α
νεξάρτητες
αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr
25–9–2015
Δήλωση
των εκπροσώπων
των
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ–ΚΙΝΗΣΕΩΝ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ
Π.Ε. στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Γιώργου
Γαλάνη (6974750410), Mιχάλη Μιλτσακάκη
(6975308409)
Δηλώσεις
Φίλη και Αναγνωστοπούλου:
Υπέρτατος
νόμος η εφαρμογή του μνημονίου
H
νέα
n
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ,
6η
κατά σειρά μνημονιακή κυβέρνηση,
τοποθέτησε στο ΥΠΟΠΑΙΘ δύο στελέχη του
ΣΥΡΙΖΑ τα οποία την προηγούμενη περίοδο
υπερασπίστηκαν με σθένος το τρίτο
μνημόνιο και την στροφή στον «ρεαλισμό»
των αντιλαϊκών πολιτικών.
Όποιον
κι αν τοποθετούσαν στην ηγεσία του
ΥΠΟΠΑΙΘ η βασική του αποστολή θα ήταν
η προώθηση των μνημονιακών πολιτικών.
Δηλαδή η λιτότητα, η φτώχεια στα σχολεία
οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, η
αξιολόγηση, οι μηδενικοί διορισμοί……….
Σε
αυτή την
κατεύθυνση κινήθηκαν οι πρώτες δηλώσεις
τις νέας πολιτικής ηγεσίας οι οποίες
δημιουργούν έκδηλη ανησυχία στον κόσμο
της εκπαίδευσης.
Κατά
την παράδοση παραλαβή του υπουργείου
ο κος Φίλης
“βάφτισε” εκκρεμότητες τα 26.000 κενά,
καθώς
και το γεγονός ότι εκατοντάδες σχολεία
και νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά ή
είναι τυπικά ανοιχτά.
«Πρώτο
μέλημά μας είναι η άμεση επίλυση των
εκκρεμοτήτων, ώστε το δημόσιο σχολείο
να λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη, χωρίς
τα προβλήματα, που, κατά παράδοση τα
τελευταία χρόνια, συνοδεύουν την έναρξη
της σχολικής περιόδου»,
δήλωσε ο κος Φίλης παραλαμβάνοντας το
υπουργείο παιδείας».
Εκκρεμότητες
κατά τον κο Φίλη τα 26.000 κενά και τα
κλειστά σχολεία.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου θέλει
να δώσει το δικό της αφήγημα
για την κατάσταση στην παιδεία πάνω
στον καμβά του τρίτου μνημονίου.
Ο
καμβάς αυτός περιλαμβάνει την αποδοχή
της κατάστασης και την προοπτική επίλυσης
της με
μια «φιλολαϊκή» διαχείριση
των μνημονιακών πολιτικών.
«Έχουμε
συνείδηση ότι η εκπαίδευση αποτελεί
εθνική και κοινωνική προτεραιότητα. Η
διακονία αυτού του σκοπού προϋποθέτει
την αναζήτηση ευρύτερων πολιτικών και
κοινωνικών συγκλίσεων, ώστε να διαμορφωθεί
ένα μεταρρυθμιστικό όραμα και το σχολείο
να αποκτήσει και πάλι την κεντρική θέση
του στο δημόσιο βίο, να μετατραπεί σε
κύτταρο για την ανάταξη της χώρας και
σε φορέα δημοκρατικών αξιών».
Πολλές
φορές ο
κος Φίλης
χρησιμοποιεί το
επίθετο εθνικός
: «εθνικής-
δημοκρατικής αναγέννησης»,
«το
συγκριτικό εθνικό πλεονέκτημα της
εκπαίδευσης», «εθνικό κοινωνικό διάλογο»
κα.
Προφανώς
το νέο μνημονιακό, αστικό αφήγημα για
την εκπαίδευση θα προσπαθήσει να
παρουσιάσει αταξικά τα προβλήματα και
κάτω από τον «πατριωτισμό» του μνημονίου
να
δώσει «εθνικές» λύσεις.
Σε
απλά ελληνικά ο κος Φίλης ζήτα την άνευ
όρων συναίνεση της κοινωνίας στην
διάλυση της εκπαίδευσης και την υποταγή
της στην αγορά, το κεφάλαιο ,τον ΟΟΣΑ,
την ΕΕ.
«Οι
μεγάλες μεταρρυθμίσεις στο σύνολο του
δημόσιου βίου είναι αναγκαίες. Έχουν
καθυστερήσει. Πολύ περισσότερο είναι
επιτακτικές σε ένα χώρο όπως η εκπαίδευση.
Η ιδέα και η πράξη της μεταρρύθμισης
πάνω σε ευρέως αποδεκτό σχέδιο με
προοπτική και με την αξιοποίηση των
βέλτιστων διεθνών εμπειριών, προκειμένου
η εκπαίδευση να αποτελέσει ένα από τους
βασικούς πυλώνες του κοινωνικού κράτους
που η κρίση και η νεοφιλελεύθερη
διαχείρισή της το έχουν διαλύσει».
Οι
λεγόμενες
«μεταρρυθμίσεις»
ξέρουμε από την εμπειρία μας ότι έχουν
να κάνουν με την κατάργηση των εργασιακών
δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των
μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Με
ρητορική που θυμίζει τις
«καλές» εποχές Διαμαντοπούλου και την
φωνή και το πνεύμα των δανειστών
αναφέρθηκε «στην
απαξίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού
λόγω της κρίσης αξιών»
και την «αποκατάσταση»
αυτής της απαξίωσης
λέμε εμείς μέσα από την εργαλειοθήκη
του ΟΟΣΑ και την αξιολόγηση.
Όλα
αυτά τα έχουμε ξανακούσει!
Αυτό που είναι πρωτότυπο και απόλυτα
αντιφατικό είναι η υπεράσπιση του
κοινωνικού κράτους από
τον κύριο Φίλη
με
την εφαρμογή του 3ου
και πιο νεοφιλελεύθερου μνημονίου.
Η
εφαρμογή των πιο βάρβαρων νεοφιλελεύθερων
πολιτικών και
μεταρρυθμίσεων φαίνεται πώς είναι
απαραίτητο να συνοδεύεται από
“αντινεοφιλελεύθερη”ρητορεία.
Το
τρίτο μνημόνιο έρχεται να εμπεδώσει
και να βαθύνει τις πιο αντιδραστικές
πολιτικές και στην εκπαίδευση. Εγχειρίδια
με οδηγίες υπάρχουν πολλά: η εργαλειοθήκη
του ΟΟΣΑ και οι προτάσεις του για τις
«καλές πρακτικές» στην ελληνική
εκπαίδευση από την εποχή της Διαμαντοπούλου,
οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
για τον «ανασχεδιασμό της εκπαίδευσης»
και η ενδιάμεση ανασκόπησή του που έγινε
από τους Υπουργούς Παιδείας το Μάη του
΄15, το «Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων»
που εκπονήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
– ΑΝΕΛ τον Απρίλη του 2015, τα παραδοτέα
του ΕΣΠΑ που θα ελέγχονται ανά μήνα. Ένα
σφιχτό και αυταρχικό πλαίσιο αναδιαρθρώσεων
με συνεχή έλεγχο και λογοδοσία μέσα σε
αυστηρές χρονικές προθεσμίες μέσω των
«παραδοτέων». Μόνο
που μαζί με τα τεχνικά δελτία θα
παραδίδεται και ότι έχει απομείνει
όρθιο στη δημόσια εκπαίδευση.
Αυτή
είναι η στρατηγική των δηλώσεων του κου
Φίλη.
Στο
ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η
αναπληρώτρια υπουργός παιδείας κα
Αναγνωστοπούλου
σε συνέντευξη της στη
ΝΕΤ 8-10 στις 23 9 2015
μαζί με “τον πρύτανη των
ΜΑΤ”κο Φορτσάκη.
Η
κυρία
Αναγνωστοπούλου
απέφυγε
τρεις φορές
παρά το γεγονός ότι ρωτήθηκε να τοποθετηθεί
για τα χιλιάδες
κενά στα σχολεία.
Αντίθετα
ήταν λαλίστατη για την αξιολόγηση.
Συγκεκριμένα:
«Ήδη
από το νόμο Μπαλτά έχει τεθεί το θέμα
της αξιολόγησης, ποτέ δεν είπαμε ότι
είμαστε κατά της αξιολόγησης. Είμαστε
κατά της αξιολόγησης που έχει τιμωρητικό
χαρακτήρα».
Ξανά
λοιπόν η πρόταση για την «καλή αξιολόγηση»
που δήθεν δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
«Πριν
τους αξιολογήσουμε τους εκπαιδευτικούς
θα πρέπει να τους έχουμε, πρέπει να
έχουμε μέσα στα σχολεία δασκάλους και
καθηγητές που αυτή τη στιγμή ακόμη δεν
έχουμε. Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν
καν ξεκινήσει. Τι θα κάνετε με τις
προσλήψεις;» ( ερώτηση
ξανά για τα κενά)
«Δεν
ξέρω να σας απαντήσω».
Ο
«πρύτανης των ΜΑΤ» κος
Φορτσάκης όχι μόνο δεν
είπε κουβέντα για τα χιλιάδες κενά αλλά
υπερθεμάτισε
για την ανάγκη εφαρμογής της αξιολόγησης
και επέμεινε στην ίδρυση ιδιωτικών
πανεπιστημίων
με κατάργηση του
άρθρου 16.
Δημοσιογράφος:
«Να βρεθεί τρόπος να
γίνει αξιολόγηση. Βρείτε ένα τρόπο να
αξιολογήσετε».
«Θα
πρέπει να ξεκινήσουμε από την αξιολόγηση
των δομών και ανθρώπων. …..Θα μπορούσαμε
να βρούμε τρόπους για να διευκολύνουμε
να κάνουμε αξιολογήσεις όχι τιμωρητικές
όπως είπα αλλά να βρούμε τρόπους που να
χαλαρώνουν τους ίδιους τους καθηγητές
από μια δουλειά πάρα πολύ δύσκολη……..
…….Ας
πούμε μια μέρα της εβδομάδας εμείς
κοιτάμε να τους αυξήσουμε ώρες, άρα η
πίεση να αυξηθεί ας πούμε στη Γαλλία
σπάει η εβδομάδα στη μέση Τετάρτη, δεν
έχουνε μάθημα έχουνε Σάββατο. Θέλω να
πω σπάει με κάποιο τρόπο ή έχουν ενδιάμεσα
διάφορες δραστηριότητες που κάνουν»,
απάντησε η κα Αναγνωστοπούλου.
Η
συγκυβέρνηση θα προσπαθήσει για
λογαριασμό των δανειστών, της ΕΕ του
κεφαλαίου να πάρει τη ρεβάνς,
να μας τα πάρει όλα. Δεν
υπάρχει φιλολαϊκή διαχείριση του
μνημονίου.
Το
εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να
επιτρέψει να παραδοθούν τα παραδοτέα
του τρίτου μνημονίου και να εφαρμοστεί
η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση.
Με τους αγώνες μας ακυρώσαμε τις
διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών και
την προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης
από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Με
τους αγώνες μας θα κάνουμε τις αντιλαϊκές
πολιτικές συγκυβέρνησης ΕΕ ΔΝΤ παρένθεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου