συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Παρεμβάσεις ΔΕ: Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του υπουργού Παιδείας με το ΔΣ της ΟΛΜΕ (3/6/2016)


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
3/6/2016

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΠΤΟΡΑΠΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δελτίο τύπου για τη συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με το ΔΣ της ΟΛΜΕ

επιβεβαιώνεται ότι η μοναδική δέσμευση του υπουργού και της κυβέρνησής του, είναι η προώθηση των μνημονιακών αντιλαϊκών, αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συμφωνήθηκαν με ΕΕ – ΟΟΣΑ.
Προτάσεις για το Γυμνάσιο, στη λογική της «παιδαγωγικής» του κόβε, ράβε, ξήλωνε, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός παιδείας στο ΔΣ της ΟΛΜΕ. Με την τακτική της διαχείρισης του φτωχοποιημένου σχολείου, όπου οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι αναπληρωτές, αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί, ο κος Φίλης απάντησε ότι δε θεωρείται απόλυση η μη επαναπρόσληψη όσων δούλεψαν για λίγα χρόνια. Κατά τα άλλα κατηγόρησε το συνδικαλισμό που απαιτεί δέσμευση με νούμερα για το δικαίωμα στην εργασία των συναδέλφων, που τόσα χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες στην εκπαίδευση. Ο υπουργός αρνήθηκε να διευκρινίσει τις προθέσεις της κυβέρνησής του, για τις αναδιαρθρώσεις που θα προωθήσει συνολικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρώντας ωστόσο αξιόλογα τα πορίσματα των επιτροπών διαλόγου και ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Έτσι, ανακοίνωσε κάποιες εκ των αλλαγών στο Γυμνάσιο, τονίζοντας ότι οι αλλαγές στο Λύκειο θα συζητηθούν αργότερα, ζητώντας από το ΔΣ της ΟΛΜΕ να του επιδώσει τη θέση του κλάδου, την επόμενη εβδομάδα.
  1. Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου μειώνεται κατά 3 ώρες εβδομαδιαία, για κάθε τάξη.  Ποιες ώρες και από ποια μαθήματα θα κοπούν είναι ακόμη «αντικείμενο μελέτης». Φωτογραφήθηκαν ωστόσο το project και το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
  2. Γίνεται μια «λελογισμένη» μελέτη για τη διεύρυνση των αναθέσεων διδασκαλίας των μαθημάτων. Σίγουρα πάντως θα γίνει προσπάθεια οι καθηγητές να μην μετακινούνται σε περισσότερα από τρία σχολεία!
  3. Επεκτείνεται ο χρόνος διδασκαλίας των μαθημάτων έως τέλος Μαΐου με αρχές Ιουνίου.
  4. Αντικαθίστανται  τα τρίμηνα με δύο τετράμηνα
  5. Εξετάσεις θα δίνονται στα τετράμηνα ως είχαν, ενώ στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές θα εξετάζονται γραπτώς μόνο στα «κύρια» μαθήματα (θα αποφασιστεί από το ΙΕΠ ποια θα είναι αυτά)
  6. Τη νέα χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε κάποια σχολεία η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών και στη συνέχεια θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα, αφού επιμορφωθούν οι καθηγητές. Θα εισαχθεί σε όλα τα μαθήματα αξιολόγηση μέσω εργασιών.

Για τις υπηρεσιακές μεταβολές το υπουργείο σχεδιάζει οι μεταθέσεις να ανακοινωθούν ως το τέλος Ιουνίου και οι αποσπάσεις το τελευταίο 10ήμερο του Ιουλίου. Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών, οι αιτήσεις θα γίνουν τον Ιούνιο ηλεκτρονικά, οι πίνακες κατάταξης θα καταρτιστούν από το υπουργείο (για τελευταία χρονιά φέτος) και οι ενστάσεις θα εξεταστούν από τον ΑΣΕΠ. Όσον αφορά τον αριθμό των προσλήψεων, μετά από πίεση, μας είπε ότι θα κυμανθούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ίδια επίπεδα με φέτος. Στην εύλογη ερώτηση, πώς θα γίνει αυτό, αφού όλα τα μέτρα που ανακοίνωσε δεν αφορούν τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας (περιεχόμενο διδασκαλίας, αριθμός μαθητών στην τάξη κλπ), αλλά την κοπτοραπτική για να καλυφθούν τα κενά, εκ των ενόντων, απάντησε ότι θα υπάρξουν κι άλλες ανάγκες …. ενισχυτικής, διδασκαλίας ξένων γλωσσών και λειτουργίας βιβλιοθηκών.

Από τη σημερινή συνάντηση και την αντιδραστική κατεύθυνση των πορισμάτων του διαλόγου, επιβεβαιώνεται ότι η μοναδική δέσμευση του υπουργού και της κυβέρνησής του, είναι η προώθηση των μνημονιακών αντιλαϊκών, αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συμφωνήθηκαν με ΕΕ – ΟΟΣΑ.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να δώσει άμεση απάντηση μέσα από τις μαζικές, συλλογικές διαδικασίες και τους αγώνες του!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου