Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Παρεμβάσεις ΔΕ-ΠΕ για τη συνάντηση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με τον Υπ. Παιδείας Κ. Γαβρόγλου

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ ΚΑΙ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ
για τη συνάντηση με τον Υπ. Παιδείας  κ.Γαβρόγλου
3-12-2016
Κυνικές ωμο-λογίες του νέου υπουργού Παιδείας
Ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου ξεδιαλύνοντας κάθε είδους αυταπάτες και πλάνες, υπογράμμισε χωρίς μισόλογα, “αδειάζοντας” μάλιστα τους προκατόχους του, πως οι περίφημοι 20.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αποτελούν οριστικό παρελθόν
Ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου ξεδιαλύνοντας κάθε είδους αυταπάτες και πλάνες, υπογράμμισε χωρίς μισόλογα, “αδειάζοντας” μάλιστα τους προκατόχους του, πως οι περίφημοι 20.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αποτελούν οριστικό παρελθόν
Συνάδελφοι,
στην πρώτη συνάντηση των δύο Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, με το νέο υπουργό Παιδείας  κ. Γαβρόγλου, την Πέμπτη 1 Δεκέμβρη, τα πράγματα ειπώθηκαν για πρώτη φορά όπως ακριβώς είναι! Χωρίς μισόλογα και περιστροφές, δίχως φτιασιδώματα και διγλωσσίες.
Στην - κατά τα άλλα - “εθιμοτυπική” συνάντηση ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ορθά – κοφτά πως τα πρόσωπα μπορεί να άλλαξαν αλλά η πολιτική (των Μνημονίων) έχει συνέχεια. Από την πρώτη στιγμή φρόντισε να ξεκαθαρίσει πως οι όποιες κινήσεις και αποφάσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου, υπαγορεύονται πρώτα και κύρια από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας καθώς και από τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Ο υπουργός Παιδείας δεν δεσμεύτηκε – όπως και οι προκάτοχοί του – σε κανένα από τα μεγάλα και καυτά ζητήματα που έχουν μετατρέψει την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς σε καζάνι που βράζει. Τα χιλιάδες κενά και διορισμοί, οι αυξήσεις στους μισθούς, η επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών της β/βάθμιας, απόσυρση και κατάργηση όλων των νομοθετημάτων που στραγγαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών σε α/βάθμια και β/βάθμια και τα οποία τους οδηγούν στην εργασιακή περιπλάνηση καθώς και τόσα άλλα, παραπέμπονται για μια ακόμα φορά στις καλένδες. Ο υπουργός μάλιστα ξεδιαλύνοντας κάθε είδους προηγούμενες κυβερνητικές αυταπάτες και πλάνες, υπογράμμισε χωρίς μισόλογα, “αδειάζοντας” μάλιστα τους προκατόχους του Φίλη – Μπαλτά - Κουράκη, πως οι περίφημοι 20.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αποτελούν οριστικό παρελθόν.
Για ποια θέματα όμως δεσμεύτηκε ο υπουργός; Στην τοποθέτησή του λοιπόν έκανε λόγο για το λεγόμενο “τριετές σχέδιο” για την εκπαίδευση το οποίο όμως δεν παρουσίασε με το αιτιολογικό πως “βρίσκεται σε καθεστώς διαπραγμάτευσης με τον ΟΟΣΑ”! Στην πραγματικότητα πίσω από τις υποτιθέμενες κυβερνητικές διαπραγματεύσεις με τους “Θεσμούς” βρίσκονται οι νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις οι οποίες υπαγορεύονται ευθέως και επιβάλλονται από την ΕΕ καθώς και τη διαβόητη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Άλλωστε ο υπουργός το ξεκαθάρισε από την αρχή, όταν σημείωσε πως “το πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων είναι δεδομένο και ορίζεται από τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, ενώ η κυβέρνηση καλείται απλώς να το εξειδικεύσει”. Τα πορίσματα της υποτιθέμενης επιτροπής του “Εθνικού Διαλόγου” αποτελούν την πιο τρανή απόδειξη των λεγομένων του. Το γεγονός επίσης πως δεν αποστασιοποιήθηκε από αυτά, είναι ενδεικτικό σε σχέση με τις επικείμενες αλλαγές που προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Στο βασικό σκέλος της τοποθέτησής του, ο υπουργός δεν παρέλειψε να μας ενημερώσει πως άμεσα έρχεται και η ... αξιολόγηση, με αιχμή σε πρώτη φάση την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενώ ακολουθεί κατά πόδας και η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αρχής γενομένης από τα στελέχη της εκπαίδευσης .Άλλωστε η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ατομική αξιολόγηση.   Δεν αιφνιδιάζει αυτή η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας, μιας και ο ίδιος έχει προλάβει από καιρό να κάνει γνωστές τις απόψεις του καθώς και τις πραγματικές του προθέσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε την πρόσφατη δήλωσή του πως “δεν θα πρέπει να φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση”. Αυτό όμως που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική και εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη είναι η ευθύβολη δήλωση πως η όποια μελλοντική χρηματοδότηση καθώς και οι όποιοι μελλοντικοί διορισμοί εξαρτώνται άμεσα από την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Για να “χρυσώσει το χάπι” και να δημιουργήσει το αναγκαίο υπέδαφος ώστε να επιβάλλει όλο το αντιδραστικό πλαίσιο της αξιολόγησης, επιχείρησε μάλιστα να την παρουσιάσει με ανώδυνο τρόπο. Έφτασε μάλιστα στο προκλητικό σημείο να σημειώσει πως “και η ίδια η πολιτεία θα πρέπει να αξιολογηθεί”.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην αυτονομία της σχολικής μονάδας δηλώνοντας ότι "δεν είναι υπέρ του κρατισμού" και ότι "δεν ευθύνονται πάντα οι εκπαιδευτικές πολιτικές" για τα προβλήματα των σχολείων!!!
Συνάδελφοι
Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, βαδίζοντας πιστά στα χνάρια όλων των προηγούμενων, τηρώντας ευλαβικά και κατά γράμμα όλες τις επιταγές που επιβάλλουν ΕΕ και ΟΟΣΑ, φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει με ταχύ βηματισμό στην υλοποίηση όλων των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, συνθλίβοντας ακόμα παραπέρα το Δημόσιο Σχολείο, χτυπώντας ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.
Ως Παρεμβάσεις, καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς Α/Βάθμιας και Β/Βάθμιας εκπαίδευσης να συσπειρωθούν και να οργανωθούν μαζικά στα πρωτοβάθμια σωματεία. Μπροστά στη νέα επιχειρούμενη επέλαση κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφαλαίου – ιμπεριαλιστών είναι ανάγκη να ξαναβάλουμε μπροστά τις ατμομηχανές του αγώνα υπερασπιζόμενοι το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, τη σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους, να ζούμε με αξιοπρέπεια από τη δουλειά μας.
Σταύρος Καλλώνης
Αιμιλία Τσαγκαράτου
'Αννα Μπαχτή
Χρίστος Σόφης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου