συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2022

Α'-Γ' ΕΛΜΕ Β' Αθήνας: Για τον ορισμό μεντόρων, συντονιστών εκπαιδευτικών ομίλων

Α – Γ ΕΛΜΕ Β ΑΘΗΝΑΣ

Νεαπόλεως 5, Αγία Παρασκευή                                                                                Τετάρτη 7/9/2022

Για τον ορισμό μεντόρων, συντονιστών εκπαιδευτικών ομίλων

Στις 24 Αυγούστου το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε τρεις νέες υπουργικές αποφάσεις για τους εκπαιδευτικούς ομίλους, τους ενδοσχολικούς συντονιστές και τους μέντορες.

Με αυτές απαντά στο τι λείπει πραγματικά από το Δημόσιο Σχολείο ή προωθεί περαιτέρω τους σχεδιασμούς του για την υποβάθμιση και την κατηγοριοποίησή του μέσω της δημιουργίας ενός γραφειοκρατικού-ασφυκτικού πλέγματος αξιολόγησης;

Καλύπτουν αλήθεια ανάγκες οι νέοι θεσμοί; Έχει π.χ. κάποιο νόημα ο θεσμός του ενδοσχολικού συντονιστή για την ολοκλήρωση της είτε του μέντορα τη στιγμή που το Υπουργείο αποποιείται των ευθυνών του; Ή έχει νόημα να διαπιστώνει κάποιος μέντορας τις ιδιαίτερες ανάγκες ενός νεοδιόριστου εκπαιδευτικού; Χρειάζεται να συζητήσουμε για τις συνθήκες που βοηθούν στη βελτίωση της Δημόσιας Παιδείας ή απλά να εντοπίσουμε ιδιαιτερότητες ανά σχολείο ή ανάμεσα στους συναδέλφους για τις οποίες βέβαια την αποκλειστική ευθύνη θα έχει το ίδιο το σχολείο και ο εκπαιδευτικός;

Με τους νέους αυτούς θεσμούς δημιουργείται μια ακόμα ιεραρχία μέσα στο σχολείο για την προώθηση της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής "από τα κάτω", εκβιάζοντας και αποτελώντας άλλον έναν μοχλό πίεσης προς τους συναδέλφους. Βασικός στόχος η προώθηση της ατομικής ευθύνης, άρα και της ατομικής αξιολόγησης και η αποποίηση των ευθυνών του Υπουργείου. Το Υπουργείο επιρρίπτει τις ευθύνες για άλλη μια φορά στον κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά π.χ. για την μη ολοκλήρωση της ύλης, και όχι στην τηλεκπαίδευση, στην πλημμελή φοίτηση, στο επίπεδο των μαθητών-συνάρτηση κυρίως της κοινωνικής διαστρωμάτωσης ή στις αργοπορημένες προσλήψεις αναπληρωτών και στους ελάχιστους μόνιμους διορισμούς σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες.

Το αίτημα για ουσιαστική επιμόρφωση του κλάδου δεν μπορεί να υποκατασταθεί από τους μέντορες και τους συντονιστές αλλά μπορεί να υλοποιηθεί με ετήσια περιοδική επιμόρφωση συνδεδεμένη με τα Πανεπιστήμια με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα - πάγιο αίτημα του κλάδου.

Όλα αυτά καλούνται να τα προωθήσουν κάποιοι χωρίς κανένα όφελος, παρά μόνο μόρια για την τυχόν ανέλιξή τους (και αυτή εξαιρετικά επισφαλής μέσα σε συνθήκες κυβερνητικής-κομματικής αξιολόγησης), με αποτέλεσμα την «προετοιμασία» μιας νέας φουρνιάς στελεχών, τη δημιουργία κουλτούρας αξιολόγησης, τον διχασμό των συναδέλφων και την περαιτέρω υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων.

Συνάδελφοι, το Υπουργείο και η Κυβέρνηση θέλουν να μας εξουθενώσουν ρίχνοντάς μας τα βάρη της δικής τους αδιέξοδης πολιτικής. Είναι θέμα αξιοπρέπειας να μην μπούμε στη λογική των «νέων στελεχών» που θα υποσκάψουν τη συλλογικότητα και την αμοιβαιότητα στο χώρο του σχολείου. Κανένας να μη δεχτεί να αναλάβει καθήκοντα ενδοσχολικού συντονιστή-μέντορα-υπεύθυνου εκπαιδευτικού ομίλου!

Κανένας διευθυντής να μην ορίσει συνάδελφο για τις θέσεις ευθύνης παρά τη θέληση του. Το Δ.Σ. της Α – Γ ΕΛΜΕ Β Αθήνας θα σταθεί απέναντι του!

                                                                                                     

Το δημόσιο σχολείο δε χρειάζεται νέα στελέχη και διαχωρισμούς… Χρηματοδότηση και στήριξη χρειάζεται!


Ο Πρόεδρος                            Για το ΔΣ           Η Γ. Γραμματέας

Δ. Προβής                                                             Ε. Κούβαρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου