Ανακοίνωση
της Κίνησης για την Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση ΚΑΜΕΚΠ
Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΡΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ Σ' ΑΛΛΟΥΣ ΓΑΛΑΞΙΕΣ
Με οδύνη και θλίψη η Κίνηση για τη Αλλαγή στη Μαθηματική Εκπαίδευση αποχαιρετά το συναγωνιστή συνάδελφο Αντώνη Βαρελόπουλο . Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθήνας στο Μαθηματικό Τμήμα και στη συνέχισε τις σπουδές στην Ιατρική Σχολή. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ΕΛΜΕ Καλλιθέα - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου . Υπηρέτησε στα σχολεία της Αγίας Ελεούσας στην Καλλιθέα και στη συνέχεια συνέχισε την εκπαιδευτική συνδικαλιστική και πολιτιστική δράση του στην Ε΄ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ στην οποία διετέλεσε και πρόεδρος. Αφυπηρέτησε από το 43Ο ΓΕΛ Αθήνας. Συνέχισε τη δράση του στις δύο ΕΛΜΕ με τη συμμετοχή του σε θεατρικές παραστάσεις τους. Ενεργό μέλος στη Μαθηματική Εταιρεία. Υπηρέτησε την ΕΜΕ ως εκλεγμένο μέλος με τη Κίνηση για την Αλλαγή στη ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΉ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ τόσο στο ΔΣ όσο και στην ΕΕ. Εξαιρετικός Δάσκαλος Επιστήμονας βαθιά Ανθρωπιστής Οραματιστής και Αλληλέγγυος . ΄Ηταν πάντα παρών στους εκπαιδευτικούς και τους δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας. Η Κίνηση εκφράζει τα θερμά συλλυπητήρια προς την οικογένεια του.
Στην περίοδο της πανδημίας έγραψε το παρακάτω άρθρο για τα Μαθηματικά και την Ιατρική σχετικά με την Στατιστική- Πιθανότητες
Αφού τέλειωσα τη Μαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών έδωσα κατατακτήριες εξετάσεις και μπήκα στην Ιατρική Σχολή. Είχα διοριστεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλα σπούδαζα Ιατρική. Όσο περνούσαν τα χρόνια όλο και αυξανόταν ο αριθμός των ερωτήσεων που μου υπέβαλαν φίλοι και γνωστοί της μορφής: «Τι κοινά και ποιες διαφορές έχουν η Ιατρική και τα Μαθηματικά» Οι απαντήσεις και ερμηνείες που έδινα ήταν της μορφής: Στα Μαθηματικά 1+1=2 , ενώ στην Ιατρική η πιθανότητα να κάνει 2 το 1+1 είναι περίπου 2%. Και τούτο διότι 2 άνθρωποι μπορεί να έχουν την ίδια πάθηση αλλά η θεραπεία τους να μην είναι ίδια. Και άλλα πολλά. Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί είναι ότι υπάρχει αλληλοβοήθεια ανάμεσα στα μαθηματικά και την ιατρική. Ένα παράδειγμα. Για να μπορέσεις να ισχυριστείς ότι ένα φάρμακο θεραπεύει μία αρρώστια θα πρέπει τουλάχιστον να θεραπευτεί το 50%+1 από ένα δείγμα ασθενών με την ίδια πάθηση. Εδώ αναφέρουμε ότι η Στατιστική βάζει ένα χεράκι (ανεξάρτητα αν είναι δεξιό ή αριστερό). Και για να μπορέσει ένα άτομο να μάθει καλά μαθηματικά θα πρέπει ο εγκέφαλος του να είναι υγιής. Κάτι που έχει να κάνει με την καλή γνώση τουλάχιστον του κυκλοφορικού και του νευρολογικού συστήματος. Στο τέταρτο έτος (της εξαετούς φοιτητικής ζωής στην ιατρική) οι φοιτητές διδάσκονται το μάθημα της Επιδημιολογίας. Στο βιβλίο που έγραψε ο τότε καθηγητής Δημήτρης Τριχόπουλος και είχα την τύχη να παρακολουθήσω τα μαθήματα του αλλά και των συνεργατών του, μάθαμε κάποιες έννοιες που ήταν μαθηματικές-ιατρικές και μας ήταν άγνωστες.
'Όπως των Ευαισθησίας, Ειδικότητας, του Λόγου Πιθανοτήτων και την ερμηνεία τους στις ιατρικές παθήσεις. Μεγάλη σημασία και βοήθεια στην ιατρική προσφέρει η Καμπύλη Gauss και άλλα πολλά.
Αυτά τα λίγα και μπορεί να επανέλθουμε
Αντώνης Βαρελόπουλος
Η Εξόδιος Ακολουθία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο ,
9 Σεπτεμβρίου στις 12.00 το μεσημέρι στο κοιμητήριο του Παλαιού Φαλήρου.
ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΤΑΞΙΔΙ ΑΝΤΩΝΗ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕ !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου