους, να προχωρήσει η  κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, το χτύπημα των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, να ανοίξει ο δρόμος στα αντιδραστικά σχέδια που έχουν στα συρτάρια τους από  πριμ παραγωγικότητας, κατάργηση της ακώλυτης μισθολογικής και υπηρεσιακής εξέλιξης, διαφοροποιήσεις στους μισθούς, απολύσεις μέχρι  αξιολόγηση των σχολείων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών( βλ. PISA) και επιλογή σχολείου από τους γονείς!

Η αξιολόγησή τους παραπαίει και δεν προχωρά!

Η   γενικευμένη  απονομιμοποίηση της  αξιολόγησης στον κόσμο της εκπαίδευσης με δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε Α' βάθμια και Β' βάθμια, νεοδιόριστες/οι, μόνιμες/οι, αναπληρωτ(ρι)ες που υπογράφουν Απεργία Αποχή, εκατοντάδες μπλόκα στους αξιολογητές να μπουν στις σχολικές μονάδες, περιοχές ολόκληρες σε όλη τη χώρα που δεν  έχει πατήσει αξιολογητής/τρια το πόδι του/της ούτε σε ένα σχολείο, δεν έχει αξιολογηθεί ούτε ένας/μία νεοδιόριστος/η.

Οι αξιολογητές σε νεοδιόριστους-ες στα σχολεία της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ  δεν κατάφεραν να προχωρήσουν τις διαδικασίες της αξιολόγησης, με εξαίρεση μια εν κρυπτώ διαδικασία,  και να μπουν στις τάξεις.

Με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής, τις κοινές παρεμβάσεις νεοδιόριστων, συναδέλφων και ΕΛΜΕ, η αξιολόγηση σταμάτησε!

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΠΑΝΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ, μαζί με τους νεοδιόριστους και συναδέλφους, θα συνεχίσουμε να  σταματάμε τους αξιολογητές. Δεν θα επιτρέψουμε να προχωρήσει καμία διαδικασία αξιολόγησης, ούτε της προσυνεννόησης, ούτε της παρακολούθησης δειγματικής διδασκαλίας. Καλούμε και όσους νεοδιόριστους μπήκαν στις διαδικασίες της αξιολόγησης, τώρα να τους γυρίσουν την πλάτη και να δηλώσουν την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ. Οι νεοδιόριστοι, οι σύλλογοι και οι συνάδελφοι να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για τις συναντήσεις συμβούλων για την αξιολόγηση και από κοινού η ΕΛΜΕ, οι σύλλογοι, οι εκπαιδευτικοί και οι νεοδιόριστοι να τους σταματάμε.  Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων  να μην αποτελέσουν μέρος της άθλιας επιχείρησης παραπλάνησης και εκφοβισμού.

ΤΩΡΑ να σταματήσει κάθε αξιολογική διαδικασία !Ακώλυτη μονιμοποίηση-Να μονιμοποιηθούν ΤΩΡΑ ολες/ολοι οι νεοδιοριστες/οι, με μοναδικό κριτήριο τη συμπλήρωση της διετίας

Τo ΔΣ της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ απαιτούμε από τη Διεύθυνση εκπαίδευσης και το ΠΥΣΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ να προχωρήσουν στη  μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Η Γ΄ ΕΛΜΕ και οι άλλες ΕΛΜΕ καταθέτουμε  εξώδικο προς τη Διεύθυνση και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ για να αναλάβουν την ευθύνη τους απέναντι στους συναδέλφους οι οποίοι παράνομα και παράτυπα δεν έχουν μονιμοποιηθεί. Τώρα να μονιμοποιήσουν όλους τους νεοδιόριστους που συμπλήρωσαν και συμπληρώνουν διετία, εφαρμόζοντας την νομοθεσία που προβλέπει αυτή τη διαδικασία. Το εξώδικο των ΕΛΜΕ θα κατατεθεί από τον δικαστικό επιμελητή την Παρασκευή 12/5 στις 2.30μμ. Η Διεύθυνση και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ οφείλουν να παρευρίσκονται και να το παραλάβουν. Οι ΕΛΜΕ καλούμε όλους τους νεοδιόριστους και τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην κατάθεση του εξώδικου και να απαιτήσουμε όλοι μαζί Διεύθυνση και ΠΥΣΔΕ να βάλουν τώρα τέλος στην ομηρία των συναδέλφων.

Η Διεύθυνση εκπαίδευσης οφείλει να σταματήσει να δίνει εντολές για συνέχιση της ατομικής αξιολόγησης εν μέσω προεκλογικής περιόδου. Τους έχει ήδη αποσταλεί σχετική απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ  αναφερόμενη στις ευθύνες τους. Το ίδιο οφείλουν να κάνουν οι σύμβουλοι- αξιολογητές και να σταματήσουν την επιχείρηση ατομικής αξιολόγησης

 

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ!

ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ,

ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

Τρίτη 9 Μαΐου 2023

Παρεμβάσεις: Για το διαγωνισμό Pisa και την προσφυγή του υπουργείου.

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, Ειρήνης Ασβεστά και Ντίνας Ρέππα, των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων Δ.Ε. στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,  Φώτη Σουρτζή και Πέτρου Φύτρου, καθώς και των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων Δημοσίου, Παντελή Βαϊνά, (μέλους της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ) και των Γενικών Συμβούλων, Χρήστου Αργύρη, Δημήτρη Μαριόλη, Θοδωρή Μαυρίδη, Γιώργου Παρασκευόπουλου και Αντιγόνης Τρούλη

 

Το δικαίωμα της απεργίας κατακτήθηκε με αίμα και αγώνες!

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA κόντρα στη δικαστική τρομοκρατία και την καταστολή της κυβέρνησης της ΝΔ και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

Με απάντηση 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ την Τετάρτη 10/5 και γενικό ξεσηκωμό για την υπεράσπιση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και του Δημόσιου Σχολείου.

 

Λίγες μέρες έμμειναν μέχρι τις εκλογές και η κυβέρνηση για πολλοστή φορά οδηγεί στα δικαστήρια τις ομοσπονδίες της εκπαίδευσης. Για μια ακόμα φορά επιδίδεται σε πρακτικές των χρόνων της επταετίας και προχωρά σε μια νέα απαγόρευση του δικαιώματος των εκπαιδευτικών στην απεργία. Καταφεύγει στα δικαστήρια για να βγάλει παράνομη την απεργία και τις στάσεις εργασίας που έχουν εξαγγείλει η ΟΛΜΕ-ΔΟE για τις ελληνικές εξετάσεις Pisa.

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση επικαλείται τον «κατεπείγοντα» χαρακτήρα της υπόθεσης και το εξώδικο επιδίδεται στις ομοσπονδίες 2 ώρες πριν την εκδίκασή της! Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση καταθέτει αγωγή εναντίον απεργιακής κινητοποίησης με την οποία ουσιαστικά αρνείται το δικαίωμα της απεργίας στους εκπαιδευτικούς με το σκεπτικό ότι αυτή αμφισβητεί το πολιτικό της πρόγραμμα! Η αγωγή που έστειλε η Κεραμέως στο δικαστήριο μεταξύ άλλων αναφέρει: «αντικείμενο της παρούσης δίκης είναι αν θα εφαρμοστεί νόμος που ψήφισε το ελλ. Κοινοβούλιο (και ειδικότερα το άρθρο 104 του ν. 4823/21) …. Η επίμαχη κινητοποίηση (εννοώντας την 3ωρη στάση εργασίας των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) στοχεύει ομολογημένα να εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου, ήτοι να ματαιώσει τις εξετάσεις» …που δίνουν μετρήσιμα αποτελέσματα για το εκπαιδευτικό έργο, και τους εκπαιδευτικούς

Η κυβέρνηση δείχνοντας τα δόντια της, απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία να σιωπήσουν μπροστά στην απόφασή της να διαλύσει ότι έχει απομείνει από το δωρεάν δημόσιο σχολείο, μπροστά στην απόφασή της να εντείνει τους ταξικούς φραγμούς τους αποκλεισμούς με τα εξεταστικά φίλτρα της Pisa, της τράπεζας θεμάτων, της ΕΒΕ, της πρόσφατης μείωσης των εισακτέων κατά 10.000.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά! Σε όλη της θητεία της η απάντηση στις απεργιακές κινητοποιήσεις ήταν τα δικαστήρια. Η απεργία όταν απειλεί την πολιτική της κυβέρνησης είναι παράνομη. Παράνομη είχε βγάλει την στάση εργασίας που είχε πάρει απόφαση η ΟΛΜΕ για τις εξετάσεις στα πρότυπα, παράνομη την Απεργία – Αποχή των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ από την αξιολόγηση. Και δεν είμαστε οι μόνοι: λιμενεργάτες, ταχυμεταφορείς, εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, όλοι οδηγούνται στα δικαστήρια κάθε φορά που η απεργία τους λαμβάνει ενοχλητικές διαστάσεις.

Η απόφασή τους να ξαναστείλουν τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια ενεργοποιώντας τον αντεργατικό – αντισυνδικαλιστικό ν. Χατζηδάκη δείχνουν ότι η καταστολή, ο φόβος, ο περιορισμός των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών θα βρίσκονται από δω και στο εξής συνεχώς στην ημερήσια διάταξη επιχειρώντας να διαμορφώσουν μια νέα ζοφερή πραγματικότητα. Θέλουν να καταστείλουν κάθε απεργία κι αγώνα που αμφισβητεί την πολιτική εκείνη που υπαγορεύεται από τα αντιδραστικά νεοφιλελεύθερα σχέδια ΕΕ – ΟΟΣΑ.

ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ!

Οι εξετάσεις PISA σε 300 δημοτικά και 300 Γυμνάσια αποτελούν την αφετηρία μιας επιχείρησης καθολικής εφαρμογής του μορφωτικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση.

Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών στη, ολόπλευρη μόρφωση, το σχολείο της κριτικής σκέψης, ενάντια στις χορηγίες και τη γνώση εμπόρευμα.

Η κυβέρνηση της βίας, της ευθείας αμφισβήτησης του δικαιώματος της Απεργίας έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με το εκπαιδευτικό κίνημα. 30 χρόνια τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια όλων των κυβερνήσεων για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου μπλοκάρονται από το φραγμό που βάζει η μαχόμενη εκπαίδευση.

Απέναντι στην εξέλιξη και την προεκλογική επίδειξη πυγμής καλούμε:

  • Τα ΔΣ των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να απαντήσουν με 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ στις 10/5 δηλώνοντας πως η προκηρυγμένη απεργιακή κινητοποίηση την Τετάρτη 10 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί σε κάθε περίπτωση ενάντια στον αντιδημοκρατικό κατήφορο, στην καταστολή και στην ποινικοποίηση του δικαιώματος της Απεργίας και των Αγώνων.
  • Καλούμε την ΑΔΕΔΥ σε ετοιμότητα και σε κάθε περίπτωση που καταστρατηγηθεί στα δικαστήρια το δικαίωμα στην απεργία, να κηρύξει 4ωρη στάση εργασίας στο πλαίσιο των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, όπως έχει γίνει για άλλους κλάδους (π.χ. ΟΑΕΔ, Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ).
  • Καλούμε όλους τους Συλλόγους και ΕΛΜΕ να κηρύξουν 4ωρη στάση εργασίας και να οργανώσουν τις κινητοποιήσεις καλώντας τους/τις συναδέλφους/ισσες σε μαζική συμμετοχή για την ακύρωση των εξετάσεων PISA και την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου και των μαθητών μας.
  • Καλούμε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ-ΑΔΕΔΥ να διευρύνουν με γενικό-πανεργατικό ξεσηκωμό και κήρυξη 24ωρης Απεργίας την Τετάρτη 10 Μαΐου.
  • Καλούμε όλα τα σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα να αντιδράσουν και να συντονιστούν ενάντια στον αντιδημοκρατικό κατήφορο της κυβέρνησης. Αυτή η απόφαση της κυβέρνησης μας αφορά όλους.
  • Καλούμε τους γονείς και τους μαθητές/τριες να συμβάλλουν και αυτοί στη κατάργηση των εξετάσεων της Pisa. Καμία συμμετοχή μαθητή/τριας σ'αυτές.

 

 

 

p

Παρεμβάσεις ΠΕ και ΔΕ: «Ελληνική PISA»: Αφέλεια, υποκρισία ή ένα ακόμη χτύπημα στο δημόσιο σχολείο; ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA


 


ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

 

www.paremvasis.gr, paremvasisdoe@gmail.com, 2103242144

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

http://paremvaseisde.gr, paremvaseis.de@gmail.com, 2103318624

«Ελληνική PISA»: Αφέλεια, υποκρισία ή ένα ακόμη χτύπημα στο δημόσιο σχολείο;

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

10/5 Απεργούμε οι εκπαιδευτικοί/Απέχουν οι μαθητές

8πμ Ενημερώσεις έξω από τα εξεταστικά

Το ΥΠΑΙΘ από πέρσι πρόσθεσε τέσσερις ακόμα εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα την «ελληνική PISA», που θα βοηθήσουν, υποτίθεται, τη χώρα να ανέβει επίπεδο στη «διεθνή PISA» (Ν.4823/2021), στις υπάρχουσες γραπτές εξετάσεις (213 γραπτές δοκιμασίες, από τις οποίες οι τέσσερις είναι σε πανελλαδικό επίπεδο και οι δεκαοκτώ με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, διαγωνίσματα τετράμηνων, προαγωγικές, απολυτήριες, πανελλαδικές).

Οι εξετάσεις αυτές θα είναι στην Στ΄ Δημοτικού και στη Γ΄ Γυμνασίου, στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο, δηλαδή έχουμε πανελλαδικές στην Στ΄ Δημοτικού, στην Γ΄ Γυμνασίου και στην Γ΄ Λυκείου, ανεβάζοντας τον αριθμό των πανελλαδικών στις οκτώ και των γραπτών δοκιμασιών στις 217! Φέτος, όπως και πέρσι, αυτές οι, πανελλαδικής εμβέλειας, εξετάσεις της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, που διεξάγονται στις 10/5,  θα εφαρμοστούν σε δείγμα 600 σχολείων ενώ το Φθινόπωρο το ΥΠΑΙΘ διαμήνυε ότι τη σχολική χρονιά 2022-2023 θα περάσουν σε καθολική εφαρμογή για να συμπεριλάβουν όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των αντίστοιχων τάξεων. Άλλωστε, ο νόμος προβλέπει την καθολική εφαρμογή του, και μάλιστα, αν χρειαστεί, σε περισσότερες τάξεις και σε περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα. Η μεγάλη αντίσταση των γονέων, των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των μαθητ(ρι)ών ανάγκασε την κυβέρνηση να μην ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της για φέτος.

H κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνουν «εργολαβικά» να επιτελέσουν τις οδηγίες του ΟΟΣΑ με όχημα την επιχειρούμενη αξιολόγηση και τις εξετάσεις PISA. Το αντιεκπαιδευτικό τοπίο που ευαγγελίζονται είναι ο ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ο εξοστρακισμός των αδύναμων μαθητών των λαϊκών οικογενειών και η μετατροπή της γνώσης σε πραμάτεια.

Η παιδαγωγική ασέλγεια που επιχειρείται να σφραγίσει τις επόμενες δεκαετίες στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου.

Η «ελληνική PISA» πρέπει να καταργηθεί. Κι αυτό γιατί, αν και υποτίθεται ότι είναι καθαρά διαγνωστικού χαρακτήρα, οι εξετάσεις αυτές αποτελούν μία ακόμη ψηφίδα στο πλέγμα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση αυτήν την περίοδο (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία, ανεστραμμένη τάξη, πλατφόρμα e-parents κλπ.), που αποσκοπούν στην περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, στον ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και υποκειμένων και εντέλει στην αποσάθρωση του δημόσιου σχολείου.

Η ανάδυση μιας νέας μορφής εξετάσεων υψηλών απαιτήσεων συνδεδεμένων με άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά μετάλλαξης του δημόσιου σχολείου σε μια καινούργια μορφή, το επιχειρηματικό σχολείο, είναι από τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της νεοφιλελεύθερης/νεοσυντηρητικής πολιτικής και της καπιταλιστικής ανασυγκρότησης των εκπαιδευτικών συστημάτων. Η νέα αυτή μορφή εξετάσεων είναι επενδυμένη ιδεολογικά με μια σειρά απόψεις, όπως η αυστηροποίηση της επιλογής στο εκπαιδευτικό σύστημα, η ενίσχυση της πειθαρχίας, η εισαγωγή επιχειρηματικών μοντέλων στη διοίκηση της εκπαίδευσης (νέο δημόσιο management), η κυριαρχία της δεξιότητας και της πληροφορίας πάνω στη γνώση στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η ένταση της κοινωνικής επιλογής και του ταξικού ξεδιαλέγματος του μαθητικού πληθυσμού από τα πρώιμα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η κυριαρχία της κατάρτισης έναντι της πρόσβασης στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ο ανταγωνισμός, η αυτονομία της σχολικής μονάδας και η διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής αγοράς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσα από την ύπαρξη κριτηρίων αξιολόγησης σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων ως μηχανισμό για τη σύγκριση και την ιεραρχική κατάταξή τους

Βασικό επιχείρημα για τη θεσμοθέτηση των εξετάσεων αυτών είναι ότι θα βοηθήσουν στη «βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γενικότερα». Τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα αξιοποιούνται από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και το ΙΕΠ «για προτάσεις βελτιώσεων στα Προγράμματα Σπουδών, στο εκπαιδευτικό υλικό, στη διδακτική μεθοδολογία, για προσεγγίσεις συμπεριληπτικής και αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, καθώς και για την ανάπτυξη εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων».

Και μόνο αυτό δείχνει ότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ έχουν άλλους στόχους. Κι αυτό γιατί στο σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν μαθαίνουν απλά και μόνο να λύνουν κάποια προβλήματα μαθηματικών ή να απαντούν σε μερικές ερωτήσεις κατανόησης κειμένου, γραμματικής ή συντακτικού. Πέρα και πάνω από την απόκτηση αυτών των δεξιοτήτων, στο σχολείο αυτονομούνται και ανεξαρτητοποιούνται, καλλιεργούν το πνεύμα της ομαδικότητας και της συνεργασίας, αναπτύσσουν την κριτική και αναλυτική σκέψη, αποκτούν νέες γνώσεις και δημιουργούν, ασκούνται στον προφορικό και γραπτό λόγο, βρίσκονται αντιμέτωποι με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα και διαχρονικά φιλοσοφικά ερωτήματα, ωριμάζουν συναισθηματικά, γίνονται υπεύθυνοι.

Το να ισχυρίζεται κανείς ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα βελτιωθεί βάσει των πορισμάτων που θα προκύψουν από καμιά εκατοστή ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής είναι στην καλύτερη αφέλεια και στη χειρότερη υποκρισία.

Με την «ελληνική PISA», ήδη από το δημοτικό, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες θα μπούνε σε έναν αγώνα δρόμου για να αντεπεξέλθουν στις φασόν πανελλήνιου τύπου εξετάσεις που θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση και ιεράρχηση όλων των σχολείων.

Μπορεί τα αποτελέσματα να μην είναι εξατομικευμένα, αλλά θα δημοσιοποιούνται ανά περιφέρεια, ανά διεύθυνση ή σχολική μονάδα. Το προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ περιλαμβάνει την ελεύθερη επιλογή σχολείου κατά το νεοφιλελεύθερο/θατσερικό πρότυπο της δεκαετίας του '80. Αυτό σχετίζεται άμεσα και με συγκεκριμένο τρόπο με τις εξετάσεις PISA. Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο εκπαιδευτικής πολιτικής προβλέπει εξετάσεις τύπου PISA, δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων, κατηγοριοποίηση των σχολείων και «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από την/τον γονέα. Πρόκειται για μια επιλογή τεράστιας αύξησης των ανισοτήτων και μορφωτικής περιθωριοποίησης των λαϊκών στρωμάτων. Ένα σχέδιο απόλυτης ταξικής επιλογής, όπως δείχνει η διεθνής εμπειρία, που έχει ως αποτέλεσμα σχολεία να κλείνουν ή να κινδυνεύουν με κλείσιμο και εκπαιδευτικοί με απολύσεις. Όπως η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έτσι και η «ελληνική PISA» σκοπό έχει να κατατάξει ιεραρχικά τα σχολεία, επιβάλλοντας συνθήκες στυγνού ανταγωνισμού και κανιβαλισμού στην εκπαίδευση. Κάποια σχολεία θα χαρακτηριστούν «κολέγια», ενώ άλλα «χωματερές», οι εκπαιδευτικοί θα διαγκωνίζονται ποιοι θα εξασφαλίσουν τα υψηλά αποτελέσματα για να τραβήξουν τους μαθητές και τις μαθήτριες με τις «καλύτερες» επιδόσεις, οι γονείς θα συγκρίνουν βαθμολογίες και θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά να βάλουν τα παιδιά τους στο «καλύτερο» σχολείο, ενώ τα παιδιά θα αναγκάζονται να αναγνωρίσουν και να αποδεχθούν τη θέση τους στο ιεραρχικό αυτό σύστημα. Λίγη σημασία θα έχει για τα παιδιά αν τα αποτελέσματα δεν θα βγαίνουν επώνυμα, όταν θα γνωρίζουν ότι το σχολείο τους «έχει πατώσει» ή «έχει διαπρέψει». Αυτομάτως, θα βρίσκονται με την ταμπέλα του παιδιού από το καλό σχολείο ή εκείνου από το κακό σχολείο.

Αν κάποιος θεωρεί ότι οι εξετάσεις αυτές απλά θα είναι μια τυπική υποχρέωση του σχολείου που θα καλυφθεί σε μία μέρα στο τέλος της χρονιάς και τίποτε παραπάνω, απατάται οικτρά. Κι αυτό γιατί, με δεδομένο ότι τα αποτελέσματά τους θα επηρεάσουν την κατάταξη του σχολείου και θα δημοσιοποιηθούν, οι εξετάσεις αυτές θα αποτελέσουν παράγοντα καθοριστικό για τη διδασκαλία. Έτσι, αυτές οι «φασόν» εξετάσεις θα οδηγήσουν και σε «φασόν» διδασκαλία, διδασκαλία περιορισμένη σε στεγνά και στενά καλούπια. Για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα, οι εκπαιδευτικοί θα πιεστούν να εστιάσουν περισσότερο στα συγκεκριμένα μαθήματα, θα αφιερώσουν πολύτιμο χρόνο προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στο συγκεκριμένο τύπο ερωτήσεων και στη συγκεκριμένη ύλη, προσχεδιασμένα μαθήματα και υλικό θα κυκλοφορήσουν άνωθεν και έξωθεν για "να βοηθήσουν" στην καλύτερη επίδοση των μαθητών/τριών και του σχολείου, η διδασκαλία και η μάθηση θα δώσουν τη θέση τους στη στείρα προπόνηση για εξετάσεις. Σε αυτό το εντεινόμενα τεχνοκρατικό πλαίσιο, ακόμα και η σπερματική εκδοχή κοινωνικής συνοχής που καλλιεργείται τώρα, θα αντικατασταθεί από έναν ατελείωτο κοινωνικό κανιβαλισμό του τύπου «όλοι εναντίον όλων», προκειμένου να αποφύγουν να βρεθούν στον «πάτο» και να βγουν στην «κορυφή».

Πρόκειται λοιπόν, για μηχανισμούς προώθησης της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, στις οποίες οι τάσεις της αυτονομίας της σχολικής μονάδας συνυπάρχουν και αλληλοσυμπληρώνονται με τις τάσεις έντασης του κρατικού ελέγχου και ενίσχυσης της κρατικής παρέμβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αποτελούν βασική πλευρά του νεοφιλελεύθερου σχεδίου για την εκπαίδευση, είναι αποτέλεσμα της κυριαρχίας του μοντέλου της αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση, του μοντέλου, δηλαδή, της καπιταλιστικής επιχείρησης. Οι νεοσυντηρητικές πολιτικές αναζήτησαν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των εταιρειών τις προτάσεις τους για τη μεταρρύθμιση του σχολείου. Η έμφαση στα αποτελέσματα θεωρείται βασικός όρος για την επιβίωση στον ανταγωνισμό στον οποίο εισάγονται και τα εκπαιδευτικά συστήματα. Είναι στενά συνδεδεμένες με τα συστήματα της απόδοσης λόγου και αποτελούν μηχανισμούς υλοποίησής του, κατατάσσοντας σχολεία  και το μαθητικό δυναμικό σε ιεραρχικές κατηγορίες, ανάλογα με την κοινωνικοοικονομική τους θέση και τη θέση του σχολείου στον κοινωνικό του χώρο. Έτσι μετατοπίζουν την ευθύνη της σχολικής αποτυχίας από τις ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές στα θύματά τους (εκπαιδευτικούς και μαθητές), τους οποίους περιθωριοποιούν εκπαιδευτικά και αποδυναμώνουν εργασιακά. Αποτελούν μηχανισμούς εξουσίας και ελέγχου των σχολείων, ελέγχου τους από απόσταση, μέσω μιας ιεραρχικής επιτήρησης, που εξασφαλίζει την προσήλωσή στους στην υλοποίηση των στόχων της νεοφιλελεύθερης πολιτικής. Προωθούν μια αυστηρή περιχαράκωση και ταξινόμηση των γνωστικών αντικειμένων. Στα πλαίσια αυτών των εξετάσεων οι μαθητές ανάλογα με τις επιδόσεις τους στα τυποποιημένα τεστ υψηλών επιδόσεων αποκτούν μια διαφορετική αξία για το ίδιο το σχολείο. Οι μαθητές που επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις είναι στυλοβάτες της φήμης και του υψηλού κύρους του σχολείου, ενώ οι μαθητές που αποτυγχάνουν αποτελούν τον κίνδυνο για την καταβαράθρωση της φήμης του και κατά συνέπεια δεν είναι επιθυμητοί. Εδώ υπάρχει μια θεμελιώδης ανατροπή: Από ένα σύστημα που μέχρι τώρα θεωρούσε ότι το σχολείο είναι αυτό που πρέπει να προσφέρει στον μαθητή περνάμε σ' ένα διαφορετικό που θεωρεί ότι ο μαθητής είναι αυτός που πρέπει να δώσει και να ενισχύσει το σχολείο. Στα πλαίσια αυτής της αντίληψης διαμορφώνονται τρεις κατηγορίες μαθητικού πληθυσμού, ανάλογα με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι μαθητές από τα σχολεία σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την επιβίωση μέσα από τις εθνικές εξετάσεις. Η πρώτη κατηγορία αφορά τους μαθητές με υψηλές επιδόσεις που γίνονται αποδεκτοί, οι μαθητές με μέτριες ως οριακά μέτριες επιδόσεις που υπάρχει η δυνατότητα βελτίωσης τους, και οι μαθητές με χαμηλές και πολύ χαμηλές επιδόσεις που ουσιαστικά είναι αποβλητέοι από αυτή τη διαδικασία. Στην προσπάθεια να σταθούν στον ανταγωνισμό των εθνικών τεστ, τα σχολεία ωθούνται να δίνουν βάρος κυρίως στη μεσαία κατηγορία του μαθητικού πληθυσμού με την ελπίδα βελτίωσης τους και της αύξησης του αριθμού μαθητών που στις εθνικές εξετάσεις θα παρουσιάσουν θετικά αποτελέσματα. Τέλος υπάρχει η οπισθοδρόμηση στις παιδαγωγικές μεθόδους διδασκαλίας με την κυριαρχία της εντατικής απομνημόνευσης και της μετωπικής διδασκαλίας, καθώς και με τον εξοβελισμό οποιασδήποτε άλλης γνώσης δεν αποτελεί ύλη των εθνικών εξετάσεων και υποτίμηση των μαθημάτων που δεν εξετάζονται σ' αυτές.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!

Ταυτόχρονα:

-Ότι οι εξετάσεις αυτές αφορούν αποκλειστικά τα διδακτικά αντικείμενα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, γεγονός που σημαίνει ότι θα αφιερώνονται περισσότερες ώρες στα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, ενώ θα παραγκωνίζονται τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα να πηγαίνει περίπατο οποιαδήποτε έννοια ολόπλευρης ανάπτυξης και ουσιαστικής καλλιέργειας των μαθητών/τριών.

-Ότι η αξιολόγηση που επικεντρώνεται αποκλειστικά και μόνο στις ικανότητες της γλώσσας και των μαθηματικών αγνοεί τις αρχές της πολλαπλής νοημοσύνης και παραβλέπει εντελώς τα διαφορετικά είδη νοημοσύνης, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζονται και να κατηγοριοποιούνται από μικρή ηλικία τα παιδιά με μονομερή και άδικο τρόπο.

-Ότι οι εξετάσεις θα έχουν τη μορφή ερωτημάτων πολλαπλής επιλογής και οι απαντήσεις, σημειωμένες σε ειδικά διαμορφωμένα έντυπα, θα αποστέλλονται στο ΙΕΠ για καταχώριση σε ειδικά διαμορφωμένη βάση δεδομένων. Αυτός ο τύπος εξέτασης μπορεί να βολεύει ως φτηνός μιας και τα γραπτά βαθμολογούνται από μηχάνημα γρήγορα και εύκολα, όλοι όμως οι εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων, φιλόλογοι και μαθηματικοί, γνωρίζουν ότι δεν είναι δυνατόν να αξιολογήσεις το επίπεδο ενός ατόμου στη γλώσσα ή τα μαθηματικά με τέτοιου τύπου ερωτήσεις.

-Ότι οι εξετάσεις μπαίνουν ακριβώς στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, σε εκείνο το σημείο, δηλαδή, που παλαιότερα υπήρχαν οι εισαγωγικές εξετάσεις για την επόμενη βαθμίδα. Στην παρούσα φάση, μπορεί να τους προσδίδεται διαγνωστικός χαρακτήρας, αλλά αν εφαρμοστούν και εδραιωθούν, θα είναι πολύ μικρό το βήμα για να λειτουργήσουν ως εισαγωγικές εξετάσεις. Σημειωτέον ότι η θεσμοθέτηση εξετάσεων για τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια και από το γυμνάσιο στο λύκειο απλά θα ενισχύσουν τη σχολική διαρροή. Ο στόχος, όμως, ενός συμπεριληπτικού ανοιχτού σχολείου είναι να δίνει χώρο και θέση σε όλα τα παιδιά και όχι να διώχνει όσα δεν ταιριάζουν στο καλούπι.

Φυσικά, όπως γίνεται φανερό, δεν πρόκειται απλά για μία σειρά εξετάσεων με αδύνατα σημεία που θα μπορούσε να γίνει πιο ουσιαστική και γόνιμη με τις απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις.

Γι' αυτό καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.

-Οργανώνουμε καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης κι αντίστασης

Συμμετέχουμε:

-Στη στάση εργασίας που έχουν κηρύξει ΔΟΕ/ΟΛΜΕ στις 10/5, μέρα διεξαγωγής των εξετάσεων

Καλούμε:

-Τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία να κηρύξουν αντίστοιχες στάσεις εργασίας

-Τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να συζητήσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή των σχολείων τους στο διαγωνισμό

-Τους φορείς του γονεϊκού και του μαθητικού κινήματος να καλέσουν γονείς και μαθητές σε αποχή

-Να οργανωθούν συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις ακύρωσης των εξετάσεων έξω από τα σχολεία που διεξάγονται οι εξετάσεις

 

--

Παρεμβάσεις ΠΕ-ΔΕ: Αποχαιρετισμός στον Τάσο Σταυρόπουλο


ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

 

www.paremvasis.gr, paremvasisdoe@gmail.com, 2103242144

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

http://paremvaseisde.gr, paremvaseis.de@gmail.com, 2103318624

Αποχαιρετισμός στον Τάσο Σταυρόπουλο 

Ο αγαπητός σύντροφος και φίλος Τάσος Σταυρόπουλος δεν είναι πια μαζί μας... Έφυγε χθες Πρωτομαγιά, τη μέρα των εργατικών αγώνων που τόσο πολύ υπηρέτησε και τίμησε σε όλη τη ζωή του. Άνθρωπος με σπάνιο ήθος, υπήρξε μαχητικός συνδικαλιστής στο χώρο της εκπαίδευσης, έχοντας διατελέσει χρόνια πρόεδρος της Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Μετά τη συνταξιοδότησή του υπήρξε πρόεδρος και ψυχή της ΠΕΣΕΚ (συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί) την οποία υπηρέτησε από τη στιγμή της συγκρότησής της και πρωτοστάτησε στους αγώνες για την προάσπιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων. Πάντα πρόθυμος να απαντήσει στα τηλεφωνήματα συναδέλφων από όλη την Ελλάδα, προσέφερε ακούραστα τις γνώσεις του πάνω σε δύσκολα και μπερδεμένα συνταξιοδοτικά ζητήματα.

Αφήνει πίσω του ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Ευγενής άνθρωπος και μαχητικός συνδικαλιστής. Τεράστια απώλεια για τον κλάδο μας. Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις ΠΕ και ΔΕ εκφράζουν θερμά συλλυπητήρια στους οικείους τους. Η πολιτική κηδεία του θα γίνει στο Α΄ Νεκροταφείο Αθήνας, την Παρασκευή  5/5 , στις 12 το μεσημέρι.

--

Παρασκευή 5 Μαΐου 2023

Η Γκάγκα ξανακτυπά : αιφνιδιαστική προεκλογική ρουσφετολογική προκήρυξη για ημέτερους «συντονιστές διευθυντές»




Η Γκάγκα ξανακτυπά : αιφνιδιαστική προεκλογική ρουσφετολογική προκήρυξη για ημέτερους «συντονιστές διευθυντές»

Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή, 5/5/23

Μια μέρα μόλις μετά την απόσυρση της επικίνδυνης για τους ασθενείς εγκυκλίου περί «εφημερίας ετοιμότητας» (την οποία υποτίθεται «δεν την ήξεραν ο Πλεύρης κι ο Μητσοτάκης, έκανε η Γκάγκα τα δικά της») αποδεικνύεται περίτρανα πως η κ. Γκάγκα ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ «ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ» αλλά αντίθετα κάθε τι άθλιο που κάνει είναι σε απόλυτη γνώση του πρωθυπουργού και σε απόλυτη αρμονία με την κυβερνητική πολιτική συνολικά.

Αιφνιδιαστικά το μεσημέρι της Πέμπτης 4/5/23 η κ. Γκάγκα ανακοίνωσε επίσημα στην «Διαύγεια» την προκήρυξη 126 θέσεων «συντονιστών διευθυντών» σε τμήματα νοσοκομείων όλης της χώρας προσδιορίζοντας μάλιστα ως περίοδο «υποβολής υποψηφιοτήτων» το χρονικό διάστημα 15 ως 24 Μαΐου 2023 ενώ ως γνωστό η 21η Μαΐου θα είναι η ημερομηνία των βουλευτικών εκλογών. Καταρχάς είναι η πρώτη φορά από το 2009 (δηλαδή εδώ και 14 χρόνια) που προκηρύσσονται θέσεις «συντονιστών διευθυντών». Επίσης σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του πρόσφατου νόμου 4999/22 (γνωστού και ως «νόμου Γκάγκα») η κυβερνητική κομματική ρουσφετοκρατία στην επιλογή απογειώνεται σε αηδιαστικό βαθμό : το απόλυτο «κουμάντο» σε κάθε «συμβούλιο επιλογής συντονιστών διευθυντών» θα το έχουν ο διοικητής της ΥΠΕ που διορίζεται από τον υπουργό και ένας διευθυντής ιατρικής υπηρεσίας, δηλαδή ένας από αυτούς που ορίζονται από τον διοικητή της ΥΠΕ. Επιπρόσθετα προβλέπεται πως στην (απίθανη) περίπτωση που ο υπουργός διαφωνεί με την «κρίση του συμβουλίου» θα έχει το προνόμιο να αναπέμψει την κρίση όσες φορές γουστάρει χωρίς να εξηγεί τους λόγους μέχρις το συμβούλιο να επιλέξει τον αρεστό στον υπουργό υποψήφιο ! Τέλος, με μια απλή ματιά στο συγκεκριμένο σημερινό «έγγραφο προκήρυξης» που υπογράφει η αναπληρώτρια υπουργός, ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει πως το έγγραφο αυτό είναι πραγματικό μνημείο προχειρότητας που βρίθει παρανομιών ακριβώς για να φωτογραφίζει διά της «προκήρυξης» κάποιους συγκεκριμένους και ήδη «μιλημένους» γιατρούς της προτίμησης της κ. Γκάγκα.

Ταυτόχρονα από την άλλη η ίδια κυβέρνηση διά της κ. Γκάγκα έχει δώσει προφορική εντολή στους αρμόδιους υπαλλήλους του υπουργείου ΝΑ ΠΑΓΩΣΟΥΝ οι διαδικασίες για τις θέσεις νέων Επιμελητών που προκηρύχθηκαν πρόσφατα και για τις οποίες αιτήσεις – βιογραφικά έχουν ήδη υποβληθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ακριβώς πως «έχουμε προεκλογική περίοδο» ! Δηλαδή επικαλείται η κυβέρνηση την «αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών λόγω εκλογών» για να μην επιτρέπει στους αρμόδιους υπαλλήλους του υπουργείου Υγείας να προωθήσουν προς τις ΥΠΕ τις αιτήσεις για θέσεις Επιμελητών ώστε να αρχίσει η προεργασία από τα αντίστοιχα συμβούλια επιλογής ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ αιφνιδιαστικά 17 μέρες πριν τις εκλογές προκηρύσσει 126 θέσεις «συντονιστών διευθυντών» φωτογραφίζοντας «ημέτερους» και «μιλημένους» !

Αυτή η αθλιότητα δεν θα περάσει. Οι νοσοκομειακοί γιατροί με τους δυναμικούς αγώνες τους την περίοδο 2006 – 2008 είχαν επιβάλλει την κατάργηση του θεσμού του «συντονιστή διευθυντή» κάτι που είχε αποτυπωθεί ανάμεσα σε πολλά άλλα στην Συλλογική Σύμβαση της ΟΕΝΓΕ με την πολιτεία η οποία είχε υπογραφεί την 1/12/2008. Επίσης ήδη από το 2016 η ΟΕΝΓΕ έχει συγκεκριμένη θέση για τις αρμοδιότητες, τα καθήκοντα και την διαδικασία ορισμού του επιστημονικά υπεύθυνου κάθε τμήματος χωρίς «υπερεξουσίες» και χωρίς κομματικές κυβερνητικές ρουσφετολογίες. Μάλιστα τεράστια ευθύνη έχει και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που αντίθετα με τις τότε υποσχέσεις της ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΕ αυτήν την πρόταση γιατί και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μια χαρά βολευόταν με την ρουσφετοκρατία ο διοικητής που διορίζεται από τον υπουργό και ο διευθυντής ιατρικής υπηρεσίας που ορίζεται από τον διοικητή της ΥΠΕ που διορίζεται από τον υπουργό να ορίζουν τους επιστημονικούς υπεύθυνους των τμημάτων. Τέλος είναι καταγέλαστη και προκλητικότατη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου υγείας και συνολικά η κυβέρνηση που θυμήθηκαν το θέμα τελευταία στιγμή … 17 μέρες πριν τις εκλογές ( ! )  προφανώς για να «εξοφλήσουν γραμμάτια» σε κάποιους.

Είναι εξοργιστικό από την μια να έχουμε τραγική υποστελέχωση σε πολλά τμήματα λόγω πολιτικής «μη προσλήψεων» και λόγω καταιγίδας παραιτήσεων ειδικευμένων γιατρών κλάδου ΕΣΥ και από την άλλη η κυβέρνηση που έχει τεράστιες ευθύνες για αυτήν την υποστελέχωση και που αρνείται να προσλάβει μόνιμους Επιμελητές, να τρέχει τελευταία στιγμή πριν τις εκλογές να προλάβει να προκηρύξει «φωτογραφικά» θέσεις … «συντονιστών διευθυντών».

Οι κλινικές χρειάζονται νέους Επιμελητές, όχι «συντονιστές διευθυντές» - Απαιτούμε να γίνουν όλες οι αναγκαίες μόνιμες προσλήψεις ειδικευμένων γιατρών με προτεραιότητα τμήματα που ήδη υφίστανται λειτουργική κατάρρευση.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗΣ «ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ»

Απαιτούμε να εφαρμόζεται η διαδικασία που προτείνει από χρόνια η ΟΕΝΓΕ κάθε φορά που συνταξιοδοτείται επιστημονικός υπεύθυνος τμήματος ώστε ο/η νέος/α επιστημονικός υπεύθυνος να ορίζεται χωρίς «υπερεξουσίες» και ο ορισμός να γίνεται με καθαρά επιστημονικά κριτήρια και με μυστική ψηφοφορία από τους γιατρούς του τομέα χωρίς κανενός είδους κρατικών – κομματικών – κυβερνητικών παρεμβάσεων.

--
Λάβατε αυτό το μήνυμα επειδή έχετε εγγραφεί στην ομάδα "ΛΙΣΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΣΙ" των Ομάδων Google.
Για να απεγγραφείτε απ' αυτή την ομάδα και να σταματήσετε να λαμβάνετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απ' αυτή, στείλτε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση listaenimerosisarsi+unsubscribe@googlegroups.com.
Για να κάνετε ανάρτηση σε αυτή την ομάδα, στείλτε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση listaenimerosisarsi@googlegroups.com.
Για να κάνετε προβολή αυτής της συζήτησης στον ιστό, επισκεφτείτε τη διεύθυνση https://groups.google.com/d/msgid/listaenimerosisarsi/CA%2Bm5KkZ4n%2BT5XhJC%3D-hZMyR38tGY5JDtF%3Dxg-nUQsbr1o1dw5A%40mail.gmail.com.
Για περισσότερες επιλογές, επισκεφτείτε τη διεύθυνση https://groups.google.com/d/optout.

Τετάρτη 3 Μαΐου 2023

Για την «επανορθωτική» δήλωση της κ. Γκάγκα - Ανακοίνωση από τους/τις εκπροσώπους του Ενωτικού Κινήματος για την Ανατροπή σε ΟΕΝΓΕ και ΕΙΝΑΠ, 3/5/23

Για την «επανορθωτική» δήλωση της κ. Γκάγκα

Ανακοίνωση από τους/τις  εκπροσώπους του Ενωτικού Κινήματος για την Ανατροπή σε ΟΕΝΓΕ και ΕΙΝΑΠ                                                                                             3/5/23

Π. Παπανικολάου ΓΓ ΟΕΝΓΕ, Δ. Τοσονίδου μέλος ΕΓ ΟΕΝΓΕ και ΔΣ ΕΙΝΑΠ, Ό. Κοσμποπούλου και Κ. Καταραχιάς μέλη ΔΣ ΕΙΝΑΠ

Χθες 2/5/23 η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας κ. Γκάγκα προχώρησε σε «επανορθωτική» δήλωση μετά την κατακραυγή που προκλήθηκε από την εγκύκλιο 28/4/23 περί «εφημερίας τομέα». Στην χθεσινή της δήλωση η κ. Γκάγκα λέει πως η περιβόητη εγκύκλιος «δεν αφορά τα τριτοβάθμια νοσοκομεία που έχουν πολλές ειδικότητες». 

Όμως  με αυτή την δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο κι επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις μας για τις  κυβερνητικές σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η εγκύκλιος. Συγκεκριμένα ήδη από το καλοκαίρι του 2021 η κυβέρνηση διά του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη έχει δηλώσει πως ως «τριτοβάθμια» θεωρεί ελάχιστα νοσοκομεία σε όλη την χώρα. Για παράδειγμα σε όλη την 7η ΥΠΕ (Κρήτη) θεωρεί τριτοβάθμιο («νοσοκομείο – κόμβο») μόνο το Πανεπιστημιακό Ηρακλείου ενώ τα υπόλοιπα (Χανίων, Ρεθύμνου, Βενιζέλειο, Αγ. Νικολάου, Ιεράπετρας, Σητείας) τα θεωρεί ως «πρωτοδευτεροβάθμιες ακτίνες του κόμβου». Αντίστοιχα σε όλη την 5η ΥΠΕ (Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Σποράδες) θεωρούν ως τριτοβάθμιο «νοσοκομείο – κόμβο» μόνο το Πανεπιστημιακό Λάρισας ενώ όλα τα υπόλοιπα (Γενικό Λάρισας, Βόλου, Καρδίτσας, Τρικάλων, Λαμίας, Χαλκίδας, Θήβας, Λειβαδιάς, Άμφισσας, Καρπενησίου, Κύμης, Καρύστου) ως «ακτίνες του κόμβου». Μάλιστα, αυτή η κυβερνητική αντίληψη αφορά και τις μεγάλες πόλεις  : τον Φεβρουάριο 2022 κοινοποιήθηκε στα νοσοκομεία απόφαση ΚΕΣΥΠΕ με υπογραφή του υπουργού Υγείας κ. Πλεύρη η οποία θεωρεί πως σε ολόκληρη την 2η ΥΠΕ το μοναδικό τριτοβάθμιο νοσοκομείο είναι το Αττικό επειδή είναι πανεπιστημιακό (δηλαδή πως όλα τα υπόλοιπα Νικαίας, Τζάνειο, Ασκληπιείο Βούλας, Θριάσιο, Ρόδου, Μυτιλήνης κλπ είναι «πρωτοδευτεροβάθμια»). Επιπρόσθετα, από την χθεσινή δήλωση της κ. Γκάγκα προκύπτει πως όλα τα νοσοκομεία τα οποία η κυβέρνηση δεν θεωρεί «τριτοβάθμια με πολλές ειδικότητες» (δηλαδή ακόμα και στην πιο «αθώα» εκδοχή της δήλωσης όλα τα νοσοκομεία εκτός Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηρακλείου, Λάρισας, Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης δηλαδή όλα τα νοσοκομεία της περιφέρειας) ωθούνται στην λειτουργική υποβάθμιση μέχρις τελικού «λουκέτου» αντί να ενισχυθούν με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Συμπερασματικά τόσο από την ίδια την επικίνδυνη για τους ασθενείς εγκύκλιο περί «εφημερίας τομέα» (ο Παθολόγος να κάνει τον Καρδιολόγο, ο Ορθοπαιδικός τον ΩΡΛ κλπ) όσο και από την υποτιθέμενη «διορθωτική» δήλωση της κ. Γκάγκα είναι σαφέστατη η κυβερνητική πρόθεση για πλήρη λειτουργική υποβάθμιση ως πλήρες κλείσιμο των περισσότερων δημόσιων νοσοκομείων της χώρας προς εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των ιδιωτών μεγαλοκλινικαρχών με τον εκβιασμό προς τους ασθενείς «πληρώνεις ή πεθαίνεις».

Δεν θα επιτρέψουμε την εφαρμογή αυτής της κατάπτυστης εγκυκλίου που καταργεί τις ιατρικές ειδικότητες γυρνώντας μας τουλάχιστον 100 χρόνια πίσω και θα υπερασπιστούμε τα δημόσια νοσοκομεία, τους ασθενείς μας και την επιστημονική μας αξιοπρέπεια.


Τρίτη 2 Μαΐου 2023

Η ατομική αξιολόγηση παραπαίει!







ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Η ατομική αξιολόγηση παραπαίει!


Οι σύμβουλοι δεν μπορούν να μπουν στα σχολεία!


Φαίνεται ότι οι σχολικοί σύμβουλοι - επιθεωρητές θεωρούν ότι η μόνη δουλειά που έχουν να κάνουν λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις εξετάσεις είναι να παρουσιάσουν αξιολογήσεις νεοδιόριστων. Σε ένα σχολείο που ακόμα βιώνει τις συνέπειες των κλειστών σχολείων και της τηλεκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας, τα στελέχη του το μόνο για το οποίο ενδιαφέρονται είναι να βάλουν ένα ακόμα λιθαράκι στην προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου, που θα γίνει μέσα από την αξιολόγηση. Γι' αυτό και δεν πρόλαβαν να ανοίξουν τα σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα και οι αξιολογητές έπιασαν δουλειά και βγήκαν να κυνηγήσουν νεοδιόριστος συναδέλφους. Όμως οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών τους έδειξαν την πόρτα σε δεκάδες σχολεία σε όλη τη χώρα.


Ενδεικτικά:


  • Στη Λήμνο η ΕΛΜΕ και ο ΣΕΠΕ απέτρεψαν αξιολογήσεις στα σχολεία του νησιού.
  • Στην Ανατολική Αττική, στα Γλυκά Νερά και την Πεντέλη, οι αξιολογητές δεν έκαναν τη «δουλειά» τους, μετά από παρέμβαση της ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

  • Στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά, σε Γυμνάσιο της Σταυρούπολης και σε σχολείο στον Εύοσμο, μέλη της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης απέτρεψαν την είσοδο των συμβούλων στην τάξη.

  • «Άπραγος» έφυγε και ο αξιολογητής Ηλεκτρολόγος από το ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων.

  • Στο ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου αποτράπηκε προγραμματισμένη αξιολόγηση, με την συνεργασία της ΕΛΜΕ και του συλλόγου εργαζομένων του σχολείου.

  • Μετά από 3ήμερο κλεφτοπόλεμο, ο αξιολογητής ηλεκτρολόγων που κατέφτασε στη Σάμο από την… Θεσσαλονίκη, δεν κατάφερε να αξιολογήσει κανέναν συνάδελφο στο νησί.

  • Κάτω από την πίεση του συλλογικού αγώνα και μόνο με τη σκέψη ότι θα έβρισκε απέναντί της σύσσωμο τον κλάδο, η σύμβουλος - αξιολογήτρια ανέβαλε προγραμματισμένη συνάντηση με τις νεοδιόριστες συναδέλφους του 2ου Γυμνασίου Πύργου.

  • Στη Λάρισα σε ειδικό σχολείο εμφανίστηκαν αξιολογήτριες – επιθεωρήτριες που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την ειδική αγωγή, ώστε να αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής! Μάλιστα η μία κρύφτηκε και μπήκε από την πίσω πόρτα του σχολείου για να αποφύγει τους συγκεντρωμένους! Ο τρίτος επιθεωρητής που εμφανίστηκε στο σχολείο, μόλις ενημερώθηκε από την τοπική ΕΛΜΕ αποχώρησε, ενώ και ένας ακόμη επιθεωρητής αποχώρησε από σχολεία σε Πλατύκαμπο και Ελασσόνα. Η αξιολόγηση δεν έγινε σε κανένα σχολείο!

  • Η αξιολόγηση αποτράπηκε και σε πολλά σχολεία της Γ΄ Αθήνας. Στην Αγία Βαρβάρα, στο Ίλιον και στο Αιγάλεω.

 

Η απελπισία των αξιολογητών - επιθεωρητών έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που προκειμένου να μπουν στα σχολεία και να βρουν υποψήφιους αξιολογούμενους φτάνουν στην γελοιότητα. Άλλοι καλούν τους νεοδιόριστους συναδέλφους δήθεν για αθώες συναντήσεις γνωριμίας, άλλοι προσποιούνται τους γονείς για να μπουν κρυφά στα σχολεία, ή εμφανίζονται τα ξημερώματα. Κανείς όμως δεν μπορεί να υπερασπιστεί την αξιολόγηση. Είναι σαφές ότι η αξιολόγηση «δεν περπατάει». Γι' αυτό και δεν είναι λίγοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι που τα παράτησαν και προτίμησαν να περιοριστούν στη θέση του διευθυντή σχολικής μονάδας, από το να βάλουν πλάτη ενεργά στη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου.


Συναδέλφισσες/φοι,


ένα είναι δεδομένο: και αυτή τη φορά μπορούμε να τους σταματήσουμε! Η ατομική αξιολόγηση δεν θα περάσει! Γι΄ αυτό και συνεχίζουμε την απεργία – αποχή ή ξεκινάμε να συμμετέχουμε από τώρα σε αυτήν όσοι δεν το έχουμε κάνει ήδη! Σε όσους συμβούλους – επιθεωρητές ζητάνε ραντεβού για απλή «γνωριμία», τους δηλώνουμε ότι όταν τα στελέχη της εκπαίδευσης αναζητούν «πρόθυμους» να βάλουν πλάτη στην αξιολόγηση, τέτοιες συναντήσεις δεν υπάρχουν. Όσοι συνάδελφοι από φόβο διστάζουν να συμμετάσχουν στην απεργία – αποχή τους καλούμε να κάνουν το βήμα και να μπουν στον αγώνα για το δημόσιο σχολείο, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Όλοι μαζί μπορούμε να τους σταματήσουμε!


Υπενθυμίζουμε τα βασικά βήματα για τη συμμετοχή στην απεργία –αποχή από την ατομική αξιολόγηση:

Ø  Υπογράφουμε σε κάθε σχολείο (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. 

Ø  Ενημερώνουμε αμέσως την ΕΛΜΕ μας:

·       όταν μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας,


·       όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με e-mail για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης»,


·       όταν ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας,


·       σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει έγκαιρα συντονισμένη παρέμβαση από την ΕΛΜΕ και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.

 

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιο σχολείου!

 


--
Οι Παρεμβάσεις ΔΕ στο διαδίκτυο: http://paremvaseisde.gr/
--