συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

Παρεμβάσεις ΠΕ: Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών


ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
  www.paremvasis.gr                                                                                                                                        29-10-2017                     

Όχι στην ενοποίηση των τμημάτων ΑΤΕΙ Νηπιοβρεφοκόμων με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα των Νηπιαγωγών
  • Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης, υποχρεωτικής, προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • Όχι στο σχέδιο αντιδραστικής αναδιάρθρωσης στην Εκπαίδευση και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να θεσμοθετήσουν τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, προωθούν με ταχύτατους ρυθμούς αρνητικές εξελίξεις.
Συγκεκριμένα:
Στην  Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών, που πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017, συζητήθηκε η ενοποίηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των τμημάτων ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής (Βρεφονηπιοκόμων), δηλαδή όλου του φάσματος από 0 – 6 ετών, από τη βρεφική έως  και τη  σχολική ηλικία. Οι Πρόεδροι των Πανεπιστημίων εκφράστηκαν στην πλειονότητά τους θετικά για την εξέλιξη αυτή.

Στο πλαίσιο μιας συνολικής αντιδραστικής αναδιάρθρωσης όλης της δημόσιας εκπαίδευσης εξελίσσεται ένα νέο σχέδιο συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων της Ανώτερης και Ανώτατης εκπαίδευσης. Μαζί με τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις θα επιχειρηθεί η «ελαστικοποίηση» των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων. Η εισαγωγή διαδικασιών πιστοποίησης μετά το πτυχίο, οι διαδικασίες εξομοίωσης των παλιών πτυχίων αλλά και η επιχείρηση «πολτοποίησης» και κατάρριψης οποιουδήποτε ορίου ανάμεσα σε διαφορετικά διακριτά επιστημονικά - γνωστικά αντικείμενα θα οδηγήσει σε μια χωρίς όρια κινητικότητα.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζουν το εγχείρημα, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις τους προς την Ε.Ε.,  τον ΟΟΣΑ και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου όπως αυτά προβάλλονται στην ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ, αποτελώντας τμήμα  των μνημονιακών δεσμεύσεων. Η συζήτηση λοιπόν, για τη συγχώνευση των τμημάτων των ΤΕΙ με τις Πανεπιστημιακές σχολές υπηρετεί τα κριτήρια της αγοράς και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.
Στο πλαίσιο της γενικότερης προοπτικής αναδιαρθρώσεων, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, βρισκόμαστε μπροστά στην επιχείρηση ενοποίησης και ενιαιοποίησης της  βρεφικής φροντίδας, αγωγής και μέριμνας  που παρέχεται στον Παιδικό Σταθμό με την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται στο Νηπιαγωγείο, δηλαδή συνολικά για τις ηλικίες 0-6 ή ακόμη και την εκπαίδευση των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με το φάσμα να εκτείνεται στις ηλικίες  0-8. Η προώθηση και υλοποίησή τους θα σημάνει την απογείωση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής, την αποδιάρθρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το τέλος του νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου όπως τα γνωρίσαμε και τη διαμόρφωση μιας άλλης εκπαιδευτικής δομής με τραγικά αποτελέσματα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και για τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.


Επίσης  :
Είναι γνωστές σε παγκόσμια κλίμακα οι προθέσεις για ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, με βάση τις νεοφιλελεύθερες επιταγές. Δραστικές περικοπές και αναδιαρθρώσεις, αυτονομία της σχολικής μονάδας και λειτουργία της με όρους επιχείρησης, αποκέντρωση με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση, αξιολόγηση και αυξημένη λογοδοσία, κατακερματισμός του σχολείου και αναδιαμόρφωση του προγράμματός του με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ μεταλλάσσοντας το έτσι στο πολυκατακερματισμένο, φθηνό σχολείο της ευελιξίας, της αγοράς και της αποσπασματικής πληροφορίας. 
Η παιδαγωγική συντηρητικοποιείται και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τοποθετείται το εκπαιδευτικό management, το οποίο αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σχέση ως ένα σύνολο «αποδοτικών» διδακτικών τεχνικών. 
Προωθούνται τα κουπόνια (voucher) για την αναζήτηση εκπαιδευτικών πόρων, μετατρέποντας τους μαθητές σε πελάτες και τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία σε επιχειρηματικούς οργανισμούς.
Είναι εμφανείς, μέσω των Καλλικρατικών νόμων, οι προθέσεις για απαλλαγή του κράτους από την ευθύνη της εκπαίδευσης και το πέρασμά της στους Δήμους και στους χορηγούς.  Πρόσφατη είναι η απόφαση της ΚΕΔΕ (Δεκέμβρης 2016) που ζητά από την Πολιτεία την παραχώρηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Δήμους. Νωπές οι εκκλήσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών του Προέδρου της ΚΕΔΕ και άλλων Δημάρχων για την μεταβίβαση των σχετικών αρμοδιοτήτων. Η αποκέντρωση άλλωστε αποτελεί μια από τις βασικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ προς το Υπ Παιδείας στην έκθεσή του για την ελληνική εκπαίδευση.
Είναι τραγική πραγματικότητα ότι μεγάλος  πληθυσμός νηπιακής ηλικίας (4-6 ετών ) βρίσκεται έξω από τα δημόσια νηπιαγωγεία
Καμία πρωτοβουλία δεν υπάρχει από την κυβέρνηση για σχεδιασμό κτιριακών υποδομών και χρηματοδότησης της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο αυτό βάλλονται:

1.        Οι επιστημονικά διακριτοί ρόλοι της βρεφικής φροντίδας – μέριμνας και της αγωγής – εκπαίδευσης που τεκμηριωμένα πρέπει να παρέχονται σε διακριτές δομές: Πρόνοιας και Αγωγής για την ηλικιακή ομάδα 0-4 ετών (Βρεφονηπιακός Σταθμός), Αγωγής και Εκπαίδευσης για τις ηλικιακές ομάδες 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο) και 6-18 ετών (ενιαίο 12χρονο Σχολείο)
2.        Ο αδιαμφισβήτητος χαρακτήρας της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης η οποία οφείλεται ως παροχή από την Πολιτεία σε όλα τα παιδιά.  Η εκπαίδευση ασκείται μόνο στο Σχολείο, από επιστήμονες εκπαιδευτικούς και είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά. Ο προνοιακός χαρακτήρας ωστόσο της μέριμνας και  της φροντίδας δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικός  αλλά παρέχεται  από την Πολιτεία ως επιλογή εφόσον οι γονείς το επιθυμούν.
3.        Ο δωρεάν χαρακτήρας της Εκπαίδευσης με το άνοιγμα ενός τεράστιου χώρου στην ιδιωτικοποίηση καθώς προσφέρονται δυνατότητες ευρείας επέκτασης του  συστήματος  των κουπονιών /voucher (τα οποία υπάρχουν ήδη στους παιδικούς σταθμούς) μέσω των  οποίων το κράτος, αντί να επενδύει σε δομές και προσωπικό, παρέχει  χρήματα σε ιδιώτες για τη φιλοξενία – φοίτηση των παιδιών στις δομές.
4.        Η μόνιμη και σταθερή εργασία καθώς  τα επαγγελματικά δικαιώματα και η αξία των πτυχίων ως προσόν άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού τίθενται υπό την προϋπόθεση πραγματοποίησης προγραμμάτων επιμόρφωσης  για τους εν ενεργεία και απόκτησης πιστοποιητικού διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας για τους νέους αποφοίτους. Τα χρήματα που θα διατεθούν στα Πανεπιστήμια για να εξομοιωθούν  οι δύο κλάδοι είναι πολλά, προέρχονται από προγράμματα ΕΣΠΑ και αποτελούν ένα από τους βασικότερους λόγους της απαράδεκτης και συναινετικής στάσης του πανεπιστημιακού κατεστημένου.

Όλοι γνωρίζουν πως αδιαπραγμάτευτο αίτημα των τελευταίων 33 ετών για εκπαιδευτικούς και γονείς  αλλά και υποχρέωση της πολιτείας  αποτελεί  η  Δίχρονη  Δημόσια και Δωρεάν Υποχρεωτική Προσχολική  Αγωγή και Εκπαίδευση στα παιδιά 4-6 ετών (Νηπιαγωγείο) ενταγμένη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς κληρώσεις και αποκλεισμούς, γιατί εξασφαλίζει στο παιδί συνέχεια ως προς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το χώρο και τα πρόσωπα και μπορεί να λειτουργήσει αντισταθμιστικά για τα παιδιά των λαϊκών κοινωνικών τάξεων αμβλύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες. ( απεργία 6 εβδομάδων το 2006 )

Διεκδικούμε :

§   Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά  στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14/χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
§   Όλα τα παιδιά 0-4 ετών (των οποίων οι γονείς επιθυμούν) στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια και με μόνιμο προσωπικό. Η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει την υποδομή ώστε δημόσια και καθολικά να μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες πρόνοιας σε όλα τα παιδιά που απευθύνονται στους δημόσιους βρεφονηπιακούς σταθμούς αντί να μένουν χιλιάδες από αυτά εκτός των δημόσιων δομών όπως γίνεται τώρα.

ΚΑΛΟΥΜΕ την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:
να  ακυρώσουν τα σχέδια συγχώνευσης των τμημάτων Βρεφονηπιοκόμων και Νηπιαγωγών
να προχωρήσουν άμεσα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.
Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Καμία διαδικασία πιστοποίησης μετά το πτυχίο.
ΚΑΛΟΥΜΕ τα Παιδαγωγικά τμήματα που έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις – συνενώσεις
-          να τις αναθεωρήσουν και να σταματήσουν την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγών και των Νηπιαγωγείων.

ΚΑΛΟΥΜΕ Τη ΔΟΕ:
να κινηθεί άμεσα, να οργανώσει τον αγώνα και  να υπερασπιστεί αποφασιστικά την απόφαση της 85ης  και 86ης ΓΣ του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή

-     με συναντήσεις με τα Παιδαγωγικά Τμήματα (ΠΤΔΕ και ΠΤΝ)
-     με διακοπή της συνεργασίας των συναδέλφων νηπιαγωγών με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα που υιοθετούν τέτοιες προτάσεις- με κοινές συναντήσεις και συνεδριάσεις ενημέρωσης με τους φοιτητές των ΠΤΔΕ και ΠΤΝ.
-     με συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας και συνάντηση με τον Υπ. Παιδείας την Παρασκευή 3/11
-     σε περίπτωση που η κυβέρνηση επιχειρήσει την ενοποίηση των Τμημάτων ΠΤΝ και Βρεφονηπιοκόμων, να κηρυχθεί άμεσα απεργιακή κινητοποίηση



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου