συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: συγκέντρωση διαμαρτυρίας για επίσκεψη Α. Λοβέρδου, στο συγκρότημα Στρεμπενιώτη (Νεάπολη)


ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη 21/10/2014

Πρ. Κορομηλά 51

Τα ΔΣ των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς της πόλης σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο συγκρότημα Στρεμπενιώτη την Τετάρτη 22-10-2014 στις 10.30 πμ.όπου θα παρευρεθεί ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος

Στάση εργασίας 11.00 πμ -2.00μμ

Ξέρω τον εχθρό μου ….Ένα εκατομμύριο δημόσιοι υπάλληλοι ταλαιπωρούν δέκα εκατομμύρια

Ανδρέας Λοβέρδος, μαινόμενος κατά δημοσίων υπαλλήλων,7 Σεπ 2011

Αυτοί που αρπάζουν το φαΐ απ’ το τραπέζι Κηρύττουν τη λιτότητα Εκείνος που για τον εχθρό μιλάει Είναι ο ίδιος τους ο εχθρός

Μπέρτολντ Μπρεχτ, Ποιήματα του Σβέντμποργκ, 1939

ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΧΘΡΟΙ:

Α. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Σε ομηρεία κρατά η κυβέρνηση εδώ και πολλούς μήνες τους εκπαιδευτικούς 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22 Ιουλίου 2013. Για 1.714 εκπαιδευτικούς έχει παραταθεί η διαθεσιμότητα, αλλά επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτησή τους σε νέες θέσεις, ενώ έχει διακοπεί η μισθοδοσία 85 εκπαιδευτικών από 22/3/14 και οδηγούνται σε απόλυση χωρίς έχει να δημοσιευτεί η απόφαση σε ΦΕΚ. Έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει πως η μέχρι τώρα διαχείριση του θέματος από την κυβέρνηση θα οδηγήσει σε εκατοντάδες απολύσεις εκπαιδευτικών.

Οι δραματικές συνέπειες της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών καταγράφηκαν με τραγικό τρόπο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες ώρες χαμένες, χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς ολόκληρη τη χρονιά, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ακόμα και ωρομίσθιοι εκπαιδευτές των ΙΕΚ κλήθηκαν να διδάξουν και να εξετάσουν τους μαθητές των ΕΠΑΛ!!

Απαιτούμε να μη γίνει καμιά απόλυση εκπαιδευτικού και να προκηρυχθούν άμεσα όσες επιπλέον θέσεις απαιτούνται, ώστε να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός από το σύνολο των 1.799 εκπαιδευτικών που είναι σε διαθεσιμότητα ή υπό απόλυση.

Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω απαιτείται:

α) να γίνει επαναφορά όλων των ειδικοτήτων και των τομέων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ και να επιστρέψουν σε αυτές όλοι οι εκπαιδευτικοί,

β) να μην υπογράψει ο υπουργός τις απολύσεις των 85 εκπαιδευτικών. Να γίνει νέα προκήρυξη θέσεων, από αυτές που ήδη έχουν θεσμοθετηθεί στο Υπουργείο Παιδείας γι’ αυτό το σκοπό, στις δομές ΔΒΜ (σύνολο 255).

γ) να επαναπροκηρυχθούν όσες από τις 1.709 θέσεις, που ήδη έχουν προκηρυχθεί, δεν καλυφθούν σε πρώτη φάση από τις υφιστάμενες προκηρύξεις με αριθμούς 6, 8 και 10.

Β. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΊΩΝ

Η αξιολόγηση που προωθείται έχει στόχο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, είναι βασικός μοχλός για την εκδίωξη των μαθητών που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, από τις δομές εκπαίδευσης και την εξώθησή τους στην κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία.

Είναι εργαλείο για τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και τελικά τις απολύσεις.

Το ΠΔ 152/13 για την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» βασίζεται στο ν. 4024/11, με τον οποίο συνδέεται η μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

Με το ΠΔ 152/13 και την αυστηροποίηση του πειθαρχικού δίκαιου (ν.4057/12 και 4093/12), οι ευθύνες για τα προβλήματα και τις στρεβλώσεις του σχολείου μεταφέρονται στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Οι εργασιακές σχέσεις μας διαλύονται. Οδηγούμαστε στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Τα μονοπρόσωπα όργανα αξιολόγησης επαναφέρουν τη λογική του επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση. Ο ανταγωνισμός και η μετατροπή των διαπροσωπικών σχέσεων μέσα στο σχολείο σε «ζούγκλα» θα είναι το επακόλουθο αυτής της πολιτικής, η οποία βεβαίως δεν μπορεί παρά να εκφραστεί και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ουσιαστική στόχευση του ΠΔ και του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης είναι ο έλεγχος, η τιμωρία των εκπαιδευτικών και τελικά η προώθηση των απολύσεων.

Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση των σχολείων συνδέεται με την εξωτερική αξιολόγησή τους, τις επιδόσεις των μαθητών αλλά και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Έχουμε με σαφήνεια διατυπώσει την θέση μας πως το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί συνολικά από την κυβέρνηση δεν είναι αποδεκτό σε καμία περίπτωση από τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους. Η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν οδηγεί στη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά αντίθετα οδηγεί στη διάλυσή του. Δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ, μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, εκατοντάδες κενά στα σχολεία ακόμα και στο μέσον της χρονιάς κ.λπ. Με την ασκούμενη οικονομική και εκπαιδευτική πολιτική όχι μόνο δεν στηρίζεται ο εκπαιδευτικός, αλλά οδηγείται στην εξαθλίωση, την εργασιακή ανασφάλεια και τη χειραγώγηση.

Ζητάμε:

- να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων,

- ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση.

- κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχολείων (αναφέρθηκε παραπάνω).

Γ. ΝΟΜΟΣ 4186/13 (ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ)

Ο νέος νόμος για το λύκειο και την κατάρτιση (4186/13), με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα, και στους δύο τύπους λυκείου, μαζί με την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή, μειώνοντας τελικά τον αριθμό των μαθητών στο λύκειο και ωθώντας τους στη πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και τη μαθητεία.

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά την πλήρη αντίθεσή μας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών φορέων της χώρας, στο νόμο 4186/13 και στη μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων στην εξεταστική διαδικασία. Αυτά τα μέτρα αποτελούν το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.

Έχουμε ήδη προειδοποιήσει ότι η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

  • αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία,

  • ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου,

  • μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων,

  • αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,

  • ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

Δυστυχώς, όπως και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και η σημερινή δεν άκουει τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς στο αίτημά μας να μην υλοποιηθεί η «Τράπεζα Θεμάτων».Ζητάμε να μην ισχύει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου τη φετινή χρονιά.

Ζητάμε να έχουν δυνατότητα εγγραφής στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ και οι απόφοιτοι Λυκείων για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Να μην καταργηθούν οι ΕΠΑΣ αλλά να μετατραπούν σε ΕΠΑΛ με όλες τις ειδικότητες.

Τέλος, ζητάμε την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13 και ιδιαίτερα της μετατροπής του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, της θεσμοθέτησης της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και της μαθητείας.

Δ. Η ΛΑΙΛΑΠΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σοβαρά προβλήματα έχει δημιουργήσει η γενικότερη οικονομική, ασφαλιστική και εκπαιδευτική πολιτική που ασκείται στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Είναι κοινή πεποίθηση αλλά και επιστημονικά παραδεκτό πως η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών έχει αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, η αύξηση του ανώτατου αριθμού μαθητών στην τάξη, η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών (παρά την τεράστια μείωση προσωπικού κατά 30% από 2009-13, στην οποία πρέπει να προσθέσουμε τις 7.000 φετινές συνταξιοδοτήσεις) και η αύξηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η οικονομική και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, η αύξηση των πειθαρχικών διώξεων ακόμα και για συνδικαλιστική δράση κ.ά. έχουν δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Τα επείγοντα αιτήματά μας είναι τα παρακάτω:

  • Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.

  • Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.

  • Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου στην προηγούμενη κατάσταση. Κατάργηση του νόμου 4152/13.

  • Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών τώρα και ειδικά των νεότερων. Κατάργηση του ν. 4024/11

  • Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ)

  • Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.

  • Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν. 4093/12 και 4057/12).

  • Να ικανοποιηθούν έγκαιρα οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετάθεση και απόσπαση στα σχολεία, οι οποίες έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά.

  • Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις. Να δημοσιοποιηθούν επιτέλους τα μόρια των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν στην αρχή της χρονιάς.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών, από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και όχι ωρομισθίων. Για το απαιτούμενο εκπαιδευτικό – διδακτικό προσωπικό, ασφαλές ελάχιστο κριτήριο είναι ο αριθμός των αναπληρωτών (κάθε είδους) που απαιτήθηκε για να λειτουργήσουν φέτος οι σχολικές μονάδες. Με βάση αυτό πρέπει να προβλεφθούν οι απαραίτητες πιστώσεις για τη νέα σχολική χρονιά. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσες και οι συνταξιοδοτήσεις αυτής της χρονιάς.

  • Να εξοφληθούν άμεσα όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς από προηγούμενα χρόνια (π.χ. σχεδιαστές – αξιολογητές ΠΔΣ, οδοιπορικά στα ΠΕΚ, επιμορφωτές ΤΠΕ, κ.λπ.).

Τα ΔΣ των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς της πόλης σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο συγκρότημα Στρεμπενιώτη την Τετάρτη 22-10-2014 στις 10.30 πμ.

Θυμίζουμε ξανά πως στο χώρο του συγκροτήματος στο Πολυκλαδικό Νεάπολης θα παρευρεθεί ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος σε εκδήλωση που θα γίνει στις 11 π.μ στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωνικό Σχολείο.

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ Θ κηρύσσουν γι αυτό το σκοπό διευκολυντική στάση εργασίας 11πμ -2.00μμ

Tα ΔΣ των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου