συγκέντρωση

Όλοι/ες στην 24ωρη Απεργία της ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28/8 Αθήνα: συγκέντρωση 10:00 πμ στο Σύνταγμα! (Προσυγκέντρωση πλ. Κλαυθμώνος 9:30 πμ) Θεσσαλονίκη: συγκέντρωση 10:00 πμ Άγαλμα Βενιζέλου

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Απόφαση Γεν. Συνέλευσης (29/1/24): Πολύμορφος αποφασιστικός αγώνας διαρκείας!

 

Ε΄  Ε ΛΜΕ  Θεσσαλονίκης                                                 Θεσσαλονίκη, 29-1-2024                                                                                             

Προξένου  Κορομηλά  51

e.elme.thess@gmail.com

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (29/1/2024)

     ΜΠΑΡΑΖ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΜΟΡΦΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΡΑ!

Η περίοδος που βρισκόμαστε δεν σφραγίζεται μόνο από μπαράζ αντιεκπαιδευτικών μέτρων ενάντια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (ιδιωτικά ΑΕΙ, αξιολόγηση, Νομοσχέδιο για Τεχνική Εκπαίδευση, νέα σκληρά εξεταστικά πλέγματα, ΑΣΕΠ, κ.ά.) και την προώθηση αντιλαϊκών μέτρων (ακρίβεια, χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων με τους νόμους Χατζηδάκη και Γεωργιάδη, ιδιωτικοποιήσεις, κ.ά.) που θα ενταθούν, στο πλαίσιο αυστηρής τήρησης του Συμφώνου Σταθερότητας που επιβάλει η ΕΕ από το 2024, αλλά και από τον αγώνα των φοιτητών με καταλήψεις και μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και συγκεντρώσεις κάθε εβδομάδα. Ο αγώνας των φοιτητών είναι ελπιδοφόρος για όλο το εργατικό λαϊκό κίνημα, διαμορφώνει όρους νίκης και πρέπει να πάρει πανεκπαιδευτικά, πανεργατικά, παλλαϊκά χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα

·      Η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να παρακάμψει το Σύνταγμα, καταθέτει νομοσχέδιο -αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας,με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», καταργώντας ουσιαστικά το άρθρο 16. Στοχεύουν στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και την πλήρη ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση- επιχειρηματικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Καταργούν επί της ουσίας την αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπονομεύουν δραστικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και παραδίδουν την παιδεία στις ανάγκες και τα κέρδη του κεφαλαίου.

·      Με το νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση στη Βουλή  ετοιμάζεται να  χαρίσει τη δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς. Με τις  οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και των εργοδοτικών ενώσεων, τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΣΕΚ) και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ, βάζοντας λουκέτο σε ολόκληρα σχολεία και τινάζοντας στον αέρα οργανικές θέσεις συναδέλφων! Ετοιμάζονται να πετάξουν έξω από τα Επαγγελματικά Λύκεια τους μαθητές και να τους οδηγήσουν στην φθηνή και πρόσκαιρη κατάρτιση των ΣΕΚ. Οι δε απόφοιτοι/ες μαθητές/τριες μας των ΕΠΑΛ θα είναι ακόμη πιο φθηνοί και αναλώσιμοι εργαζόμενοι!

·      Προανήγγειλαν ότι θα καταθέσουν για ψήφιση νομοσχέδιο με τον βαρύγδουπο τίτλο «ανοιχτό σχολείο» που θα περιλαμβάνει μια σειρά μέτρα (νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ, «ελεύθερη» επιλογή σχολείων από γονείς, εθνικό απολυτήριο συνδεδεμένο με σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για να μετρούν οι βαθμοί και των τριών τάξεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την εισαγωγή στα ΑΕΙ).  

·      Το ΥΠΑΙΘΑ προωθεί την αξιολόγηση όχι μόνο στους νεοδιόριστους αλλά σε όλους τους εκπαιδευτικούς.  Με οδηγίες και τηλεσυσκέψεις αξιολογητών ξεκίνησε νέο γύρω προώθησης της αξιολόγησης και από τους διευθυντές σχολείων στα άλλα πεδία, το Α2 και το Β, όπως ονομάζουν το νέο Γολγοθά που περιμένει τους νεοδιόριστους και όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.  Στις τηλεσυσκέψεις που έγιναν οι ίδιοι ομολόγησαν ότι η αξιολόγηση  δεν προχωράει και ότι τα ποσοστά συμμετοχής σε αυτήν είναι χαμηλά (από 10% έως 40% το περισσότερο), ενώ δόθηκαν οδηγίες στους αξιολογητές, όπως διαρκώς αναφέρονταν σε συμβούλους και διευθυντές, να αξιολογούν και με τις 4 κλίμακες, να σταματήσουν τις επιεικείς αξιολογήσεις και ότι η αξιολόγηση στο πεδίο Α2 μπορεί να γίνεται ανεξάρτητα από το πεδίο Α1 ή και ταυτόχρονα.

·      Την ίδια στιγμή η ακρίβεια και οι αυξήσεις στην ενέργεια κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη διαβίωση των λαϊκών νοικοκυριών. Η ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η πλήρης εγκατάλειψή τους και η παράδοσή τους στα επιχειρηματικά συμφέροντα, έγινε φανερή στις πυρκαγιές και τις πλημμύρες με την καταστροφή της φύσης και της λαϊκής περιουσίας, καθώς και την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. που εφαρμόζεται από  1-1-2024 δίνει αυξήσεις-κοροϊδία, από 40-50 ευρώ, δηλ. 1,5 ευρώ τη μέρα κατά μέσο όρο, όταν οι απώλειες των μισθών έφτασαν να είναι 40%. Οι 800.000 πλειστηριασμοί και οι υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων απειλούν τη λαϊκή κατοικία. Ετοιμάζουν νέα αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

·      Συνεχίζεται το χτύπημα συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, η  επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου και η προσπάθεια τρομοκράτησης, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης μέσω της βιομηχανίας  των πειθαρχικών διώξεων, των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.  

·      Την ίδια στιγμή, η λωρίδα της Γάζας ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής ενώ η πολεμική σύγκρουση επεκτείνεται με την εμπλοκή των ΗΠΑ σε Λίβανο, Υεμένη και αλλού. Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί λιπαίνουν το έδαφος των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και αλλού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς εμπλέκοντας τη χώρα σε επικίνδυνες για τους εργαζομένους, την νεολαία και τα φτωχά λαϊκά στρώματα πολεμικές περιπέτειες. Το εκπαιδευτικό κίνημα συμμετέχει στα συλλαλητήρια και τις δράσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό.

Η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της τεχνικής εκπαίδευσης, η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η ΕΒΕ, η τράπεζα θεμάτων, η κατάργηση του  πανεπιστημιακού ασύλου, οι πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA»,  η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (οι αναπληρωτές αποτελούν το 1/3 του εκπαιδευτικού σώματος), η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η ένταση του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των διώξεων, η προώθηση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων το αμέσως επόμενο διάστημα  δεν είναι αποσπασματικά μέτρα, αλλά εντάσσονται σε μια συνολική αντιεκπαιδευτική επίθεση διάλυσης  της δημόσιας εκπαίδευσης, δίνοντάς τη βορρά στις «ανάγκες» της αγοράς. Με την προώθηση τους από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα, επιδιώκουν να μετατρέψουν την εκπαίδευση σε εμπόρευμα, τους γονείς σε πελάτες και τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους-υπάκουους κακοπληρωμένους υπαλλήλους, να απογειώσουν τους ταξικούς φραγμούς, να μεταλλάξουν ακόμα περισσότερο το περιεχόμενό της προς συντηρητική κατεύθυνση. Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ που επιχειρεί η κυβέρνηση θα επιταχύνει τις αντιδραστικές αυτές αλλαγές πλήττοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με αυτά κάθε λογής Ιδρυμάτων- κολεγίων- Ιδιωτικών ΑΕΙ. 

Αιτήματα – διεκδικήσεις

Όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16.

Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA). Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο και σε σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που θα μετρούν οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου.

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, ΤΩΡΑ 20.000 στη Β/θμια για φέτος, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/2020. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

• Κατάργηση του ν.5284/2024 για την τεχνική εκπαίδευση. Τεχνική εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο ΥΠΑΙΘΑ. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.

Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. 1.200€ καθαρά στο νεοδιόριστο, ανάλογη αύξηση σε όλα τα  ΜΚ, επαναφορά 13ου-14ου μισθού και αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Αφορολόγητο στα 12.000€. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» Μ.Κ. 2016-2017. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τον μισθό. Διπλασιασμό του εφάπαξ.

• Κατοχύρωση γνήσιας συλλογικής σύμβασης εφ' όλης της ύλης και για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Καμία συμμετοχή στην καρικατούρα σύμβαση που ισχύει (ν. 2738/99) που όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η ΟΛΜΕ, μπροστά στον εμπαιγμό, αναγκάστηκε και αποχώρησε.  

Κατάργηση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια για τους εργαζόμενους. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής.

• Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.

Κατάργηση του ν. 4777/ 2021 για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την πανεπιστημιακή αστυνομία.

• Απεργία Αποχή από την τηλε-«εκπαίδευση» και ειδικά στα υπό κατάληψη σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουν online  χωροφύλακες και παιδονόμοι.

• Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.

• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.  Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων» και των  ταξικών ανισοτήτων. 

Πολύμορφος πανεκπαιδευτικός αγώνας διαρκείας μέχρι τη νίκη!

Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια του προηγούμενου διαστήματος στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας. Οι καταλήψεις δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών, οι πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις και η συμμετοχή φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών στα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια δείχνουν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δίνει μια μεγάλη μάχη για την υπεράσπιση της δημόσιου δωρεάν πανεπιστημίου και σχολείου.  Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει το εκπαιδευτικό κίνημα (εισβολή των ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο Αθήνας στις 15/1, εισαγγελικές παρεμβάσεις κατά των καταλήψεων, σχέδια για ηλεκτρονικές εξετάσεις, μείωση της χρηματοδότησης των υπό κατάληψη ΑΕΙ, κ.ά.)  φανερώνουν τον πανικό της κυβέρνησης που νομίζει ότι με την καταστολή και την τρομοκρατία θα ανακόψει την οργή και τον αγώνα της νεολαίας. Με απειλές για τηλεμαθήματα και τηλεαπουσίες στους μαθητές και μαθήτριες από το υπουργείο και τη διοίκηση επιθυμούν να μεταβάλουν τους εκπαιδευτικούς σε online χωροφύλακες που θα λειτουργούν απεργοσπαστικά απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Οι μαζικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, η κλιμάκωση με νέες καταλήψεις και πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 18/1 και 25/1 και η δυναμική που αναπτύσσεται για έναν αποφασιστικό αγώνα διαρκείας, μπορούν να ακυρώσουν τα σχέδια τους.

Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη για το μπλοκάρισμα της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στο συλλογικό αγώνα για να μην μπουν στο σχολείο οι αξιολογητές. Απευθύνουμε μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και αντίστασης για να μην περάσει η αξιολόγηση. Ιδιαίτερα για την ατομική αξιολόγηση, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών.

Μπροστά σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία, αν τα  πανεπιστήμια και τα σχολεία θα παραμείνουν δημόσια και η παιδεία να είναι δημόσιο αγαθό, αλλά και τη δυναμική του φοιτητικού κινήματος, οι ΕΛΜΕ και  ΣΕΠΕ, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, να οργανώσουμε άμεσα πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Με πολύμορφο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις του κλάδου και της κοινωνίας, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, απεργιακά βήματα με αποφασιστικό ρόλο στη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα ως το τέλος της χρονιάς.

Στα πλαίσια του αποφασιστικού αγώνα διαρκείας προτείνουμε στη Γενική Συνέλευση:

1. Συμμετέχουμε στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις - δράσεις φοιτητών και στα συλλαλητήρια τους. Την Πέμπτη 1/2 και την Πέμπτη 8/2 ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν 24ωρες απεργίες (3ωρες + 3ωρες στάσεις). Την Πέμπτη 1/2 συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12μ. στην Καμάρα.

2. Άμεση απεργιακή κλιμάκωση με πανεργατική απεργία στις αρχές Φλεβάρη με στόχο τη συμβολή όλου του εργατικού κινήματος στον αγώνα των φοιτητών. Την ώρα που το φοιτητικό κίνημα είναι στους δρόμους, ενώνουμε τους αγώνες μας, ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ και συνολικά τις ιδιωτικοποιήσεις στα κοινωνικά αγαθά, για ουσιαστικές  αυξήσεις στους μισθούς κόντρα στη λιτότητα και την ακρίβεια και τα προκλητικά κέρδη του κεφαλαίου! Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και όλες τις παρατάξεις που συμμετέχουν στο Γενικό Συμβούλιο που γίνεται την Παρασκευή 2/2 να αποφασίσουν 24ωρη απεργία στις 8/2.

3. Άμεση κλαδική απεργιακή κλιμάκωση και προώθηση του πανεκπαιδευτικού μετώπου με 48ωρη απεργία  στις 15-16 Φεβρουαρίου με συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και τη δεύτερη ημέρα πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα και νέο γύρο ΓΣ αμέσως μετά. Αιτήματα αιχμές, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων, σχολεία ασφαλή και λειτουργικά.

4. Πανελλαδική μέρα δράσης για τις διώξεις με συγκεντρώσεις στις πόλεις. Συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ την Παρασκευή 2/2 στο ΥΜΑΘ στις 2.30μμ. Εκδήλωση ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ με θέμα «τον αυταρχισμό, την κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, τη βιομηχανία διώξεων και πειθαρχικών και η απάντηση του κινήματος». Η εκδήλωση να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9/2 στις 6μμ στα πανεπιστήμια με ομιλητές εκπαιδευτικούς, φοιτητές και πανεπιστημιακούς. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει απόφαση συμμετοχής και στήριξης της εκδήλωσης.

5. Στα πλαίσια της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση όλοι οι συνάδελφοι τώρα που γενικεύουν την εφαρμογή της σε όλους τους εκπαιδευτικούς με το Πεδίο Α2, να υπογράψουν τη δήλωση απεργίας αποχής της ΟΛΜΕ. Κανείς διευθυντής να μην αναλάβει ρόλο επιθεωρητή, τους καλούμε να υπογράψουν την απεργία αποχή. Αν το ΥΠΑΙΘΑ βγάλει την απεργία αποχή παράνομη, η ΟΛΜΕ να την επαναπροκηρύξει με άλλο περιεχόμενο, όπως έκαναν η Ε΄ΕΛΜΕ και άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων που την προκήρυξαν και συνεχίσαμε να βαδίζουμε το δρόμο του αγώνα, όταν την έβγαλαν παράνομη. Η ΓΣ αποφασίζει προκήρυξη της απεργίας αποχής από την ατομική αξιολόγηση, σε περίπτωση που η απεργία αποχή της ΟΛΜΕ βγει παράνομη και η ίδια δεν την επαναπροκηρύξει και καλούμε να την προκηρύξουν όλες οι ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ. Καλούμε τις ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ να κηρύξουν απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.

7. Παλλαϊκό πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο σε συντονισμό με ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ και άλλα σωματεία και το φοιτητικό κίνημα. Ενδεικτική ημερομηνία (Δευτέρα 5/2/2024).

8. Ακύρωση εξετάσεων PISA. Απεργία την ημέρα των εξετάσεων Καμπάνια και κοινές συσκέψεις Συλλόγων Π.Ε., ΕΛΜΕ και γονεϊκών φορέων ανά περιοχή με στόχο την οργάνωση κοινού αγώνα για την ακύρωση των πανεθνικών εξετάσεων τύπου «PISA». Συντονισμός ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ μετά από συνεννόηση για ημέρα και τόπο.

9. Συμμετοχή των σωματείων στα συντονιστικά των καταλήψεων των φοιτητικών συλλόγων.

10. Συγκροτούμε επιτροπή αγώνα της ΕΛΜΕ ενάντια στην αντιεκπαιδευτική επέλαση μέτρων.

11. Συμμετοχή στον πανελλαδικό συντονισμό ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ που προτάθηκε στη συνάντηση στις 13/1. Στην εισήγηση της ΕΛΜΕ συμπεριλαμβάνουμε τις προτάσεις που κατατέθηκαν.

                                                                                                                            Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (29/1/2024)
           

ΣΕΠΕ Κ. Σωτηρίου: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ στον ΕΘΝΙΚΟ ΔΡΥΜΟ ΣΟΥΝΙΟΥ (φυσιολατρικού, ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος)


 Αγαπητοί συνάδελφοι/ισσες,

Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου», σε συνεργασία με τον  «Φορέα Εθελοντισμού Δίανθος για τη Φύση, τον Άνθρωπο και τον Πολιτισμό», οργανώνει Περιηγητικό Ορεινό Περίπατο (Π.Ο.Π.)

 Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024 στον Εθνικό Δρυμό Σουνίου.

Η περιήγηση αυτή παρουσιάζει φυσιολατρικό, ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, ενώ περιλαμβάνει και επίσκεψη σε μεταλλευτική στοά των νεότερων χρόνων.

Η διαδρομή επάνω στα χνάρια των αρχαίων και νεότερων μεταλλωρύχων, είναι βατή για όλες τις ηλικίες, συνολικής απόστασης 6 χμ. και διάρκειας 3 περίπου ωρών. Θα περπατήσουμε μέσα στη μοναδική λαυρεωτική, χειμωνιάτικη φύση και πάνω στα χνάρια των αρχαίων και νεότερων μεταλλωρύχων, γνωρίζοντας την ιστορία του τόπου καθώς και ιδιαίτερα μνημεία της αρχαίας και νεότερης μεταλλευτικής και μεταλλουργικής δραστηριότητας.

Σημείο συνάντησης το Φυτώριο Εθελοντών του Δίανθου στο Νεράκι Λαυρίου, ώρα 9.15΄ το πρωί.

Αντίσταση Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας: πλαίσιο για τη Γενική Συνέλευση 31/1

 
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας

Ο αγώνας για δωρεάν δημόσια παιδεία συνεχίζεται!

Όλοι/ες στην πανεκπαιδευτική πορεία Πέμπτη 1/2, 12μεσ Προπύλαια

Κανείς διευθυντής να μην γίνει αξιολογητής! Να συνταχθούν με τη συλλογική απόφαση του κλάδου για απεργία – αποχή!

 

Tην Πέμπτη 25/1 η Αθήνα πλημμύρισε για μια ακόμα φορά από το μαζικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, με χιλιάδες φοιτητ(ρι)ες, μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς να διαδηλώνουν σε όλη την Ελλάδα την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για κατάθεση του επίμαχου νομοσχεδίου μέσα στον Γενάρη ακυρώνεται κάτω από την απήχηση των μαζικών συλλαλητηρίων.

Στριμωγμένο το υπουργείο ρίχνει στο τραπέζι την απειλή της εισαγγελικής παρέμβασης και των ηλεκτρονικών εξετάσεων στα ΑΕΙ για να λήξουν οι καταλήψεις. Στο ρόλο του χωροφύλακα και πρόθυμοι διευθυντ(ρι)ες σχολείων, όπως στο Ρέθυμνο, που μηνύουν μαθητές τους για τις καταλήψεις.

Η αξιολόγηση σέρνεται, αλλά το ΥΠΑΙΘΑ επιμένει στο προχώρημά της

Την ίδια στιγμή, ενώ δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν το πεδίο Α1 της αξιολόγησης των νεοδιόριστων, ξεκινάει ταυτόχρονα και η αξιολόγηση στο πεδίο Α2, από τους διευθυντές, για το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, αλλά και το πεδίο Β, από διευθυντές και συμβούλους παιδαγωγικής ευθύνης, για την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκεια του εκπαιδευτικού. Στις τηλε-συσκέψεις του ΥΠΑΙΘΑ με τους αξιολογητές ομολόγησαν ότι η αξιολόγηση δεν προχωράει και ότι τα ποσοστά συμμετοχής σε αυτήν είναι χαμηλά (από 10% έως 40%), ενώ δόθηκαν οδηγίες στους αξιολογητές να αξιολογούν και με τις 4 κλίμακες και να σταματήσουν τις επιεικείς αξιολογήσεις!

Επισημαίνουν ότι αξιολογούνται οι νεοδιόριστοι, αλλά δεν παραλείπουν να αναφέρουν και τη σειρά προτεραιότητας για όλους τους εκπαιδευτικούς (στην Αχαΐα ξεκίνησαν να καλούν για την αξιολόγηση και παλιότερους συναδέλφους που διορίστηκαν από το 2003 έως το 2009). 

Οι διευθυντές πρέπει να αποφασίσουν αν θα συνταχθούν με τον κλάδο και την ΟΜΟΦΩΝΗ απόφασή του για απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, ή αν θα σταθούν απέναντί του, επιλέγοντας να εξυπηρετήσουν τα επιθετικά προς την δημόσια παιδεία σχέδια της κυβέρνησης!

Η ΟΛΜΕ για άλλη μια φορά υπονομεύει τον αγώνα

Οι παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού, νυν και πρώην, στο ΔΣ της ΟΛΜΕ μπροστά στο μέγεθος της επίθεσης, αντί για καλά οργανωμένο απεργιακό αγώνα, αποφάσισαν άλλη μια τρίωρη στάση εργασίας και Γενική Συνέλευση προέδρων 10 Φλεβάρη. Ενώ ήδη ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που διαλύει την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, είναι προ των πυλών το νομοσχέδιο για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, στα σχολεία εντείνεται η προσπάθεια να ξεκινήσει η δεύτερη φάση της ατομικής αξιολόγησης στην οποία το ρόλο του αξιολογητή θα τον αναλάβει ο διευθυντής, η ομοσπονδία δεν έχει εξαγγείλει ακόμα κανένα πρόγραμμα δράσης, σε μια προσπάθεια υπονόμευσης και αποκλιμάκωσης των αγώνων. Τώρα είναι η ώρα να συσπειρωθεί όλο το μαχητικό κομμάτι της εκπαίδευσης και τα πρωτοβάθμια σωματεία ΕΛΜΕ - ΣΕΠΕ να μπουν στην πρώτη γραμμή του αγώνα, μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους, τους μαθητές, τους γονείς, σε ένα μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας παιδείας. Η απάντηση πρέπει να είναι η όξυνση και ριζοσπαστικοποίηση του αγώνα μέσα από τη σύνδεσή του με εκείνο των φοιτητών και των μαθητών.

 

Προτεινόμενο πρόγραμμα δράσης στο ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ

·                     Καλούμε τους διευθυντές να υπογράψουν την δήλωση της Απεργίας Αποχής από την αξιολόγηση. Να υπερασπίσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και την δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι νεοδιόριστοι, αλλά και όλος ο κλάδος!

·                     Μπλοκάρουμε τις αξιολογήσεις των νεοδιόριστων! Καλούμε τους/τις νεοδιόριστους/ες να ενημερώνουν το σωματείο όταν επιχειρείται «παρατήρηση» της διδασκαλίας τους από διευθυντή ή σύμβουλο. Παρουσία της ΕΛΜΕ έξω από το σχολείο την ημέρα έλευσης του αξιολογητή! Ενεργοποίηση των στάσεων εργασίας της ΟΛΜΕ από τους συλλόγους διδασκόντων, σε κάθε απόπειρα υλοποίησης της αξιολόγησης. Κατεβάζουμε τα μολύβια, σταματάει το μάθημα μέχρι να φύγει ο αξιολογητής!

·                     ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν πανεκπαιδευτική Απεργία για την Πέμπτη 1/2!

·                     Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ (2/2) να αποφασίσει πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία για την Πέμπτη 8/2.

·                     Απογευματινό παλλαϊκό συλλαλητήριο υπεράσπισης της δημόσιας δωρεάν παιδείας (ενδεικτική ημερομηνία 5/2) σε συνεννόηση με άλλες ΕΛΜΕ.  

·                     Στη ΓΣ Προέδρων η Γ' ΕΛΜΕ να υποστηρίξει κάθε πρόταση για άμεση απεργιακή κλιμάκωση (στα μέσα Φλεβάρη και σίγουρα πριν τις 28/2), νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα Γενική Συνέλευση Προέδρων.

·                     Σύσταση Επιτροπής Αγώνα της Γ ΕΛΜΕ υπεράσπισης της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας

·                     Ανοιχτές συσκέψεις με Συλλόγους κι Ενώσεις Γονέων, με σκοπό την ενημέρωσή τους για τις δυσμενείς αλλαγές στην εκπαίδευση.

·                     Έκτακτη ενίσχυση του απεργιακού ταμείου της Γ ΕΛΜΕ.

·                     Στεκόμαστε στο πλευρό των μαθητών μας. Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.

·                     Συγκέντρωση ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών και στην επιβολή κλίματος εκφοβισμού και τρομοκρατίας στα σχολεία στις 2/2/2024 στο Σύνταγμα, 1.30μμ.

 

ΣΕΠΕ Κ. Σωτηρίου: ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ «Backpack full of cash» για την ιδιωτικοποίηση των σχολείων στις ΗΠΑ & συζήτηση για το μέλλον της δημόσιας εκπ/σης

Ο Σύλλογος  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  «Κ. Σωτηρίου» σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό περιοδικό «Σελιδοδείκτης για την εκπαίδευση και την κοινωνία»  που εξασφάλισε και την παρουσίαση της ταινίας  – ντοκιμαντέρ  διοργανώνει την προβολή της ταινίας

«Backpack full of cash» (Σχολική τσάντα γεμάτη λεφτά)

 

Tην Κυριακή 4  Φεβρουαρίου  2024, 6μμ στο Αμφιθέατρο Δημαρχείου Σαρωνικού- Καλύβια

Η πρόσκληση απευθύνεται σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς και  γονείς και σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης.

Σε μια περίοδο :

που δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι χειρότεροι φόβοι μας για την επίθεση απέναντι στο δημόσιο σχολείο ακόμα και σε στοιχειώδη ζητήματα λειτουργίας

  • σχολεία χωρίς χρήματα – περικοπή της κρατικής χρηματοδότησης
  • με αυξανόμενες ελλείψεις – περικοπές  εκπαιδευτικών
  • με συμπτύξεις τμημάτων
  • Εξαγγελίες για την αυτονομία της σχολικής μονάδας,
  • ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς
  • αυτοχρηματοδότηση των σχολείων
  • Προβλήματα στη σχολική στέγη
  • με σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών από την πανδημία του κορονοϊού και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα – εσωτερική και εξωτερική- ατομική. Χρηματοδότηση με βάση την αξιολόγηση κλπ με άμεσο κίνδυνο την κατηγοριοποίηση – διαχωρισμό σχολείων σε «καλά» και «κακά», «αποτελεσματικά» και μη…

Ο Σύλλογος Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου»  επιχειρεί να ανοίξει τη συζήτηση για το δημόσιο δωρεάν σχολείο και το μέλλον του.

Θα δούμε, σε μια ταινία του 2015 στις ΗΠΑ, εικόνες από το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης όπως την επαγγέλλονται.

Θα ακολουθήσει συζήτηση.

Δύο λόγια για την ταινία : 

Η ταινία αποτυπώνει τις διαδοχικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στις ΗΠΑ από αυτή του Μπους  “No child left behind” έως αυτή του ΟΜΠΑΜΑ “Race to the top” που έγιναν στο όνομα της βελτίωσης της εκπαίδευσης και τα αποτελέσματά τους  στο αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η ταινία- ντοκιμαντέρ  πραγματεύεται την όλο και αυξανόμενη ιδιωτικοποίηση και επιχειρηματικοποίηση  της εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, μέσω των σχολείων charter, τα σχολεία με κουπόνια και τα ηλεκτρονικά σχολεία. Με παραδείγματα από τη Φιλαδέλφεια, τη Νέα Ορλεάνη, το Νάσβιλ και άλλες πολιτείες αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο διαλύεται η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα,  πώς οι κρατικές δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση  πηγαίνουν στις τσέπες των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων αντί για τα δημόσια σχολεία, πώς οι «μεταρρυθμίσεις» που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση της Αμερικής έχουν δημιουργήσει «προνομιακές νησίδες μέσα σε μια θάλασσα ανισότητας», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά από τους δημιουργούς της ταινίας.  «Πρωταγωνιστές» της είναι οι  εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές  που αγωνίζονται για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στο σχολείο της αγοράς και της εμπορευματοποίησης.

Μια αμερικάνικη παραγωγή του 2015  Σκηνοθεσία:  Σάρα Μονταλ (πρώην εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο της Νέας Υόρκης)

Παραγωγός: Βέρα Αρονοου

Αφηγητής ο Ματ Ντέιμον

Μετάφραση-υποτιτλισμός: Μαρίνα Τουλγαρίδου.

 

Δείτε εδώ το trailer

 

Backpack full of cash (Σχολική τσάντα γεμάτη μετρητά)-ελληνικοί υπότιλοι (youtube.com)

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

ΕΛΜΕ Α. Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της

 

ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ-ΖΕΦΥΡΙΟΥ-ΦΥΛΗΣ


Με μία νέα κακοκαιρία  να βρίσκεται σε εξέλιξη, για ακόμη μία φορά κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘ και Περιφέρεια έθεσαν σε ισχύ τον «άριστα» προετοιμασμένο κρατικό μηχανισμό. Η απάντηση σε κάθε περίπτωση είναι ατομική ευθύνη (μηνύματα και αναρτήσεις για αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων, πρόστιμα για αλυσίδες και χιονοκουβέρτες) και παντελής απουσία πραγματικών μέτρων ώστε κανείς και καμιά να μη βρεθεί εκτεθειμένος/η στις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο, με ανακοίνωση του Δήμου Φυλής, τα σχολεία σημερα Τρίτη 30/1/ θα παραμείνουν κλειστά ενώ με εγκύκλιο, ανακοινώθηκε η πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις περιοχές που θα ανασταλεί η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων. Να θυμίσουμε ότι για πολλά χρόνια στις 30/1 όλη η εκπαίδευση είχε αργία λόγω της γιορτής των 3 Ιεραρχών...


Με βάση τα παραπάνω, διευκρινίζουμε τα εξής:

  • Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της.
  • Υπενθυμίζουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
  • Θυμίζουμε παράλληλα και την καταδικαστική για το Υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση – παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».
  • Επομένως, καμία μορφή τηλεκπαίδευσης δεν μπορεί να παρέχεται από το χώρο της οικίας μας, με δικό μας εξοπλισμό και πληρωμένη από τον ελάχιστο μισθό μας σύνδεση (ακόμη και αν τα διαθέτουμε).
  • Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Όταν τα σχολεία μας είναι κλειστά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση, ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να μεταβούμε σε κλειστό σχολείο με δική μας ευθύνη, όταν δεν υπάρχει εγγύηση ασφάλειας για την προσέλευσή μας.
  • Αν το Υπουργείο έχει αντίθετη άποψη, είναι υποχρεωμένο να δηλώσει με σαφήνεια, πως τα σχολεία είναι ανοιχτά και ασφαλή για τους/τις εκπαιδευτικούς για να προσέλθουν σε αυτά προκειμένου να παρέχουν τις υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης. Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας/καμιά συνάδελφος/ισσα.

Αρκετά με τον εμπαιγμό της τηλε –«εκπαίδευσης»!

Η τακτική του Υπουργείου να βάζει σε λειτουργία την τηλεκπαίδευση για χρονικό διάστημα μιας ή δυο ημερών δεν στοχεύει στη στήριξη των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Για δεκάδες χρόνια δεν  γίνονταν μαθήματα εξαιτίας της κακοκαιρίας κι αυτό δεν έπληξε το επίπεδο της εκπαίδευσης όσο το κάνουν τα άγρια νεοφιλελεύθερα μέτρα της κυβέρνησης της ΝΔ!...  Επιτέλους ας σταματήσει η κοροϊδία και οι επικοινωνιακές τακτικές από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης στην προσπάθειά τους να αποκρύψουν το γεγονός των χιλιάδων χαμένων ωρών λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, ότι έχουν αφήσει ανοχύρωτα τα σχολεία με δεκάδες προβλήματα συντήρησης, θέρμανσης, εξοπλισμού. 

Αν το Υπουργείο πραγματικά ενδιαφερόταν για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματα των παιδιών θα είχε φροντίσει να καλύψει τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν μέσα στη μέση της χρονιάς, να μειώσει τον αριθμό των παιδιών στην τάξη, δεν θα υπονόμευε τις δομές ειδικής αγωγής, θα έπαιρνε μέτρα για να ενισχυθεί η ενισχυτική διδασκαλία.

Η τηλε –«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση!

Δε θα κουραστούμε να λέμε ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση! Οι εκπαιδευτικοί απαντάμε ότι δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλε-«εκπαίδευση», όταν οι συνέπειές της πλέον στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι αποδεδειγμένα καταστροφικές! 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για την προστασία όλων από τις έντονες καιρικές συνθήκες. Κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα και θέρμανση, κανένας/καμιά αποκλεισμένος/η και εκτεθειμένοι/ες στον χιονιά!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ με θέρμανση, με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο όχι πίσω από κάμερες!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών. 


                         Το ΔΣ της ΕΛΜΕ 




📣 Όλες /όλοι στο νεο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 1/2, 12μ.μ. στα Προπύλαια ‼️ Στάση εργασίας από 1-3 ώρες συμπληρωματική στην 3ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ 🥁 Αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα τώρα.

 

 

Ο σύλλογος Π.Ε «Κ. Σωτηρίου» χαιρετίζει τους/τις φοιτητές/τριες που για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα βγήκαν κατά χιλιάδες στους δρόμους και τους χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικούς  και άλλους εργαζόμενους που συμμετείχαν στις μεγαλειώδεις για άλλη μια φορά κινητοποιήσεις ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ και την ιδιωτικοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Τα σχέδια της κυβέρνησης ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ!

Η κυβέρνηση είναι στρυμωγμένη και απαντάει με τον γνωστό τρόπο του αυταρχισμού της καταστολής και της λασπολογίας της νεολαίας. Εκτός από τα ΜΑΤ στις σχολές, τις φασιστικές επιθέσεις σε μαθήτριες/μαθητές που πρωτοστατούν σε καταλήψεις έχει επστρατεύσει  ΜΜΕ, εισαγγελείς, πρυτάνεις και κάθε είδους απειλές (απώλεια εξαμήνου, ηλεκτρονικές εξετάσεις κλπ) για να σπάσει τις καταλήψεις.

Ο αγώνας για αποκλειστικά δημόσιο και πραγματικά δωρεάν πανεπιστήμιο χωρίς αποκλεισμούς και κόφτες, πτυχία με αξία και δουλειά με δικαιώματα είναι αγώνας όλων μας και πρέπει τώρα να διευρυνθεί το μέτωπο και να κλιμακωθεί ο αγώνας με την συμμετοχή του εκπαιδευτικού και όλου του εργατικού κινήματος.

Τώρα να προχωρήσουμε σε πανεκπαιδευτική απεργίαενάντια και στην αντίστοιχη επίθεση που βιώνουμε με την αξιολόγηση και τα τεράστια προβλήματα στα σχολεία και τη ζωή μας και να ορίσουν τα συνδικάτα πανεργατική απεργία στις αρχές Φλεβάρη ώστε μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές αλλά και τους αγρότες και τους άλλους εργαζόμενους που είναι στο δρόμο να διεκδικήσουμε αποκλειστικά δημόσια εκπαίδευση για όλους, κοινωνικά αγαθά και πραγματικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις ενάντια στην ακρίβεια, τη λιτότητα, τη φτώχεια και τη λεηλασία του δημόσιου πλούτου με τις ιδιωτικοποιήσεις για ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα για όλους ενάντια στη κερδοφορία των οικονομικά ισχυρών και την προκλητική αύξηση του πλούτου που φέρνει η πολιτική της κυβέρνησης της ΕΕ και του κεφαλαίου.

Ο ΣΕΠΕ Κ ΣΩΤΗΡΙΟΥ συνεχίζει αποφασιστικά και καλεί σε μαζική συμμετοχή στον αγώνα αυτό.

Συμμετέχει / καλεί στο νέο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο  την Πέμπτη 1/2 στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Προκηρύσσει σταση εργασίας από 1-3 ώρες συμπληρωματικά στην 3ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ ώστε οι συναδέλφισσες/φοι να δηλώσουν όσες ώρες στάση χρειάζονται με βάση το πρόγραμμά τους για τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση.

Θα συμβάλει στην οργάνωση απογευματινού παλλαϊκού συλλαλητηρίου για την Παιδεία και τα άλλα καυτά προβλήματα που βασανίζουν εργαζόμενους και νεολαία και προτείνει σε συνεννόηση με άλλα συνδικάτα και φοιτητές την οργάνωση του τη Δευτέρα 5/2 για τη διεξαγωγή του. Για να βγει όλος ο λαός στο πλευρό της νεολαίας και να πάρουν την απάντηση τους οι μεθοδεύσεις και ο αυταρχισμός και η καταστολή που επιστρατεύει η κυβέρνηση. Θα συμβάλει σε διαδικασίες συντονισμού με άλλα σωματεία και φοιτητές και νεολαία.

Καλεί τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ να προχωρήσουν σε άμεσο απεργιακό πρόγραμμα μαζί με το φοιτητικό και νεολαιίστικο κίνημα.

Θα ενισχύσει την καμπάνια ενημέρωσης και δράσης με γονείς και την τοπική κοινωνία.

 


Συνέλευση Αναπληρωτ(ρι)ών! 2.2 Παρασκευή 6μμ, Νομική, Αθήνα. Απαντάμε συλλογικά!




ΕΛΜΕ Κέρκυρας: ενημερωτική συνάντηση προς Διευθυντές και Διευθύντριες, Τετ. 31/1, 6:30μ.μ., Εργατικό Κέντρο

 


ΕΛΜΕ Κέρκυρας                                                                               Κέρκυρα, 29/1/2024

Οδός Ευαγγέλου Ναπολέοντος 12

Κέρκυρα

Τ.Κ. 49100

Ιστοσελίδα: elmekerkyras.gr

e-mail: elmekerkyras@gmail.com

Σελίδα στο Facebook: https://www.facebook.com/elmekerkyras/

 

Πρόσκληση προς τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας καλεί τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων της Κέρκυρας, σε ενημερωτική συνάντηση,

την Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου, στις 6:30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο

με θέμα τις εξελίξεις στην ατομική αξιολόγηση και την έναρξη της φάσης Α2, που αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τους Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων.

Το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘΑ σπεύδει να προχωρήσει την Α2 φάση δηλαδή την αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, αποτελεί παραδοχή του ΥΠΑΙΘΑ, το οποίο γνωρίζει πολύ καλά ότι το απαράδεκτο σχέδιο της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών δεν προχωρά λόγω της σθεναρής και αποφασιστικής στάσης του κλάδου, και είναι ομολογία ήττας και πανικού μπροστά στην κατάρρευση όλου του επικοινωνιακού σχεδιασμού της και την ανατροπή όλων των χρονικών ορίων που προβλέπει ο νόμος για μια αντιεπιστημονική και γραφειοκρατική διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘΑ με την ενεργοποίηση του Α2 του 4823/21, ακυρώνει τον ρόλο των διευθυντών/ντριών ως συντονιστών/στριών της παιδαγωγικής και διοικητικής λειτουργίας και τους μετατρέπει σε αξιολογητές/τριες – επιθεωρητές/τριες και manager, διαχωρίζοντάς τους έτσι από τους/τις συναδέλφους/ισσές τους.

Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να φωλιάσει μέσα στα σχολεία μας ο φόβος προς τον/την αξιολογητή/τρια και η διάρρηξη των συναδελφικών, παιδαγωγικών και ανθρώπινων σχέσεων. Δε μπορούμε να αφήσουμε να μετατραπούμε από «συνάδελφοι/ισσες» σε «ανταγωνιστές/στριες» για το ποιος/α θα πάρει καλύτερη αξιολόγηση, τορπιλίζοντας έτσι το πνεύμα παιδαγωγικής συνεργασίας και συλλογικότητας, τη συναδελφικότητα, την αλληλεγγύη, τη συντροφικότητα μέσα στα σχολεία. Άλλωστε, αν απωλέσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μας, πως θα διδάξουμε τέτοιες έννοιες στα παιδιά;  (από τη σημερινή απόφαση της ΟΛΜΕ)

 

Για όλα τα παραπάνω, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ σας καλεί όλες και όλους στη συζήτηση αυτή, προκειμένου να δώσουμε ενιαία απάντηση στο Υπουργείο και στους σχεδιασμούς του!