συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023

Γ ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ!



Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                   Θεσσαλονίκη 22/11/2023 

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                  

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΘΟΔΕΥΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

 

Το Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ  πληροφορήθηκε για την εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης  προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Θεσσαλονίκης,  με την οποία προτείνει τη συγχώνευση του 4ου και  17ου  Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο. Μια εισήγηση που ούτε καν γνωστοποιήθηκε! στα παραπάνω σχολεία και τους συλλόγους διδασκόντων , όχι φυσικά τυχαία.

 

Θεωρούμε απαράδεκτη μια τέτοια μεθόδευση. Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ, αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα των σχολείων (κάλυψη όλων των κενών  με διορισμούς και προσλήψεις  εκπαιδευτικών –χρηματοδότηση των σχολείων, μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης κλπ) , μεθοδεύουν τη συγχώνευση σχολείων και την  παραπέρα υποβάθμιση σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών.

Ειδικά όταν πρόκειται για σχολεία που υποδέχονται μαθητές\ τριες από φτωχότερα λαικά στρώματα, παιδιά ανέργων και οικονομικών μεταναστών, και θα έπρεπε να στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό έγκαιρα και με δομές μορφωτικής και κοινωνικής υποστήριξης τους   σε σταθερή- μόνιμη βάση (εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό,  ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης, ΖΕΠ κ.α.)

 

Αντ' αυτού προκρίνεται η συγχώνευση τους ! με βασικό επιχείρημα της ΔΔΕ  ότι είναι μικρή η απόσταση των σχολείων , των οδών Χριστοπούλου και της Συγγρού, όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.

Στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία, της δημοσιονομικής πειθαρχίας , της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών στην εκπαίδευση προκρίνονται οι συγχωνεύσεις σχολείων που θα επιφέρουν νέο πλήγμα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και ταυτόχρονα στις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών.

 

Τα παιδιά , όχι μόνο ξεριζώνονται από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, θα  αναγκαστούν  να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον, ανατρέποντας και όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό. Παράλληλα  θα υπονομευθεί  η τακτική φοίτηση τους και θα ενταθούν τα   φαινόμενα της εγκατάλειψης του σχολείου και  διεύρυνσης των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση, κυρίως σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένα κοινωνικά προβλήματα.

 Είναι προφανές πως με τις συγχωνεύσεις θα έχουμε μείωση του αριθμού των τμημάτων, μεγιστοποίηση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα ανώτατα όρια με αρνητικές επιπτώσεις στα  μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, τεχνητό πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού, κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών μείωση του αριθμού των απαιτούμενων προσλήψεων εκπαιδευτικών ,ελαχιστοποίηση των λειτουργικών δαπανών.

 

 Στόχος κυβέρνησης,  υπουργείου και διοίκησης  της είναι η "μείωση του κόστους" , η  επικράτηση της λογικής «κόστους-οφέλους» για την παιδεία, η  παραπέρα προώθηση του  κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς που χρειάζεται πολυδύναμες « αυτόνομες» οικονομικά  σχολικές μονάδες για την ευκολότερη προσέλκυση χορηγών για την διασφάλιση της λειτουργίας τους.

Τα σχολεία μας αντί συγχώνευσης, έχουν ανάγκη στήριξης και αναβάθμισης ! Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές. Με ενίσχυση της χρηματοδότησης και των υποδομών τους , μείωση του αριθμού των παιδιών 20 στα μαθήματα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια τις ξένες γλώσσες,  πλήρης ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια, εποπτικά μέσα, ενισχυτική διδασκαλία, , τμήματα ένταξης και υποδοχής,  μαζικούς  διορισμούς  και προσλήψεις εκπαιδευτικών .

 

Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης  του 4ου και  17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου!

Μην διανοηθούν να προχωρήσουν στην συγχώνευση των σχολείων. Θα μας βρουν απέναντί τους!

 

·         Καλούμε τη ΔΕΠ Θεσσαλονίκης και το Δημοτικό Συμβούλιο να μην εγκρίνει την προτεινόμενη συγχώνευση! 

·         Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων, τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να πάρουν ανάλογες αποφάσεις  και από κοινού  να προχωρήσουμε σε αγωνιστικές δράσεις (επιστολές διαμαρτυρίας σε ΔΔΕ- ΠΔΕ- Υπουργείο, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε ΔΔΕ , ΠΔΕ και ΔΕΠ Θεσσαλονίκης κ.α.)  ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε απόπειρα συγχώνευσης!


ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ!


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ-Θ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου