Κινητοποίηση στις 17/02 στο Υπουργείο Παιδείας στις 14.30
5 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα σχολεία όλων των βαθμίδων λειτουργούν με χιλιάδες κενά και ελλείψεις σε προσωπικό όλων των κλάδων. Η εικόνα που έχει διαμορφωθεί είναι τραγική: σχολεία στα οποία το ολοήμερο πρόγραμμα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου, εκπαιδευτικοί που τρέχουν να καλύψουν κενά με αδήλωτες, απλήρωτες υπερωρίες, Τ.Ε. που δεν λειτούργησαν ποτέ, εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης που μοιράζονται σε περισσότερα από 1 παιδιά και σχολεία, ελλιπές προσωπικό ΕΕΠ και ΕΒΠ, ελλείψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ή, όπως συμβαίνει στην περιοχή της Δυτικής Αττικής από την αρχή της σχολικής χρονιάς, κάλυψη κενών ειδικοτήτων από δασκάλους/ες ή/ και από ώρες όσων ειδικοτήτων υπάρχουν διαθέσιμες! Απαξίωση δεκάδων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, συνεχιζόμενη υποβάθμιση όλων εκείνων των πτυχών της εκπαίδευσης που δεν συνδέονται με τη στείρα γνώση ή με τις «δεξιότητες του 21ου αιώνα». Παιδιά που στερούνται το παιχνίδι, το θέατρο, τα εικαστικά, τη μουσική, την ελεύθερη και δημιουργική έκφραση και επικοινωνία. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο δ/ντής εκπαίδευσης Δυτ. Αττικής, δεν απασχολεί την πολιτική ηγεσία και τον ίδιο η ποιοτική κάλυψη των κενών αλλά η ποσοτική!
Η «αναβάθμιση του σχολείου» για την οποία τόσο πολύ κόπτεται το υπουργείο παιδείας δεν αφορά προφανώς την κάλυψη των κενών, ούτε καν την τήρηση του υποχρεωτικού αναλυτικού προγράμματος, πόσο μάλλον τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών. Το «σχέδιο διαχείρισης» των κενών αντιλαμβάνεται το σχολείο ως άθροισμα ωρών οι οποίες απλώς μοιράζονται διαλύοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, βαφτίζοντας «εξορθολογισμό» του εκπαιδευτικού προσωπικού την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας. Η απαξίωση του σχολείου σε πλήρη εξέλιξη.
Η απάντηση του ΥΠΑΙΘ σε αυτή τη μορφωτική φτωχοποίηση των μαθητ(ρι)ών μας είναι η εξαθλίωση των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών με 3μηνες συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν και μη covid κενά, αντίθετα στο νόμο, κατακερματίζοντας την ζωή και τη δουλειά μας σε λιγοστούς μήνες. ΥΠΑΙΘ και Διεύθυνση Δυτ. Αττικής με περισσό θράσος δηλώνουν ότι η κατάσταση έχει «ομαλοποιηθεί», μετά από αυτές τις προσλήψεις, ενώ αποκρύπτουν στην πραγματικότητα ότι οι εκπαιδευτικοί που πηγαίνουν κυριολεκτικά μέρα-μέρα ή ανά εβδομάδα και σε άλλο σχολείο, δεν αποτελούν έκτακτη ανάγκη αλλά ΠΑΓΙΑ!
Την ίδια στιγμή, σε αυτό το σκηνικό, χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες εκπαιδευτικοί παραμένουν εκτός σχολείων λόγω των προσλήψεων με το σταγονόμετρο και των συνεχών αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα που πετσοκόβουν ώρες μαθημάτων και αφανίζουν ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα.
Οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι (αναπληρωτές) βλέπουν κάθε χρόνο τις συνθήκες εργασίας τους να χειροτερεύουν. Το Υπουργείο συνεχώς μειώνει τις θέσεις εργασίας με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, την αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, τον κόφτη προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Ένα σχολείο με βάση τις ανάγκες της οικονομίας και τακτικές εξορθολογισμού που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικούς ως νούμερα σε ένα excel.
Είναι πια σαφές ότι ο ν.4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) αποτελεί νόμο θηλιά για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών μιας και δημιουργεί συνθήκες μόνιμης ανασφάλειας στην αναζήτηση μιας θέσης αναπληρωτή-τριας. Έχει οδηγήσει σε ένα ατέρμονο, κοστοβόρο και ταξικά άνισο κυνήγι «προσόντων», για μια θέση εργασίας σε οποιοδήποτε μέρος, για οποιαδήποτε διάρκεια, με οποιαδήποτε δικαιώματα. Η θέση στους πίνακες μετατρέπεται σε «κινούμενη άμμο» που αλλάζει συνεχώς ανάλογα με την αξιολογική κατάταξη ενός επίσης συνεχώς μεταβαλλόμενου προσοντολογίου. Οι αναπληρωτ(ρι)ες καλούνται να κυνηγούν «προσόντα» για να εξασφαλίσουν μια θέση στους πίνακες σε ανταγωνισμό με τα «προσόντα» που αποκτά ο διπλανός τους, δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους, για μια θέση ελαστικής εργασίας καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων, να πιστοποιούν δια βίου την ικανότητά τους να δουλέψουν ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο! Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το απαράδεκτο καθεστώς των «κλειστών πινάκων» που έχει κλείσει κάθε δυνατότητα αίτησης σε αυτούς των νέων αποφοίτων.
Πλευρά του τιμωρητικού χαρακτήρα του προσοντολογίου και των αλλεπάλληλων αποκλεισμών που προκύπτουν από την εφαρμογή του είναι η μόνιμη ανεργία στην οποία καταδικάστηκαν συνάδελφοι/ισσες μας, για γραφειοκρατικούς λόγους όπως τα παράβολα ή ένα «λάθος κλικ».
Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες είναι εργαζόμενοι που καλούνται να κάνουν την ίδια δουλειά με τους μόνιμους συναδέρφους τους, μόνο που το Υπουργείο τους προσλαμβάνει και τους απολύει όποτε θέλει, όσους θέλει, όποιους θέλει, με όποια σύμβαση και με όσα δικαιώματα θέλει. Απαίτησή μας η κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο δημόσιο σχολείο και η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Να καταργήσουμε το έκτρωμα Γαβρόγλου ν.4589 (προσοντολόγιο). Να μην θεωρήσουμε καμία μέρα προϋπηρεσίας κομμένη.
Το μόνιμο προσωπικό στα σχολεία μας αποτελεί αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας. Απέναντι στην επιχείρηση μονιμοποίησης της ελαστικής εργασίας και του ατομικού ανταγωνισμού, στην κατάργηση κάθε συλλογικού δικαιώματος και διεκδίκησης, στην επιβολή των όρων «αγοραίας» λειτουργίας της δημόσιας παιδείας, την αυτονομία-υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των πάντων, προβάλλουμε τις συλλογικές διαδικασίες, την συλλογική έκφραση και δράση, τη συνειδητοποίηση της κοινής μας θέσης, την όρεξη για αγώνα και διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας.
Για ένα σχολείο, στο οποίο όλα τα παιδιά θα έχουν πραγματικά ισότιμη πρόσβαση, για ένα σχολείο χωρίς σιχαμένα φαντάσματα του παρελθόντος που θα τεθεί στο επίκεντρο των αγώνων για μια πιο δίκαιη και ελεύθερη κοινωνία.
Για όλα αυτά συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στις 17/02 στο Υπουργείο Παιδείας στις 14.30, κηρύσσοντας από 1 – 3 ώρες στάση εργασίας στο ωράριο του κάθε συναδέλφου για τη διευκόλυνση συμμετοχής, απαιτώντας:
- Να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία με προσωπικό όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο του.
- Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στο Δημόσιο σχολείο. Κατάργηση του ν.4589 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο). Κατάργηση των θεσμών του ωρομίσθιου/μειωμένου ωραρίου και των τρίμηνων συμβάσεων.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών που έχουν δουλέψει στα σχολεία, αποκλειστικά με το Πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μόνιμες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
- Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης κλπ
- Επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε᾽ και ΣΤ᾽ Δημοτικού και επαναφορά των μαθημάτων της Καλλιτεχνικής Παιδείας και των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο.
- Απόδοση και σύσταση όλων των πραγματικών οργανικών κενών – Μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου