συγκέντρωση

Όλοι/ες στην 24ωρη Απεργία της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28/8 Αθήνα: συγκέντρωση 10:00 πμ στο Σύνταγμα! (Προσυγκέντρωση πλ. Κλαυθμώνος 9:30 πμ) Θεσσαλονίκη: συγκέντρωση 10:00 πμ Άγαλμα Βενιζέλου

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Πρόταση αγώνα στη Γενική Συνέλευση της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Πέμ 8/2, 2.30μμ, ΕΔΟΘ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α' ΕΛΜΕ

https://paremvasithess.wordpress.com/    - agonistiki.paremvasi231@gmail.com

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗ Γ.Σ. ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ-Θ

ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΡΑ!

 

Η περίοδος που βρισκόμαστε δεν σφραγίζεται μόνο από μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων ενάντια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (ιδιωτικά ΑΕΙ, αξιολόγηση, Νομοσχέδιο για Τεχνική Εκπαίδευση, νέα σκληρά εξεταστικά πλέγματα, ΑΣΕΠ, κ.ά.) και την προώθηση αντιλαϊκών μέτρων (ακρίβεια, χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων με τους νόμους Χατζηδάκη και Γεωργιάδη, ιδιωτικοποιήσεις, κ.ά.) που θα ενταθούν, στο πλαίσιο αυστηρής τήρησης του Συμφώνου Σταθερότητας που επιβάλει η ΕΕ από το 2024, αλλά και από τον αγώνα των φοιτητών με καταλήψεις και μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και συγκεντρώσεις κάθε εβδομάδα. Ο αγώνας των φοιτητών είναι ελπιδοφόρος για όλο το εργατικό λαϊκό κίνημα, διαμορφώνει όρους νίκης και πρέπει να πάρει πανεκπαιδευτικά, πανεργατικά, παλλαϊκά χαρακτηριστικά.

 

ΜΠΑΡΑΖ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

Συγκεκριμένα

·      Η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να παρακάμψει το Σύνταγμα, καταθέτει νομοσχέδιο -αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», καταργώντας ουσιαστικά το άρθρο 16. Στοχεύουν στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και την πλήρη ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση- επιχειρηματικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Καταργούν επί της ουσίας την αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπονομεύουν δραστικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και παραδίδουν την παιδεία στις ανάγκες και τα κέρδη του κεφαλαίου.

·      Με το νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση στη Βουλή  ετοιμάζεται να  χαρίσει τη δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς. Με τις  οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και των εργοδοτικών ενώσεων, τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΣΕΚ) και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ, βάζοντας λουκέτο σε ολόκληρα σχολεία και τινάζοντας στον αέρα οργανικές θέσεις συναδέλφων! Ετοιμάζονται να πετάξουν έξω από τα Επαγγελματικά Λύκεια τους μαθητές και να τους οδηγήσουν στην φθηνή και πρόσκαιρη κατάρτιση των ΣΕΚ. Οι δε απόφοιτοι/ες μαθητές/τριες μας των ΕΠΑΛ θα είναι ακόμη πιο φθηνοί και αναλώσιμοι εργαζόμενοι!

·      Προανήγγειλαν ότι θα καταθέσουν για ψήφιση νομοσχέδιο με τον βαρύγδουπο τίτλο «ανοιχτό σχολείο» που θα περιλαμβάνει μια σειρά μέτρα (νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ, «ελεύθερη» επιλογή σχολείων από γονείς, εθνικό απολυτήριο συνδεδεμένο με σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για να μετρούν οι βαθμοί και των τριών τάξεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την εισαγωγή στα ΑΕΙ).

·      Το ΥΠΑΙΘΑ προωθεί την αξιολόγηση όχι μόνο στους νεοδιόριστους αλλά σε όλους τους εκπαιδευτικούς.  Με οδηγίες και τηλεσυσκέψεις αξιολογητών ξεκίνησε νέο γύρο προώθησης της αξιολόγησης και από τους διευθυντές σχολείων στα άλλα πεδία, το Α2 και το Β, όπως ονομάζουν το νέο Γολγοθά που περιμένει τους νεοδιόριστους και όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.  Στις τηλεσυσκέψεις που έγιναν οι ίδιοι ομολόγησαν ότι η αξιολόγηση  δεν προχωράει και ότι τα ποσοστά συμμετοχής σε αυτήν είναι χαμηλά (από 10% έως 40% το περισσότερο), ενώ δόθηκαν οδηγίες στους αξιολογητές, όπως διαρκώς αναφέρονταν σε συμβούλους και διευθυντές, να αξιολογούν και με τις 4 κλίμακες, να σταματήσουν τις επιεικείς αξιολογήσεις και ότι η αξιολόγηση στο πεδίο Α2 μπορεί να γίνεται ανεξάρτητα από το πεδίο Α1 ή και ταυτόχρονα.

·      Την ίδια στιγμή η ακρίβεια και οι αυξήσεις στην ενέργεια κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη διαβίωση των λαϊκών νοικοκυριών. Η ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η πλήρης εγκατάλειψή τους και η παράδοσή τους στα επιχειρηματικά συμφέροντα, έγινε φανερή στις πυρκαγιές και τις πλημμύρες με την καταστροφή της φύσης και της λαϊκής περιουσίας, καθώς και την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. που εφαρμόζεται από  1-1-2024 δίνει αυξήσεις-κοροϊδία, από 40-50 ευρώ, δηλ. 1,5 ευρώ τη μέρα κατά μέσο όρο, όταν οι απώλειες των μισθών έφτασαν να είναι 40%. Οι 800.000 πλειστηριασμοί και οι υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων απειλούν τη λαϊκή κατοικία. Ετοιμάζουν νέα αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

·      Συνεχίζεται το χτύπημα συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, η  επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου και η προσπάθεια τρομοκράτησης, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης μέσω της βιομηχανίας  των πειθαρχικών διώξεων, των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. 

·      Την ίδια στιγμή, η λωρίδα της Γάζας ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής, ενώ η πολεμική σύγκρουση επεκτείνεται με την εμπλοκή των ΗΠΑ σε Λίβανο, Υεμένη και αλλού. Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί λιπαίνουν το έδαφος των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και αλλού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς εμπλέκοντας τη χώρα σε επικίνδυνες για τους εργαζομένους, την νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα πολεμικές περιπέτειες. Το εκπαιδευτικό κίνημα συμμετέχει στα συλλαλητήρια και τις δράσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό.

Η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της τεχνικής εκπαίδευσης, η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η ΕΒΕ, η τράπεζα θεμάτων, η κατάργηση του  πανεπιστημιακού ασύλου, οι πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA»,  η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (οι αναπληρωτές αποτελούν το 1/3 του εκπαιδευτικού σώματος), η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η ένταση του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των διώξεων, η προώθηση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων το αμέσως επόμενο διάστημα  δεν είναι αποσπασματικά μέτρα, αλλά εντάσσονται σε μια συνολική αντιεκπαιδευτική επίθεση διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, δίνοντάς τη βορά στις «ανάγκες» της αγοράς. Με την προώθησή τους από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα, επιδιώκουν να μετατρέψουν την εκπαίδευση σε εμπόρευμα, τους γονείς σε πελάτες και τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους-υπάκουους κακοπληρωμένους υπαλλήλους, να απογειώσουν τους ταξικούς φραγμούς, να μεταλλάξουν ακόμα περισσότερο το περιεχόμενό της προς συντηρητική κατεύθυνση. Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ που επιχειρεί η κυβέρνηση θα επιταχύνει τις αντιδραστικές αυτές αλλαγές πλήττοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με αυτά κάθε λογής Ιδρυμάτων- κολεγίων- Ιδιωτικών ΑΕΙ.

 

Αιτήματα – διεκδικήσεις

• Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16.

• Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA). Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο και σε σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που θα μετρούν οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου.

• Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, ΤΩΡΑ 20.000 στη Β/θμια για φέτος, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

• Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/2020. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

• Κατάργηση του ν.5284/2024 για την τεχνική εκπαίδευση. Τεχνική εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο ΥΠΑΙΘΑ. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.

• Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. 1.200€ καθαρά στο νεοδιόριστο, ανάλογη αύξηση σε όλα τα  ΜΚ, επαναφορά 13ου-14ου μισθού και αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Αφορολόγητο στα 12.000€. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» Μ.Κ. 2016-2017. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τον μισθό. Διπλασιασμό του εφάπαξ.

• Κατοχύρωση γνήσιας συλλογικής σύμβασης εφ' όλης της ύλης και για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Καμία συμμετοχή στην καρικατούρα σύμβαση που ισχύει που όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η ΟΛΜΕ, μπροστά στον εμπαιγμό, αναγκάστηκε και αποχώρησε.  

• Κατάργηση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια για τους εργαζόμενους. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής.

• Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.

• Κατάργηση του ν. 4777/ 2021 για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την πανεπιστημιακή αστυνομία.

• Απεργία Αποχή από την τηλε-«εκπαίδευση» και ειδικά στα υπό κατάληψη σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα γίνουν online  χωροφύλακες και παιδονόμοι.

• Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.

• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

• Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.  Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων» και των  ταξικών ανισοτήτων. 

 

Πολύμορφος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας μέχρι τη νίκη!

Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια του προηγούμενου διαστήματος στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας. Οι καταλήψεις δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών, οι πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις και η συμμετοχή φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών στα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια δείχνουν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δίνει μια μεγάλη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν πανεπιστημίου και σχολείου.  Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει το εκπαιδευτικό κίνημα (εισβολή των ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο Αθήνας στις 15/1, εισαγγελικές παρεμβάσεις κατά των καταλήψεων, σχέδια για ηλεκτρονικές εξετάσεις, μείωση της χρηματοδότησης των υπό κατάληψη ΑΕΙ κ.ά.)  φανερώνουν τον πανικό της κυβέρνησης που νομίζει ότι με την καταστολή και την τρομοκρατία θα ανακόψει την οργή και τον αγώνα της νεολαίας. Με απειλές για τηλεμαθήματα και τηλεαπουσίες στους μαθητές και μαθήτριες από το υπουργείο και τη διοίκηση επιθυμούν να μεταβάλουν τους εκπαιδευτικούς σε online χωροφύλακες που θα λειτουργούν απεργοσπαστικά απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Οι μαζικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, η κλιμάκωση με νέες καταλήψεις και πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 18/1 και 25/1 και η δυναμική που αναπτύσσεται για έναν αποφασιστικό αγώνα διαρκείας, μπορούν να ακυρώσουν τα σχέδια τους.

 

Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη για το μπλοκάρισμα της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στο συλλογικό αγώνα για να μην μπουν στο σχολείο οι αξιολογητές. Απευθύνουμε μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και αντίστασης για να μην περάσει η αξιολόγηση. Ιδιαίτερα για την ατομική αξιολόγηση, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών.

Μπροστά σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία, αν τα  πανεπιστήμια και τα σχολεία θα παραμείνουν δημόσια και η παιδεία θα είναι δημόσιο αγαθό, αλλά και τη δυναμική του φοιτητικού κινήματος, οι ΕΛΜΕ και  ΣΕΠΕ, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, να οργανώσουμε άμεσα πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Με πολύμορφο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις του κλάδου και της κοινωνίας, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, απεργιακά βήματα με αποφασιστικό ρόλο στη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα ως το τέλος της χρονιάς.

 


 

Στα πλαίσια του αποφασιστικού αγώνα διαρκείας αποφασίζουμε:

1. Άμεση κλαδική απεργιακή κλιμάκωση και προώθηση του πανεκπαιδευτικού μετώπου με 48ωρη απεργία  στις 15-16 Φεβρουαρίου με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και τη δεύτερη ημέρα πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα και νέο γύρο ΓΣ αμέσως μετά. Αιτήματα αιχμές, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων, σχολεία ασφαλή και λειτουργικά.

2. Σε διαφορετική περίπτωση η Γ.Σ. των προέδρων να αποφασίσει απεργία στον κλάδο την Πέμπτη 15/2, καθώς και 3ωρες+3ωρες στάσεις, όταν κατατεθεί το σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά ΑΕΙ και για το «Ακαδημαϊκό Απολυτήριο».

3. Καλούμε την ΑΔΕΔΥ να μεταφέρει την απεργία της 28ης Φλεβάρη σε πιο κοντινή ημερομηνία με στόχο τη συμβολή όλου του εργατικού κινήματος στον αγώνα των φοιτητών. Την ώρα που το φοιτητικό κίνημα είναι στους δρόμους, ενώνουμε τους αγώνες μας, ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ και συνολικά τις ιδιωτικοποιήσεις στα κοινωνικά αγαθά, για ουσιαστικές  αυξήσεις στους μισθούς κόντρα στη λιτότητα και την ακρίβεια και τα προκλητικά κέρδη του κεφαλαίου!

4. Στα πλαίσια της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση τώρα που γενικεύουν την εφαρμογή της σε όλους τους εκπαιδευτικούς με το Πεδίο Α2, να υπογράψουν όλοι οι συνάδελφοι τη δήλωση απεργίας αποχής της ΟΛΜΕ. Κανείς διευθυντής να μην αναλάβει ρόλο επιθεωρητή, τους καλούμε να υπογράψουν την απεργία αποχή. Αν το ΥΠΑΙΘΑ βγάλει την απεργία αποχή παράνομη, η ΟΛΜΕ να την επαναπροκηρύξει με άλλο περιεχόμενο, όπως έκαναν άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων που την προκήρυξαν, όταν την έβγαλαν παράνομη. Η ΓΣ αποφασίζει προκήρυξη της απεργίας αποχής από την ατομική αξιολόγηση, σε περίπτωση που η απεργία αποχή της ΟΛΜΕ βγει παράνομη και η ίδια δεν την επαναπροκηρύξει και καλούμε να την προκηρύξουν όλες οι ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ. Καλούμε τις ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ,ΟΛΜΕ, ΔΟΕ να κηρύξουν απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.

5. Καταθέτουμε εξώδικο στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ για τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων (ενδεικτική ημέρα: Δευτέρα 12/2)

6. Παλλαϊκό πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο σε συντονισμό με ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ και άλλα σωματεία και το φοιτητικό κίνημα. (Ενδεικτική ημερομηνία: Δευτέρα 12/2/2024).

7. Διαδικτυακή εκδήλωση - συζήτηση  των ΕΛΜΕ με θέμα «Αξιολόγηση, αποδόμηση και ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου και η απάντηση του κινήματος» (Ενδεικτική ημερομηνία: Τρίτη 13/2)

8. Εκδήλωση ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ με θέμα «Οι διώξεις κατά εκπαιδευτικών, ο αυταρχισμός που εντείνεται το χτύπημα δικαιωμάτων και ο αγώνας για δημόσια παιδεία, συνδικαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα». Η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί στα πανεπιστήμια με ομιλητές εκπαιδευτικούς, φοιτητές και πανεπιστημιακούς, σε μέρα που θα αποφασιστεί σε συνεννόηση με τα εκπαιδευτικά σωματεία . Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει απόφαση συμμετοχής και στήριξης της εκδήλωσης (ενδεικτική ημέρα: Τρίτη 20/2)

9. Ακύρωση εξετάσεων PISA. Απεργία την ημέρα των εξετάσεων Καμπάνια και κοινές συσκέψεις Συλλόγων Π.Ε., ΕΛΜΕ και γονεϊκών φορέων ανά περιοχή με στόχο την οργάνωση κοινού αγώνα για την ακύρωση των πανεθνικών εξετάσεων τύπου «PISA». Συντονισμός ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ μετά από συνεννόηση για ημέρα και τόπο.

10. Σύσκεψη συντονισμού ΕΛΜΕ ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων στη Θεσσαλονίκη

11. Συμμετοχή των σωματείων στα συντονιστικά των καταλήψεων των φοιτητικών συλλόγων.

12. Συγκροτούμε επιτροπή αγώνα της ΕΛΜΕ ενάντια στην αντιεκπαιδευτική επέλαση μέτρων.

13. Συμμετοχή στον πανελλαδικό συντονισμό ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ που προτάθηκε στη συνάντηση στις 16/1.

  

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Αγωνιστική Παρέμβαση Καθηγητών Περιστερίου: Γιατί δεν θα αξιολογηθώ


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΩ

Η Δημόσια Εκπαίδευση δέχεται πολλαπλή και βίαιη επίθεση, σε όλα τα επίπεδα. Το κουρέλιασμα του συντάγματος και ο βιασμός του άρθρου 16, χωρίς καν την τυπική συνταγματική αναθεώρηση, σηματοδοτεί τη βαθιά συνταγματική ανομία, με την οποία η μόρφωση, ως λαϊκό αγαθό, ποτισμένο με πολύ αίμα, γίνεται εμπόρευμα. Ο άγριος νεοφιλευθερισμός τα θέλει ΟΛΑ στα μέτρα του κέρδους:

  • Η δημόσια υγεία γίνεται προνόμιο για χοντρά πορτοφόλια και προθάλαμος σε γραφείο κηδειών για τους πολλούς, που δεν μπορούμε καν να βγάλουμε το μήνα.

  • Η δουλειά, από δικαίωμα σε αξιοπρεπή διαβίωση, μετατρέπεται σε σκληρή επιβιωτική δουλεία, ζωσμένη από ανασφάλεια, εκβιασμούς και ανέχεια.

Σ' αυτή την κατεύθυνση, [του κουρελιάσματος νόμων, εργασιακής αξιοπρέπειας, παιδαγωγικής ελευθερίας] της εμπορευματοποίησης των κοινωνικών δικαιωμάτων, και της κοινής λογικής, έρχεται επιθετικά η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, για να μετατρέψει τον ελεύθερο δάσκαλο, σε χειραγωγημένο υποκείμενο, διαρκούς ομηρίας.

Ξεκίνησαν, τσαλαπατώντας τους νόμους που οι ίδιοι ψήφισαν, με τη μη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020 και οι οποίοι, με βάση το νόμο, θα έπρεπε να μονιμοποιηθούν στη διετία. Με μια απλή Υπουργική Απόφαση, που δεν πέρασε ποτέ ούτε καν από κοινοβουλευτικό έλεγχο, αποφάσισαν πως η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για τη μονιμοποίηση. Με προφορικές εντολές ανάγκασαν αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που είχαν ήδη προβεί νόμιμα σε μονιμοποιήσεις να τις ανακαλέσουν παρανομώντας!

Και βρέθηκαν, έτσι, εκπαιδευτικοί που δούλεψαν πάνω από 10 και 15 χρόνια σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της χώρας, που αξιολογήθηκαν στο Πανεπιστήμιο, στις εξετάσεις για διορισμό, στην πολύχρονη εκπαιδευτική τους θητεία στα σχολεία, υποκείμενοι στον εκβιασμό και την ανασφάλεια. Αυτό το μέλλον προδιαγράφουν για όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Διαρκή ομηρεία και χειραγώγηση.

Ξέρουν καλά, πως η εκπαιδευτική πράξη δεν είναι μέτρηση ποσοτικών δεικτών, που θα συμπληρώνονται από ανθρώπους που δεν έχουν πιάσει ποτέ τους κιμωλία ή έχουν χρόνια να μπουν σε αίθουσα διδασκαλίας. Η ποσοτικοποίηση μιας ποιοτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα πολύπλοκης όπως η διδασκαλία, είναι αδύνατη, γιατί αλλάζει από τμήμα σε τμήμα, από διδακτικό αντικείμενο σε διδακτικό αντικείμενο, από το σχολείο της πόλης στο σχολείο του χωριού, από το μαθητή των ακριβών προαστίων στο παιδί του άνεργου.

Η δίωρη εισβολή-παρακολούθηση ενός μαθήματος από τον «αξιολογητή» - επιθεωρητή, που διαγράφει τις χιλιάδες ώρες διδασκαλίας, στην τετραετία, μοιάζει σε κυνισμό, με επίδοξο κριτικό κινηματογράφου, που παρακολουθώντας αναλογικά 8 δευτερόλεπτα ταινίας, αποφαίνεται για όλες τις παραμέτρους, τη σκηνοθεσία, την ηθοποιία, το μοντάζ και αποφασίζει για την μελλοντική της πορεία...

Το δημόσιο σχολείο αντιστέκεται, δεκαετίες τώρα, στις αλλοπρόσαλλες αντιεκπαιδευτικές και βαθύτατα ταξικές πολιτικές, που το θέλουν άγρια ανταγωνιστικό και τυπολατρικά διεκπεραιωτικό, κι αυτό χάρη στους εκπαιδευτικούς που στέκονται όρθιοι.

Ή θα αγωνιστούμε –με όλες μας τις δυνάμεις, με τη διδασκαλία, με τον νου και την ψυχή μας– για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια και το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση και τ΄ όνειρο

Ή σύντομα θα καταντήσουμε ένα ακόμη θλιβερό έπιπλο, στην -έτσι κι αλλιώς- ασφυκτική σχολική αίθουσα...


--

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024

Προβολή ντοκιμαντέρ: "Gaza Fights for Freedom". Παρ. 2 Φεβ., 20:00, κινηματοθέατρο Φαργκάνη

Οργανώσεις και συλλογικότητες της Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή μελών της Παλαιστινιακής Κοινότητας, διοργανώνουμε προβολή του ντοκιμαντέρ της Abby Martin, "Gaza Fights for Freedom" (2019).
Καλούμε τους Θεσσαλονικείς να παρακολουθήσουν σε πρώτη ελληνική μετάφραση ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει τον δίκαιο αγώνα του ηρωικού λαού της Παλαιστίνης για λεύτερη και ανεξάρτητη πατρίδα. Αγωνιζόμαστε για να πάψει η σφαγή των Παλαιστινίων στη μαρτυρική Γάζα, για να πάψει κάθε εμπλοκή της Ελλάδας στα φονικά σχέδια των Ισραήλ-ΗΠΑ/ΝΑΤΟ.
Σας περιμένουμε την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, στις 20:00 το βράδυ, στο κινηματοθέατρο Φαργκάνη (Αγ. Παντελεήμονος 10, περιοχή Καμάρα).
Εθελοντική ενίσχυση 3€ κατά την είσοδο.

Αγων. Παρέμβαση -Συνεργ. Α' ΕΛΜΕ Θεσ.: Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις! Συγκέντρωση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ, Παρ, 2/2, 2.30μμ στο ΥΜΑΘ

        ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α' ΕΛΜΕ

https://paremvasithess.wordpress.com/    - agonistiki.paremvasi231@gmail.com

Πανελλαδική μέρα δράσης ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ

Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις!  

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία και τις Γενικές Συνελεύσεις!

Συγκέντρωση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ Παρασκευή 2/2 στις 2.30μμ στο ΥΜΑΘ

Προτάθηκε στο ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης η συμμετοχή της ΕΛΜΕ στην πανελλαδική μέρα δράσης ενάντια στις αυταρχικές διώξεις. Απορρίφτηκε λόγω της στάσης της ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) που θεωρεί ότι «δεν υπάρχει πανελλαδική μέρα δράσης», αλλά και ότι στην Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει θέμα διώξεων γιατί  …δεν ξεκίνησε η ΕΔΕ σε βάρος των συναδέλφων.

Οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη συγκυρία με μπαράζ νέων αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ακρίβεια, διευθυντές μάνατζερ στα σχολεία, αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, ΑΣΕΠ, υποχρηματοδότηση, Εθνικό Απολυτήριο, κ.ά.), αλλά και με πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Αθήνα, Ημαθία, Ρέθυμνο και αλλού. Προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς, να επιδράσουν στις αγωνιστικές διαθέσεις και να ανακόψουν τους αγώνες.

22 έφτασαν πανελλαδικά οι πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών, πραγματική βιομηχανία διώξεων που λειτουργούν εκβιαστικά. Η συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική δράση βαφτίζονται «ανάρμοστη συμπεριφορά», η οποία πρέπει να παταχθεί προς γνώσιν και συμμόρφωσιν.

Πρωτοφανής παρέμβαση στις εσωτερικές διαδικασίες των σωματείων και απόλυτη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη αποτελεί η επιχείρηση πειθαρχικών διώξεων μελών της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τη στάση τους σε γενική συνέλευση του σωματείου.

Στο στόχαστρο για την κοινωνική, πολιτική και συνδικαλιστική του δράση για ακόμη μια φορά βρίσκεται εκπαιδευτικός μέλος του ΔΣ του Ζ΄ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης με παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο για τη συμμετοχή του στο κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς.

Οι διώξεις είναι το αποτέλεσμα ενός εντεινόμενου αυταρχικού πλαισίου στη λειτουργία και στην καθημερινότητα των σχολείων, όπως εκφράζεται με τις εγκυκλίους απειλών του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή σε απεργιακές κινητοποιήσεις που έχουν αποφασιστεί για την αξιολόγηση, τους εκβιασμούς σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς για τη μη συμμετοχή στην αξιολογική διαδικασία, τις συνεχόμενες διώξεις για την άσκηση συνδικαλιστικού δικαιώματος, την έκφραση γνώμης και κρίσης για τα «κακώς κείμενα»!

Καλούμε τους συναδέλφους την Παρασκευή 2/2 στις 2.30μμ να συμμετέχουν στην κινητοποίηση  των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ για να σταματήσουν οι διώξεις στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. Την ίδια μέρα ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ στην Αθήνα καλούν σε συγκέντρωση στις 1.30μμ στο Σύνταγμα.

Στηρίζουμε την εκδήλωση ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ με θέμα «τον αυταρχισμό, την κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, τη βιομηχανία διώξεων και πειθαρχικών και την απάντηση του κινήματος». Η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί στα πανεπιστήμια με ομιλητές εκπαιδευτικούς, φοιτητές και πανεπιστημιακούς. Καλούμε την Α' ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να πάρουν απόφαση συμμετοχής και στήριξης της εκδήλωσης. 

afisa_elme


Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις! Συγκέντρωση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ Παρασκευή 2/2 στις 2.30μμ στο ΥΜΑΘ

Ε΄  Ε ΛΜΕ  Θεσσαλονίκης                        Θεσσαλονίκη29-1-2024                                                                                             

Προξένου  Κορομηλά  51

e.elme.thess@gmail.com

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης (29/1/2024)

Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις!  

Κάτω τα χέρια από τα σωματεία και τις Γενικές Συνελεύσεις!

Συγκέντρωση ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ Παρασκευή 2/2 στις 2.30μμ στο ΥΜΑΘ

Οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη συγκυρία με μπαράζ νέων αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ακρίβεια, διευθυντές μάνατζερ στα σχολεία, αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, ΑΣΕΠ, υποχρηματοδότηση, Εθνικό Απολυτήριο, κ.ά.), αλλά και με πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Αθήνα, Ημαθία, Ρέθυμνο και αλλού. Προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς, να επιδράσουν στις αγωνιστικές διαθέσεις και να ανακόψουν τους αγώνες.

22 έφτασαν πανελλαδικά οι πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών, πραγματική βιομηχανία διώξεων που λειτουργούν εκβιαστικά. Η συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική δράση βαφτίζονται «ανάρμοστη συμπεριφορά», η οποία πρέπει να παταχθεί προς γνώσιν και συμμόρφωσιν.

Πρωτοφανής παρέμβαση στις εσωτερικές διαδικασίες των σωματείων και απόλυτη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη αποτελεί η επιχείρηση πειθαρχικών διώξεων μελών της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τη στάση τους σε γενική συνέλευση του σωματείου.

Στο στόχαστρο για την κοινωνική, πολιτική και συνδικαλιστική του δράση για ακόμη μια φορά βρίσκεται εκπαιδευτικός μέλος του ΔΣ του Ζ΄ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης με παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο για τη συμμετοχή του στο κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς.

Οι διώξεις είναι το αποτέλεσμα ενός εντεινόμενου αυταρχικού πλαισίου στη λειτουργία και στην καθημερινότητα των σχολείων, όπως εκφράζεται με τις εγκυκλίους απειλών του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή σε απεργιακές κινητοποιήσεις που έχουν αποφασιστεί για την αξιολόγηση, τους εκβιασμούς σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς για τη μη συμμετοχή στην αξιολογική διαδικασία, τις συνεχόμενες διώξεις για την άσκηση συνδικαλιστικού δικαιώματος, την έκφραση γνώμης και κρίσης για τα «κακώς κείμενα»!

Καλούμε τους συναδέλφους την Παρασκευή 2/2 στις 2.30μμ να συμμετέχουν στην κινητοποίηση  των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ για να σταματήσουν οι διώξεις στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. Την ίδια μέρα ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ στην Αθήνα καλούν σε συγκέντρωση στις 1.30μμ στο Σύνταγμα.

Οργανώνουμε εκδήλωση ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ με θέμα «τον αυταρχισμό, την κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, τη βιομηχανία διώξεων και πειθαρχικών και την απάντηση του κινήματος». Η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί στα πανεπιστήμια με ομιλητές εκπαιδευτικούς, φοιτητές και πανεπιστημιακούς. Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να πάρουν απόφαση συμμετοχής και στήριξης της εκδήλωσης.

                                                                                                    Η Γενική Συνέλευση (29/1/2024)

 

ΣΕΠΕ Αριστοτέλης: Επικαιροποιημένες οδηγίες-βήματα για την αποτροπή και της ατομικής αξιολόγησης μπροστά στην έναρξη της φάσης Α2

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

 

1ου, 3ου, 4ου, 5ου

Γραφείων Π.Ε. Α΄ Αθήνας

Κόρακα και Παπαναστασίου

Τηλέφωνο - Φαξ: 2108319372    

 e-mail: sylaristo@gmail.com

http://www.sylaristotelis.com

                                                                                                           Αθήνα, 30-1-2024

 

Προς: τα μέλη του Συλλόγου, ΔΟΕ, Συλλόγους Εκπ/κών  Π.Ε.,  στην Διεύθυνση Α’ Αθήνας, συντονιστές σχολικής και προσχολικής αγωγής της περιοχής μας

 

Θέμα: Επικαιροποιημένες οδηγίες-βήματα για την αποτροπή και της ατομικής αξιολόγησης μπροστά στην έναρξη της φάσης Α2

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης του Συλλόγου με τίτλο «Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Να μη μετατραπούν οι διευθυντ(ρι)ες και προϊσταμένες/οι σε αξιολογητ(ρι)ες! Να μη συμμετέχει κανείς/καμιά στο στάδιο Α2 Πρόταση πανεκπαιδευτικού και πανεργατικού αγώνα» και της ΔΟΕ με τίτλο «Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική-αντιεπιστημονική «αξιολόγηση των νόμων 4692/20 και 4823/21 με βάση την ομόφωνη απόφαση της 92ης Γ.Σ. του κλάδου» αποστέλλουμε οδηγίες-βήματα.

Οδηγίες-Βήματα

Καλούμε όσες/όσους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους, δεν έχουν υπογράψει την Απεργία Αποχή, να το κάνουν τώρα χωρίς κανέναν δισταγμό. Τους καλούμε να υπερασπίσουν κι αυτοί από τη θέση τους το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και τη δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος! Να μη δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία, να μη δεχτούν να μετατραπούν σε αξιολογητ(ρι)ες. Το ίδιο καλούμε και όσες/όσους νεοδιόριστες/ους, μόνιμους/ες, αναπληρωτές/τριες δεν το έχουν κάνει ακόμα. Όλοι και όλες στην Απεργία Αποχή. Κανείς και καμία δεν έχει να φοβηθεί κάτι. Ο κλάδος ενωμένος μπορεί να νικήσει!

·                    Υπογράφουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Για όσες και όσους έχουν ήδη υπογράψει, ισχύει απολύτως αυτή.

·                    Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. με ημερομηνία 12/10/2021.

·                    Η απεργία - αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους από όλα τα καθήκοντα που σχετίζονται με το στάδιο Α2 και Β. Από τη στιγμή που την υπογράφουν και την πρωτοκολλούν δεν προβαίνουν σε καμία άλλη ενέργεια.

·                    Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τις συναδέλφισσες νεοδιόριστες και τους συναδέλφους νεοδιόριστους από όλα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση του σταδίου Α1, Α2 και Β, όπως από τη συνάντηση με την/τον διευθυντή/ντρια, προϊσταμένη προϊστάμενο, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

·                    Οι στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το ΔΣ της ΔΟΕ για την παρατήρηση της διδασκαλίας από τις/τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, ισχύουν και τις/τους καλύπτουν και για την παρατήρηση της διδασκαλίας την/τον διευθυντή/ντρια, προϊσταμένη προϊστάμενο.

·                    Οι νεοδιόριστες/οι που καλούνται να αξιολογηθούν για το στάδιο Α2, απαντούν με τη δήλωση Απεργίας Αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου της. Δεν υπογράφουν οποιασδήποτε μορφής «πρακτικό» ενεργειών ούτε δήλωση ότι έλαβαν γνώση. Ζητούν να τους αποστέλνεται η πρόσκληση για την αξιολόγηση τους με μέιλ και απαντούν με τη δήλωση της Απεργίας Αποχής όπως ακριβώς έκαναν και στην πρόσκληση των αξιολογητών σχολικών συντονιστών.

·                    Οι διευθυντές/ντριες, προϊστάμενες/οι σε απεργία-αποχή που καλούνται να αξιολογήσουν με βάση το στάδιο Α2, απαντούν στο ενημερωτικό έγγραφο οδηγιών που τους αποστέλλεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ως εξής: “Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου, σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε. από τις 8-2-2023 και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αρίθμ. ….. αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας” και εάν τους ζητηθεί στέλνουν αντίγραφο της δήλωσης. Επίσης, οι νεοδιόριστες/οι που καλούνται να αξιολογηθούν για το στάδιο Α2, απαντούν με τη δήλωση απεργίας αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου.

 

Σημειώνουμε ότι η οδηγία του ΥΠΑΙΘΑ προς τους/τις σχολικούς συμβούλους να αποσπάσουν την υπογραφή των συναδέλφων που έχουν δηλώσει απεργία-αποχή στο λεγόμενο «μονομερές πρακτικό», επιχειρεί να τους παγιδεύσει επί της ουσίας. Είναι σαφές και αυτονόητο, όπως άλλωστε αναφέρει ρητά και η δήλωση απεργίας-αποχής ότι ο/η εκπαιδευτικός που την υπογράφει απέχει «από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023». Επομένως, δεν υπογράφει το μονομερές πρακτικό, ούτε υπογράφει ότι «έλαβε γνώση», καθώς τα πρακτικά δεν είναι εγκύκλιοι για να υπογραφεί τέτοια δήλωση. Σε κάθε ενόχληση από αξιολογητή, απαντά «δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ», επισυνάπτοντας τη σχετική δήλωση ή τον αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων στη σχολική μονάδα. Ούτε λέξη παραπάνω.

·                    Σχετικά με την αξιολόγηση των νεοδιόριστων στο στάδιο Α2 ισχύουν οι ίδιες οδηγίες βήματα που ισχύουν και για το Α1

Τι κάνουμε:

·                    Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

·                    Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης

·                    Όταν ο/η διευθυντής/τρια ή ο/η προιστάμενος/η του σχολείου επιχειρήσει να προβεί σε συνάντηση προσυνεννόησης, απαντάμε με μέιλ ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.

·                    Σε περίπτωση που ο/η διευθυντής/τρια ή ο/η προιστάμενος/η ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει  απεργία αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και ο Αριστοτέλης, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους συναδέλφους νεοδιόριστους την ημέρα που τους όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους τους συναδέλφους και συναδέλφισσες συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των επισκέψεων των αξιολογητών. Η συμμετοχή στην Απεργία  Αποχή  από την ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

·                    Αν οι  διευθυντές/τριες-αξιολογητές/τριες επιχειρήσουν κρυφά από τον σύλλογο διδασκόντων να κάνουν παρακολούθηση στην τάξη, για να εξετάσουν τον συνάδελφο νεοδιόριστο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε.  Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του,  πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων  υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής από όποια θέση και με όποια ιδιότητα στην τάξη.

·                    Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και φάση της διαδικασίας, ακόμα και αν έχουμε αναρτήσει ηλεκτρονικό φάκελο, ακόμα και αν έχουμε κανονίσει ή και προχωρήσει σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή /τρια , μπορούμε να υπογράψουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή και να σταματήσει η διαδικασία.

·                    Για οποιαδήποτε απορία, επικοινωνείτε με τον Σύλλογο

Νεοδιόριστοι, μόνιμοι, αναπληρωτές, σύσσωμος ο κλάδος απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας δηλώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα περάσει. Δεν θα περάσει η διάλυση του δημόσιου σχολείου, η απαξίωση των αναγκών των παιδιών, η κατάλυση των συναδελφικών σχέσεων, της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, για την οποία με τόσο σθένος μας επιμορφώνουν. Γιατί όλοι και όλες μας αντιλαμβανόμαστε πλέον τον εμπαιγμό, την απαξίωση, την υποκρισία κάθε λέξης και κάθε φράσης που βγαίνει από τα χείλη κάθε είδους ιθύνοντα. Γιατί ξέρουμε ότι η αξιολόγησή είναι το εύκολο υποκατάστατο για κάθε είδους ανεπάρκεια και έλλειψη από την πλευρά του κράτους. Γιατί ξέρουμε ότι η εργασία μας, πόσο μάλλον οι ζωές των ανθρώπων της τάξης μας είναι για το κεφάλαιο και το κράτος αναλώσιμες και αντικαταστάσιμες.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα και επανειλημμένα: ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΔΕΝ ΓΥΡΝΑΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ!!  Όσες εγκύκλιοι κι αν κυκλοφορήσουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να μας συναντήσουν, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα mail κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά ότι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολείων και της εργασιακής μας ζωής δε θα περάσει. Μας βρίσκουν και θα μας βρίσκουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά! Θα ακυρώσουμε την αξιολόγηση όλοι/ες μαζί! Κανένας και καμία μόνη!

Σήμερα είναι η ώρα όλοι και όλες πρέπει να πάρουμε καθαρή θέση. Θέση ευθύνης και αξιοπρέπειας. Αυτός ο αγώνας είναι αγώνας όλων και όλοι μαζί οφείλουμε να τον δώσουμε. Για το δημόσιο σχολείο, για το μέλλον των παιδιών μας, για την προσωπική μας αξιοπρέπεια και για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων μας.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΦΡΑΓΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ

ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΗΡΕΤΕΙ

 

Η πρόεδρος                                      Η γραμματέας

 

                                      Τάσσου Δήμητρα                           Κάιλα Μυρσίνη

Ζ' ΣΕΠΕ Θεσ/νίκης: Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών! Συγκέντρωση Σ.Ε.Π.Ε. - ΕΛΜΕ την Παρασκευή 2/2, στις 2.30μ.μ. στο Υ.ΜΑ.Θ.

                                                                                                      Αμπελόκηποι 31/1/2024

                                                                                                      Αρ. πρωτ: 103

                                                                                                      ΠΡΟΣ: τα σχολεία των μελών μας

                                                                                                      ΚΟΙΝ: ΔΟΕ, ΣΩΜΑΤΕΙΑ

 

ΘΕΜΑ: Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών!  

Συγκέντρωση Σ.Ε.Π.Ε. - ΕΛΜΕ την Παρασκευή 2/2, στις 2.30μ.μ. στο Υ.ΜΑ.Θ.

Οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη συγκυρία με μπαράζ νέων αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ακρίβεια, αξιολόγηση, διευθυντές μάνατζερ στα σχολεία, ΑΣΕΠ, υποχρηματοδότηση κ.ά.), αλλά και με πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Αθήνα, Ημαθία, Ρέθυμνο και αλλού. Προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς, να επιδράσουν στις αγωνιστικές διαθέσεις και να ανακόψουν τους αγώνες. Η συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική δράση βαφτίζονται «ανάρμοστη συμπεριφορά», η οποία πρέπει να παταχθεί προς γνώσιν και συμμόρφωσιν.

Οι διώξεις είναι το αποτέλεσμα ενός εντεινόμενου αυταρχικού πλαισίου στη λειτουργία και στην καθημερινότητα των σχολείων, όπως εκφράζεται με τις εγκυκλίους απειλών του υπουργείου Παιδείας για τη συμμετοχή σε απεργιακές κινητοποιήσεις που έχουν αποφασιστεί για την αξιολόγηση, τους εκβιασμούς σε νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς για τη μη συμμετοχή στην αξιολογική διαδικασία, τις συνεχόμενες διώξεις για την άσκηση συνδικαλιστικού δικαιώματος, την έκφραση γνώμης και κρίσης για τα «κακώς κείμενα»!

Το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσσαλονίκης καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην κινητοποίηση  των Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για να σταματήσουν οι διώξεις, την Παρασκευή 2/2, στις 2.30μ.μ., στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης. Την ίδια μέρα ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ στην Αθήνα καλούν σε συγκέντρωση στις 1.30μ.μ. στο Σύνταγμα.