Αμπελόκηποι, 7/4/2021
Περισσότερο από ένα χρόνο τώρα οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι/ες εργαζόμενοι/ες αλλά και οι μαθητ(ρι)ες και όλη η νεολαία, γινόμαστε καθημερινά τα θύματα μιας τραγελαφικής και άκρως επικίνδυνης για τη σωματική και ψυχική υγεία και τη ζωή μας κυβερνητικής πολιτικής απέναντι στην υγειονομική κρίση. Η κυβέρνηση καταφεύγει συνεχώς σε νέες απαγορεύσεις, που μαζί με τα πρόστιμα για τον λαό, τον πακτωλό εκατομμυρίων για τα κανάλια και τις μεγάλες επιχειρήσεις και την αστυνομοκρατία είναι τα μόνα “μέτρα” ενάντια στην πανδημία, καθώς εδώ κι ένα χρόνο δεν έχει ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο για την θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας.
Την ίδια στιγμή όμως που το Υ.ΠΑΙ.Θ. αδιαφορεί με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο για το άνοιγμα των σχολείων, αναζητά τις ποινές που θα επιβάλλονται στους μαθητές λόγω καθυστερημένης προσέλευσης ή την επιτυχή διδασκαλία της επιχειρηματικότητας και άλλων ήπιων δεξιοτήτων (!!!) όπως όλα αυτά θα προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου. Μετά δηλαδή την νέα περιφανή ήττα της πολιτικής ηγεσίας με την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση να αγγίζει το 100% στην Π.Ε. και να ξεπερνά το 90% στην Δ.Ε., προσπαθεί σήμερα να βάλει την αξιολόγηση από το παράθυρο, μέσω του Εσωτερικού Κανονισμού. Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο έγγραφο του Συλλόγου μας, ο Εσωτερικός Κανονισμός έχει οργανική σχέση με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αφού αποτελεί έναν από τους δείκτες της, εντείνει το κλίμα πειθάρχησης, αυταρχισμού και μετάθεσης των ευθυνών του κράτους στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και παρότι φαίνεται να συντάσσεται (και) από το Σύλλογο Διδασκόντων, εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου (εξωτερικός αξιολογητής της σχολικής μονάδας) και τον Δ/ντή Π.Ε. και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.
Δυστυχώς σ’ αυτή την νέα προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ. για αναχρονιστικές αλλαγές στο δημόσιο σχολείο, βρήκε πρόθυμους συνεργάτες στην ιεραρχία της εκπαίδευσης. Ειδικότερα στην περιοχή μας συγκεκριμένη Συντονίστρια Ε.Ε. με συνεχείς οχλήσεις της, ακόμη και σήμερα 2 περίπου μήνες πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς και ενώ ούτε καν καταληκτική ημερομηνία έχει τεθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ούτε από την Περιφέρεια Εκπαίδευσης, ζητά την υποβολή στην έγκρισή της του Εσωτερικού Κανονισμού! Βασιλικότερη του Βασιλέως ή αξιολογήτρια πριν η αξιολόγηση να ‘ρθει…
Και αυτή τη φορά όμως τίποτα δεν θα καταφέρει! Γιατί όπως σημειώναμε και στο προηγούμενο σχετικό μας έγγραφο, η λειτουργία του σχολείου ρυθμίζεται λεπτομερώς από νόμους και δεν υπάρχει επιπλέον ανάγκη για εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Οι σχολικές μονάδες χρειάζονται πιθανόν ένα πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα στοχεύει στην διασφάλιση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και τον καθορισμό των υποχρεώσεών τους, μέσα από τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Ένα τέτοιο πλαίσιο δεν μπορεί παρά να είναι αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου, δεν απαιτεί την έγκριση κανενός Σ.Ε.Ε. ή Δ/ντή Π.Ε., δεν αναρτάται σε ιστοσελίδες και γενικά καμιά σχέση δεν έχει με οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία.
Συνάδελφοι/ισσες,
Το Δ.Σ. του Ζ’ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Ø καλεί τους εκπαιδευτικούς και του Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού.
Ø ταυτόχρονα καλεί το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού και να κηρύξει απεργία-αποχή για κάθε περίπτωση που υπάρχει προσπάθεια επιβολής του
Ø υπενθυμίζοντας την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας, στηρίζει:
ü Τις κινητοποιήσεις για τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ, την Τετάρτη 7 Μάρτη
ü Το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και τον κρατικό αυταρχισμό την Πέμπτη 8 Απρίλη, 1μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου και κηρύσσει μονόωρη διευκολυντική στάση εργασίας
Απαιτούμε:
· Την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας με όλα τα αναγκαία μέτρα που προτείνονται από το υγειονομικό κίνημα
· Την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, την ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία και την άμεση κατάργηση της κακόφημης τηλεκπαίδευσης
· Την κατάργηση της σύμβασης με την Cisco και όλου του νομοθετικού πλαισίου για την Εξ Αποστάσεως “εκπαίδευση”
· Την παύση κάθε προσπάθειας επιβολής και την ακύρωση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση και τον εσωτερικό κανονισμό
· Την κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, ενάντια στις απαγορεύσεις και την αστυνομοκρατία, για τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις πολιτικές ελευθερίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου