Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2015

Παρεμβάσεις ΠΕ: Η Παράλληλη Στήριξη παύει να ναι παράλληλη και πολύ περισσότερο δεν έχει καμιά σχέση με στήριξη!

«Είναι βασικό για την Κυβέρνηση της Αριστεράς η προτεραιότητα να δίνεται σε Παιδεία και Υγεία και ειδικότερα στους πλέον αδύναμους. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο η αριθμητική κάλυψη αλλά και η ποιοτική…… Το υπουργείο προσπαθεί να υποστηρίξει όλες τις δομές κατά το δυνατόν και δίνουμε την υπόσχεση να ξαναβρεθούμε» (Ν.Φίλης, 5 Οκτώβρη 2015)

Περισσεύουν το τελευταίο διάστημα οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για την ευαισθησία που δείχνει για τον τομέα της ειδικής αγωγής και για το γεγονός ότι είναι «η πρώτη του προτεραιότητα». Όμως η πραγματικότητα τον διαψεύδει οικτρά.

Στα κενά που υπάρχουν ακόμα στα ειδικά σχολεία και στα τμήματα ένταξης, με παιδιά που δεν μπορούν να ενταχθούν στις δομές της ειδικής αγωγής εξαιτίας αυτής της κατάστασης, ήρθε να προστεθεί η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί με την παράλληλη στήριξη.

Από πέρσι, αλλά με μεγαλύτερη ένταση φέτος, ζούμε το εξής πρωτοφανές φαινόμενο: αφού οι συνάδελφοι της παράλληλης στήριξης βρέθηκαν ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο σχολείο, καλούνται με προφορικές ή γραπτές εντολές να αναλαμβάνουν από 2 μέχρι και 4(!) μαθητές σε διαφορετικά σχολεία! Με άλλα λόγια, θα υπάρχουν παιδιά που θα βλέπουν τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης μόλις 4 φορές το μήνα!

Όταν η παιδαγωγική ακρωτηριάζεται στην προκρούστεια κλίνη των μνημονιακών κυβερνητικών πολιτικών……

Το μέτρο αυτό είναι για τα παιδιά που την έχουν ανάγκη επικίνδυνο και καταστροφικό!

Γιατί μιλάμε για μια ευαίσθητη κατηγορία που χρειάζεται συνεχή φροντίδα και προσοχή, και φυσικά πολύ χρόνο για εμπιστευτούν τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Πώς να νιώσει ο μαθητής αυτός οικειότητα και εμπιστοσύνη όταν -για λόγους ακατανόητους φυσικά σε αυτόν- ο δάσκαλος έρχεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα; To πιο πιθανό είναι ότι θα βιώσει την απουσία αυτή ως απόρριψη. Τα διάφορα προβλήματα των μαθητών προϋποθέτουν μονιμότητα, σταθερότητα και τριβή με το δάσκαλο για να έχουμε το οποιοδήποτε αποτέλεσμα.. Το μέτρο αυτό εναντιώνεται στην ίδια τη φύση των προβλημάτων των μαθητών! Λογικές και πολιτικές που πετούν τους ανθρώπους με δυσκολίες στον καιάδα.

……κι όταν οι εκπαιδευτικοί γίνονται για μια ακόμα φορά «λάστιχο»

Από τη σκοπιά του εργαζόμενου εκπαιδευτικού, νομιμοποιείται πλέον ένα καθεστώς πλήρους ελαστικής εργασίας. Να τρέχει από σχολείο σε σχολείο και από περιοχή σε περιοχή, μπαλάκι του πινγκ πονγκ να προσποιείται ότι δουλεύει στην Παράλληλη Στήριξη! Πόσο μεγαλύτερος παραλογισμός; Aπό τη μιά στρατιές άνεργων εκπαιδευτικών που ξεροσταλιάζουν στη σειρά και από την άλλη λιγοστοί προσληφθέντες να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο και να μην προλαβαίνουν—και φυσικά να μη μιλήσουμε για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που επιτρέπεται στους συναδέλφους αυτούς να προσφέρουν……

Ταυτόχρονα, οι σχολικοί σύμβουλοι αντί να τιμήσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και να βγουν ανοιχτά να καταγγείλουν αυτή την πολιτική, διαλέγουν το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου και μοιράζουν ισόνομα τη φτώχεια, με επίγνωση ότι αυτό μπορεί να είναι και καταστροφικό για τα παιδιά με τέτοιους είδους αναπηρίες!

Είναι επικίνδυνοι! Δεν υπολογίζουν απολύτως τίποτα αρκεί να συμμορφωθούν με τα δημοσιονομικά όρια που θέτει η ΕΕ και το ΔΝΤ!

Η Ειδική Αγωγή αργοπεθαίνει μαζί με τους μαθητές της, και δε γίνεται να προσπαθούμε να τη σώσουμε όσο δεν προσλαμβάνουν δασκάλους που να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες!

Όσο τους αφήνουμε, τόσο θα διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση!

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών έτσι ώστε να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι αιτήσεις με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί.

Αγωνιζόμαστε, ενωμένοι εκπαιδευτικοί και γονείς, ενάντια στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της ειδικής αγωγής που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση των υποστηρικτικών αυτών δομών μεταβιβάζοντας τα βάρη στους ίδιους τους γονείς, όπως ΗΔΗ συμβαίνει σε πολλά σχολεία με τις ιδιωτικές Παράλληλες!!! Τα αποτελέσματα των περικοπών αυτών έχουν άμεση συνέπεια στην εκπαίδευση των μαθητών και συνολικά στη ζωή τους, όπως και στο σύνολο της τάξης και της σχολικής ζωής.

Όσο για τον Υπουργό Παιδείας, κι εμείς του υποσχόμαστε ότι όχι απλά θα ξαναβρεθούμε, αλλά θα μας βρίσκει συνέχεια μπροστά του όσο συνεχίζει να υλοποιεί τις μνημονιακές πολιτικές της διάλυσης του δημόσιου σχολείου….

Απαιτούμε την παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά
που την έχουν ανάγκη!
Μαζικές προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών τώρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου